gtemata.com

Cum să deveniți Playmaker

Deseori numit "lider al atacului" și în comparație cu fundașul fotbalului american și regizorul în fotbal, playmaker-ul este unul dintre cele mai provocatoare roluri de baschet. A juca în poziția de playmaker necesită abilități foarte bune în controlul mingii, abilități bune de realizare și o înțelegere și înțelegere profundă a sistemului de echipă. Totuși, acest rol versatil vă permite să jucați un rol fundamental în domeniu, conducând faza ofensivă a echipei. Faptul de a juca este dificil, dar este, de asemenea, unul dintre cele mai pline de roluri pe care un jucător de baschet îl poate juca.

paşi

Partea 1

Aflați rolul
Imagine cu denumirea Fii un punct de gardă pentru pasul 1
1
Adu mingea pe câmp. Practic, jucătorul are misiunea de a muta mingea în teren, de al păstra în posesia echipei sale, de a seta jocuri ofensive și, când are ocazia, chiar să se înscrie. Jucătorul de joc primește de obicei mingea atunci când este pus în joc la începutul posesiei ofensive. În general, va lua mingea în jumătatea opusă a câmpului, apoi va rămâne în jurul liniei cu trei puncte pentru a începe modelul.
  • Firește, pot exista excepții. De exemplu, în cazul în care apărarea adversă este alungită și pune presiune pe toate părțile (adică marchează toți jucătorii opuși chiar înainte de a trece linia de jumătate de drum), jucătorul nu are libertatea de a transporta mingea pe cealaltă parte din teren. În acest caz, este posibil să trebuiască să-l transmiteți destul de repede unui partener.
  • Imaginea intitulată Fii un punct de gardă la punctul 2
    2
    Ține mingea în posesia echipei tale. În timp ce playmaker-ul poartă mingea, el va continua, de obicei, să dribbleze până la începutul schemei. Cu cât se apropie mai mult de coș, cu atât presiunea de apărare va crește. De obicei, după ce a ajuns la linia de trei puncte, player-ul adversarului va marca cu atenție și nu va putea continua fără a suferi o presiune puternică din partea apărării. În timp ce jucătorul se apropie de coș, trebuie să aibă grijă să nu dea apărarea nici o șansă de a fura mingea.
  • Rețineți că, de obicei, este considerată o idee proastă că playmaker-ul întrerupe proba timpuriu (de exemplu, la începutul unui model). Dacă playmaker-ul se oprește, el nu mai poate să se miște fără să comită o infracțiune, ceea ce înseamnă că apărarea îl poate apăra mai ușor, deoarece acum poate trece sau se rostogolea.
  • Imaginea intitulată
    3
    Mergeți la un partener gratuit. Una dintre cele mai importante sarcini ale unui playmaker este să treacă mingea la coechipierii care au o bună șansă de a înscrie. În general, dacă un jucator vede sub coș sau pe perimetru un coechipier care nu este bine îngrijit de apărare, el ar trebui să-l transmită lui, pentru a-i da șansa de a face o lovitură confortabilă. Un jucător bun ar fi trebuit să dea mai multe asistențe la sfârșitul jocului său - acestea sunt semne că el a trecut mingea la echipa potrivită pentru a crește scorul echipei sale.
  • Imagine cu titlul Fii un punct de gardă Pasul 4
    4
    Dacă sunteți liber, faceți o fotografie suspendată sau faceți un layup. Deși este important ca playmaker-ul să poată "mai mult" însoțitorii să înscrie, el însuși nu ar trebui să se retragă de la punctaj. Dacă playmaker-ul vede că toți colegii lui sunt marcați de adversari, dar are spațiu de înscris, va trebui să atace coșul de joc pentru un layup sau să facă o șansă în suspensie. Dacă apărarea vede că nu știe să facă aceste lucruri foarte bine, el ar putea să-i lase spațiu și să se concentreze asupra altor jucători, făcând mai greu să găsească calea pentru coș pentru întreaga echipă.
  • Un playmaker cu o imagine sigură în trei puncte sau suspensie este deosebit de valoros. Cu abilitatea sa, are ofensiva potențială de a marca de la aproape orice poziție, ceea ce înseamnă că apărarea trebuie să pună întotdeauna un om să se ocupe de ea îndeaproape. Astfel, coechipierii playmaker-ului vor putea să câștige mai ușor!
  • Imagine cu titlul Fii un punct de gardă punct 5
    5
    Fiți pregătiți pentru faza defensivă după fotografiere. Că lovitura intră sau nu în coș, jucătorul ar trebui să fie gata să se întoarcă la apărare de îndată ce mingea a fost rulată. Cu excepția cazului în care playmaker-ul a văzut spațiu și nu a atacat cercul cu un layup, el se va găsi probabil undeva în apropierea liniei de aruncare liberă sau de-a lungul arcului cu trei puncte. Acest lucru îl va facilita foarte mult în apărare - doar pentru că el este cel mai îndepărtat de coș, el este, de obicei, de asemenea unul dintre cei mai bine poziționați jucători pentru a merge și imediat apasă adversarii în cazul în care el se schimbă posesia.
  • Acordați atenție contra-atacului: dacă vedeți un apărător să înceapă repede spre coș după un scor sau o saritură, urmați-l! În acel moment s-ar putea să fiți singurul jucător care nu este angajat sub coș și, prin urmare, sunteți singurul care poate împiedica cealaltă echipă să scaneze coșuri ușoare.
  • Partea 2

    Joacă în atac
    Imaginea intitulată Fii un punct de gardă la punctul 6
    1
    Rămâi pe perimetru în timpul acțiunii. Deși un gardian de puncte poate merge uneori la coș, poziția sa standard va fi adesea cel mai înapoi jucător - de obicei peste cele trei puncte din fața coșului. Acest lucru îi oferă o imagine bună a jucătorilor ambelor echipe, ceea ce este important pentru a-i servi coechipierii cu fotografii confortabile și setarea modelelor. În plus, jucătorul va avea cel mai simplu și cel mai direct traseu pentru coș dacă nu este marcat corespunzător.
    • Desigur, playmaker-ul nu ar trebui să se limiteze la acest domeniu. Dacă un joc ofensiv necesită acest lucru, jucătorul ar trebui să se simtă confortabil jucând în orice punct al terenului, chiar și sub coș.
  • Imaginea intitulată Fii un punct de gardă la punctul 7
    2
    Direcționați ceilalți colegi pentru succesul programelor. După cum sa menționat deja în introducere, playmaker-ul este, de obicei, un fel de "lider" din faza ofensivă. Deoarece de obicei începe această fază cu mingea în mână și rămâne pe perimetru în timpul acțiunii, el se află într-o poziție mai bună decât oricine altcineva să-i spună colegilor săi ce să facă pentru a înscrie. De obicei, este foarte comun ca un playmaker să direcționeze acțiunea colegilor săi cu comenzi verbale, semne de mână și alte cuvinte codificate. De exemplu, pentru o anumită acțiune, puteți striga numele schemei pe care ați instruit-o sau vă referiți la un partener sugerându-i să se arunce în coș cu ochii sau cu o mișcare rapidă a capului.
  • Comandoanele playmaker-ului ar trebui să servească întotdeauna pentru a crea oportunități de a înscrie colegii de echipă. Dacă nu poate găsi un partener gratuit pentru a trece mingea, el încearcă să-și scape coechipierii, astfel încât el sau altcineva să poată înscrie.
  • Pentru a obține o idee despre comenzile și instrucțiunile pe care un jucător bun le dă, uita-te la una în acțiune. Data viitoare când urmăriți un joc de baschet, aruncați o privire la playmaker. Ar trebui să-l vezi când îl urmărește constant câmpul, strigă ordine și dă semnale non-verbale tovarășilor săi. De exemplu, foarte des, un jucător va cere să aducă un bloc cu simplul contact vizual cu unul din tovarășii săi sau să facă gesturi adresate apărătorului în fața lui.
  • Imaginea intitulată
    3
    Livrați mingii colegilor cu pași rapizi și eficienți. Când un jucator vede că un partener are o ocazie de a înscrie, vrea să ducă mingea în mâinile lui cât mai repede posibil, astfel încât el să poată face coșul înainte de a pierde ocazia. Din acest motiv, jucătorii trebuie să se asigure că pașii lor sunt cât se poate de eficienți. Jucătorii ar trebui să apeleze la treceri rapide și puternice pentru a da mingea coechipierilor lor. Ei nu ar trebui să folosească mișcări trecătoare care necesită o mișcare finală - aceasta oferă fundașului un avantaj deoarece știe că playmaker-ul va face o trecere.
  • La cele mai înalte niveluri, playmakers uneori fac pasaje fără pasaje, pasaje în spatele lor și falsuri complicate pentru un rezultat extraordinar. Cu toate acestea, dacă nu aveți experiență cu anumite mișcări, nu le folosiți în joc. Niciodată nu încercați să faceți o tranziție spectaculoasă când un simplu ar lucra la fel.
  • Aveți grijă atunci când treceți mingea în mijlocul unui grup de jucători, chiar dacă partenerul pe care doriți să-l parcurgeți este gratuit. Mai mulți apărători se află pe traiectoria mingii, iar șansele sunt mai mari ca interceptarea să fie interceptată.
  • Imagine cu titlul Fii un punct de gardă punct Pasul 9
    4
    Înțelegeți când (și cum) să trageți. După cum sa menționat deja mai sus, în cazul în care playmaker-ul este, de asemenea, o amenințare la împușcare, acesta reprezintă o valoare adăugată fazei ofensive. Dacă apărarea consideră că sunteți capabil să înscrieți, vă vor marca, eliberând spațiile pentru colegii dumneavoastră. Cel mai bun mod de a deveni o amenințare în apărare este "marcați când puteți". Dacă apărarea vă lasă atât de mult spațiu, pedepsiți-i.
  • De exemplu, să spunem că treci mingea printr-un coechipier, care este marcat imediat și nu se poate rostogoli. În cazul în care apărătorul care vă marchează urmează balonul, veți dori să primiți mingea înapoi de la colegul tău pentru a trage imediat - de obicei colegul tău poate să-ți dă mingea înainte ca adversarul opus să se poată întoarce. Rețineți însă că acest lucru implică faptul că atât dvs., cât și partenerul dvs. știți ce face apărarea.
  • Dacă aveți un apărător în fața dvs. atunci când încercați să trageți, o modalitate de a face o lovitură deschisă este să vă prefaceți. În practică, faceți pentru a începe mișcarea de fotografiere, apoi opriți-o brusc. Țineți-vă picioarele pe pământ, îndoiți genunchii, luați mingea cu ambele mâini și aduceți-vă până la nas ca și cum ați fi trăgând. Dacă se face bine, apărătorul dvs. poate sări pentru a opri împușcarea, oferindu-vă posibilitatea de a vă deplasa sau de a trage de îndată ce cade la pământ.
  • Imagine cu denumirea Fii un punct de gardă punct 10
    5


    Verificați ritmul posesiunilor voastre. Deoarece playmaker-ul are mingea, de cele mai multe ori, echipa lui are posesie, el trebuie să verifice cât de mult "repede" jocul trebuie să se miște. Dacă vă faceți timp să treceți prin jumătate din teren și să faceți o șansă, se spune că este "încetinirea ritmului jocului", în timp ce în cazul în care accelerează totul sau trece imediat mingea unui partener care are o împușcătură confortabilă, se spune că este "accelerarea jocului". Ambele pot fi alegeri inteligente, în funcție de situațiile jocului. Mai jos sunt câteva exemple de situații care vă pot determina să accelerați sau să încetinească:
  • Echipa ta conduce după câteva contra-atacuri cu coșuri, dar coechipierii tăi par obosiți. În acest caz, încetiniți jocul pentru a vă oferi coechipierilor timpul să vă recuperați - probabil veți profita de beneficiile pe termen lung, chiar dacă nu veți câștiga puncte imediat.
  • Oponenții dvs. par vizibil obosiți. În acest caz, căutați spații pentru a porni contraatacul pentru a accelera jocul și pentru a câștiga coșuri ușoare - apărarea nu trebuie să decidă ritmul jocului, deci profitați de oboseala lor!
  • Ați început un contraatac, dar adversarii dvs. s-au reorganizat și acum, în apărare, apără bine coșul. În acest caz, nu intrați în penetrare împotriva apărării - dimpotrivă, rămâneți pe perimetru și așteptați ca tovarășii dvs. să vă alăture.
  • Partea 3

    Joacă în apărare
    Imagine cu titlul Fii un punct de gardă punct 11
    1
    Rămâneți pe perimetru, marcând celălalt playmaker. La fel ca în atac, playmaker-ul rămâne, de obicei, în zona liniei de aruncare liberă sau în apropierea arcului cu trei puncte. În acest fel, el va putea controla bine jucătorul opus, jucând în esență într-un mod contrar a ceea ce a făcut în atac. Acest lucru vă permite să puneți presiunea necesară asupra playmaker-ului oponentului pentru al împiedica să tragă sau să meargă la coș cât mai curând jumătatea drumului.
    • Ca și atacul, totuși, există multe cazuri în care va trebui să vă deplasați de la această poziție standard, în funcție de modul în care adversarii vă mișcă. De exemplu, dacă playmaker-ul trece mingea la un coechipier și apoi se mută în coș, va trebui să rămână atașat de el, negându-i o modalitate ușoară de a merge la coș. În acest caz, este posibil ca el să caute o modalitate de a obține mingea sub coș pentru un layup confortabil, așa că încearcă să te pună între el și coș.
  • Imagine cu titlul Fii un punct de gardă punct 12
    2
    Luați o atitudine defensivă puternică. O vestită zicală în baschet este că apărarea este de 90% inima, 10% calificare - cu alte cuvinte, strategia este mai simplă, însă fizicitatea este mai importantă. Pentru a fi cât mai eficient în apărarea, trebuie să fii conștient de modul în care folosești corpul tău pentru a marca adversarul. Mai jos sunt câteva sfaturi generale pentru faza defensivă a playmakerului:
  • Ești scăzut. Păstrați-vă umărul la un nivel scăzut și șoldurile înapoi pe măsură ce marcați un adversar vă facilitează reacția la mișcările sale - mai ales dacă încearcă să vă treacă.
  • Păstrați-vă mâinile gata. În apărare, mulți jucători țin cel puțin o mână ridicată pentru a opri adversarul atunci când se află într-o zonă periculoasă. Mulți alții preferă să țină o mână coborâtă pentru a încerca să intercepteze pasajele și să încerce să fure mingea.
  • Rămâi la distanță de un braț de la adversar. Dacă ești prea departe, adversarul tău poate face o lovitură înainte să o poți opri, dar dacă ești prea aproape, nu va fi greu să treci peste tine.
  • Trebuie să ai viteză de picioare. Luați pași mici și rapizi ca un atacant în fotbalul american. Cu cât sunt mai repede pașii, cu atât mai repede veți putea reacționa la schimbările în direcția adversarului.
  • Imaginea intitulată
    3
    Acoperiți liniile de trecere. Deoarece marchezi jucătorul adversarului, trebuie să fii în gardă pentru multe treceri. Este aproape imposibil să opriți fiecare pasaj, iar dacă încercați, adversarul dvs. va învăța cu ușurință să vă scoată din joc și să mergeți la coș. În schimb, încercați să aflați unde sunt adversarii dvs., astfel încât atunci când vedeți că mingea se apropie, vă puteți pune pe linia adversă doar când o face, încercând să-l interceptați. Echilibrul dintre interceptarea trecerii și marcarea playmaker-ului este dificil de găsit, deci un bun jucător în apărare are o valoare ridicată.
  • Tocmai pentru că își întoarce spatele pe coș, este de obicei mult mai dificil pentru un jucător de apărare să înțeleagă ce se întâmplă pe teren decât rolul egal pe care îl atacă. Poți să te uiți rapid în spatele tău și pe partea ta pentru a înțelege poziționarea atacului, dar nu-ți ține ochii departe de bărbatul tău prea mult timp sau să faci o lovitură ușoară.
  • Imagine cu denumirea Fii un punct de gardă punct 14
    4
    Evita contraatacul adversarilor. După cum sa menționat mai sus, uneori playmaker-ul este singurul apărător care este în poziția de a apăra contra-atacul adversarului. În acest caz, încercați să rămâneți între purtătorul de minge și coșul. Nu treceți de ea, în caz contrar veți obține puncte ușoare. Fiți gata să-l urmăriți în coș - cele mai multe contra-atacuri se vor încheia cu o încercare de lansare.
  • Contraatacurile sunt foarte greu de apărat dacă vă aflați într-o situație de una sau două. În acest caz, trebuie să evitați să fiți prea atașați de unul sau de celălalt adversar. Dacă faceți acest lucru, purtătorul de mingi îl va transfera la celălalt și nu veți avea timp să-l opuneți înainte de a se înscrie. Încercați să rămâneți în fața celor doi și a coșului. Echilibrarea atenției dintre ambii jucători le va încetini și va oferi coechipierilor timpul necesar pentru a reveni la apărare. Dacă un jucător se oprește în dribling înainte de a fi în apropierea coșului, pregătește-te să-l taie pe celălalt jucător și să cucerească revenirea. Dacă unul dintre cei doi jucători are o împușcătură ușoară lângă coș, gata să-l oprească.
  • Partea 4

    Deveniți un lider
    Imagine cu titlul Fii un punct de gardă punct 15
    1
    Aflați modelele antrenorului. În comparație cu alți jucători, jucătorul are de obicei o relație specială cu antrenorul. Jucătorul este responsabil pentru înființarea jocurilor ofensive ale antrenorului pe teren, dar trebuie "de asemenea" cunoașteți planul general de meci al antrenorului, necesar pentru a apela schemele de zbor când este necesar. Din aceste motive, playmaker-ul trebuie să înțeleagă și să cunoască sistemul ofensiv al antrenorului mai bine decât oricine altcineva din echipă (și trebuie, de asemenea, să poată executa instrucțiunile date de antrenor în timpul jocului).
    • În plus, deoarece playmaker-ul are de obicei controlul asupra mingii la începutul acțiunii, trebuie să-și asume și anumite sarcini speciale, cum ar fi solicitarea unui timp de ieșire. Cunoașterea momentului de a face aceste lucruri necesită atât playmaker-ul să cunoască planul antrenorului, cât și să poată citi situațiile jocului (mai ales spre sfârșitul meciului, când jocurile de noroc și alte tactici pentru a rupe jocul sunt comune).
  • Imagine cu denumirea Fii un punct de gardă punct 16
    2
    Comunică frecvent cu colegii tăi. Un jucător care nu reușește să comunice cu colegii săi în teren poate fi o limitare gravă a echipei sale. Jucătorii ar trebui să-și folosească vocea și corpul pentru a-și îndruma coechipierii la oportunități de a înscrie, de a crea modele și așa mai departe. O parte importantă a dezvoltării acestor abilități de comunicare este printr-o mulțime de pregătire în echipă, astfel încât fiecare jucător să știe ce semne de așteptat și cum fiecare membru al echipei comunică ca jucător.
  • Jucătorul poate dori să vorbească cu coechipierii săi și să convină asupra unui sistem de semnale, cuvinte codificate și așa mai departe, pentru a păstra secretul echipei în teren. De exemplu, dacă playmaker-ul ridică un pumn atunci când se află pe marginea zonei pictate, acesta poate fi un semn pentru aripa mică, care va trebui să taie linia cu trei puncte și să se pregătească pentru a primi o trecere.
  • Imaginea intitulată Fii un punct de gardă la punctul 17
    3
    Faceți un exemplu. Din cauza poziției dvs. speciale, ceilalți însoțitori (în special cei mai puțin experimentați) ar putea să vă inspire de la dvs. "unitate de măsură" pentru jocuri și instruire. Un jucător bun joacă serios jocul, se angajează în timpul sesiunilor de antrenament, ascultă antrenorul și încearcă să-și îmbunătățească propriul mod de a juca chiar și în afara sesiunilor de antrenament. La fel de important, încurajează tovarășii să facă același lucru. Obținând respectul companionilor prin muncă și angajament, playmaker-ul poate îmbunătăți comunicarea internă cu echipa și poate contribui la creșterea spiritului de echipă în domeniu.
  • Imaginea intitulată Fii un punct de pază 18
    4
    Aflați prin vizionarea celor mai buni jucători din NBA. În baschet profesionist mulți jucători abundă - unii sunt legende ale ligii, în timp ce alții încă joacă acum. Vizionarea acestor jucători domina în teren poate fi o sursă de inspirație și te face să zbori jos și jucătorul amator poate încerca să învețe de la ei pentru a-și îmbunătăți jocul. Iată câteva dintre gărzile punctului NBA care sunt considerate printre cele mai bune vreodată în acest rol:
  • Isiah Thomas
  • Gary Payton
  • Magic Johnson
  • Jason Kidd
  • John Stockton
  • Sfaturi

    • Învață să faci fantezii! Acest lucru vă va ajuta la joc, în caz de presiune puternică în timpul driblingului în teren.
    • Instruire, formare, instruire.
    • Aflați elementele de bază și regulile de baschet înainte de a intra pe teren! Pentru o reîmprospătare rapidă, citiți Cum să joci baschet.

    Avertismente

    • Nu te îndrăgosti de minge prea mult! Jucătorii ar trebui să construiască oportunități de înscriere, nu doar să se gândească la îmbunătățirea statisticilor.
    Afișați mai multe ... (4)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit