gtemata.com

Cum se scrie un program în Java pentru a calcula mediile

În zilele noastre, știți cum calculați media

Aritmetica unui set de numere este o operație foarte importantă. Media este utilizată în multe operații matematic, prin urmare, este un calcul de bază pentru a ști cum să stăpânești. Cu toate acestea, dacă avem de-a face cu un set de numere foarte mari, este mult mai ușor să folosiți un program pentru a efectua calculul. Acest ghid vă arată cum să creați un program Java simplu care să calculeze media setului de numere introduse.

paşi

Imaginea intitulată Scrieți un program în Java pentru a calcula pasul mediu 1
1
Planificați-vă programul. Planificarea programului înainte de a începe să îl creați este un pas critic. Gândiți-vă la toate operațiunile pe care trebuie să le faceți și la scopul pentru care sunt create. Programul va trebui să funcționeze cu un număr foarte mare? Dacă răspunsul este da, utilizați un tip de date "lung" în loc de simplu "int".
  • Încercați să calculați manual media numărului mic de numere mici. În acest fel, puteți înțelege mai bine cum va funcționa programul dvs.
  • Imaginea intitulată Scrieți un program în Java pentru a calcula pasul mediu 2
    2
    Scrieți codul. Pentru a calcula media, trebuie să cunoașteți următoarele informații:
  • sumă din toate numerele introduse ca intrări de către utilizator.
  • numărul total de numere introduse utilizator.
  • Să luăm un exemplu, dacă suma numerelor furnizate a fost de 100 și numărul de elemente furnizate 10, atunci media ar fi egală cu 100/10 ie 10.
  • Putem deduce, prin urmare, că formula pentru calcularea mediei este:

    Media = Numărul total de numere de intrare / Numerele totale introduse
  • Pentru a primi toate aceste informații (de intrare) de la utilizator, puteți încerca să folosiți clasa scaner din Java.
  • Deoarece veți primi un set de numere multiple în intrare, încercați să utilizați un ciclu pentru a gestiona această parte a programului. În codul exemplu, se utilizează o buclă "pentru", dar puteți încerca să implementați un program care utilizează buclă "în timp".
  • Imaginea intitulată Scrieți un program în Java pentru a calcula mediul Pasul 3
    3


    Calculați media. Pentru a face acest lucru, utilizați formula dedusă în pașii anteriori și introduceți-o în codul programului. Asigurați-vă că variabila care stochează valoarea suportului media este de tip plutitor. În caz contrar, rezultatul poate să nu fie corect din punct de vedere matematic.
  • Acest lucru se datorează tipului de date plutitor este un număr în virgulă mobilă, care utilizează o singură precizie pe 32 biți. Aceasta înseamnă că ea ia în considerare și o parte zecimală a unui număr în timpul operații matematice. Deci, folosind o variabilă de tip plutitor, rezultatul următoarei operații matematice, 5/2 (5 împărțit la 2), va fi de 2,5.
  • Dacă am folosit o variabilă pentru a stoca rezultatul aceluiași calcul (5/2) int, am fi obținut 2 ca soluție la problema noastră.
  • Cu toate acestea, variabilele în care veți stoca suma numerelor introduse de utilizator și numărul de elemente inserate, fiind numere întregi, pot fi stocate în variabile de tip int. Folosind o variabilă de tip plutitor pentru "mass-media", Java va efectua automat conversia int la plutitor. Apoi rezultatul va fi afișat în format `float`, în loc de integer (int).
  • Imaginea intitulată Scrieți un program în Java pentru a calcula pasul mediu 4
    4
    Afișați rezultatul calculului dvs. pe video. După ce programul a calculat media, îl puteți afișa utilizatorului. Pentru aceasta puteți utiliza metoda Java System.out.print sau System.out.println (pentru a imprima pe video pornind de la o linie nouă).
  • Cod exemplu

    Clasa de main_class import java.util.Scanner public {static void main (String [] args) publice {int sum = 0, InputNum-int counter-float medie-Scanner NumScanner = new Scanner (System.in) -Scanner charScanner = new Scanner (System.in) -System.out.println ("Introduceți numărul de elemente pe care doriți să calculați media.") -counter = NumScanner.nextInt () - System.out.println ("Vă rugăm să introduceți " + contra + " numere:") -for (int x = 1- x<= counter -x ++) {inputNum = NumScanner.nextInt () - suma = suma + inputNum-System.out.println () -} mean = suma / counter-System.out.println"Media lui " + contra + " numerele introduse este " + medie) -}}
    import java.util.Scanner - / ** Acest program de implementare permite utilizatorului să continue introducerea numerelor * până vor fi introduse toate numerele necesare * Șirul „santinelă“ este folosit pentru a se asigura că programul poate *. determina când utilizatorul a terminat de introdus de intrare. * funcția „Integer.parseInt (string s)“ analizează șirul de intrare și returnează numerele * în șir. (De exemplu, Integer.parseInt ("462") == 462) * Notă importantă: atunci când se utilizează această metodă pentru variabilele de intrare * nu se compară corzile folosind operatorii *"==" sau "! =". Acest lucru ar fi comparat adresele de memorie în cazul în care șirurile sunt stocate *. * Utilizați s.equals (String t) metoda care returneaza „true“ dacă cele două șiruri „s“ si „t“ sunt egale. * In schimb metoda ! s.equals (String t) returnează true dacă cele două șiruri `s` si `t` sunt diferite. * / public class main_class {static void main (String [] args) {String publice santinelă = ""-int suma = 0-int contra = 0-dublă medie = 0.0-Scanner NumScanner = nou Scanner (System.in) -System.out.println ("Introduceți numerele care urmează să fie adăugate. Tip "d " când ați terminat.") -System.out.print ("Introduceți un număr: ") -sentinel = NumScanner.next () - System.out.println () - în timp ce (! sentinel.equals ()"d") && ! Sentinel.equals ("D")) {suma + = Integer.parseInt (sentinel) -counter ++ - System.out.print ("Introduceți un număr: ") -sentinel = NumScanner.next () - System.out.println () -} mean = (suma * 1.0) /counter-System.out.println () - System.out.println ("Media aritmetică a numerelor introduse este: " + înseamnă +".") -}}

    Sfaturi

    • Încercați să vă extindeți programul astfel încât acesta să poată efectua mai multe calcule matematice.
    • Încercați să creați o interfață grafică (GUI), astfel încât programul să fie mai interactiv și ușor de utilizat.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit