gtemata.com

Cum să alegeți diafragma dreaptă a diafragmei (F Stop)

Una dintre cele mai importante setări pentru orice cameră non-automată este ajustarea dimensiunii orificiilor (cunoscută sub numele de "diafragmă") prin care trece lumina de la subiect, traversează lentila și se termină pe film. Reglarea acestei găuri, care este definită în "f / oprire" în ceea ce privește o măsurătoare standard sau pur și simplu "diafragmă", influențează adâncimea câmpului, permite controlul anumitor defecte ale lentilelor și poate ajuta la realizarea anumitor efecte particulare, cum ar fi reflecțiile stelelor, în jurul surselor de lumină deosebit de puternice. Cunoașterea mecanismelor și a efectelor diafragmei vă permite să alegeți în cunoștință de cauză alegerea deschiderii de utilizat.

paşi

Imaginea intitulată 1177860 1
1
În primul rând, este necesar să vă familiarizați cu conceptele și terminologia de bază. Fără aceste cunoștințe, restul articolului ar putea să nu aibă sens.
  • diafragmă sau stop. Acesta este orificiul reglabil prin care trece lumina de la subiect, traversează lentila și se termină cu filmul (sau senzorul digital). Ca și orificiul dintr-o singură camera miniaturală, acest mecanism împiedică trecerea razelor de lumină, cu excepția celor care, chiar fără a trece printr-o lentilă, ar tind să formeze o imagine inversată pe film. Cuplat la o țintă, diafragma, de asemenea, blocuri aceste raze de lumină care ar trece departe de centrul lentilei, în punctele în care elementele cristalinul sunt abia în măsură să focuse și aproximative raportul de aspect corect (și care produc de obicei distorsiuni sferice sau cilindrice), mai ales atunci când subiectul este compus din forme asferice, provocând așa-numitele aberații.
  • Deoarece fiecare cameră are o diafragmă de obicei reglabilă sau cel puțin are marginea lentilei pentru diafragmă, ajustarea diafragmei este ceea ce este de asemenea numit "deschidere".
  • F-stop sau pur și simplu deschidere. Aceasta este relația dintre lungimea focală a lentilei și dimensiunea diafragmei. Această măsurătoare este utilizată, deoarece se obține aceeași cantitate de lumină pentru un anumit raport focal și, prin urmare, va fi necesară aceeași cantitate timpul de expunere pentru o anumită valoare de sensibilitate ISO (sensibilitatea filmului sau, în mod echivalent, amplificarea luminii a senzorului digital) indiferent de lungimea focală.
  • Iris diafragma sau pur și simplu iris. Acesta este dispozitivul pe care majoritatea camerelor trebuie să-l ajusteze. Se compune dintr-o serie de plăci metalice subțiri care se suprapun între ele și se rotesc în jurul centrului alunecând în interiorul unui inel metalic. Se formează o gaură centrală care, la deschiderea completă (când șipcile sunt complet deschise spre exterior) este perfect circulară. Pe măsură ce șipcile sunt împinse spre interior, această gaură devine mai îngustă, formând un poligon de dimensiuni tot mai mici și care, în unele cazuri, poate avea muchii rotunjite.
  • În majoritatea cazurilor Camere foto SLR diafragma de închidere este vizibilă din partea din față a obiectivului, atât în ​​timpul expunerii cât și prin activarea mecanismului de previzualizare a profunzimii câmpului.
  • Închideți diafragma înseamnă utilizarea unei diafragme mai mici (un număr f / stop mai mare).
  • Deschideți diafragma înseamnă utilizarea unei deschideri mai mari (un număr f / stop mai mic).
  • La deschiderea completă înseamnă utilizarea celei mai deschise diafragme (cel mai mic număr f / stop).
  • adâncimea câmpului este zona specifică a imaginii sau (în funcție de context) lățimea zonei care este perfect focalizată. O deschidere mai îngustă mărește adâncimea câmpului și reduce intensitatea la care obiectele aflate în afara domeniului sunt neclară. Conceptul de profunzime a câmpului este, într-o oarecare măsură, o problemă subiectivă, deoarece claritatea se degradează treptat, pe măsură ce vă deplasați de la punctul precis în care sa făcut accentul, iar faptul că estomparea este mai mult sau mai puțin evidentă depinde de factori precum tipul de fotografiere a subiectului, alte cauze de degradare a clarității și condițiile în care este afișată imaginea.
  • Se numește o imagine realizată cu o profunzime mare a câmpului "totul în centrul atenției".
  • aberații acestea sunt imperfecțiuni găsite în capacitatea unui obiectiv de a aduce subiectul în centrul atenției. În general, obiectivele mai puțin costisitoare și mai puțin comune (cum ar fi cele cu super-deschideri) suferă de aberații mai pronunțate.
  • Diafragma nu produce efecte asupra distorsiunii liniare (curbele drepte care apar într-o imagine), care, de obicei, tinde să dispară atunci când se utilizează lungimi focale intermediare în intervalul de focalizare focală. În plus, imaginile ar trebui să fie compuse astfel încât să evite scăderea atenției pe aceste linii, de exemplu prin faptul că nu lăsând linii drepte ca o clădire sau orizontul în apropierea marginilor imaginii. Cu toate acestea, acestea sunt distorsiuni care pot fi corectate cu software-ul post-producție sau, în unele cazuri, automat de software-ul aparatului foto digital nativ.
  • difracție este un aspect fundamental al comportamentului unui val care trece prin mici deschideri, ceea ce limitează claritatea maximă atinsă de orice lentilă la cele mai înguste diafragme. Acesta este un fenomen care devine progresiv mai mult sau mai puțin vizibil din imaginile realizate cu orificii f / 11 sau mai mari și care poate de asemenea să facă o cameră cu optică de o calitate excelentă similară unui nivel mediocru (deși uneori este util să aveți o cameră special concepută pentru aplicații specifice care necesită, de exemplu, o profunzime largă a câmpului sau o perioadă lungă de expunere, chiar dacă acestea nu pot avea filtre cu sensibilitate scăzută sau neutre).
  • Imaginea intitulată 1177860 2
    2
    Înțelegerea profunzimii câmpului. Formal adâncimea de câmp este definită ca zona în care obiectele apar focalizate în imagine cu un grad acceptabil de claritate. Pentru fiecare imagine există un singur plan pe care vor ieși obiectele perfect în foc și claritatea se degradează treptat înainte și în spatele acestui avion. Obiectele plasate în fața și în spatele acestui plan, dar la distanțe relativ neglijabile, ar trebui să fie atât de nelocuite încât film sau senzorul nu poate înregistra o astfel de neclaritate - în imaginea finală, chiar vor apărea obiecte ușor mai îndepărtate de acest plan de focalizare "suficient" în focalizare. În general, lentilele indică adâncimea de câmp în apropierea domeniului (sau distanțelor) de focalizare, astfel încât distanța de focalizare să poată fi estimată destul de satisfăcător.
  • Aproximativ o treime din adâncimea câmpului se află între subiect și cameră, în timp ce două treimi sunt în spatele subiectului (dacă nu se extinde la infinit, deoarece este un fenomen legat de cât de mult trebuie să fie "pliat" razele de lumină care vin de la subiect spre convergență pe punctul focal și razele care vin de departe tind să fie paralele).
  • Adâncimea câmpului se degradează treptat. Dacă acestea nu sunt perfect focalizate, cu o mică deschidere, fundalul și fundalul vor apărea ușor moi, dar cu o deschidere largă vor fi deosebit neclare dacă nu este nerecunoscut. Deci, este important să se analizeze dacă este important ca aceste subiecte să fie focalizate, dacă acestea sunt relevante pentru context până la punctul de a le face puțin moi sau dacă ele sunt elemente deranjante și, prin urmare, devin complet neclare.
  • Dacă încercați să obțineți o anumită neclaritate de fundal, dar nu oferă o adâncime suficientă a câmpului la subiectul care urmează să fie fotografiat, trebuie să focuse pe punctul pe care ar trebui să primească cea mai mare atenție, de obicei ochii subiectului.
  • Uneori se pare că adâncimea câmpului poate depinde, în plus față de diafragma, lungimea focala (cu o mai mare distanță focală trebuie să corespundă la o adâncime mai mică de câmp), formatul (filmul sau senzori mai mici, trebuie să se caracterizeze printr-un o adâncime mai mare a câmpului, pentru un anumit unghi, adică la aceeași lungime focală) și distanța de la subiect (o adâncime mai mare la o distanță scurtă). Deci, dacă doriți să obțineți o profunzime îngustă, ar trebui să utilizați un obiectiv super-rapid (scump) sau să măriți (liber) și să ajustați la o deschidere completă un scop economic.
  • Scopul artistic al profunzimii câmpului este de a alege în mod deliberat dacă să aibă o imagine definită complet sau dacă "tăiați adâncimea" dizolvând subiecți în prim-plan sau în fundal care distrag atenția observatorului.
  • Un scop mai practic al adâncimii câmpului cu o cameră de focalizare manuală este de a seta o deschidere îngustă și de a focaliza în avans lentila "distanța hiperfocală" (Adică distanța minimă la care adâncimea câmpului se extinde la infinit pornind de la o anumită distanță dell`obiettivo- pentru fiecare deschidere dată doar verifica panourile sau semne de adâncimea câmpului marcat pe obiectiv), sau la o focuse predeterminată la distanță, în scopul de a fi în măsură să ia o fotografie cu rapiditate la un subiect care se mișcă prea repede sau într-un mod imprevizibil și că, prin urmare, focalizarea automată să nu fie capabil de a captura într-un nitida mod (în aceste cazuri, vor fi necesare de mare viteză dell ` obturator).
  • Aveți grijă, deoarece, de obicei, când compuneți imaginea, nu veți vedea niciunul din acestea prin vizor sau pe ecranul camerei. Contorul de expunere al camerelor moderne măsoară lumina cu obiectivul la diafragma maximă, iar diafragma este închisă la diafragma necesară numai la momentul fotografierii. Funcția de previzualizare a profunzimii câmpului permite, de obicei, numai o afișare întunecată și inexactă. (Nu fi luate în considerare semnele ciudate pe ecranul de instalare nu a incendiului va fi impresionat de imaginea finală.) Pentru mai multe vizoare în curent [Intelege SLR-ul | Digital SLR] și alte camere cu Autofocus nu poate arăta adâncimea reală a câmpului la deschidere completă, cu un obiectiv care are un maxim f / 2.8 sau mai mare deschidere (este mai dură decât se părea atunci când se poate, trebuie să se bazeze sull`autofocus și să încerce să nu să se supună astfel de limitări). In curent [Cumparati Aparat foto digital | Camere foto] este mai ușor pentru a face fotografia, apoi se afișează pe ecranul LCD și extinderea pentru a vedea dacă fundalul este suficient de ascuțit (sau neclară).
  • Imaginea intitulată 1177860 3
    3
    Interacțiunile dintre diafragmă și bliț. Blițul unei blițuri este de obicei atât de scurt încât în ​​principiu împușcarea este influențată în mod esențial numai de diafragmă. (Majoritatea SLR-urilor pentru film și digital au o viteză maximă de fotografiere "Flash-sincronizare" compatibil cu viteza blițului - dincolo de această viteză, numai o parte a imaginii va fi înregistrată în funcție de modul în care este mutat obturatorul "plan focal". Detalii privind programele de sincronizare bliț de mare viteză utilizează o serie de flash-uri rapide de intensitate mică flash, fiecare dintre care expune o porțiune a imaginii aceste flash-uri reduce foarte mult gama de flash, atunci rareori se dovedesc utile.) O diafragmă foarte deschide crește intervalul de bliț. De asemenea, crește raza efectivă a blițului de umplere, deoarece mărește expunerea proporțională a blițului și scade timpul de expunere care înregistrează numai lumina ambientală. O diafragmă închisă poate fi utilă pentru a evita supra-expunerea primele etaje, datorită faptului că există o limită sub care intensitatea blițului nu poate fi redusă (un bliț indirect, chiar dacă în sine ar fi mai puțin eficientă, în aceste cazuri ar putea fi utilă). Multe camere pot gestiona echilibrul dintre blițul și lumina ambientală prin "compensarea expunerii prin bliț". Pentru setări complexe de un flash SLR digital este de preferat, deoarece rezultatul flash-uri instantanee de lumină nu este în mod natural intuitiv, deși unele bliț studio au o funcție de apeluri de previzualizare "modelarea luminii" și chiar și unele flash-uri fantastice portabile au funcții similare.
  • Imaginea intitulată 1177860 4
    4
    Verificați claritatea optimă a obiectivelor. Totul obiective ele sunt diferite unul de celălalt și demonstrează cele mai bune calități ale acestora cu deschideri diferite în diafragmă. Singura modalitate de a verifica este să fotografiați cu diafragme diferite la un subiect cu multe detalii și un complot frumos, apoi să comparați diferitele fotografii și să determinați comportamentul opticii în diferite deschideri. Pentru a evita confundarea neclarității cu aberații, subiectul ar trebui să fie poziționat aproape "infinit" (cel puțin o duzină de metri pentru unghiurile largi, mai mult de treizeci de metri pentru lentilele telefotografice - un rând de copaci îndepărtați merge, de obicei, bine). Iată câteva idei pe care să vă concentrați:
  • Aproape toate lentilele cu diafragmă maximă au un contrast scăzut și sunt mai puțin incisive, mai ales spre colțurile imaginii. Acest lucru se întâmplă mai presus de toate în obiectivele economice și în camerele de luat vederi. Prin urmare, dacă doriți să obțineți o imagine plină de detalii precise chiar și la colțuri, va trebui să utilizați o diafragmă mai mică. Pentru subiecții plane, diafragma cea mai incisivă este de obicei f / 8. Pentru subiecții plasați la distanțe diferite, o diafragmă mai închisă ar trebui să fie preferabilă pentru o profunzime mai mare a câmpului.
  • Cele mai multe ținte suferă de o pierdere evidentă de lumină la deschiderea completă. Pierderea de lumină apare atunci când marginile imaginii sunt ușor mai întunecate decât centrul. Este un efect, numit vingett, căutat de mulți fotografi, în special de portretiști- focalizează atenția asupra centrului fotografiei și este motivul pentru care acest efect este adesea adăugat în post-producție. Cel mai important este să fii conștient de ceea ce faci. De obicei, pierderea de lumină devine invizibilă cu diafragme f / 8 și mai mari.
  • Lentilele zoom au comportamente diferite bazate pe distanța focală cu care sunt folosite. Testele de mai sus ar trebui efectuate cu diferite factori de zoom.
  • Difracția în aproape toate lentilele implică o anumită ușurință în imaginile realizate cu f / 16 sau în orificii înguste și o ușoară aparență pornind de la f / 22.
  • Toate aceste aspecte sunt doar o parte din ceea ce trebuie să fie luate în considerare pentru a obține cea mai bună claritate posibilă într-o imagine care are deja o bună compoziție - inclusiv adâncimea câmpului - cu condiția ca aceasta să nu este prea distrus de o viteză redusă a obturatorului poate provoca tremuratul camerei și estomparea subiectului sau zgomotul electronic excesiv din cauza zgomotului ridicat "sensibilitate" (Amplificare).
  • Nu trebuie să pierdem prea mult de film pentru a verifica aceste caracteristici - doar pentru a testa lentilele cu un aparat de fotografiat digital, citiți comentarii și dacă într-adevăr nu se poate face altfel, ai încredere că obiectivele costisitoare și staționare (non-zoom) da cele mai bune de f / 8, astfel cum economic și inofensiv ca și cele furnizate în kit cu camera de lucru cel mai bine la f / 11, și exotice obiective economice, cum ar fi cele de super-unghi larg sau optic cu adaptoare și multiplicatori suplimentare funcționează bine numai de f / 16. (Cu o camera de cadre-and-shoot și un adaptor de lentile, probabil va trebui să închideți irisului cât mai mult posibil cu ajutorul programului, diafragma - va trebui să verificați meniul aparatului foto.)
  • Imaginea intitulată 1177860 5
    5
    Aflați despre efectele speciale legate de deschiderea diafragmei.
  • bokeh, Acesta este un termen japonez care este utilizat de obicei pentru a indica aspectul unor zone care nu sunt focalizate, în special cele care vor apărea ca bule luminoase. El a scris mult despre detaliile acestor bule de accent, care, uneori, sunt mai luminoase în centru și uneori mai luminoase pe margini, cum ar fi gogoși, și, uneori, au o combinație a acestor două efecte, dar, de obicei, autorii rareori observat în articole care nu se ocupă în mod specific de bokeh. Ceea ce contează este faptul că neclaritatea neclară poate fi:
  • Mai larg și mai răspândit, cu diafragme mai deschise.
  • Cu marginile moi la deschiderea maximă, datorită găurii perfect circulare (marginea lentilei, în loc de lamele diafragmei).
  • De aceeași formă a găurii create de diafragmă. Acest efect este cel mai vizibil atunci când lucrați cu deschideri generoase, deoarece gaura este mare. Acest efect ar putea fi considerat neplăcut cu lentilele a căror diafragmă nu formează deschideri circulare, cum ar fi optica economică în care este formată cu cinci sau șase lamele.
  • Uneori, în formă ca semiluni în loc de circulare, în apropiere de laturile luate cu foarte largi deschideri de imagine, probabil, din cauza unuia dintre elementele de lentile, care nu este destul de la fel de mare cum ar trebui să fie pentru a ilumina toate domeniile " imagine la acea dată de deschidere sau extins ciudat pentru o "comă" cu deschideri deosebit de puternice (efect aproape obligatoriu la fotografierea de noapte la sursele de lumină).
  • Evident, o formă de gogoasă cu lentile teleodoto catadioptrice, datorită elementelor centrale care împiedică calea razei de lumină.
  • Difracție amplă care creează starlete. Lămpi deosebit de puternice, cum ar fi becurile de noapte sau reflecțiile mici ale luminii solare, sunt înconjurate "la punctul de difracție" care creează unele "starlete" în cazul imortalizate cu diafragme înguste (acestea sunt create cu creșterea difracției care apare pe poligonul format de lame diafragmă nodurile). Aceste starlets vor avea multi biti ca exista vârfuri ale poligonului formate de lamele diafragma (dacă ele sunt chiar număr), datorită suprapunerii vârfurilor opuse, sau egală cu de două ori (în cazul lamelelor sunt impar). Stelele vor fi mai evanescent și mai puțin vizibile cu lentile cu mai multe lamele (de obicei obiectivele cele mai speciale, cum ar fi vechile modele Leica).
  • Imaginea intitulată 1177860 6


    6
    Ieșiți a face fotografii. Cel mai important lucru (cel puțin pentru diafragmă) este verificați adâncimea de câmp. Este atât de simplu încât poate fi rezumată după cum urmează: o deschidere mai mică implică o adâncime mai mare a câmpului, o deschidere mai mare implică o adâncime mai mică. O deschidere largă duce, de asemenea, la un fundal mai neclar. Iată câteva exemple:
  • Utilizați o diafragmă mai îngustă pentru a obține o profunzime mai mare a câmpului.
  • Amintiți-vă că, cu cât ajungeți mai aproape de subiect, cu atât mai mult va fi îngustă adâncimea câmpului. Dacă faceți macro-fotografie, de exemplu, va trebui să închideți diafragma mult mai mult decât o fotografie panoramică. Fotografiile cu insecte folosesc de obicei f / 16 sau mai multe diafragme închise și trebuie să bombardeze subiecții lor cu o mulțime de lumină artificială.
  • Utilizați o diafragmă foarte deschisă pentru a obține o profunzime superficială a câmpului. Această tehnică este perfectă, de exemplu, pentru i portrete (Mult mai bine decât programul automat pentru imagini) - folosește cât mai deschis posibil, blocați focalizarea pe ochii subiectului, reasambla imaginea și constaterai ca fundal va fi complet neclară și, prin urmare, nu distrage atenția de la subiect. Rețineți că deschiderea diafragmei implică o alegere mai mare a vitezei de declanșare. În lumina zilei, asigurați-vă că nu depășiți viteza maximă de declanșare (în SLR-urile digitale este de obicei 1/4000). Pentru a evita acest risc, reduceți pur și simplu sensibilitatea ISO.
  • Imaginea intitulată 1177860 7
    7
    Imagini cu efecte speciale. Dacă luați o imagine a luminilor pe timp de noapte, va trebui să aveți suport adecvat pentru camere și dacă doriți să obțineți stele, va trebui să folosiți orificii mici. Dacă în schimb doriți să obțineți un bokeh cu bule largi și perfect rotunde (deși unele nu vor fi complet circulare), va trebui să utilizați deschideri deschise.
  • 8
    Fotografiere cu bliț de umplere. Pentru a amesteca lumina blițului cu lumina ambientală, se utilizează o diafragmă relativ deschisă și un timp destul de rapid, pentru a nu supraîncălzi blițul.
  • Imagine cu denumirea 1177860 9
    9
    Trageți cu o claritate maximă. În cazul în care adâncimea câmpului nu este deosebit de important (atunci când aproape toate subiectele fotografiilor sunt destul de departe de obiectivul de a intra în centrul atenției, oricum), ar trebui să setați un timp de expunere suficient de rapid pentru a preveni încețoșarea provocată de mișcarea aparatului foto și sensibilitatea ISO suficient de scăzut pentru a evita cât mai mult posibil zgomotul sau alte pierderi de calitate (lucruri care pot fi puse în aplicare în lumina zilei), fără a fi nevoie să se recurgă la stratageme bazate pe deschiderea diafragmei, folosind orice bliț suficient de puternic, care în mod adecvat soldurile cu lumină ambientală și setarea diafragmei astfel încât să obțineți cât mai multe detalii cu ajutorul obiectivului pe care îl utilizați.
  • Imaginea intitulată 1177860 10
    10
    Odată ce ați selectat diafragma, puteți încerca să obțineți maximum de cameră utilizând programul de prioritate a diafragmei.
  • Sfaturi

    • Există toată înțelepciunea din vechea zicală americană: f / 8 și nu întârzia (f / 8 și să profite de moment). O diafragmă f / 8 permite în mod obișnuit o adâncime suficientă pentru a fotografia subiecți și este deschiderea la care obiectivele oferă cele mai bune detalii atât pe film cât și pe senzori digitali. Nu vă fie teamă de a utiliza o deschidere de f / 8 - puteți lăsa camera programat cu această deschidere (aceasta este o modalitate buna de a captura ceva care ar putea pop brusc) - cu subiecte interesante, care nu sunt neapărat proprietăți oferindu-ne timp pentru a configura camera.
    • Uneori este necesar să se ajungă la un compromis între diafragma corectă a diafragmei și o viteză de declanșare adecvată sau setarea vitezei filmului sau "sensibilitate" (amplificare) a senzorului. Puteți lăsa chiar alegerea unora dintre acești parametri în automatismele aparatului foto. De ce nu.
    • Softness-ul care provine de la difracție și, într-o măsură mai mică, de la neclaritatea (care poate crea efecte ciudate mai degrabă decât halouri moi), poate fi uneori diminuat prin utilizarea post-producției în "mască de contrast" din GIMP sau PhotoShop. Această mască consolidează marginile moi, chiar dacă nu poate să inventeze detalii clare care nu au fost capturate în timpul filmărilor și în caz de abuz pot genera artefacte stridente.
    • În cazul în care alegerea diafragmei este foarte importantă pentru fotografiile pe care doriți să le faceți și aveți un aparat foto automat, puteți utiliza convenabil prioritatea programelor de deschidere sau de program (defilare prin diferite combinații ale diafragmei și propunerile de timp din aparatul de fotografiat și determinate modul automat pentru a obține expunerea corectă).

    Avertismente

    • "starlete" ele trebuie să fie făcute cu surse de lumină punctuale, dar nu la fel de strălucitoare ca soarele.
    • Nu este recomandabil să vizați un obiectiv teleobiectiv, mai ales dacă acesta este un obiectiv foarte luminos sau lung, spre soare, care încearcă să obțină efectul stelei sau din orice alt motiv. Este posibil să vă deterioreze vederea și / sau camera foto.
    • Nu este recomandabil să se urmărească la soare un aparat de fotografiat, fără o oglindă (mirrorless) cu obturatorul planul focal, cum ar fi vechi Leica, cu excepția, poate să ia rapid o imagine, chiar și cu diafragma foarte închisă. Ați putea arde obturatorul creând o gaură pentru repararea căreia ați cheltuiți mulți bani.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit