gtemata.com

Cum să alegeți viteza obturatorului unei camere

"timpul de expunere" reprezintă momentul în care obturatorul permite lumina să treacă prin obiectiv și să ajungă la film sau la senzorul digital. Veți obține fotografii contrastante și clare dacă utilizați o combinație adecvată a "setările de expunere": viteza obturatorului, diafragma, film sau "sensibilitate" ISO. Viteza obturatorului are parametri limita pentru a obtine fotografii optime si poate fi de asemenea ajustata pentru a obtine efecte artistice prin estomparea anumitor parti. Lucrurile se schimbă dacă folosiți flash ...

paşi

1
Aflați câțiva termeni importanți. Este important să vă familiarizați cu următorii termeni și să îi înțelegeți, deoarece acestea sunt principalele pe care le veți găsi întotdeauna folosind:
  • obturator. Dispozitivul dintr-o cameră care blochează trecerea luminii la senzor și îl expune la o cantitate de lumină potrivită pentru a forma imaginea. (Senzorul ar putea fi, de asemenea, filmul, dar termenul este adesea folosit "senzor").
Imaginea intitulată 1184311 1b1
  • Viteza de închidere. Momentul în care obturatorul expune filmul, în mod obișnuit o mică fracțiune de secundă. În mod normal, într-o cameră, numai numitorul este marcat, de exemplu "125" înseamnă 1/125 s (a doua). Expunerile multiple pe secundă sunt frecvente numai în condiții de lumină slabă și sunt indicate pe cameră, dacă există - într-o cameră foto manuală, sunt utilizate setările camerei bec (declanșatorul este deschis în timp ce butonul este apăsat) sau timp (apăsați pentru a deschide și apoi din nou pentru a închide)
    Imaginea intitulată 1184311 1b2
  • Declanșarea între lentile (frunze). Este un obturator care se află între elementele lentilelor, într-un mecanism care include și diafragma. Într-o cameră mecanică, viteza sa este stabilită pe lentila însăși. Este realizat din lamele metalice care se suprapun și care se deschid complet la început și se închid la sfârșitul expunerii.
  • Aceste lame metalice sunt numite "frunze". (De asemenea, un obturator cu plan focal are lamele metalice, dar ele sunt numite "tendon" pentru că în trecut au fost cauciucate cu țesătură de perdea.)
  • Deoarece frunzele nu sunt aproape de planul focal, nu își imprimă conturul pe senzori ca umbrele, dar treptat (rapid) luminează și întunecă imaginea în întregime.
  • Un declanșator de sticlă se sincronizează cu blițul la orice viteză.
  • Ferestrele pentru ferestre sunt comune în toate tipurile de camere, cu excepția camerelor SLR de 35 mm și digitale, adică celor ieftine și scumpe.
  • Deoarece se pot deschide complet, schimba direcția și se închid complet, obloanele de frunze ating o viteză modestă de 1/500 s.
  • Un declanșator de frunze într-un SLR care are unul (ca un SLR cu format mediu) rămâne deschis înainte de expunere. Declanșatorul se închide când butonul este apăsat, oglinda și șicanul din spate sunt scoase din film, iar obturatorul se închide rapid. Un pic similar se deschide și închide rapid declanșatorul unei camere digitale cu un afișaj care arată în timp real ceea ce vede senzorul.
  • Focalizare la planul focal.. O pereche de perdele (țesătură în camere vechi, lame metalice suprapuse în cele moderne) foarte aproape de senzorul care se suprapune, lăsând un spațiu reglabil în lățime în ambele. Într-o cameră mecanică (dar și într-o cameră electronică), viteza este în general stabilită pe camera însăși. Fiind aproape de planul focal, își tipăresc umbra pe senzor. La o viteză mică, se deschide expunerea senzorului la lumină și după un timp (în mod normal, o fracțiune de secundă) celălalt urmează calea pentru a acoperi din nou senzorul. Este numită cea mai mare viteză, cel puțin pentru un moment, cu care întregul senzor este expus la lumină într-un singur pas timpul de sincronizare flash. Ca și în cazul declanșatorului de frunze, un declanșator al planului focal poate schimba viteza și direcția la această viteză. Dar, din moment ce imprimă umbre mai mult sau mai puțin vizibile pe film, cele două perdele pot expune doar o mică parte a filmului la un moment dat (în succesiune rapidă) tragând un slot pe el. În acest fel, un obturator cu plan focal creează o expunere extrem de scurtă pentru fiecare parte dată a filmului, folosind o perioadă mai lungă de timp (timpul de sincronizare cu bliț, mai mult sau mai puțin) pentru această operațiune generală. Obturatoarele planului focal al camerelor noi ating viteze de 1/8000 s, o viteză de sincronizare bliț de 1/250 s-
    Camera cu deschiderea din spate afișează obturatorul cu plan focal
  • Aproape toate SLR-urile și camerele digitale de 35 mm au un obturator cu plan focal.
  • Declanșatorul cu plan focal al graficului Graflex sau Speed ​​Graphic constă într-o singură perdea cu o serie de sloturi de dimensiuni diferite. Este mai greu de folosit, dar mai fiabil - citiți și practicați înainte de a distruge un film (sau un obturator).
  • Moment de sincronizare în timp. Un bliț electric produce o lumină bruscă (1/1000 s sau adesea mai puțin), în mod esențial instantanee pentru cele mai multe scopuri. Ferestrele de fereastră se deschid complet de lucru împreună cu blițul la orice viteză - camera activează blițul când declanșatorul este complet deschis. După cum sa menționat deja, un obturator plan focal nu acoperă întregul senzor într-o singură lovitură, dar în schimb trece printr-o fantă pe ea în funcție de anumite setări în acest caz rapidã, flash-ul va afecta doar o parte a imaginii. Viteza maximă la care un obturator din planul focal acoperă întregul senzor într-o singură mișcare este "timpul de sincronizare flash", iar blițul este activat în acel moment.
  • Camerele sofisticate adesea refuză să fixeze o viteză de declanșare mai rapidă decât timpul de sincronizare a blitz-ului cu un fulger atașat.
  • Timpul de sincronizare a blițului este adesea marcat pe butonul de viteză a obturatorului cu un fulger sau o culoare diferită.
  • O fotografie realizată cu un tempo de sincronizare a blițului mai mare decât ar trebui să nu arate bine - o bandă va fi expusă excesiv și restul va fi întunecat.
  • Unele camere sofisticate cu bliț dedicat au o funcție viteza de sincronizare ridicată care utilizează o serie de blitz-uri pentru a ilumina uniform fotografia, dacă se folosește un timp de sincronizare cu bliț care este mai mare decât se aștepta. Acest mod este rareori util pentru că reduce intensitatea blițului (senzorul primește o bliț slab din cauza puterii condensatorului lent stocat) și deseori nu funcționează cu anumite funcții automate ale blițului. Ar putea fi utilă pentru apropieri și capturarea apei în mișcare.
  • A doua sincronizare a cortinei. Există o funcție în camerele sofisticate cu un declanșator în plan focal care activează blițul atunci când obturatorul se închide. Într-o expunere lungă a unui subiect în mișcare, veți obține o expunere strălucitoare la sfârșitul mișcării, lăsând mediul de fundal ușor neclar ca o urmă în spatele lui în loc de față.
  • În general, dintr-un efect frumos în care îl puteți observa, vă recomandăm să îl setați ca implicit.
  • Nu este o idee bună să utilizați această funcție pentru a captura a "instant instantaneu" datorită întârzierii luminii ambientale, dar o expunere îndelungată este, în general, compatibilă cu mișcarea aleatorie a trimiterilor adesea necesare pentru mișcarea fotografiilor.
  • Viteză mai mare a declanșatorului / expunere scurtă: filmul este expus pentru o perioadă mai scurtă de timp. 1/125 s este mai rapid decât 1/30 s.
  • Viteza de declanșare inferioară / expunerea lungă: Filmul este expus mai mult timp. 1/30 s este mai rapid decât 1/125 s.
  • stop: Două factori de expunere. (Inițial sa referit la spațiul de deschidere sau setările "stop" pentru a varia expunerea prin creșterea acesteia cu două, care este, de obicei, creșterile minore care creează o diferență "semnificant" în expoziția de fotografii. De exemplu, 1/30 s este de 1 stop mai rapid decât 1/15 și 2 opriri mai lent decât 1/125 (măsură comună în loc de 1/120).
  • Imaginea intitulată 1184311 2
    2
    Înțelegerea elementelor de bază ale expoziției. Acest articol nu acoperă nivelurile corecte de expunere, ci doar efectele specifice ale vitezei de declanșare.
  • Imaginea intitulată 1184311 3
    3
    Dacă dvs. și subiectul dvs. sunteți mai mult sau mai puțin liniștiți și nu utilizați blițul, tot ce trebuie să faceți este să vă asigurați că viteza obturatorului este suficient de mare pentru a evita părțile neclară. Spre deosebire de deschidere, care se poate schimba foarte mult părți ale unei fotografii sfocandole mai mult sau mai puțin, viteza de expunere nu are nici un efect, în esență, (cu excepția unui nivel de expunere generală), cu excepția ceva în expoziția se mută suficient pentru a pătează cel puțin un pixel. Dar chiar și atunci, poți face fotografia doar puțin mai ușoară, cu excepția faptului că ceva se mișcă atât de mult încât pătrunde mai mulți pixeli.
  • Este bine ca viteza obturatorului să fie aproape egală cu lungimea focală reciprocă (pentru 35mm). De exemplu, lentilele de 50 mm trebuie folosite la viteze mai mari de 1/50 s-200mm și nu mai mici de 1/200 s. Utilizați o distanță focală echivalentă cu 35 mm pentru formate mici, deoarece estomparea este mai mare - în schimb folosește o lungime focală mai mare pentru formate mai mari dacă doriți ca filmul să producă fotografii mai vii.
  • Un stabilizator de imagine (într-o cameră foto) vă poate opri de 1 sau de 2 ori mai lent în timp ce țineți camera cu atenție. Un beneficiu cumulativ.
  • Din moment ce o imagine neclară este cauzată de mișcări mici în direcții cauzale, nu întotdeauna în aceeași direcție, problema crește proporțional, dar nu și dacă utilizați o viteză mai mică a obturatorului. În schimb, în ​​imagini neclare în condiții de lumină slabă, problema nu este obiectul Movement rapid utilizează lentile cu un unghi larg (cum ar fi 24mm f / 2), care sunt adesea mai puțin costisitoare decât obiectiv rapid, cu un unghi îngust (cum ar fi 50 mm f / 1). (De multe ori, cu toate acestea, mișcarea camerei este mai importantă decât calitatea lentilelor, și utilizează, în general, deschiderea mai mare, și amintiți-vă că numai accentul aera va fi clar, cu excepția faptului că focalizarea este setată la infinit și apoi întregul peisaj va fi clar.)
  • Pentru a evita fotografiile neclare și lăsați subiectul aflat în mișcare ca singura limita unei expuneri lungi, utilizați un trepied sau ceva solid pentru a poziționa aparatul de fotografiat sau folosind un cronometru sau un control de la distanță, astfel încât nu este nevoie să mișcarea nedorită atunci când declanșatorul este de lucru Oamenii în mod normal reușesc să dețină o poziție pentru, să zicem, un sfert de secundă, dar nu uitați să spuneți subiectului dvs. să nu se miște până când îl comandați și nu imediat după terminarea expunerii de către aparatul foto deoarece uneori acest lucru continuă pentru o fracțiune de secundă mai târziu.
  • Imaginea intitulată 1184311 4
    4
    Dacă subiectul se mișcă, utilizați o viteză mai mare de declanșare pentru a obține o imagine mai clară. Viteza obturatorului depinde de viteza cu care subiectul se deplasează în obiectiv, care, la rândul său depinde de distanța, viteza, iar în cazul în care subiectul se îndreaptă spre poarta sau departe de aceasta (care din punct de vedere al unei camera, micșorați sau măriți subiectul). Încercați 1/125 s pentru a începe cu mișcarea fotografiilor cu subiecte în mișcare lentă și 1/500 s pentru sport.
  • De exemplu, dacă este un subiect pe jos sau cu mașina, veți avea nevoie de o viteză de declanșare de cel puțin 1/250 s. Mai bine evitați neclaritatea care afectează întreaga imagine în loc de o parte.
  • Dacă utilizați o cameră digitală, previzualizați fotografiile și utilizați zoom-ul pentru a verifica dacă nu există zone neclare pe fotografie. Dacă există, crește viteza obturatorului.
  • Imaginea intitulată 1184311 5
    5
    Este întotdeauna mai bine să nu se limiteze total mișcările. Ați putea obține o imagine similară cu cea a unei statui, în loc să aveți impresia unei mișcări. Alegeți o viteză care va face ca cea mai mare parte a subiectului să apară clară (cum ar fi torsul unui călăreț), însă părăsiți piesa moale (cum ar fi picioare, picioare, minge sau anvelope auto).
  • Apa în mișcare poate apărea, de asemenea, dură, moale, fuzzy și abstractă, cum ar fi bomboanele de vată, dacă viteza obturatorului scade în timp ce apa se mișcă mai repede.

  • Un bliț cu o sincronizare a cortinei a doua va produce o imagine mai clară după mișcarea zonelor, dar asigurați-vă că nu deranjează atleții.
  • Utilizați tehnica de panoramare pentru a descrie subiecte în mișcare în grupuri, cum ar fi mașinile. Urmați subiectul astfel încât majoritatea fundalului să fie neclară. Panningul este foarte util cu o viteză de declanșare relativ scăzută, la fel ca și în cazul obloanelor de frunze, deoarece poate fi singurul mod în care aceste camere pot obține imagini în mișcare
  • Imaginea intitulată 1184311 6
    6
    O viteză lungă de declanșare (va trebui să folosiți un trepied) poate transforma subiecții în benzi abstracte sau poate produce lumini strălucitoare precum mașini sau focuri de artificii în zone întunecate. În plus, ele vă permit să iluminați o zonă întunecoasă mare cu blitz-uri multiple (nu apropiați și nu apropiați blitz-ul care ar putea produce o fotografie albă).
  • Imagine cu titlul 1184311 7
    7
    Viteza obturatorului trebuie luată în considerare la folosirea blițului.
  • Acest articol se referă numai la flash-uri electronice. Blendurile becurilor sunt diferite - dacă doriți să le folosiți citiți bine cum să faceți acest lucru (chiar dacă acestea sunt acum rare, inconfortabile și folosite ca obiecte de colecție).
  • Cel mai important lucru nu este să exagerezi timpul de sincronizare a blițului. Veți obține o fotografie proastă.
  • Imaginați-vă blițul ca două fotografii: o mult mai clară obținută de la flash sau mai multe flash-uri sincronizate, care sunt suficient de rapid pentru a capta orice acțiune, suprapus pe o suprafață de fond care poate fi puternic sau slab, de o culoare diferită (lumina a soarelui este similar cu blițul) și, eventual, încețoșată de viteza obturatorului, deplasarea camerei sau a subiectului în mișcare. Expunerea componentelor Flash depind numai de la deschidere, deoarece declanșatorul va fi deschis pentru întreaga durată a blițului (sau blițul sincronizat multiplă) - expunerea mediului depinde de gradul de deschidere și viteza obturatorului.
  • Utilizați tehnica "umplerea blițului" în condiții de lumină naturală, de obicei în lumina soarelui, să aibă o distribuție uniformă a luminii, umbre interesante și să atenueze umbrele cu o expunere slabă la bliț. Setați expunerea la lumina ambientală și puterea blițului pentru o diafragmă de 1 (pentru mai multă temperatură, preferabilă pentru femei) sau 2 (pentru mai puțină ușurință, mai potrivită pentru bărbați și obiecte) opriți mai mult de cel normal. Această tehnică nu blochează acțiunile bine, deoarece expunerea neclară ar putea suprasolicita blițul.
  • Un timp ridicat de sincronizare a blițului produce mai multă lumină (deschidere largă) fără a lăsa prea multă lumină naturală (diafragmă mare cu viteză mare de declanșare), pentru tehnica "umplerea blițului" și pentru a bloca acțiunile la o anumită distanță.
  • În condiții de lumină scăzută sau pentru a bloca acțiunile cu lumină slabă, reglați diafragma blițului, dar setați viteza obturatorului pentru a subexpune fundalul cu nu mai mult de 2 opriri, cu excepția faptului că doriți un efect întunecat. Setați nivelul de culoare al blițului (cum ar fi lumina naturală) într-o cameră digitală, deoarece aceasta va fi sursa principală de lumină pentru subiect. Nu utilizați o viteză a obturatorului prea mică pentru un subiect staționar pentru a evita multe zone neclară, efectul de estompare este OK, deoarece iluminarea adecvată pentru un efect plăcut este mai importantă decât claritatea.
  • Dacă utilizați o bliț direct sau bliț de sincronizare multiple pentru a lumina întreaga zonă, setați o viteză mare a diafragmei pentru a preveni estomparea sau modificarea culorii luminoase și pentru a seta o diafragmă compatibilă cu ieșirea blițului.
  • Imaginea intitulată 1184311 8
    8
    Utilizați o cameră digitală pentru mutarea fotografiilor, mai ales dacă doriți să creați un mic efect fuzzy. Subiectele în mișcare nu sunt pregătite în prealabil sau previzibile și, prin urmare, va trebui să faceți o fotografie înainte ca acțiunea dorită să compenseze întârzierea umanei și a declanșatorului, altfel majoritatea fotografiilor nu vor fi bune. De asemenea, vor apărea erori imprevizibile atunci când doriți să obțineți o estompare "ideal". O cameră digitală (de preferință SLR, care se concentrează mai repede) vă oferă posibilitatea de a lua o mulțime de fotografii "gratuit" apoi selectați cele mai bune. În plus, o cameră digitală vă permite să identificați și să rezolvați problemele în timpul unei sesiuni foto, astfel încât veți fi siguri că setați bine pentru a obține efectul dorit. Filmul influențează calitatea fotografiilor dacă știți ce faceți.
  • Imaginea intitulată 1184311 9
    9
    Utilizați un mod automat în situații rapide și convenabile. Dacă viteza obturatorului este deosebit de importantă și subiectul nu se va opri în mișcare pentru a vă permite să faceți niște teste, setați viteza obturatorului și, în general, lăsați camera să aleagă presetările corecte pentru alte setări "cu prioritate declanșator" de expunere. Dacă viteza obturatorului nu este la fel de importantă ca împiedicarea mișcării camerei, utilizați modul "program" expunere (sau modul automat "verde"). În ambele cazuri, unele camere digitale pot fi setate cu "ISO automată" pentru a crește sensibilitatea (veți avea mai puțină claritate, dar este mai bine decât o fotografie neclară) pentru a evita expunerile lungi.
  • Modul de prioritate a declanșatorului este singura modalitate de a alege viteza obturatorului pentru cele mai multe camere compacte. Modul de noapte permite o expunere mai bună în condiții de lumină scăzută - modurile de acțiune sau sport au o viteză de declanșare mai mare pentru a bloca acțiunile.
  • Sfaturi

    • Unele obloane vechi ale aparatului foto sunt lente sau sunt scoase din uz atunci când sunt utilizate la viteze reduse, datorită acumulării murdăriei sau în caz de lipsă de lubrifiere. Dacă aparatul dvs. foto are această problemă, verificați-l sau utilizați-l rar evitați să setați o viteză redusă a obturatorului.
    • "timpul de expunere" a unei camere video, care, în general, nu are un obturator fizic, ci un senzor electronic pentru fiecare cadru, poate varia uneori pentru a captura imagini clare ale obiectelor în mișcare sau pentru a compensa ajustarea deschiderii deschiderii.
    • Dacă aparatul foto produce rezultate nedorite chiar și după ce a fost calculat bine și în condiții normale de iluminare, obturatorul poate avea unele probleme. O problemă în obturatorul planului focal poate provoca o expunere neuniformă la film.

    Avertismente

    • Obloanele sunt foarte delicate pentru a lucra rapid.
    • Un obturator mecanic trebuie să fie dezarmat (neintenționat) înainte de a depozita camera pentru o perioadă lungă de timp.
    • Nu manipulați un obturator pe planul focal al unei camere digitale SLR. În spatele ei este un senzor foarte scump, fragil și foarte important.
    • Nu atingeți niciodată obturatorul cu degetele sau nu îl puteți sufla, poate fi deteriorat sau corodat în timp. Dacă se întâmplă ceva, cereți un profesionist pentru ajutor dacă aparatul foto este scump.
    • Nu forțați un obturator mecanic. Unele pot fi ajustate numai când sunt înarmați (adesea avansând filmul cu un obturator pe planul focal).
    • Plăcile din planul focal cu perdele de pânză pe camere non-SLR, cum ar fi Leicas și Speed ​​Graphics, sunt foarte fragile și ar putea arde la soare, reparații le va fi costisitoare. Țineți lentilele aproape de lumina soarelui și acoperiți-le când nu le folosiți. Ridicați rapid camera în direcția soarelui pentru a face o fotografie. (Sau, dacă aveți un Graflex, lăsați declanșatorul pe planul focal deschis și utilizați în schimb declanșatorul).

    Lucruri de care ai nevoie

    • aparat foto
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit