Cum se utilizează orice SLR digital Nikon
Dacă numărul de butoane, moduri și setări ale camerei digitale Nikon vă lasă uimit și nu doriți să citiți un manual de instrucțiuni pe sute de pagini, nu sunteți singurul. Pașii de mai jos vă vor ajuta să ajustați câteva setări care vă interesează cu adevărat și vă vor oferi elementele de bază pentru a utiliza fiecare Nikon digital construit vreodată. 1999 până în prezent.
paşi
Partea 1
Notă privind Nomenclatura
Există multe lucruri similare între toate modelele digitale SLR (lentile reflex) Nikon, dar și diferențe substanțiale între diferitele categorii de mașini. Aceste categorii sunt utilizate pentru confort și nu au nimic de-a face cu calitatea imaginii (un D3000 este cu ani de lumină înainte de un profesionist D1):
- Mașini high-end acestea sunt cele mai scumpe camere cu ajustare instantanee pentru aproape fiecare functie, importanta sau nu. Aceasta include toate cele profesionale cu o singură cifră (D1 / D1H / D1X, D2H și cele care vin mai târziu, D3, D4), precum și D300 și D700.
- Mașini de nivel mediu acestea au de obicei o roată pentru a schimba reglajul pe partea superioară a corpului camerei din stânga vizorului, în loc de un selector pentru modul în care fotografiază. Ele au butoane de acces direct pentru balansul de alb, ISO, cum să trageți, și așa mai departe.
- Mașinile pentru a începe include modelele D40, D60 și D3000 și D5000. Acestea vă obligă să comutați între diferitele meniuri pentru a schimba setările, ISO, balansul de alb și alte lucruri, deoarece acestea nu au butoane pentru acces imediat la aceste funcții.
Partea 2
Părțile fundamentale
1
Familiarizați-vă cu comenzile de bază ale tuturor SLR-urilor digitale Nikon. Le vom numi după nume mai târziu, așa că învățați-i acum:
- roata principală de control este în partea din spate a mașinii, în partea din dreapta sus.
Roata principală de control.
roată secundară de control este în partea din față a mașinii, în fața butonului declanșator (modelele mai ieftine nu o au). Roata de control secundară indicată este situată în partea din față a aparatului, lângă butonul de alimentare și butonul declanșator.
multi-selectorului pe spate schimbă sistemul de focalizare (vom ajunge acolo mai târziu). De asemenea, îl utilizați pentru a naviga prin diversele meniuri. Selectorul multifuncțional de pe un aparat Nikon D200.
Partea 3
preparare
Există o mulțime de setări pe care doriți să le reparați o singură dată, și numai una, pe SLR-ul digital Nikon. Ca întotdeauna în acest articol, vom face generalizări uriașe care vă vor permite să începeți imediat să fotografiați, dar acestea nu sunt întotdeauna valabile pentru toate modelele. Vă puteți distra cu aceste setări după ce, pentru moment, doriți ca lucrurile de bază să fie în ordine.
1
Setați aparatul la fotografierea continuă. De obicei, camera trebuie reglată la o singură fotografie, astfel încât, la fiecare apăsare a butonului declanșator, veți obține un cadru. Nu doriți această reglementare. Fotografiere continuă va determina aparatul foto să fotografieze cât mai multe fotografii cât mai repede posibil, atâta timp cât țineți apăsat butonul declanșator. Făcând-o cu o cameră digitală nu costă practic nimic, chiar dacă nu fotografiați subiecte în mișcare rapidă (pentru care fotografierea continuă este obligatorie), există un motiv bun pentru a utiliza această funcție: veți avea mai multe fotografii în focalizare. Înregistrarea unei succesiuni de două sau trei fotografii, mai degrabă decât una, înseamnă că este mai probabil să fiți în centrul atenției, în timp ce cu o singură fotografie ar putea merge prost. Este, de asemenea, mai puțin probabil să mutați mașina, așa cum ați continuat apăsând butonul declanșator.
Nu credeți că acest lucru va scurta durata de viață a obturatorului - multe SLR digitale Nikon încă funcționează
sute de mii de fotografii.
- Mașini scumpe: există o comandă pentru aceasta în partea stângă sus a dispozitivului, cu o poziție C, ceea ce este ceea ce aveți nevoie. Apăsați butonul de lângă roată pentru ao debloca și apoi rotiți-o. Mașina dvs. poate avea poziții ch și CI- înseamnă continuă la viteză mare și continuă la viteză mică. Semnificația este clară, deci alegeți cea mai bună pentru dvs.
alegerea metodei de fotografiere pe un D2H reglat pe Ch (continuă / viteză mare).
Mașini de nivel mediu: țineți apăsat butonul selector și rotiți roata de control principală. Urmăriți ecranul de sus până când apar cele trei dreptunghiuri (mai degrabă decât una singură sau o pictogramă cu temporizator) care indică faptul că funcția este activă. butonul pentru alegerea metodei de fotografiere pe un Nikon D70.
Mașinile pentru a începe: va trebui să căutați prin meniurile pentru a găsi funcția. Trebuie să o faci singur, fiecare cameră este diferită.2
Activați reducerea vibrațiilor (VR) dacă obiectivul este disponibil și lăsați-l activ. Dacă fotografiați în condiții de iluminare scăzută sau dacă nu aveți o mână foarte stabilă, vă veți asigura că fotografiați focalizat fără să vibrați dispozitivul în toate condițiile de iluminare, dacă nu chiar și în cel mai rău caz. Va trebui să o dezactivați numai dacă trageți folosind un trepied (iar sucul funcției VR este că aproape niciodată nu aveți nevoie de un trepied)
3
Reglați unitatea pentru a utiliza măsurătorile sursă. O explicație a acestei funcții depășește sfera acestui articol - este suficient să spunem că este o funcție foarte inteligentă și funcționează bine în majoritatea cazurilor. Pe cele mai scumpe mașini, există un buton dedicat pentru acest lucru. La cele de nivel mediu, țineți butonul în jos în timp ce rotiți roata până când apare simbolul funcției. Din nou, pe cele ieftine trebuie să vă uitați în interiorul meniurilor (deși poate că veți trece peste acest pas, folosind probabil funcția deja singură).
4
Reglează dispozitivul la focalizarea automată continuă automată (C). Cu această funcție, camera se va focaliza continuu de fiecare dată când apăsați butonul declanșator până la jumătate și, de asemenea, este capabil să anticipați mișcarea subiectului. (Nu vă îngrijorați prea mult de celelalte reglaje ale focalizării.) Single (S) Este inutil dacă trebuie să fotografiați ceva în mișcare, deoarece blochează focalizarea de îndată ce o găsește, iar focalizarea manuală este aproape niciodată necesară - este dificil pentru dispozitivul să fie atât de confuz, încât nu va putea să se concentreze deloc, în cazul în care rareori ar trebui să se întâmple, înseamnă că confirmarea focalizării în vizor nu va apărea)
Pe toate aparatele: dacă există un buton A-M (sau A / M-M, A / M înseamnă autofocalizarea cu dispozitivul pentru control manual manual), ajustați-l A sau A / M. Stabiliți obiective pe A sau pe M / A dacă aveți unul dintre aceste butoane.
Pe dispozitive scumpe: există un buton pentru a schimba sistemul de focalizare din partea dreaptă a obiectivului (dacă îl priviți din față), cu trei poziții: C, S și M. Puneți-l pe C. Comutatorul C-S-M este conectat la un aparat de nivel înalt - setați-l
C.
La toate celelalte aparate: Este posibil să existe o cheie similară în același loc, cu pozițiile AF (auto focus) și M (manual). Pune-l pe AF, dacă există. Va trebui să comutați meniurile (fiecare dispozitiv este diferit) pentru a găsi setările pentru această funcție. Dacă aveți un selector AF-M, setați-l la AF, apoi căutați prin meniuri pentru a căuta setări pentru funcția de auto-auto continuă
Partea 4
luare
1
Porniți aparatul și lăsați-o pe ea. La fel ca toate camerele digitale și camerele foto, dispozitivul dvs. va intra în modul de hibernare dacă nu îl folosiți pentru o perioadă îndelungată, fără a consuma practic nici o baterie în acest mod. Dacă trebuie să porniți aparatul foto când se întâmplă ceva este o modalitate bună de a obține fotografii pierdute, poate chiar frumoase.
2
Du-te afară și căutați subiecți care să fotografieze. Acest lucru este dincolo de sfera de aplicare a acestui articol, dar elementele de bază de a face o fotografie mare pot fi, de asemenea, găsite în mai multe wikiHow.
3
Nu utilizați ecranul, chiar dacă aparatul are, pentru a focaliza. Esența unui SLR (reflex unic) este de a utiliza vizorul optic instant în locul vârfului lent și a afișajului pentru fotografiere. Mai mult, ar însemna să nu folosiți autofocalizarea automată, inteligentă și rapidă a Nikon în ultimele două decenii și să o înlocuiți cu o focalizare lentă, inexactă și de detectare a contrastului de la o cameră cu buget redus. Dacă nu sunteți sigur că vreți să pierdeți fotografii și / sau nu sunteți bine focalizați, utilizați mai degrabă vizorul decât afișajul.
4
Alegeți o modalitate de a expune. Dacă aparatul are un buton MODE, puteți schimba modul de expunere ținând apăsat butonul și rotind roata de control până când pe afișaj sau în vizor apare cel dorit. Alte dispozitive (mai ieftine) au o roată de comandă pentru diferite moduri de deasupra corpului camerei din stânga vizorului. Modurile de bază sunt aceleași în toate dispozitivele și există numai trei care ar trebui să vă intereseze:
Automat programat (P). Aceasta selectează o viteză pentru deschiderea și închiderea obturatorului. În cele mai multe cazuri, cu lumină normală mai presus de toate, acesta este modul de utilizare. Da, este complet automat și ți-au spus că îți va împiedica creativitatea. Cavolate fără sens cât poți schimbați programul utilizând roata de control principală de pe partea din spate a unității. Deci, dacă aparatul foto alege o viteză de declanșare de 1/125 cu o deschidere de f / 5,6, îl puteți schimba la 1/80 af / 701 sau 1/200 f / 402 și așa mai departe, până la limitele obturatorul și diafragma. Programarea automată, ca în această imagine, funcționează, de cele mai multe ori, pentru majoritatea fotografiilor
Prioritate de deschidere (A). Acest lucru vă permite să selectați o diafragmă pentru obiectiv (de obicei, faceți acest lucru prin rotirea roții secundare de control pe din față a autovehiculului - dacă nu aveți această roată, utilizați-o pe cea din spate) și unitatea va selecta o viteză de declanșare pentru o expunere adecvată. Motivul principal pentru utilizarea acestei funcții este de a controla adâncimea câmpului. Deschiderile mari (numere mai mici, cum ar fi f / 1,8) vor da o adâncime mai mică a câmpului (o parte mai mică a focului va fi în focalizare), de exemplu. Zonele minore (numere mai mari, cum ar fi f / 16) vă vor oferi o adâncime mai mare a câmpului și vor genera mai multe viteze de declanșare. Modul de prioritate a diafragmei este util pentru întărirea adâncimii superficiale a câmpului și pentru setarea fundalului complet neconcentrat (sau exact opusul). Aceasta a fost luată cu un VR 55-220mm, la 200mm, cu o deschidere f / 5,6
Timpul de închidere (S) vă permite să alegeți o viteză de declanșare utilizând rotița de control principală (care va apărea în vizor) și dispozitivul pentru a alege o deschidere a obiectivului care se potrivește bine. Utilizați această funcție dacă doriți să capturați mișcarea (cum ar fi în sport sau orice alt obiect în mișcare) sau dacă utilizați un obiectiv teleobiectiv care presupune utilizarea unei viteze mai mari de declanșare pentru a preveni tremuratul aparatului.Restul. În cazul aparatelor de nivel mediu și economice, volanul moda are o poziție Mașini. Nu o folosiți- este foarte asemănătoare cu cea automată programată, dar inflexibilă (nu puteți schimba programul, de exemplu) și dur (porniți flash-ul fără să întrebați). scenă pe modele mai ieftine ar trebui evitate din același motiv. Dacă doriți să petreceți ca și cum a fost 1976, există tot un mod manual (M) pe toate dispozitivele - nu există aproape nici un motiv să-l utilizați. Veți avea nevoie de ea numai dacă vă aflați în condiții extreme sau doriți o expunere prea mare, astfel încât câțiva pași de compensare a expunerii nu sunt suficienți pentru a obține efectul pe care îl doriți. Veți avea nevoie să faceți acest lucru pentru a utiliza lentile AI și AI cu dispozitive ieftine, pe care nu ar trebui să le faceți oricum.5
Reglează balansul de alb. Aceasta este regulamentul cel mai important al tuturor. Ochiul uman compensează automat dacă există diferite tipuri de lumină - pentru noi, albul este alb în aproape toate condițiile de lumină, indiferent dacă este în umbră (caz în care este puțin mai mult decât albastru) sau sub lumină incandescentă ( care se trage spre portocaliu) sau sub niște lumini artificiale ciudate (care se pot schimba de mai multe ori pe secundă!) O cameră digitală văd culorile așa cum sunt ele în realitate, iar reglarea balansului de alb variază culorile astfel încât acestea să arate natural în fotografia finită.
Pe majoritatea dispozitivelor există un buton WB- țineți-o jos în timp ce rotiți roata de control principală. Acestea sunt setările care vă interesează:
Noroc și umbra, marcate cu simbolul unui nor și design-ul unei case care face umbra, respectiv este modul în care veți trage majoritatea timpului atunci când vă aflați în aer liber, chiar și sub lumina directă a soarelui. umbră este puțin mai fierbinte decât noros- experimentați cu acestea pentru a vedea ce este mai bine pentru dvs. Chiar și cu lumina soarelui, umbrirea balansului de alb poate da mai multă căldură scenei (folosită aici). (Nikon D2H și 50mm f / 1,8D de deschidere.)
automat, marcate cu unul A, va încerca să facă automat echilibrarea. Uneori, culorile sunt prea reci, așa cum sa spus: "inginerii sunt interesați să reproducă culorile probelor, fără a face fotografii bune". Pe de altă parte, ar putea fi o funcție bună de a trage cu lumini artificiale, cum ar fi lămpile cu vapori de mercur sau sub lumini de diferite surse. Dispozitivele mai noi sunt mult mai bune decât cele vechi pentru această funcție.Lumina zilei, marcat cu simbolul soarelui, ar trebui să fie cel mai bun pentru lumina directă a soarelui. Din nou, uneori, culorile sunt prea reci.Tungsten și fluorescent, marcate cu simbolul unui bec și a unei lămpi fluorescente, sunt destinate fotografierii în lumini artificiale în interior. Acest lucru poate fi ignorat în condiții de siguranță pentru o fotografie adevărată - luminile din interior sunt plictisitoare și trebuie să fiți în aer liber pentru a fotografia. Pe de altă parte, le puteți folosi extern pentru efecte excelente - de exemplu, puteți folosi tungsten pentru a face cerul albastru. Balansul de alb cu tungsten este utilizat pentru reglarea luminilor incandescente, dar poate fi folosit și în scopuri artistice. (Obiectiv Nikon D2H și obiectiv economic de 18-55 mm.)
6
Utilizați blițul cu judecată. Dacă doriți ca fotografiile petrecerii să nu fie doar niște fotografii plictisitoare, nu fi blocate de luminile artificiale în interior care vă forțează să fotografiați blițul pe subiect. Du-te în aer liber, unde lumina este mai interesantă. Pe de altă parte, sistemul excelent de bliț al lui Nikon (și sistemul flash incredibil de rapid de mașini vechi de 1/500) este excelent pentru umplerea umbrelor în fotografii clare în aer liber, pentru a evita (de exemplu) umbrele întunecate dedesubt ochii în timpul zilei.
7
Ajustare ISO. ISO este o măsură a sensibilității senzorului la lumină - ISO scăzut înseamnă mai puțină sensibilitate la lumină, ceea ce dă mai puțin zgomot, dar viteză mai mică de declanșare (este foarte probabil ca dispozitivul să se agite), în timp ce ISO ridicat are efectul opus. Dacă trageți în lumină naturală luminată, lăsați-o la cea mai mică viteză (de obicei 200, uneori 100).
Altfel, există o modalitate rapidă și ușoară de a afla ce ar trebui să fie ISO dvs. Luați ținta mașinii dvs. (de ex. 200mm) și multiplicați cu 1,5 (pe toate dispozitivele, cu excepția D3, D4, D600, D700 și D800, în exemplul pe care îl folosim pe 300). Dacă utilizați un obiectiv VR (ar trebui) și ați activat funcția VR (ar trebui), împărțiți cifra cu 4 (de ex. 75). Ca regulă generală, trebuie să alegeți o viteză a obturatorului cel puțin egală cu cea a numărului rezultat (de exemplu, aproximativ 1 / 80th dintr-o secundă, sau 1 / 300th fără VR). Ridicați ISO până când puteți înregistra cel puțin egală cu aceste viteze.
În partea din mai a armăturilor puteți modifica ISO prin menținerea butonului ISO și rotirea roții principale de control. Afișajul sau unul dintre ele vă vor arăta valorile ISO în timp ce se schimbă. Pentru dispozitive precum D3000, D40 și altele, trebuie să căutați meniurile pentru a afla cum să setați ISO.
8
Apăsați butonul de declanșare până la jumătate pentru focalizare automată. Sperăm că veți fi norocoși și că mașina se va concentra bine și pe subiecții potriviți. Când este focalizat, în colțul din stânga-jos al vizorului va apărea un punct verde. Cu toate acestea, există cazuri în care acest lucru nu este adevărat.
Subiecte necentrate. Depinde de cât de departe sunt în afara centrului și de mașina dvs., ați putea alege un punct de focalizare greșit. Dacă se întâmplă acest lucru, puneți subiectul în centrul cadrului, focalizați, apoi țineți apăsat butonul AE-L / AF-L în timp ce fotografiați și fotografiați. (un truc: faceți acest lucru pentru fotografiile portret. Focalizați-vă pe ochi, reparați, apoi recompuneți-l) Butonul de blocare a focalizării automate vă va permite să centrați ceva în cadru, să focalizați și apoi să recompilați în timp ce îl țineți.
Subiecți cu ceva mai aproape de ei decât subiectul. Pe toate dispozitivele, uneori, aparatul va încerca să se concentreze pe cel mai apropiat de mașina în sine. Convenabil, dar nu este întotdeauna ceea ce vrei. Va trebui să reglați aparatul la un singur AF (nu trebuie confundat cu un singur AF automat), ceea ce vă va permite să alegeți un punct focal în loc să lăsați mașina să ghicească ceea ce doriți.Pentru a regla această funcție pe majoritatea dispozitivelor, va trebui să vizualizați cele două mii de opțiuni ale diferitelor meniuri (pe cele mai scumpe mașini există un buton pentru acest lucru - mutați-l pe un dreptunghi unic). Odată ce ați făcut acest lucru, puteți folosi selectorul multiplu din spate pentru a alege punctul focal care doresc. În această fotografie, a existat o ramură mai aproape de cameră, comparativ cu subiectul (zona albă estompată în partea inferioară a fotografiei) - pentru a împiedica centrele de focalizare automată pe ea, a fost selectată o singură zonă de selecție. foc automat (Nikon D2H + 55-200mm VR.)
Lumină foarte slabă. Va trebui să vă concentrați manual. Reglați obiectivul la M (sau selectorul de pe mașină, dacă utilizați o lentilă tradițională pentru a înșurua AF sau AF-D). Luați inelul de focalizare și rotiți-l. Desigur, dacă mașina este blocată și nu se poate focaliza, veți avea puțin noroc pentru a vedea dacă focalizarea este focalizată sau nu. Dacă țintă are o scară la distanță, puteți încerca să ghiciți distanța și să o ajustați la lentilă și să vă prefaceți că ați filmat cu un Vigo B.Unele combinații de mașini și lentile nu se întâmplă atunci când acestea sunt la zoom full, și refuză să se concentreze în orice situație. Obiectivul d300 și un obiectiv VR de 55-220 mm o fac uneori. Dacă se întâmplă acest lucru, scoateți obiectivul cu zoom, focalizați pe subiect și încercați să măriți după ce ați focalizat.9
Faceți o fotografie. Asigurați-vă încă două sau trei - Mențineți apăsat butonul declanșator (setați aparatul foto pe fotografierea continuă, nu?). În acest fel, dacă una dintre fotografii nu a ieșit bine, cel puțin unul este probabil să fie în focalizare, și aveți o viteză a obturatorului prea lentă pentru lungimea focală a obiectivului.
10
Verificați afișajul. Căutați zone cu alb pur, chiar dacă acestea nu ar trebui să fie, și căutați zone care sunt prea întunecate și apoi ...
11
Utilizați compensarea expunerii pentru a găsi cea potrivită. Acest lucru se face cu butonul marcat cu simbolul +/- lângă butonul de declanșare și este o altă ajustare absolut critică pe mașinile digitale. Chiar dacă contorul de surse Nikon este mare, nu va simula întotdeauna expunerea la perfecțiune și nu va înlocui judecata artistică. Compensarea expunerii pur și simplu forțează mașina sau peste sau sub expunerea unui tot.
Pentru a ajusta compensația, țineți apăsat butonul funcțional în timp ce rotiți roata de comandă principală sau dreapta pentru a subexpune (mai întunecat) sau lăsată pentru a supraexpune (luminos). În îndoială, sottoesponi. Luminile care sunt prea expuse la digital nu pot fi recuperate decât dacă le vopsiți negru cu mâna, în timp ce vă puteți recupera de la toate sub-expunerile, dacă nu și cele mai rele (cu costul de a aduce mai multă interferență, ceea ce nu este atât de important).
12
Continuați să fotografiați până când arată bine. Este posibil să fie necesar să reglați compensarea expunerii și balansul de alb între fotografii când se schimbă luminile, astfel încât acestea afectează periodic imaginile afișate pe ecran.
13
Descărcați fotografii din mașină. Aflați unele manipulări de bază ale fotografiilor cu instrumente cum ar fi GIMP sau Photoshop, cum ar fi focalizarea, ajustarea contrastului și echilibrul culorilor și așa mai departe. Nu vă bazați pe procesele de manipulare pentru a face fotografiile interesante.
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit