gtemata.com

Cum să rezolvi Cubul lui Rubik

Acest ghid este destinat începătorilor care doresc să învețe cum să rezolve un cub Rubik folosind metoda stratificată. În comparație cu alte soluții, acest algoritm este relativ simplu de înțeles - în plus, reduce la minimum necesitatea memorării secvențelor lungi de mișcări. Instruire pentru a pune în practică vă veți pregăti pentru următorul pas care implică utilizarea metodei Fridrich, mult mai rapid și folosit de profesioniști în competiții, deoarece vă permite să rezolvați un cub Rubik în mai puțin de 20 de secunde. Cu o doză suficientă de răbdare și determinare, vei reuși să stăpânești unul dintre cele mai cunoscute jocuri puzzle din lume: cubul lui Erno Rubik. O bună citire și, mai presus de toate, o distracție bună!

paşi

Partea 1

Învățați elementele de bază
1
Utilizați numele corect pentru a indica cele 3 tipuri de bucăți. Cubul lui Rubik este alcătuit din trei piese de bază, care iau numele în funcție de poziția lor:
  • Bucată centrală: sunt piesele (numite și fețe sau furni) care sunt situate în centrul fiecărei fețe principale a cubului și sunt înconjurate de celelalte 8 elemente care o completează. Acestea sunt bucăți care expun numai o singură parte la vedere și care nu pot fi mutate.
  • colț: acestea sunt piesele care ocupă colțurile cubului și sunt caracterizate prin 3 fațete vizibile.
  • margine: piesele sunt incluse între 2 colțuri. Fiecare dintre aceste elemente este caracterizat prin 2 fațete vizibile.
  • Notă: piesele individuale care formează un cub Rubrik nu pot lua niciodată un tip diferit de cel inițial. Aceasta înseamnă că un colț va rămâne întotdeauna un colț.
  • 2
    Aflați să vă referiți la cele șase fețe principale ale cubului cu terminologia corectă. Cubul original Rubik este compus din 6 fețe principale, fiecare caracterizată printr-o culoare specifică indicată de piesa centrală relativă. De exemplu, "fața roșie" este fața principală, a cărei piesă centrală este roșie, indiferent dacă există piese roșii pe alte fețe principale. Adesea, este mult mai util să se facă referire la fețele principale în funcție de punctul de vedere al utilizatorului, adică pe baza feței principale care se observă. Iată lista termenilor utilizați de acest articol:
  • F (engleză "din față" adică fața frontală): prindeți cubul la nivelul ochilor. Fața principală pe care o privești este fața frontală.
  • B (engleză "înapoi" adică față în față): este fața principală direct opusă (și, prin urmare, nevăzută) față de cea observată.
  • U (engleză "superior" adică fața superioară): aceasta este fața principală a cubului îndreptat spre tavan (sau cerul dacă sunteți în aer liber).
  • D (engleză "jos" adică fața inferioară): este fața principală a cubului îndreptată spre podea sau spre sol.
  • R (engleză "dreapta" adică, partea dreaptă): este fața principală a cubului îndreptat spre dreapta.
  • L (engleză "stânga" adică fața stângă): este fața principală a cubului spre stânga.
  • 3
    Aflați sensul rotației în sensul acelor de ceasornic și în sensul invers acelor de ceasornic. Termenii "timp" și "invers acelor de ceasornic" ele se aplică întotdeauna pe baza feței principale care se observă. Având în vedere acest concept în mod clar, o instrucțiune compusă numai cu litera care identifică una dintre fețele principale ale cubului (de exemplu, comanda L), indică rotirea feței în obiect de 90 ° în sensul acelor de ceasornic. Instruirea caracterizată printr-o literă plus apostroful, cum ar fi L `, indică rotirea feței în obiect la 90 ° în sens invers acelor de ceasornic. Iată câteva exemple de instrucțiuni care vă vor ajuta să înțelegeți mai bine:
  • F `: indică rotirea feței frontale în sens contrar acelor de ceasornic cu 90 °.
  • R: Indică rotirea feței drepte în sensul acelor de ceasornic cu 90 °. Aceasta înseamnă că partea dreaptă va deveni fața opusă celei din fața ochilor dvs. (pentru a verifica modul în care această mișcare funcționează în practică, începeți să mutați fața frontală a cubului în sensul acelor de ceasornic până când devine fața principală dreaptă) .
  • L: Indică rotirea feței principale din stânga cu 90 °. Aceasta înseamnă aducerea feței principale stângi în fața ochilor.
  • U `: indică rotirea feței superioare în sens invers acelor de ceasornic cu 90 ° pe axa orizontală. Aceasta înseamnă că fața superioară va deveni fața principală opusă celei pe care o priviți.
  • B: Indică să rotești fața principală opusă celei pe care o cauți 90 de grade în sensul acelor de ceasornic. Aveți grijă să nu vă confundați în acest pasaj - cu alte cuvinte, rotiți fața frontală la 90 ° în sens invers acelor de ceasornic.
  • 4
    Dacă etapa se repetă de două ori, instrucțiunea corespunzătoare va include și numărul 2. Numărul "2" plasat după o instrucțiune indică faptul că va trebui să rotiți fața principală indicată cu 180 ° în loc de 90 °. De exemplu, instrucțiunea D2 Se indică rotirea feței principale inferioare cu 180 ° (sau 2/4).
  • În acest caz, nu este necesar să specificați direcția de rotație (în sensul acelor de ceasornic sau în sens contrar acelor de ceasornic) deoarece rotirea unei fețe principale la 180 ° în sens orar sau în sens invers acelor de ceasornic va avea același rezultat.
  • 5
    Consultați o piesă specifică (sau fațetă) a unui cub. Instrucțiunile pentru pașii pe care doriți să le luați se pot referi și la o singură piesă a unei fețe principale a cubului Rubik. Acest tip de instrucțiune indică fața principală în care se află piesa de mișcare. Iată câteva exemple de astfel de instrucțiuni:
  • BD: indică muchia care delimitează fața principală din spatele și sub cub.
  • UFR: indică colțul cubului Rubik, ale cărui fațete ocupă fețele principale superioare, frontale și drepte.
  • nota: dacă instrucțiunile se referă la un individ bucată sau fațetă (prin urmare, la o singură față colorată care face parte dintr-o față principală a cubului), prima literă indică fața principală a cubului în care este localizată piesa. De exemplu:
  • Localizați furnirul sau piesa LFD: părți prin identificarea unghiului care face parte din fețele principale stângi, frontale și inferioare. Pornind de la această piesă, consultați fateta pătrată de pe fața principală din stânga (deoarece prima literă a instrucțiunii indică această față a cubului).
  • Partea 2

    Rezolvați fața principală superioară
    Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 6
    1
    Rotiți cubul până când fața principală albă ocupă fața U (de sus). Va trebui să țineți cubul în această poziție până când veți întâlni o instrucțiune care indică opusul. Obiectivul acestei secțiuni a articolului este de a plasa toate marginile albe în jurul bucății centrale de apartenență, astfel încât să formeze o cruce sau semnul "+" pe fața albă a cubului.
    • Instrucțiunile din această secțiune referitoare la mișcările care trebuie efectuate se referă la un cub standard Rubik, în care fața principală albă este opusă celei galbene. Dacă aveți o versiune puțin mai veche a cubului Rubik, urmați instrucțiunile din această secțiune poate fi dificilă.
    • Amintiți-vă că, până se dovedește altfel, piesa centrală albă trebuie să ocupe fața superioară a cubului. Modificarea acestei configurații este cea mai frecventă eroare care este comisă în timpul acestei părți a procesului.
  • 2
    Deplasați marginile albe către fața principală superioară pentru a forma crucea. Deoarece configurațiile inițiale ale cubului sunt foarte multe, nu este posibil să se ofere o secvență exactă de instrucțiuni pentru a rezolva această primă parte a puzzle-ului, dar pașii enumerați mai jos ar trebui să ajute:
  • Dacă există o margine albă în ultimul strat al feței principale L sau B, rotiți-o o dată astfel încât piesa albă să fie plasată în stratul central. Continuați prin citirea punctului următor.
  • Dacă există un colț alb în stratul central al feței principale R sau L, rotiți fața F sau B în funcție de cea din vecinătatea piesei albe. Continuați să rotiți până când fața albă pătrată se află pe fața principală inferioară. Continuați prin citirea punctului următor.
  • Dacă pe fața inferioară există o margine albă, rotiți-o până când bucata respectivă ocupă un colț gol (adică nu este deja ocupată de o piesă albă) pe fața superioară. Rotiți întregul cub astfel încât acesta să fie "spațiu gol" în obiect deplasați-vă în poziția UF (margine comună de la fețele principale superioare și frontale). Efectuați o rotație F2 (rotiți fața frontală cu 180 ° în sensul acelor de ceasornic) pentru a aduce fața pătrată albă în poziția UF.
  • Repetați secvența de pași pentru fiecare margine albă până când toate acestea ocupă fața principală superioară.
  • 3
    Completați crucea albă astfel încât marginile să se potrivească cu culorile fețelor principale adiacente. Uită-te la marginile stratului superior (în comun cu fața principală superioară) a fețelor principale F, R, B și L. Scopul este că fiecare dintre ele se combină cu culoarea piesei centrale respective. De exemplu, dacă suprafața FU pătată (marginea feței principale față adiacentă feței superioare) este portocalie, piesa centrală a feței F ar trebui să fie și portocalie. Iată cum puteți rezolva acest pas pentru fiecare dintre fețele principale implicate:
  • Rotiți fața U până când cel puțin 2 dintre fețele principale listate nu au marginea de sus a aceleiași culori ca piesa lor centrală (dacă toate cele patru fețe principale se potrivesc, puteți merge direct la pasul următor).
  • Rotiți întregul cub astfel încât unul dintre marginile care nu se află încă în poziția corectă să se afle pe fața F (păstrând crucea albă pe fața U).
  • Rotiți F2 și verificați dacă unul dintre marginile albe sa mutat în fața D. Verificați celelalte culori ale piesei în cauză (în poziția FD). În exemplul nostru, fața pătrată în cauză este roșie.
  • Rotiți fața D până când fața pătrată roșie se află direct sub piesa centrală roșie.
  • Rotiți fața roșie la 180 °. În acest moment, colțul alb trebuie returnat în poziția corectă a feței U.
  • Verificați prezența unei noi margini albe pe fața D. De asemenea, verificați, în acest caz, culorile celorlalte fațete ale piesei examinate. În exemplul nostru, culoarea este verde.
  • Rotiți fața D până când fațeta verde este aliniată direct sub piesa centrală verde.
  • Rotiți fața verde la 180 °. Acum, crucea albă ar fi trebuit să-și reia locul pe fața U. F, R, B și L ar trebui să aibă toată piesa centrală și marginea de sus a aceleiași culori.
  • 4
    Completați fața albă cu colțurile respective. Acest pas este complex, deci citiți instrucțiunile foarte atent. La sfârșitul acestui pasaj, fața albă a cubului, care are acum numai crucea centrală, trebuie completată cu adăugarea celor patru colțuri.
  • Găsiți unghiul feței D care are o piesă albă. Unghiul în cauză este caracterizat prin trei fațete de diferite culori. În acest articol le vom numi alb, X și Y (în acest moment fațeta albă nu poate fi pe fața principală D).
  • Rotiți fața D până când unghiul alb / X / Y se află între culoarea X și fața de culoare Y (amintiți-vă că fața "X" este cel al cărui piesă centrală este colorată X).
  • Rotiți întregul cub astfel încât unghiul alb / X / Y să fie în poziția DFR, fără a vă îngrijora poziția exactă a fiecărei culori din această piesă. Piesele centrale ale feței F și R ar trebui să corespundă culorilor X și Y. Rețineți că fața de sus ar trebui să fie întotdeauna albă.
  • În acest moment, unghiul examinat poate să fi luat una din aceste trei configurații:
  • Dacă furnirul alb se află pe fața principală din față (în poziția FRD), executați mișcările FD F `.
  • Dacă furnirul alb se află pe fața principală dreaptă (în poziția RFD), efectuați mișcările R `D` R.
  • Dacă furnirul alb se află pe fața principală inferioară (în poziția DFR), executați mișcările F D2 F `D` F D F `.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 10
    5
    Repetați procedura pentru colțurile rămase. Utilizați aceeași ordine de pași pentru a aduce restul de 3 colțuri în locul corect în fața principală albă. La sfârșitul acestei etape, ar fi trebuit să finalizați cu succes fața principală albă. Fețele F, R, B și L ar trebui să aibă toate piesele din stratul superior de aceeași culoare ca piesa centrală respectivă.
  • Uneori se poate întâmpla ca un colț alb să ocupe deja fața U, dar într-o poziție greșită, astfel încât culorile celorlalte două fațete care le compun să nu se potrivească cu cea a feței la care se referă. Dacă este cazul dvs., rotiți cubul astfel încât unghiul examinat să ocupe poziția UFR, apoi să aplicați mișcările FD F `. Acum fațeta albă a colțului trebuie să fie pe fața D, astfel încât să îl puteți deplasa în poziția corectă urmând instrucțiunile de mai sus.
  • Partea 3

    Completați stratul central
    Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 11
    1
    Identificați o margine a feței D ale cărei fațete nu arată culoarea galbenă. Fața principală albă continuă să ocupe fața superioară U, în timp ce fața galbenă, încă incompletă, ocupă fața inferioară D. Verificați fața D pentru a găsi o margine care nu conține galben. Notați culoarea celor două fațete ale marginii respective:
    • O numim culoarea chipului D.
    • Noi o numim culoarea celuilalt fațet al colțului.
    • Amintiți-vă că piesa trebuie să fie neapărat o margine. Nu începeți de la o bucată de colț.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 12
    2
    Rotiți întregul cub până când piesa centrală de culoare X se află pe fața frontală F. Rotiți întregul cub pe axa sa verticală (ca și cum ați fi rotit un glob). Opriți mișcarea atunci când piesa centrală de culoare X ocupă fața frontală F.
  • În timpul rotirii, fețele U și D ar trebui să-și mențină poziția inițială.


  • 3
    Rotiți fața D. Rotiți-o în sensul acelor de ceasornic sau în sens invers acelor de ceasornic până când colțul cu culorile X / Y va prelua poziția DB. Fata de culoare X ar trebui să fie pe fața principală D, în timp ce fața de culoare Y ar trebui să ocupe fața B.
  • 4
    Modificați cubul pe baza poziției ocupate de fața principală colorată Y. Secvența mișcărilor care urmează a fi efectuate variază în funcție de poziția asumată de piesa centrală de culoare Y:
  • Dacă furnirul Y coincide cu culoarea părții centrale a feței R, executați secvența mișcărilor: F D F `D` R `D` R.
  • Dacă furnirul Y coincide cu culoarea părții centrale a feței L, executați secvența mișcărilor: F `D` F D L D L `.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 15
    5
    Repetați acest pas până când cele două straturi de sus ale cubului sunt complete. Localizați o margine nouă pe fața D ale cărei fațete nu sunt galbene (dacă niciuna dintre margini nu are aceste caracteristici merge direct la pasul următor). Repetați pașii din această secțiune descrisă mai sus pentru a muta marginea în cauză în poziția corectă. La sfârșit, straturile de mijloc și de sus ale fețelor F, R, B și L trebuie să fie complete.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 16
    6
    Dacă toate marginile feței D au fețe galbene, efectuați modificările necesare. Asigurați-vă că ați verificat cu atenție toate cele 4 margini ale feței D. Fiecare este alcătuită din două fațete colorate. Deoarece instrucțiunile din acest pas funcționează nici unul a fațadelor marginilor trebuie să fie galben. Dacă în cazul dvs. toate cerințele descrise sunt respectate (și cele două straturi superioare nu sunt încă finalizate), efectuați următoarele modificări:
  • Alegeți o margine conţine o fațetă galbenă.
  • Rotiți întregul cub astfel încât colțul selectat să fie în poziția FR. Fața albă trebuie să ocupe întotdeauna fața superioară U (nu rotiți nici una dintre fețele individuale, limitată la rotirea întregului cub).
  • Efectuați următoarele mișcări: F D F `D` R `D` R.
  • Acum, un colț fără fațete galbene ar trebui să fie pe fața D. În acest moment, puteți reveni la începutul acestei secțiuni și repetați procedura descrisă.
  • Partea 4

    Completați fața galbenă
    1
    Rotiți întregul cub, astfel încât piesa centrală galbenă să se afle pe fața U. De acum înainte, aceasta va fi noua poziție luată de cub până la finalizarea acesteia.
  • 2
    Creați crucea sau semnul "+" pe fața galbenă U. Luați notă de numărul de margini galbene de pe fața superioară U (amintiți-vă că colțurile nu sunt colțuri). Pornind de la acest punct, puteți avea 4 configurații posibile:
  • Dacă două dintre marginile opuse ale feței superioare U sunt galbene, efectuați aceste mișcări: rotiți fața U până când cele două margini în cauză ocupă poziția UL și UR. În acest moment, aplicați următoarea secvență de mișcări: B L U L `U` B `.
  • Dacă UF și pozițiile UR ale feței U sunt ocupate de două bucăți galbene adiacente și în poziția corectă (ca și în cazul în care disegnassero o săgeată îndreptată spre colțul din stânga spate al cubului), efectuați această secvență de mișcări: Bulu „L“ B ` .
  • Dacă nu există margini galbene, puteți alege să aplicați una dintre cele două secvențe de mișcări listate. În acest fel veți deplasa 2 fețe galbene pe fața superioară U. Acum, repetați trecerea și, în funcție de poziția ocupată de margini galbene, aplicați secvența relativă a mișcărilor.
  • Dacă sunt prezente toate cele 4 margini galbene, înseamnă că ați terminat această fază a lucrării și puteți trece la pasul următor.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 19
    3
    Deplasați un colț galben pe fața superioară U. Rotiți întregul cub până când fața albastră ocupă partea frontală F în timp ce fața galbenă rămâne în poziția superioară U. Deplasați colțurile galbene în poziția lor urmând aceste instrucțiuni:
  • Rotiți fața U până la unghiul UFR nu prezintă culoarea galbenă pe furnirul superior.
  • Acum, piesa de colț examinată poate avea două configurații:
  • Dacă unghiul prezintă fața galbenă pe fața frontală F, executați această secvență de mișcări: F D D F D D F D
  • Dacă piesa are furnir galben de pe partea principală dreaptă R, executați această secvență de mișcări: D F F F F D F F.
  • Notă: a ajuns în acest punct, cubul va părea un pic cam scârțos. Nu vă faceți griji, în curând totul va fi bine, ca prin magie.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 20
    4
    Repetați pașii anteriori cu colțurile galbene rămase. Amintiți-vă să păstrați fața albastră ca fața frontală F a cubului și să rotiți fața superioară U pentru a aduce un alt unghi în poțiunea UFR. Acum puteți repeta pașii descriși mai sus pentru a muta colțul galben pe fața superioară U. Repetați procedura până când ați terminat fața superioară U cu culoarea galbenă.
  • Partea 5

    Completați Cubul lui Rubik
    1
    Rotiți fața superioară U până când culoarea feței frontale a marginii se potrivește cu culoarea piesei centrale adiacente. De exemplu, dacă fața frontală F are o bucată centrală de culoare albastră, trebuie să rotiți fața superioară U până când fațeta care este deasupra piesei centrale albastre va avea aceeași culoare. În acest moment trebuie să aveți doar o margine care este în poziție corect, adică, a cărui culoare este aceeași cu cea a piesei centrale adiacente, nu două sau trei.
    • Dacă puteți alinia corect toate cele patru colțuri cu piesa centrală de aceeași culoare, faceți-o și treceți direct la ultimul pas al acestei secțiuni.
    • Dacă acest lucru nu este posibil executați această secvență de mișcări R2, apoi încercați din nou.
  • 2
    Așezați ultimele margini rămase. După alinierea corectă a unuia dintre cele 4 margini, editați cubul după cum urmează:
  • Rotiți-o astfel încât colțul în poziția corectă să ocupe partea principală stângă L.
  • Verificați dacă fațada în poziția FU are aceeași culoare ca și piesa centrală a feței principale drepte R:
  • Dacă da, executați secvența mișcărilor R2 D `R` L F2 L `R U2 D R2, apoi treceți direct la pasul următor. În acest moment, cubul ar trebui să fie aproape terminat, cu excepția colțurilor.
  • Dacă nu ar fi așa, U2 realizează mișcarea, apoi rotiți întregul cub ca și cum ar fi un glob, astfel încât fața principală din față F devine dreapta R. feței În acest moment, realizează secvența de mișcări R2 D „R“ L F2 L `R U2 D R2.
  • Imagine cu denumirea Solve a Rubik`s Cube with the Layer Method Step 9
    3
    Completați cubul. Acum, doar colțurile rămân să fie plasate:
  • Dacă un unghi este în poziția corectă, acesta merge direct la punctul următor. Dacă nici unul dintre unghiurile nu este în poziția corectă, executați secvența mișcărilor L2 B2 L `F` L B2 L `F L`. Repetați-l până când un unghi este în poziția sa corectă.
  • Rotiți întregul cub, astfel încât unghiul la locul potrivit nu ocupă poziția și fațeta în poziția FUR FUR este aceeași culoare a piesei centrale a feței principale din față F.
  • Executați secvența mișcărilor L2 B2 L `F` L B2 L `F L`.
  • Dacă în acest moment cubul nu este încă complet, executați secvența mișcărilor L2 B2 L `F` L B2 L `F` a doua oară. Felicitări ați finalizat cu succes cubul celebrului Rubik!
  • Sfaturi

    • Puteți face mai rapid mecanismul intern al cubului lui Rubik. Pentru a realiza acest lucru, dezasamblați-l complet pentru a lubrifia fiecare parte internă sau pentru a netezi marginile interioare ale cubului. Uleiul de silicon este perfect pentru acest scop, dar chiar și un ulei obișnuit de gătit poate fi bun - în acest caz, totuși, efectul de lubrifiere va dura puțin mai puțin.
    • Aplicația decriptează procedura în articol va fi mult mai ușor și mai rapid atunci când reușești să nu mă gândesc la secvențele de mișcări pe care le-ați salvat în termeni de litere și cifre, și veți începe să facă aceste mișcări într-un mod natural, lăsându-l la muschii , instruit acum, pentru a vă ghida. Evident, realizarea unui astfel de nivel de automatizare necesită multă practică.
    • Folosind această metodă puteți rezolva un cub Rubik într-un timp variabil între 45 și 60 de secunde. După ce ați învățat să o finalizați în aproximativ 90 de secunde, puteți începe să studiați metoda lui Fridrich. Încercați să nu vă grăbiți deoarece este o soluție mult mai dificilă decât cea expusă în articol. Ca alternativă, puteți profita de metodele Petrus, Roux și Waterman. Metoda ZB (din inițialele creatorilor lui Zborowski-Bruchem) este cea mai rapidă, dar este și extrem de complexă pentru memorare și implementare.
    • Dacă întâmpinați dificultăți în stocarea algoritmilor, notați configurația necesară pentru a aplica fiecare algoritm, apoi păstrați întotdeauna lista la îndemână atunci când antrenați.

    Avertismente

    • O utilizare intensă și continuă a cubului Rubik poate provoca tulburări ale țesutului musculoscheletal, cum ar fi "apăsați degetul".

    Lucruri de care ai nevoie

    • Cubul lui Rubik, în care fețele albe și galbene sunt opuse unul altuia (unele versiuni date ale cubului Rubik pot avea o altă configurație)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit