Cum se joacă Canasta
Din cuvântul spaniol pentru "coș", canasta este un joc de cărți pentru 2, 3 sau mai mulți 4 jucători. Sa născut în Uruguay în 1939 dintr-o formă primitivă de gin, sa răspândit în America de Sud și a fost introdusă în 1948 în Statele Unite ca "Argentinian Rummy". Jocul, care a atins vârful popularității în Statele Unite în anii `50, a dat naștere la multe variații. Iată regulile jocului original canasta.
paşi
Partea 1
Elementele de bază1
Aflați valoarea fiecărui card. Pentru a înțelege sistemul de punctare, trebuie să știți valoarea cărților.
- Jokerii sunt în valoare de 50 de puncte
- Cei 2 și așii sunt în valoare de 20 de puncte
- De la 8 la rege, cărțile sunt în valoare de 10 puncte
- Cardurile de la 4 la 7 sunt în valoare de 5 puncte
- Cei trei negri sunt în valoare de 5 puncte
- Valoarea unei combinații este determinată de cardurile care o compun. Ce este o combinație?
2
Compuneți combinațiile. O combinație este o serie de cărți (minim 3) cu aceeași valoare. Prima combinație trebuie să fie de cel puțin 50 de puncte. Odată ce prima combinație a scăzut, sunteți liberi să abandonați combinații de orice fel.
3
Profitați de cele 3 roșii. Acestea sunt considerate carduri bonus, care dau 100 de puncte, din serie. Dacă un jucător are un roșu 3 în mână, trebuie să-l lase la masă la începutul rândului său și să extragă o altă carte de pe punte în plus față de cea a turnului. Dacă un jucător atrage un roșu 3 de pe punte, trebuie să-l arunce pe masă și să tragă o altă carte. Dacă nu, echipa lui va fi penalizată cu 500 de puncte.
4
Învață să închizi. Închiderea încheie mâna. Pentru a face acest lucru, va trebui să scapi de toate cărțile (după ce ai făcut cel puțin un Canasta). Dacă aveți un partener, trebuie să întrebați dacă vă puteți închide. Dacă răspunsul este "nu", mâna trebuie să continue.
Partea 2
joacă1
Împărțiți în perechi. Companionii pot fi decisi prin desenarea unei cărți aleatorii dintr-o punte, ca în pod. Cei doi jucători care vor desena cele două cărți cele mai înalte vor fi coechipieri, precum și cei doi care fac cele mai mici cărți. Cine va trage cel mai mare card în valoare absolută va fi dealer-ul.
2
Distribuiți 11 cărți fiecărui jucător. Veți utiliza două punți (ambele cu cărți sălbatice). Restul de 64 de cărți vor forma puntea.
3
Aflați cartea de sus a punții și plasați-o lângă ea. Această carte formează grămada de aruncări. Jucătorii de la rândul lor vor trebui să tragă cartonașul de sus din grămadă sau din grămada de aruncări. Dacă un jucător alege să tragă din aruncări, trebuie să deseneze toate cărțile prezente.
4
Jocul va continua la rândul său, în sensul acelor de ceasornic. În timpul unei reprize, jucătorii trebuie să tragă din pachet sau să ia cartonul aruncat, să încerce să creeze sau să adauge cărți într-o combinație și să se debaraseze (dacă jucătorul nu are mai multe cărți în mână).
5
Evaluați valoarea totală a cărților din prima combinație a fiecărei echipe. Fiecare carte are un scor, așa cum este descris mai sus. Prima combinație trebuie să fie în valoare de 50 de puncte. În timpul jocului, valoarea primei combinații crește.
6
Continuați să jucați până când pachetul este epuizat sau până când toți jucătorii au închis. Dacă niciun jucător nu sa închis și pachetul este terminat, jocul continuă dacă unul dintre jucători poate să colecteze cartea de sus din pachetul de discuri și să o folosească într-o combinație nouă sau una deja existentă. Nici un singur card de card nu poate lua o grămadă de discuri cu o singură carte.
7
Numărați toate cărțile din joc. Fiecare echipă notează puncte pe baza cardurilor utilizate în combinații. Punctele sunt, de asemenea, acordate celor 3 roșii, canastas și închideri. Scorurile pentru fiecare mână sunt adăugate împreună pentru a marca scorul total.
8
Prima echipă care atinge 5000 de puncte câștigă jocul. Dacă la sfârșitul unei mâini nici o echipă nu a ajuns la 5000 de puncte, se joacă altă mână.
Partea 3
Canasta cu doi și trei jucători1
În canasta cu doi jucători, faceți 15 cărți pentru fiecare jucător. Regulile jocului rămân aceleași, cu excepția excepțiilor menționate:
- Jucătorii trebuie să tragă două cărți pe fiecare rând și să renunțe la unul.
- Jucătorii trebuie să completeze 2 canastre înainte de a putea închide.
2
În canasta cu trei jucători, faceți câte 13 de cărți pentru fiecare jucător. Canasta cu trei jucători folosește aceleași reguli ca canasta cu 4 jucători sau variantele descrise în pașii următori.
3
Creați puntea ca în canasta normală. Cu toate acestea, jucătorii din fiecare rundă vor trebui să deseneze două cărți și să renunțe la unul. Primul jucător care colectează grămada de jucători se joacă singur, în timp ce ceilalți doi joacă în perechi până la sfârșitul mâinii. Dacă niciunul dintre jucători nu colectează stiva, fiecare își calculează scorul separat. Dacă un jucător se închide înainte de colectarea grămadei de aruncare, acel jucător își calculează singur punctele, iar celelalte două perechi.
4
Primul jucător care ajunge la 7500 de puncte câștigă.
Partea 4
strategie1
Fii atent la grămada de aruncări. Știind care și câte cărți sunt disponibile este esențială pentru a înțelege când trebuie să acționezi sau când adversarul tău o face. În timpul jocului, veți vedea care sunt cardurile pe care adversarii dvs. le iau de pe discarde - dacă aruncați o carte de bază, probabil că vor face mutarea.
- Dacă grămada de aruncări este plină cu cărți mici, nu ar trebui să o luați. Ele merită câteva puncte și, prin urmare, nu merită.
- Ați putea întotdeauna să vă forțați pe adversar să ia capturile aruncate înapoi, ca să spunem așa. Dacă aveți o carte despre care știți că este importantă pentru jocul dvs., aruncați-o. Va fi capabil să reziste și să nu atragă mormanul imens de carduri în mare măsură inutile? Probabil că nu.
2
Țineți 2 și jokerii pentru o vreme. Sunt cărți excelente, care merită multe puncte. Dar dacă se apropie sfârșitul mâinii, ultimul lucru pe care ar trebui să-l faceți este să-i țineți în mână. Ei vă pot percepe mai multe puncte dacă nu le scăpați. Îți vei mânca mâinile dacă le-aș putea juca.
3
Nu abandonați combinațiile cât mai curând posibil. S-ar putea să vă simțiți mândru și doriți să arătați punctele pe care le dețineți, dar este cea mai bună strategie. Cardurile în declin înseamnă să dezvăluie literalmente mâna dvs. - adversarul dvs. va înțelege care carduri sunt folosite pentru jocul dvs. Surprinderea atacurilor este întotdeauna cea mai bună în canasta.
4
Dacă adversarul a luat mormanul aruncat, închide-te cât mai curând posibil. Dacă un adversar a colectat aruncările înapoi și are 25 de cărți în mână, trebuie să profitați de această situație și să-l acorzi pe adversar să-și plătească mâna.
Sfaturi
- Există multe variații de canasta. Cei mai mulți își iau numele din zona în care au provenit, cum ar fi canasta boliviană, Oklahoma sau braziliană. Multe variante vă permit să faceți combinații de carduri scalate (de exemplu 4-5-6) ale aceluiași costum. În unele cazuri este apelată o succesiune de 7 cărți "samba".
Lucruri de care ai nevoie
- 2-4 jucători
- Două punți de cărți, cu jokeri (trei punți pentru variante care includ combinații de cărți la scară)
- Notebook-uri și creioane pentru scor
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit
- Cum se joacă Etapa 10
- Cum se joacă poker cu trei cărți
- Cum se joacă 10000
- Cum se joacă baccarat
- Cum se joacă Cribbage
- Cum se joacă RatScrew egiptean
- Cum se joacă Fanti, Doi și Opt cu Cardurile
- Cum să joci Gin Rummy
- Cum se joacă Go Fish
- Cum să joci golf (joc de cărți)
- Cum să joci război (joc de cărți)
- Cum se joacă Pinnacle
- Cum se joacă Solitaire
- Cum să redați coșul de gunoi
- Cum se joacă ONE
- Cum se joacă Whist
- Cum se joacă jocul de cărți `Speed`
- Cum se joacă jocul de cărți 13
- Cum se joacă jocul de cărți pentru linguri
- Cum să joci pe Mizerabil
- Cum să-ți evaluezi cărțile cu Pokemon