gtemata.com

Cum se joacă Cribbage

Cribbage este un joc captivant care poate fi jucat de 2 până la 6 jucători (dar nu 5). Deși la început pare dificil, este ușor de învățat și la fel de ușor de jucat. Dacă aveți o masă (sau stilou și hârtie) și un pachet de cărți, sunteți gata!

paşi

Partea 1

Pregătirea și pregătirea mâinilor
1
Găsiți un tablou de bord (inclusiv minorii) și un pachet regulat de 52 de cărți. Pentru acest joc, sălbații nu sunt utilizați. Fiecare jucator va avea doi minioni pentru a inscrie puncte - de obicei sunt sub masa. Setul poate include bărbați în plus pentru a face sume. Dacă nu puteți găsi o masă, puteți ține punctele cu hârtie și pix.
  • Cei doi bărbați atribuiți fiecărui jucător sunt utilizați pentru a indica scorul pentru runda precedentă și cea actuală. În acest fel, fiecare sumă poate fi verificată de mai multe ori fără dificultate.
  • Primul care va câștiga 121 puncte câștigă. Acest lucru se întâmplă adesea pe jumătate, în acest caz, totul se termină. Chiar și două rotiri ale mesei tale sunt echivalente cu victoria. Dacă jucați o mână scurtă, atunci o rotire completă indică sfârșitul și scorul va fi de 61.
  • 2
    Desemnați un distribuitor și distribuiți cardurile. Pentru a înțelege cine dă cărțile mai întâi, luați puntea și Amestecuri de două sau de trei ori. Așezați cardurile la masă și fiecare jucător trebuie să deseneze unul. Cine are cel mai mic va fi dealerul. 6 cărți sunt distribuite pentru fiecare jucător.
  • A face dealer-ul are argumentele sale pro și contra. Dealerul are un avantaj fără îndoială pe "pat de copil" dar jucătorul obține imediat 3 puncte de compensare și poate câștiga chiar înainte ca dealer-ul să aibă posibilitatea de a-și număra punctele (pentru că va fi ultima).
  • Dacă jucați mai multe runde, schimbați dealer-ul la fiecare întoarcere.
  • 3
    Formați "pat de copil". Fiecare jucător se uită la cele 6 cărți ale sale și decide ce 4 să dețină și pe care să le arunce, cu fața în jos într-o punte care se va apropia de dealer și care se numește "pat de copil." Aceasta este o mână care va fi urmărită la sfârșitul jocului și este rezervată numai dealerului.
  • Cribul este o parte foarte importantă a strategiei de joc. Dacă sunteți dealerul, puteți pune deoparte cele mai bune cărți pentru pătuț. Dacă sunteți un jucător, trebuie să încercați să oferiți dealerului cele mai slabe cărți în timp ce nu puneți jocul în pericol.
  • 4
    Rotiți cardul de pornire. Cine nu a dat documentele, taie buchetul pentru a determina ce va fi cartea de sus. Atunci dealer-ul va zbura. Ambii jucători vor folosi această carte de vizită "tăiate," ca a cincea carte sălbatică, să numere punctele la sfârșitul rundei.
  • Dacă această carte este Jack, dealer-ul merge imediat cu 2 puncte. Acest punctaj este definit "toc".
  • Partea 2

    Marcați punctele
    1
    Începeți să numărați. Jucătorii alternează diferența în stivele lor, începând de la cei care nu au dat cărțile. În timp ce se joacă, ei declară valoarea lui "total". Cifrele au o valoare de 10 - toate celelalte, valoarea lor nominală. Axele sunt întotdeauna în valoare de 1 punct. Semintele din această rundă nu sunt valabile, doar valoarea este valabilă. Jocul se oprește la 31 (sau când nimeni nu mai poate să-l arunce).
    • Dacă primul jucător aruncă un 3 și cel de-al doilea a 4, primul va declara "3" și al doilea "7." Chiar dacă în stive separate, este totalul ambelor cărți.
    • Cardurile sunt păstrate în stive separate, deoarece la sfârșitul jocului mâna fiecărui participant este socotită separat. Cu toate acestea, toți jucătorii trebuie să vadă fiecare carte jucată.
  • 2
    Începeți punerea "bărbați." Pentru a înscrie puncte puteți face perechi, cântare și alte combinații. În timp ce eliminați, credeți că nu trebuie să depășiți 31, folosiți decalajul adversarului în avantajul dvs. Pentru perechi, cântare și alte numere veți obține puncte suplimentare. În fiecare punct, mutați oamenii de pe masă.
  • Dacă fiecare jucător atinge 15 puncte exacte, câștigă încă 2 puncte.
  • Punctele sunt câștigate și marcate prin perechi (trei, etc.). De exemplu: jucătorul 1 aruncă un 7 și playerul 2 alt 7, ceea ce îi câștigă 2 puncte. Dacă jucătorul 1 aruncă oa treia 7, câștigă 6 puncte. Cel de-al patrulea șapte este de 12 puncte. (Notă: dacă jucătorul 2 nu poate să renunțe la nici un alt card fără să depășească 31, iar jucătorul 1 are cel de-al șaptelea, el îl poate arunca și câștigă 12 puncte.)
  • Chiar și secvențele sunt mai multe puncte. Ele trebuie să fie consecutive, dar nu neapărat în ordine. De exemplu: primul jucător aruncă un 4, cel de-al doilea joacă 6. Dacă prima oră a jucat un 5, ar înscrie trei puncte pentru a completa o secvență de trei cărți. Dacă al doilea adaugă un 3 sau un 7, acesta ar înscrie patru pentru a completa o secvență de patru cărți.
  • după "31" (sau cât mai aproape posibil în mână) care pune ultima carte are un punct pentru că este ultimul. Dacă ultimul card are exact 31, jucătorul va lua un punct.
  • 3
    Continuați să jucați până când un jucător poate să se debaraseze fără a trece 31. În acest moment, va spune "Pass." Dacă celălalt jucător poate să se debaraseze fără să depășească 31, el trebuie să facă acest lucru de fiecare dată când servește. Odată ce a pus jos toate cărțile pe care le poate face fără să bată, va spune "pas" și va câștiga un punct. Cu toate acestea, dacă totalul cu care se termină este exact 31, va primi două.
  • Este un punct pentru "pas" și nu un punct pentru fiecare carte. Dacă eliminați unul fără a depăși 31, obțineți un punct, ați pus trei fără a depăși 31, aveți încă un punct.
  • Acest jucător poate câștiga puncte suplimentare pentru secvențe și scări în același timp.
  • Partea 3

    Sfârșitul rundei
    1


    Numără cărțile pentru a obține scorul final. Odată ce toate cărțile sunt jucate, este timpul să luați în calcul. Jucătorul contează mai întâi, apoi atinge dealer-ul, apoi se deplasează spre pătuț. Mâna ta constă din cele patru cărți jucate plus cartea tăiatului. De aceea ai făcut ciorchini separate! Dacă sunteți dealerul, numărați mâna originală și patul separat.
    • Scorul un punct dacă aveți un Jack de același cost ca cel care a ieșit la început.
    • Cuplurile, Tris și cele patru carti egale sunt de 2, 6 și respectiv 12 puncte.
    • Cântarele (de exemplu, 6-7-8) nu trebuie să fie de același cost și au un punct pe card. Acestea trebuie să fie secvențe de cel puțin trei cărți.
    • Orice combinație de cărți care are o sumă de 15 este în valoare de 2 puncte (chiar dacă a fost nevoie de toate cele cinci cărți pentru ao face). Puteți utiliza o carte de mai multe ori pentru a crea combinații diferite.
    • Culoarea (patru cărți de același costum) este în valoare de 4 puncte.
    • Tăierea nu poate fi utilizată pentru a face culoare. Dacă rămâi într-o culoare ca a cincea carte, atunci ți se va da încă un punct, dar trei picături și o inimă nu te fac să marchezi punctul de culoare dacă tăietura era pică. (Când numărăm patul, doar valorează 5 culori.)
    • Dacă toate cele patru cărți din pătuț au același costum, dar a cincea este diferită, nu are nici un rost pentru culoare. Apoi sunt 5 puncte.
  • 2
    variantă "Muggins" . Deoarece modelele și scorurile sunt complicate în acest joc, mulți jucători preferă să folosească abilitatea adversarului de a fura punctele pe care le uită să le anunțe. Se numește "Regulă a războiului".
  • Fiecare jucător trebuie să numere punctele cu voce tare. Dacă termină și un alt realizează că nu există puncte, va trebui să sune "Muggins!" și astfel vor primi acele puncte uitate. Dacă utilizați această variantă, este important să fiți amănunțit!
  • 3
    Te joci până ajungi până la 121. Dacă nimeni nu a făcut două runde de masă sau unul în cazul unei mâini scurte, se vor juca alte runde. Schimbați dealer-ul și jocul continuă în mod normal. Când cineva ajunge la 121, jocul se termină. Această persoană va fi câștigat chiar dacă ceilalți nu au fost încă eliminați.
  • Partea 4

    Strategii
    1
    Nu pleca cu 5. Cotele sunt că jucătorul după ce ai un card în valoare de 10. Dacă începi de la un 5 vei face 15 și apoi vei înscrie două puncte. Idealul este să începeți cu un 4 - valoarea minimă pentru dvs.
    • Acesti doi ar trebui sa fie obligati sa faca 31 sau sa faca adversarul sa se ingrijoreze atunci cand isi trece mana. În general, cele mai mici cărți sunt inutile, dar nu și în acest caz.
  • 2
    Gândește-te la ce ai pus în pat. Dacă nu sunteți comerciantul, evitați mai bine 5 (dacă întâmplător aveați 10, ar deveni automat 15). Se evită, de asemenea, cuplurile și numerele consecutive (de exemplu, 6 și 7). Acestia si regii sunt cea mai sigura alegere, deoarece sunt prea mici pentru a reprezenta o amenintare.
  • Dacă tu șase dealer-ul, încercați să atingeți magia atunci când puneți cartelele în pat, pentru că veți folosi bine și pentru a juca o mână decentă. Încearcă să te gândești la ce pot elimina pe alții pentru a-ți face diferența.
  • 3
    Evitați să faceți 21. Cribbage este un joc bazat pe reflecție. Tu influențezi adversarii și fiecare joc, oferindu-le șansa sau împiedicând punctul. La fel de mult ca ai nevoie pentru a evita cele 15, trebuie să încerci, de asemenea, să eviți 21. Un zece și o figură și voila! Iată 31.
  • 4
    Dacă sunteți aproape de a câștiga, nu vă faceți griji cu privire la pătuț. Ați jucat deja patru runde și sunteți la 116, nu? Mare, aruncați orice doriți în pat, păstrând cea mai bună mână pe care o puteți. Există o șansă bună să ajungeți la sfârșitul jocului, astfel încât să nu vă faceți griji cu privire la strategia patului. Redați cele mai bune cărți pentru a câștiga! Jocul se termină dacă câștigi, nu ai pătuț sau nu.
  • Sfaturi

    • Când începeți o mână, este mai bine să începeți cu un 4, 3 sau chiar 2 - adversarul dvs. nu poate obține 15.
    • Amintiți-vă: cine câștigă este că cel care se deplasează în jurul mesei și peste primul, nu cel care ajunge să ocupe ultima gaură.
    • Când numărați punctele de pe carduri, începeți la 15, apoi perechile, trioul, cântarele, apoi 4 sau 5 cărți de același costum.
    • Experții sugerează că eliminarea a două tipuri diferite de regi în pat, va da adversarului mai puține puncte în medie. O pereche de cinci, în schimb, este cel mai grav decalaj.
    • Probabil, prima carte cu fața în sus va fi un 10, astfel încât să vă orientați cele patru cărți în mână la această idee, să țineți 5. O mână cu 5 sau două cărți care fac 5 nu va face niciodată zero.
    • Cea mai mare mână pe care o poți face va fi în valoare de 29 de puncte.
    • Încercați să nu puneți câte 5 sau o pereche în patul adversarului. Pe de altă parte, nu rupeți o mână bună doar pentru a vă oferi o pătuț rău.
    • Este imposibil să ai o mână de 19 puncte. Deci, dacă auziți că o persoană are o mână și spune "nouăsprezece" este doar o modalitate de a indica zero.

    Lucruri de care ai nevoie

    • O bordură (sau stilou și hârtie)
    • Doi bărbați pentru fiecare jucător
    • Un pachet normal de cărți
    • Cel puțin doi jucători
    Afișați mai multe ... (4)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit