gtemata.com

Cum se scrie reguli pentru GDR dvs.

Jocurile cu roluri (RPG) sunt foarte distractive și oferă posibilitatea de a crea o lume fantezie pentru a explora cu personaje inventate. Prin crearea de către dvs. a unui joc de rol, nu va trebui să cheltuiți bani pentru manuale sau abonamente la servicii online. Cu toate acestea, pentru a face acest lucru trebuie să inventați un set de reguli care stabilesc modul de joc, o modalitate de a urmări starea caracterelor și un cadru în care jucătorii cad.

paşi

Partea 1

Dezvoltați mecanica principală
Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 1
1
Alegeți tipul de joc de rol pe care doriți să îl creați. Există câteva categorii de RPG, cele mai frecvente fiind jocurile de masă, live (LARP) și pixul și hârtia. Înainte de a continua, luați această decizie.
  • Jocuri de roluri de masă de top includ adesea un maestru de joc, numit în unele cazuri un maestru de dungeon sau DM, care atrage hărți și descrie scenariile în care jucătorii se mișcă pentru a crea setarea.
  • În LARP, jucătorii își imaginează setarea ca și cum ar fi viața reală. În acel moment, ei încep să joace rolul unui personaj pentru a finaliza activitățile jocului.
  • Jocurile pentru stilou și hârtie se bazează în principal pe text, dacă nu în întregime. Aceștia pot folosi materiale suplimentare, cum ar fi hărți sau desene, dar acțiunea jocului este continuată de text și de descrierile citite cu voce tare.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 2
    2
    Definiți principalele statistici. Caracteristicile personajelor determină ce pot face și cum se vor comporta. Cele mai frecvent utilizate includ puterea, inteligența, înțelepciunea, carisma și dexteritatea. Pentru a da un exemplu despre modul în care aceste scoruri îi afectează pe jucători, un războinic cu putere mare și carisma scăzută ar fi puternic în luptă, dar ciudat în situații sociale.
  • În multe RPG-uri, jucătorii încep prin crearea unui caracter și au un anumit număr de puncte pentru a atribui diferite statistici. De exemplu, ați putea da 20 lumii voastre.
  • Unele RPG-uri răspândite utilizează 10 ca valoare de bază pentru statistici. Un scor de 10 reprezintă capacitatea medie a unui bărbat într-o categorie. Ca urmare, un personaj cu forța 10 ar avea aptitudini fizice normale, iar inteligența 10 nu ar fi nici un geniu, nici un prost.
  • De obicei, personajele își pot îmbunătăți caracteristicile prin dobândirea de experiență, după evenimente în joc sau bătălii. În mod normal, experiența este distribuită în puncte, iar la atingerea anumitor praguri jucătorii cresc în nivel, sporind abilitățile lor.
  • Asigurați-vă că statisticile caracteristice sunt compatibile cu descrierea lor. De exemplu, un ranger va fi probabil viclean și se va mișca în tăcere, așa că va avea un scor ridicat de dexteritate. Wizards, pe de altă parte, se bazează pe cunoașterea magiei, astfel încât acestea au adesea valori ridicate ale inteligenței.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 3
    3
    Planificați mecanica cu care vor fi utilizate statisticile. Acum că ați decis asupra principalelor caracteristici, trebuie să alegeți modul în care vor fi folosite în cadrul jocului. În unele RPG-uri un grad de dificultate este atribuit testelor și personajele le pot depăși doar dacă scorul lor statistic este egal cu sau mai mare decât numărul respectiv. În alte variante, pentru a trece un test, jucătorii trebuie să rotească un mor și să adauge la rezultat un bonus derivat din caracteristica folosită.
  • Mecanica rola de matriță modificată de un bonus este foarte frecventă în tabelele RPG. De exemplu, imaginați-vă că un jucător dorește să urce o coardă. Dificultatea acestei acțiuni este de 10 pe o rolă de 20. Aceasta înseamnă că, cu un scor de 10 sau mai mare, testul se va încheia. Deoarece alpinismul necesită dexteritate, caracterele cu scor mare din acea trăsătură primesc un bonus împușcat.
  • Alte jocuri utilizează statistici pentru a determina rezervele de puncte care pot fi cheltuite pentru a efectua acțiuni. De exemplu, pentru fiecare tărie un jucător ar putea primi 4 puncte de sănătate. Acestea din urmă scad, de obicei, după ce suferă daune provocate de dușmani și pot fi recuperate folosind obiecte vindecătoare, cum ar fi o poțiune.
  • Poți să inventezi alte mecanici pentru GDR sau să combini două reguli comune, cum ar fi rola de matriță cu modificator și valoarea fixă ​​pentru teste.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 4
    4
    Descrieți posibilele clase. Acest termen se referă la profesia sau specialitatea diferitelor personaje. Cele mai frecvente includ războinici, paladini, hoți, vânători, clerici, vrăjitori și alții. Adesea, ele acordă bonusuri anumitor activități specifice. De exemplu, un războinic aproape întotdeauna are un bonus de luptă.
  • De obicei, bonusurile sunt adăugate la rezultatul rulării, pentru a face succesul unui eveniment mult mai probabil. Dacă un războinic trebuie să înscrie 10 pentru a lovi un inamic, el poate avea un bonus de +2 la împușcat.
  • Puteți inventa clase potrivite pentru setarea RPG-ului dvs. De exemplu, dacă ați creat un scenariu futurist cu elemente de fantezie, puteți crea clasa "Tecnomago", care combină utilizarea tehnologiei și a magiei.
  • În unele jocuri personajele pot alege între diferite curse cu caracteristici speciale unice. Unele dintre cele mai comune includ elfi, gnomi, pitici, oameni, orci, zane, jumătate și altele.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 5
    5
    Creați o progresie pentru caractere. În aproape fiecare RPG, există un mecanic care definește modul în care sunt câștigate punctele de experiență și modul în care apar schimbările de nivel. Acest lucru înseamnă că pentru fiecare inamic învins, jucătorii vor obține puncte de experiență pe care le pot acumula pentru a-și ridica nivelul și pentru a-și spori abilitățile. Această regulă reprezintă îmbunătățirea calităților personajelor cu trecerea timpului.
  • Puteți conecta dezvoltarea personajelor la cele mai importante evenimente din joc. De exemplu, puteți recompensa jucătorii cu un nivel și un nivel de calificare după bătăliile cele mai provocatoare ale campaniei.
  • Puteți decide să atribuiți puncte de experiență personajelor chiar și după terminarea misiunilor sau a obiectivelor.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 6
    6
    Decideți asupra stilului de joc. Acest termen se referă la structura GDR. În majoritatea cazurilor se folosește lupta pe bază de turnuri, în care jucătorii efectuează acțiuni unul câte unul. Din luptă puteți folosi și comanda gratuită, în care jucătorii pot indica fără restricție ce acțiuni sunt efectuate de personajele lor.
  • Puteți determina ordinea în care jucătorii acționează cu un deces de 20. Solicitați tuturor să răsucească mor și să stabilească ordinea de inițiativă pe baza rezultatelor (cel mai mare scor, apoi al doilea și așa mai departe).
  • Dacă doi jucători primesc același număr, lăsați-i să se răcească din nou. Ceea ce obține cel mai mare rezultat va acționa mai întâi.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 7
    7
    Decide mecanica mișcării. Caracterele trebuie să se deplaseze în mediul de joc, deci trebuie să determinați cum pot face acest lucru. În multe jocuri, mișcarea este împărțită în două faze: în luptă și în luptă. De asemenea, puteți utiliza această schemă sau puteți inventa regulile pe care le preferați.
  • În luptă, mișcarea este, de obicei, pe bază de întors - toate personajele jucătorului și ale jucătorilor nu acționează conform ordinii lor de inițiativă. La rândul lor, ei pot deplasa o anumită distanță și pot efectua o acțiune. În general, mișcările și acțiunile disponibile unui personaj depind de clasa, cursa și greutatea echipamentului pe care îl poartă.
  • Mișcarea din luptă este de obicei folosită pentru a acoperi distanțe lungi. Pentru a reprezenta mișcările, mulți jucători folosesc miniaturi, hărți și hărți. În această etapă, personajele se pot deplasa, de obicei, la distanța dorită la fiecare rând.
  • De obicei, mișcarea unui personaj este determinată de greutatea pe care o poartă și de clasa sa. De exemplu, un războinic care poartă armuri grele va fi înfrânt și se va mișca destul de încet. Clasele fizice slabe, cum ar fi clericii și vrăjitorii, sunt adesea mai lenți decât cei agili, cum ar fi rangers, războinici și barbari.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 8
    8
    Gândiți-vă la economia lumii voastre. Deși nu toate GDR prevăd o economie, în mod normal, personajele găsesc o monedă de un fel în cadavrele dușmanilor și o primesc ca o recompensă pentru misiuni. Această monedă poate fi schimbată cu PNG pentru elemente sau servicii.
  • Recompensarea personajelor cu sume excesive de bani poate sparge echilibrul din joc. Luați în considerare acest lucru atunci când vă planificați economia GDR.
  • Cele mai comune forme de monedă în RDG includ aur, diamante, minerale prețioase și monede.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 9
    9
    Scrie principalele reguli. Este ușor să uiți un anumit lucru sau să nu aplici un bonus sau o penalizare unui jucător. Oferind jucătorilor o descriere clară și scrisă a modului în care ar trebui să se joace, puteți preveni neînțelegerile și stabili instrucțiuni clare.
  • Puteți tipări o copie a regulilor pentru fiecare jucător. În acest fel, aceștia vor putea întotdeauna să revadă regulile atunci când au nevoie de ele.
  • Partea 2

    Luați în considerare condițiile de caracter

    Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 10
    1
    Inventați o listă a efectelor de stare. În cursul aventurii, personajele se pot îmbolnăvi sau pot fi lovite de un atac care le afectează abilitățile fizice. Cele mai frecvente stări negative sunt otravă, paralizie, moarte, orbire și pierderea conștiinței.
    • De obicei, cauza acestor stari negative este vraja. Poate fi util să creați o listă de vrăji care pot influența starea jucătorilor.
    • Armele magice sau otrăvite sunt alte trucuri utilizate în mod obișnuit pentru a aplica stări negative jucătorilor.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 11
    2
    Stabilește daunele și durata efectelor. Nu toate stările negative cauzează leziuni și majoritatea se vindecă singuri după o anumită perioadă de timp. În cazul unei paralizări, un jucător putea sări peste o rundă sau două înainte de a reveni la normal. Otrava letală poate avea un efect mai prelungit și poate provoca daune la fiecare întoarcere.
  • Puteți stabili valori de bază pentru rănile cauzate de anumite efecte. De exemplu, otrăvurile slabe pot face două daune la rândul lor, media pe cinci și zece puternice.
  • De asemenea, puteți determina daunele prin rularea unei matrițe. Dacă luați exemplul anterior, puteți roti un mor de 4 rotiri pentru a calcula rănile provocate de otravă.
  • Durata unui efect poate avea o limită prestabilită sau o puteți seta prin rotirea unui mor. De exemplu, o otravă poate dura 1d6 (rezultatul unui mormânt cu șase puncte) de întoarcere.
  • Imagine intitulată Scrieți reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 12
    3
    Continuați să jucați după moartea unui personaj introducând elemente de înviere. Când un jucător a dedicat mult timp și efort pentru a-și crea personajul, pierzându-l în bătălie și imposibil de folosit este un eveniment foarte descurajator. În multe jocuri există elemente care pot reînvia personajele și pot preveni această problemă. Penelele Ankh și Phoenix sunt utilizate în mod obișnuit în acest scop.
  • Pentru a face ca moartea unui personaj să fie un eveniment mai important, puteți impune sancțiuni. Jucătorii înviați se pot întoarce într-o stare slabită și se pot mișca doar la jumătate din viteza pe care au avut-o înainte.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 13
    4
    Creați obiecte de vindecare disponibile jucătorilor. Deși unele efecte sunt incurabile, în aproape toate RDG există remedii naturale, poțiuni magice și plante medicinale care pot vindeca personajele. Condițiile rare, cum ar fi unele boli speciale, necesită adesea un obiect special pentru a le vindeca.
  • Crearea acestor obiecte poate face parte din joc. Personajele pot merge în căutarea ingredientelor pentru a le crea.
  • Cele mai comune remedii sunt adesea disponibile în emporiile orașului și pot fi achiziționate odată cu valuta prezentă în cadrul jocului.
  • Partea 3

    Completați GDR
    Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 14
    1
    Identificați conflictul de la baza GDR. În multe jocuri de rol, jucătorii se confruntă cu un inamic, un antagonist clar. Cu toate acestea, conflictul poate avea o natură complet diferită, cum ar fi un dezastru natural sau o epidemie. În ambele cazuri, situația de tensiune contribuie la motivația acțiunilor personajelor din joc.
    • Conflictele pot fi active sau pasive. Un exemplu de situație activă este un nobil care încearcă să submineze autoritatea unui rege, în timp ce un pasiv este un baraj care slăbește și amenință orașul de dedesubt.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 15
    2
    Desenați hărți pentru a vizualiza mai bine lumea jocurilor. Este greu de imaginat o setare fără niciun punct de referință. Chiar dacă nu sunteți un mare artist, cu o schiță rapidă a scării unui scenariu, jucătorii se vor putea orienta. Mulți creatori de RDG împart hărțile în două tipuri: teritoriul (geografic) și temnițele (tactici).
  • Hărțile de hărți sunt de obicei desene ale lumii pe scară largă. Acestea pot include un oraș și peisajul rural înconjurător sau o întreagă planetă sau continent.
  • Dungeon hărțile sunt de obicei limitate la evenimente specifice, cum ar fi o luptă într-o închisoare sau ruine în cazul în care jucătorii trebuie să rezolve un puzzle. Acestea sunt adesea numite tactici, deoarece sunt folosite în lupte și prezintă distanțe precise, măsurate în hexagoane sau pătrate, unde pot fi plasate miniaturile personajelor.
  • Dacă nu sunteți un artist calificat, încercați să utilizați forme simple, cum ar fi pătrate, cercuri și triunghiuri, pentru a reprezenta elementele și limitele unui scenariu.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 16
    3
    Faceți un rezumat al istoriei jocului. Includeți toate informațiile despre lumea jocurilor, cum ar fi mitologia, istoria, religia și cultura. În acest fel, setarea dvs. va fi mai profundă și va fi mai ușor să vă imaginați cum vor juca personaje non-player cu jucătorii, cum ar fi locuitorii unui sat amenințat de o hoardă de orci.
  • Povestea decorului poate fi, de asemenea, utilă pentru dezvoltarea unui conflict. De exemplu, o revoltă populară ar putea trimite unul din orașele jocului în haos.
  • Scrieți note pe aceste informații, astfel încât să nu uitați niciun detaliu.
  • Puteți scrie note separate care conțin informații despre lume cunoscute și jucătorilor.
  • Imaginea intitulată Scrie reguli pentru propria dvs. RPG Pasul 17
    4
    Luați notă de informațiile de caracter pentru a împiedica jucătorii să înșele. Tentația de a înșela poate fi puternică, mai ales atunci când aveți nevoie doar de 10 monede de aur pentru a cumpăra un element magic dorit de mult timp. Pentru a evita aceste probleme, o persoană ar trebui să se ocupe de scrierea statisticilor și a obiectelor jucătorilor în timpul jocurilor.
  • Colectarea de informații în acest mod este, de asemenea, o idee excelentă pentru a menține jocul realist. Dacă un personaj are mai multe obiecte decât poate transporta, ar trebui să sufere o pedeapsă de mișcare.
  • Sfaturi

    • Pe internet, puteți găsi multe tipuri diferite de carduri de caractere - acestea sunt foarte utile pentru crearea de eroi fantezie și adnotarea statisticilor.
    • Dacă sunteți începător, cea mai simplă soluție este să copiați regulile altor RPG-uri, cum ar fi Dungeons & Dragoni.
    • Încercați să implicați mai mulți jucători în acțiune, oferind voci unice NPC-urilor. La început s-ar părea proastă, dar acest truc poate seta tonul pentru campanie și vă va ajuta să creați personaje unice și memorabile.
    • RDG se concentrează asupra interpretării unui rol. Acest lucru poate însemna că personajele vor ignora obiectivul pe care l-ați imaginat și le veți acționa din proprie inițiativă. Acesta este un scenariu perfect acceptabil, dar poate crea probleme pentru cei care se ocupă cu povestea.

    Lucruri de care ai nevoie

    • creion
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit