gtemata.com

Cum se joacă marmură

Copiii jucau marmură în anul 4000 î.Hr. în Egiptul Antic și jocul este din nou la modă în perioadele alternative de atunci. Există multe variații ale jocului, și toți s-au bucurat de copii (și adulți) de secole. Iată două versiuni ale acestui joc clasic.

paşi

Metoda 1

Varianta clasică
1
Desenați un cerc pe teren. Puteți desena o linie cu cretă sau un marcator sau puteți face un inel cu panglică sau frânghie. Cercul poate avea dimensiunea pe care o preferi - de obicei, de 1-3 metri în diametru. Notă: cu cât este mai mare cercul, cu atât va fi mai greu să câștigi!
  • Utilizați o suprafață plană. Dacă nu este plat, marmura se va rostogoli peste tot.
  • Cu bandă izolantă (sau tencuială dacă sunteți în aer liber), trageți două linii drepte pe ambele părți ale cercului. Acestea vor fi liniile din spatele cărora jucătorii vor trebui să rămână atunci când se rostogolesc în cerc. Nu cheat!
  • Fiecare jucător trebuie să-și arunce propria minge spre linia opusă. Oricine aruncă mingea mai aproape de linie începe mai întâi.
  • 2
    Pregătiți marmură. Puteți face acest lucru în orice fel doriți. Acestea sunt adesea aranjate într-o formă încrucișată, dar puteți, de asemenea, să le încrucișați sau să le împrăștiați la întâmplare. Utilizați cel puțin 13 marmură (un număr impar, pentru a determina un câștigător).
  • 3
    Primul jucător ar trebui să tragă din afara cercului. Folosind bilele speciale, jucătorul trebuie să-l țină în buzunarul degetului arătător, să așeze articulația pe pământ și să arunce mingea cu degetul mare. Scopul este acela de a trimite una din celelalte marmură din cerc, fără a lăsa să iasă din ea.
  • Bilele de împușcare sunt, în general, mai mari decât bilele normale.
  • 4
    Dacă jucătorul reușește să trimită unul din celelalte marmură din cerc, el poate continua să tragă. În plus, are dreptul să păstreze mingea pe care a trimis-o și să primească un punct. La următoarea lovitură, trebuie să înceapă de la punctul de sosire al mingii de împușcare.
  • Decideți dacă va fi permisă păstrarea marmurei trimise din cerc la sfârșitul jocului. În acest caz vorbim "Eu joc cu e-mail".
  • 5
    Trage din spatele liniei în cazul în care un jucător trimite mingea trimisă din cerc. Dacă primul jucător nu trimite o minge, se va atinge cel de-al doilea. Dacă trimite mingea din celălalt jucător în afara cercului, el nu va obține nici un punct și nu va putea să șteargă mingea, dar celălalt jucător va trebui să tragă din afara cercului (o lovitură mult mai greu) la virajul următor. Este un fel de "pierzi un rând".
  • 6
    Jocul se termină când toate bilele se află în afara cercului. Jucătorul care a trimis cele mai multe marmură câștigă. Gata pentru un alt joc?
  • Dacă nu puteți trage cu tehnica descrisă în pasul anterior, puteți rula marmura. Practic, totuși! Cu tehnica corectă jocul va fi mai interesant!
  • Metoda 2

    Varianta țintă

    1
    Desenați patru cercuri. Desenați fiecare cerc în interiorul celeilalte pentru a crea efectul unei ținte. Cercul interior este cel cu cele mai multe puncte - 100. Următorul care merge în exterior este în valoare de 75 de puncte, următorul este încă în valoare de 50 de puncte, iar cercul cel mai îndepărtat este de 25 de puncte. Diametrul cercului trebuie să fie de cel puțin 30 cm.
    • Puteți decide valorile. Dacă doriți să desenați un cerc mic în cel care merită un milion, mergeți mai departe. Există multe variații ale acestui joc - inventați și el!
  • 2
    Desenați o linie de pornire. Desenați-o la aproximativ 180 cm de marginea cercului mai mare. Cu cât linia este mai departe, cu atât mai dificil va fi jocul. Niciun jucător nu va putea să o depășească!
  • 3
    Începeți să jucați. Decideți câte runde va avea jocul. Fiecare jucător se întoarce în spatele liniei de start și aruncă trei bile către țintă. Ținta este centrul cercului. Fiecare minge care se oprește pe un cerc câștigă numărul de puncte scrise în acel cerc. Dacă o minge se oprește în afara țintei, nu câștigă puncte.
  • 4
    Adăugați punctele. Sumați punctele din toate cele trei bile aruncate pentru a obține scorul jucătorului. La sfârșitul rândului, marmura este colectată pentru a părăsi terenul liber jucătorului următor.
  • Dacă decideți să lăsați bilele pe țintă, adăugați regula conform căreia, dacă sunt trimise din cercuri, nu vor câștiga puncte. Doar marblele lasate la sfârșitul anului ambii schimburile au valoare. Acest lucru face jocul mai competitiv!
  • 5
    Joacă o altă mână. Când toată lumea și-a terminat rândul său, începe următoarea rundă și adaugă punctele. Câștigătorul este cel care a obținut cel mai mare scor la sfârșitul jocului.
  • Sfaturi

    • Este mai bine să joci pe o suprafață tare și netedă, ca o masă. De asemenea, puteți desena cercuri cu cretă. Dacă sunteți acasă, un șnur sau șireturi de covor se va face bine pentru a face linia de start.
    • Utilizați marmură de aceeași culoare, dacă este posibil.

    Avertismente

    • Dacă aveți o minge preferată, clarificați-vă că nu este de ajuns. Chiar dacă celălalt jucător câștigă, nu a putut să o ia.

    Lucruri de care ai nevoie

    Varianta clasică

    • (cel puțin) 13 marmură
    • 2 mingi de fotografiere (mai mari)
    • Cretă, creion sau filet (pentru a crea un cerc)
    • bandă

    Marmură țintă

    • țintă
    • 6 marmură
    • Cardul pentru scorul de puncte
    • Creion sau stilou
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit