gtemata.com

Cum se utilizează calculatorul grafic pentru a rezolva un sistem de ecuații

Rezolvarea unui sistem de ecuații după un timp poate deveni nervoasă, mai ales când aveți trei sau mai multe. În schimb, încercați să utilizați calculatorul de grafică urmând acești pași simpli.

paşi

Metoda 1
Din punct de vedere grafic (maximum 2 variabile, liniar și neliniar)

Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Grafic pentru a Solva la Sistemele de Ecuații Pasul 1
1
Conversia ecuațiilor în mod explicit (y =). Pentru a desena graficul unei ecuatii pe calculator, partea stanga a ecuatiei trebuie sa contina doar y. Acest lucru este destul de ușor de făcut, mai ales în cazul ecuațiilor liniare. Tot ce trebuie să faceți este să rezolvați ecuația pentru y. Dacă este un sistem liniar în formă standard (Ax + By = C), atunci puteți scrie următoarea ecuație, înlocuind constantele A, B și C: y = (C - Ax) / B. Alternativ, puteți utiliza a doua metodă. Dacă ecuațiile sunt exprimate sub formă de pante sau intercepte, aveți deja forma explicită.
  • Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Grafic pentru a Solva la Sistemele de Ecuații Pasul 2
    2
    Introduceți ecuațiile pe calculator. Apăsați butonul "y =" care este, de obicei, plasat în partea stângă sus a calculatorului și introduceți prima ecuație sub y1, iar cea de-a doua sub y2. Deoarece cu această metodă puteți utiliza numai 2 variabile, nu trebuie să aveți nevoie de mai mult de 2 ecuații. Dacă în loc de y = aveți altceva, asigurați-vă că sunteți în modul Funcțional apăsând butonul Mode și asigurându-vă că este evidențiat "FUNC".
  • Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Graphing pentru a Solva la Sistemele de Ecuații Pasul 3
    3
    Asigurați-vă că nicio urmă nu este activă și că celelalte ecuații sunt șterse. Pe TI83, pistele aprinse sunt evidențiate în meniul y =. Dacă există vreunul, deplasați cursorul peste ele și apăsați ENTER. De asemenea, trebuie să derulați de-a lungul ecranului y = pentru a vă asigura că nu sunt setate alte grafice de ecuații. Dacă există, aveți două opțiuni:
  • Dacă aveți nevoie de ecuație mai târziu, deplasați cursorul pe semn "=" și apăsați ENTER pentru ao deselecta. Doar vocile cu semnele lor "=" evidențiat va da un grafic, dar ecuația va fi încă stocată dacă aveți nevoie de ea. Pentru a face din nou graficul de ecuații, mutați din nou cursorul până la marcaj "=" și apăsați ENTER pentru ao evidenția.
  • Dacă nu este necesar să memorați ecuația pentru posibila utilizare ulterioară, mutați cursorul la intrarea corespunzătoare (nu la semnul "=") și apăsați Clear (Ștergeți). În acest caz, nu veți putea recupera ecuația, deci trebuie să vă asigurați că într-adevăr doriți să o ștergeți înainte de a continua.
  • Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Grafic pentru a Solva la Sistemele de Ecuații Pasul 4
    4
    Alegeți o fereastră corespunzătoare. Imaginați-vă cum ar putea fi răspunsul pe care doriți să îl afișați pe ecran. Apăsați butonul "fereastră", de obicei chiar în dreapta butonului "y =". Valoarea xmin ar trebui să fie considerabil mai mică decât limita minimă pe care ați emis ipoteza și xmax ar trebui să fie semnificativ mai mare. Apoi, apăsați butonul "Zoom" chiar în dreapta butonului "fereastră", parcurgeți până la "ZoomFit" și apăsați ENTER. Graficul dvs. ar trebui să apară pe ecran în câteva secunde. Dacă nu vedeți intersecția graficelor, ajustați fereastra până când apare.
  • Imaginea intitulată Utilizați un calculator de grafic pentru a rezolva la sisteme de ecuații Pasul 5
    5
    Găsiți intersecția graficelor. Premii "a 2-" și apoi "pistă" pentru a ajunge la meniu "Calculeaza". Derulați până la intersecție și apăsați ENTER. Ar trebui să vă întrebe: "Prima curbă?". Asigurați-vă că cursorul se află pe unul dintre grafice și apăsați ENTER. Apoi, ar trebui să întrebați: "A doua curbă?". Asigurați-vă că cursorul se află pe diagramă și apăsați ENTER. Vi se va cere "ghicitul". Cel mai simplu mod de a face acest lucru pentru ecuațiile care intersectează o singură dată este să apăsați din nou pe ENTER. În cazul în care se intersectează de două ori pe aceeași pagină, introduceți o valoare care este aproape de x din punctul în care se intersectează (se poate utiliza valoarea estimată pentru x în pasul 4) sau mută cursorul în apropierea unde se intersectează. Amintiți-vă: nu trebuie să fie perfect - calculatorul încearcă doar să găsească punctul potrivit pentru intersecție. Nu are nevoie de o ipoteză precisă. Pentru a vă deplasa la ecranul grafic:
  • Apăsați butoanele săgeată sus și jos pentru a comuta între grafice. Aceasta nu va schimba valoarea lui x.
  • Apăsați tastele stânga și dreapta pentru a vă deplasa de-a lungul graficului. Schimbarea valorii lui x va fi incrementală, schimbarea y va fi rezultatul valorii x, astfel încât cursorul se va mișca mai repede și uneori mai lent.
  • Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Grafic pentru a Solva la Sisteme de Ecuații Pasul 6


    6
    Notați-vă soluția. În partea de jos a ecranului, calculatorul trebuie să fie afișat "x = un număr" și "y = un număr". Acestea sunt răspunsurile. Copiați cu precizia dorită.
  • Metoda 2
    Utilizarea matricelor (fără limite variabile, numai liniar)

    Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Grafic pentru a Solva la Sistemele de Ecuații Pasul 7
    1
    Conversia ecuațiilor în formă standard. Pentru ca această metodă să funcționeze, ecuațiile trebuie să fie în forma liniară Ax + By + Cz ... = F. Pentru ecuațiile sub forma unei intersecții a pantei (y = mx + b), trebuie doar să introduceți constantele în această formulă: y - mx = b. Pentru ceilalți, păstrați toate variabilele din partea stângă și constantele din partea dreaptă și simplificați. Amintiți-vă ordinea în care variabilele au fost pentru atunci când trebuie să interpretați matricea finală.
  • Imaginea intitulată Utilizați un Calculator de Grafic pentru a Solva la Sistemele de Ecuații Pasul 8
    2
    Mergeți la editorul matricei. Pe TI83, apăsările de pe tastatură sunt "a 2-" și apoi "x-1" pentru a intra în ecranul matricei. Pe celelalte calculatoare, căutați cuvântul "matrice". Mutați cursorul spre dreapta până când ajungeți la ecranul de editare. Defilați la o matrice pe care nu o utilizați și apăsați ENTER.
  • Imaginea intitulată Utilizați un calculator de grafic pentru a rezolva la sistemele de ecuații Pasul 9
    3
    Introduceți datele. Uită-te. Cursorul ar trebui să fie pe un număr, deci nu ar trebui să existe un semn "x" urmat de un alt număr. Primul număr corespunde numărului de rânduri din matrice, iar al doilea numărul de coloane. Introduceți numărul de variabile pentru rânduri, apoi numărul de variabile plus 1 pentru coloane. Apăsați ENTER după introducerea fiecărui număr. După ce ați introdus numerele rândului și coloanei, va trebui să accesați partea de date. În partea de jos, le va fi afișat "coordonatele" din celula în care introduceți valori. Primul număr corespunde numărului rândului, al doilea numărului coloanei. Asigurați-vă că totul din prima coloană se referă la prima ecuație, că în a doua este toată ecuația a doua, etc. Asigurați-vă că toți coeficienții unei variabile sunt în aceeași coloană. Pentru a introduce datele, introduceți doar primul coeficient (un coeficient este numărul care precede variabila) primei ecuații, apoi al doilea coeficient, apoi al treilea, etc. Ultimul număr din linie trebuie să fie constant în partea dreaptă a ecuației. După introducerea fiecărui număr, apăsați ENTER. La sfârșitul unei linii, apăsați ENTER pentru a trece la linia următoare. În acest fel, introduceți ecuațiile în rândurile lor corespunzătoare.
  • Imaginea intitulată Utilizați un calculator de grafic pentru a rezolva la sisteme de ecuații Pasul 10
    4
    Găsiți soluția. Ieșiți din editor. La premiile TI83 "a 2-" și apoi "șterge". Utilizați butonul Ieșire în loc de a apăsa pe Ștergeți pentru a evita ștergerea celulei de date pe care se află cursorul. Din ecranul inițial, reveniți la afișarea matricei (nu la editor) și mutați cursorul spre dreapta până când ajungeți la meniu "matematică". Derulați până la "RRIF" (asigurați-vă că nu vă urcați "REF" din greșeală) și apăsați ENTER. Mergeți din nou la ecranul matricei, dar de data aceasta trebuie să derulați în jos matricea pentru a introduce datele și apăsați ENTER. Ecranul de pornire ar trebui să fie afișat "RRIF [nume matrice]". Apăsați ENTER pentru a obține matricea rezultată. Răspunsul este în coloana din dreapta. Numărul superior corespunde primei variabile, următorul număr care corespunde celei de-a doua variabile, etc.
  • Sfaturi

    • Diferitele modele de calculatoare au diferite combinații de chei, dar, în cea mai mare parte, tastele din seria TI83 funcționează pe tastatura TI84, iar tastările TI83 sunt perfecte pentru toate versiunile calculatorului, inclusiv edițiile Plus și Silver.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit