gtemata.com

Cum sa faci muzica

Primul instrument muzical cunoscut este un flaut de lemn de 35000 de ani în urmă, deși omul a început să cânte mult înainte de atunci. De-a lungul timpului, s-au dezvoltat teorii despre modul în care sunt realizate și organizate sunetele. Cu toate că nu trebuie să cunoască totul despre cântare muzicale, ritmuri, melodii și armonii pentru a produce muzica, înțelegerea unor concepte vă va ajuta să aprecieze și să îmbunătățească modul de a face muzică.

paşi

Partea 1

Sunete, note și cântărire
1
Înțelegeți diferența dintre "înălțime" și "notă". Acești termeni descriu calitățile sunetului muzical. Deși termenii sunt asemănători, aceștia sunt utilizați diferit.
  • "ton" se referă la sentimentul de gravitate sau de înălțime asociat cu frecvența unui sunet dat. Cu cât este mai mare frecvența, cu atât este mai mare pitch. Frecvența dintre două tonuri se numește "interval".
  • "notă" se referă la o gamă specifică de tonuri. Frecvența standard a postului unei scări centrale Do, este 440 hertz, cu toate că unele orchestre folosesc un standard ușor diferit, cum ar fi 443 Hz, pentru a produce un sunet mai clar.
  • Mulți oameni pot determina dacă o notă sună chiar atunci când se joacă cu alții nu sau într-o serie de note dintr-o singură piesă pe care o cunosc. Această capacitate este numită "urechea relativă". Puțini oameni dețin "ureche absolută" sau "ureche perfectă", adică abilitatea de a identifica un ton specific fără a trebui să ascultați alte tonuri de referință.
  • 2
    Înțelegeți diferența dintre "timbru" și "ton". Acești termeni sunt de obicei folosiți dacă vorbim despre instrumente muzicale.
  • "timbru" se referă la combinația armonică primară (numită fundamentală) și secundară (numită armonică superioară) care este produsă atunci când un instrument muzical joacă o notă. Atunci când fixați mi-a o chitară, veți auzi nu numai basul mi, dar și înălțimile la frecvențe multiple ale celei din Mi. Combinația acestor sunete, numită "armonic", este ceea ce face ca fiecare instrument să fie diferit de celălalt.
  • "ton" este ceva mai nebulos. Se referă la efectul pe care îl are o combinație de armonici fundamentale și secundare asupra urechii ascultătorului. Adăugarea de armonici mai mari decât timbrul unei note produce un ton mai strălucitor și mai clar. Amortizarea armonicelor, pe de altă parte, va produce un ton mai moale.
  • "ton" se referă și la intervalul dintre două înălțimi, de asemenea numit "ton întreg". Se numește jumătate din acest interval "semiton" sau "jumătate de ton".
  • 3
    Dați notelor un nume. Notele muzicale pot fi numite în moduri diferite. Două metode sunt folosite în principal în Occident.
  • Literele: fiecare notă este asociată cu o literă. În țările care vorbesc limba engleză sau olandeză, litere de la A la G. Cu toate acestea, în țările în care vorbesc germană, B este utilizat pentru nota B plată (adică B plat. Pe podea, butonul negru între La și Si), iar H este folosit pentru a reprezenta naturale B (adică naturale Si, cheia albă a planului).
  • Solfeggio (numit și "solfege" în franceză sau "solfeo" în limba spaniolă): acest sistem, foarte familiar fanilor "Sunetul muzicii", atribuiți o silabă fiecărei note, pe baza pozițiilor pe scală. Sistemul original, dezvoltat în secolul al XI-lea de Guido d`Arezzo monaco folosit silabele „ut, re, mi, fa, sol, la, SI,“ luate din primele cuvinte ale versetelor unui cântec al Sfântului Ioan Botezătorul. În timp, "ut" a fost înlocuit cu "face"în timp ce uneori "sol" este abreviat la "ştiu" și "unul" înlocuit cu "tu" în cântec - unele zone ale lumii folosesc termenii solfeggio în același mod în care sunt folosite literele.
  • 4
    Organizați o serie de note pe o scară. O scară este o serie de intervale succesive între tonuri, astfel încât cel mai înalt ton să fie la frecvența dublă a celui mai mic. Această gamă de tonuri se numește octava. Există câteva scări comune:
  • O scară completă de culoare utilizează 12 intervale de semonete. Redarea unei octave pe pian de la centrul C la următorul C, apăsând toate tastele alb-negru, va produce o scală cromatică. Alte scale au forme mai limitate.
  • O scară majoră folosește șapte intervale: primul și al doilea sunt tonuri - al treilea este un semonut - al patrulea, al cincilea și al șaselea sunt tonuri - al șaptelea este un semilon. Redarea la pian a unei octave de la un Do la altul, prin apăsarea numai a tastelor albe, este un exemplu de scară mai mare.
  • Chiar și o scară mică utilizează șapte intervale. Forma cea mai comună este scara naturală minoră. Primul său interval este un ton, dar al doilea este un semilon, al treilea și al patrulea sunt tonuri, al cincilea este semilon, al șaselea și al șaptelea sunt tonuri. Redarea unei octave pe pian, de la cea precedentă la cea centrală C, care joacă numai cheile albe, este un exemplu de scară naturală minoră.
  • O scară pentatonică utilizează cinci intervale. Primul interval este un ton, iar al doilea este de trei semitones, al treilea și al patrulea sunt de ton, al cincilea este de trei semitones (în cheia C, ceea ce înseamnă că notele utilizate sunt C, D, F, Sol, La și din nou Do). Puteți reda o scală pentatonică și prin apăsarea numai a tastelor negre dintre centrala C și cea următoare C. Canalele pentatonice sunt folosite în Africa, Asia de Est, muzică nativă americană și muzică populară.
  • Este apelată nota inferioară a scalei "cheie". De obicei, cântecele sunt scrise astfel încât ultima notă a piesei este cheia - o melodie scrisă în cheia lui Do aproape întotdeauna se termină cu nota Do. Cheia indică, de asemenea, dacă piesa este redată la o scară mai mare sau mai mică - când scala nu este specificată, înseamnă de obicei o scală mai mare.
  • 5
    Utilizați modificări clare și plate pentru a ridica și a reduce nuanța. Ridicarea ascuțită și plată ridică și coboară pitchul de fiecare dată când are o semilună. Aceste modificări sunt necesare atunci când jucați în alte chei decât C major sau A minor, pentru a menține corect modelul intervalelor de scală majore și minore. Diesis și plat sunt indicate pe pentagrama cu simboluri numite modificări.
  • O imagine ascuțită, indicată de obicei cu o literă (#), scrisă la începutul pentagramei, ridică tonul de o jumătate de ton. În cheile lui G major și E minore, Fa este ridicată de o semilună pentru a deveni F sharp
  • Un apartament, reprezentat de unul "b" cu litere mici, scrise la începutul pentagramei, coboară tonul unui semilon. În cheile lui F major și D minor, Si este coborât cu un semidon pentru a deveni astfel B-plat.
  • Pentru comoditate, notele care trebuie modificate în clare sau plate într-o anumită cheie sunt arătate la începutul fiecărei linii de scor a punctajului. Sunt scrise numai modificările folosite pentru notele care nu fac parte din cheia, majoră sau minoră, în care este scris cântecul. Când scrieți în acest fel, trebuie să aplicați modificarea notei înainte de linia verticală care separă bataile.
  • Un simbol natural, care apare ca un paralelogram vertical cu o linie care se extinde de la un capăt la altul al nodurilor, este utilizat în fața oricărui act de faptul că în caz contrar trebuie să fie modificat pentru a arăta că nu ar trebui să fie în acel moment al cântecului. Aceste simboluri nu apar în chei, dar pot anula efectul unei modificări a cheii, pe durata unei măsuri.
  • Partea 2

    Beats și ritmuri
    1
    Înțelegeți diferența dintre "bate". "ritm" și "timp". Acești termeni sunt strâns legați.
    • "bate" se referă la un singur impuls muzical. O glumă poate consta din note muzicale sau o perioadă de tăcere numită o pauză. O măsură poate fi, de asemenea, împărțită în mai multe note, sau mai multe bătăi pot consta dintr-o singură notă sau o singură pauză.
    • "ritm" se referă la o serie de bătăi sau impulsuri. Ritmul este determinat de modul în care notele și pauzele sunt organizate într-o melodie.
    • "timp" se referă la cât de repede sau de încet este redată o melodie. Cu cât ritmul este mai rapid, cu atât mai multe bătăi sunt redate într-un minut. "Walzerul pe Dunarea Belului Albastru" are un ritm lent, "The Stars and Stripes Forever" are un ritm rapid.
  • 2
    Măsurile sunt grupate în măsuri. Măsurile constau într-un grup de măsuri. Fiecare măsură are același număr de bătăi. Numărul de bare ale fiecărei măsuri este indicat în muzica scrisă cu un semn de timp, care apare ca o fracție fără o linie care separă numitorul de numitor.
  • Numărul din partea superioară indică numărul de bătăi pe măsură. Acest număr este, de obicei, 2, 3 sau 4, dar poate fi de până la 6 sau mai mulți.
  • Numărul din partea de jos indică ce tip de notă reprezintă o bară întreagă. Atunci când numărul din partea de jos este de 4, un notă de sfert, o notă de sfert de notă (reprezentată de o ovală plină cu o linie descendentă) reprezintă o bară întreagă. Când numărul din partea de jos este 2, un minim, adică o notă a duratei unui mediu (reprezentat de un oval deschis cu o linie descendentă) marchează o bară întreagă. Când numărul de mai jos este 8, o cromă, adică o notă a opta (similară cu o notă de sfert, dar cu un semn la sfârșitul barei) reprezintă întreaga bară.
  • 3
    Căutați glume cu accente. Ritmurile sunt determinate pe baza căreia măsurile din măsură sunt accentuate și la care nu sunt.
  • În majoritatea pieselor muzicale, primul bar este accentuat. Celelalte nu sunt accentuate, chiar dacă într-o măsură de patru bare, al treilea poate fi accentuat, dar într-o măsură mai mică decât prima. Batetele accentuate sunt denumite uneori bătăi puternice, în timp ce bătăile necurate sunt numite bătăi slabe.
  • Unele cântece accentuează alte glume, nu prima. Acest tip de accent este cunoscut sub numele de sincopă, iar accidentele accentuate în acest fel se numesc sincopate.
  • Partea 3

    Melodie, armonie și înțelegeri

    1
    Definiți o melodie cu melodia sa. "melodie" este o secvență de note pe care ascultătorul o identifică ca fiind coerentă cu piesa însăși, pe baza pitch-ului și a ritmului cu care se joacă.
    • Melodiile sunt compuse din propoziții, adică dintr-un grup de măsuri. Expresiile pot fi repetate în melodie, ca în Cântecul de Crăciun "Deck the Halls" unde primul și al doilea verset utilizează aceeași secvență de măsuri.
    • O structură de melodie comună are o melodie pentru versuri și o melodie legată de ea pentru cor sau refren.
  • 2
    Însoțiți melodia cu armonie. L `"armonie" sunetul altor note comparativ cu cele ale melodiei de a întări sau contrasta sunetul. Așa cum am menționat mai sus, multe instrumente cu coarde generează mai multe tonuri atunci când sunt strânse - armonicile superioare care se joacă cu armonica fundamentală sunt o formă de armonie. Armonia poate fi realizată prin utilizarea de fraze muzicale sau acorduri.
  • Sunt numite armoniile care întăresc sunetul unei melodii "consoane"Armoniile superioare care se joacă cu nota fundamentală atunci când șirul unei chitare este smuls este o formă de armonie consonantă.
  • Sunt numite armoniile care contrazic melodia "discordant". Armoniile disonante pot fi create prin difuzarea de melodii contrastante diferite, ca atunci când cânți "Row Row Row Barca ta" ca un rând în care fiecare grup începe să cânte la un moment diferit.
  • Multe melodii folosesc disonanța ca o modalitate de a exprima sentimente de neliniște și de a se deplasa încet către armonii consonante. În exemplul anterior din "Row Row Row Barca ta" de îndată ce fiecare grup termină să cânte pentru ultima dată versurile, melodia devine mai liniștită până când ultimul grup cântă "Viața nu este decât un vis".
  • 3
    Note de grup pentru a forma acorduri. Un aranjament este creat atunci când trei sau mai multe note sunt jucate, de obicei, dar nu întotdeauna, în același timp.
  • Cel mai comun aranjament este triada (trei note) în care fiecare notă succesivă este de două note înaintea celei anterioare. Într-o coardă majoră C, notele sunt Do (tonicul coardei), Mi (cea mai mare treime) și Sol (a cincea). Într-un aranjament C minor, E este înlocuit cu E-flat (a treia minoră).
  • Un alt cordon utilizat în mod curent este al șaptelea coardă, în care se adaugă o notă de patra triadă, a șaptea notă referitoare la tonic. O coardă C majoră a șaptea adaugă un Si la triada Do-Mi-Sol pentru a compune secvența Do-Mi-Sol-Si. Al șaptelea corzi sunt mai disonante decât triadele.
  • Puteți folosi diferite coarde pentru fiecare notă dintr-o melodie - astfel armonia muzicii a cappella este creată. Mai frecvent, totuși, acordurile sunt asociate cu notele găsite în acordurile în sine. De exemplu, în C major se poate adăuga o notă de însoțire a melodiei.
  • Multe melodii sunt interpretate cu doar trei coarde, ale căror rădăcini sunt notele de la prima, a patra și a cincea într-o scară. Aceste corzi sunt reprezentate de numerele romane I, IV și V. În cheia lui C major, aceste corzi sunt C major, F major, și G major. Adesea, a șaptea coardă este înlocuită de o coardă majoră sau minoră, așa că atunci când jucați C major, al cincilea coardă va fi al șaptelea mare Gyr.
  • Acordurile din I, IV și V sunt legate prin chei. Dacă F major este coarda IV în C major, coarda majoră C este V în F majore. Principalul coardă G este V în cheia majoră C, dar C major este IV al cheii majore G. Aceste relații continuă în restul acordurilor și pot fi cartografiate într-o diagramă numită un cerc de cincimi.
  • Partea 4

    Tipuri de instrumente muzicale
    1
    Acționați un instrument de percuție pentru a face muzică cu el. Instrumentele de percuție sunt considerate una dintre cele mai vechi forme de instrumente muzicale. Majoritatea sunt folosite pentru a crea ritm, deși unii pot juca o melodie sau pot crea armonii.
    • Instrumentele de percuție care produc sunet prin vibrarea întregului corp sunt numite idiofoni. Sunt incluse instrumentele care sunt lovite împreună, cum ar fi cimbalul sau castanele și instrumentele lovite de altceva, cum ar fi tamburul de oțel, triunghiul și xilofonul.
    • Instrumentele de percuție cu piele sau cap care vibrează când sunt lovite se numesc membranofoane. În această categorie sunt incluse și tobe, cum ar fi urechile, tomul, bongo-ul, precum și instrumentele care poartă o sfoară sau o aripă pe membrană, ceea ce îi permite să vibreze atunci când sunt trase sau frecați, cum ar fi "hohote de leu" sau gătiți-l.
  • 2
    Suflați într-un instrument din lemn pentru a face muzică. Pădurile produc un sunet care vibrează când aerul trece. Majoritatea au găuri pentru note care schimbă tonurile sunetului produs, făcându-le potrivite pentru melodii și armonii. Pădurile sunt împărțite în două tipuri: fluierele, care produc un sunet care face vibrația întregului corp și instrumentele de tevi, în care materialul vibrează în interior. Acestea din urmă sunt, la rândul lor, împărțite în două tipuri.
  • Flautele deschise produc un sunet prin trecerea aerului suflat până la capătul instrumentului. Concerte flute sau armonice fac parte din această categorie.
  • Flautele închise trec aerul printr-o conductă pentru a face instrumentul să vibreze. Înregistratorul și organul de țeavă fac parte din această categorie.
  • Instrumentele cu o singură bară poartă un butoi în gura instrumentului însuși. Când bateți înăuntru, trestia vibrează datorită aerului care trece și produce un sunet. Clarinetele și saxofonii sunt exemple de instrumente cu o singură barilă - deși corpul saxofonului este fabricat din alamă, este considerat lemn deoarece folosește o tijă pentru a produce sunet.
  • Instrumentele cu două bare folosesc două tije legate la un capăt în locul unei singure tije. Instrumente, cum ar fi oboi sau fagone, transporta cilindrul dublu direct pe buzele jucatorului, in timp ce instrumente cum ar fi cornul sau bagheta transporta cele doua stuf acoperite.
  • 3
    Suflează într-un instrument din alamă cu buze închise pentru a produce muzică. Spre deosebire de lemnul, care se bazează exclusiv pe fluxul direct de aer, alama vibrează cu buzele celor care joacă pentru a produce sunetul. Dacă alamatele sunt așa numite deoarece sunt alcătuite aproape în întregime din alamă, ele sunt grupate în funcție de capacitatea lor de a schimba sunetul prin schimbarea lungimii căii pe care trebuie să treacă fluxul de aer înainte de a ieși. Acest lucru se face urmând două metode.
  • Trombonii folosesc un diapozitiv de închidere pentru a schimba lungimea traseului de aer. Tragerea diapozitivului prelungește distanța și coboară tonul, în timp ce împingând-o scurtează distanța și ridică tonul.
  • Alte instrumente din alamă, cum ar fi cornul sau tuba, utilizează un set de supape formate, cum ar fi pistoane sau chei pentru a extinde sau scurta traiectoria aerului din instrument. Aceste supape pot fi apăsate individual sau în combinație pentru a produce sunetul dorit.
  • Woods și alamă sunt adesea grupate împreună ca instrumente de suflat, așa cum trebuie să aruncați toată lumea pentru a produce muzică.
  • 4
    Creați un șir de vibrații pe un instrument cu coarde pentru a produce muzică. Cablurile se pot face să vibreze într-una din cele trei moduri: în cazul în care sunt culese (cum ar fi chitara), în cazul în care sunt afectate (cu un ciocan ca cea a planului), dacă frecate (ca cu arcul o vioara sau un violoncel). Instrumentele stridente pot fi utilizate pentru acompaniamentele ritmice sau melodice și sunt împărțite în trei categorii:
  • Lutele sunt instrumente de coarde cu o cutie de sunet și un mâner, cum ar fi vioară, chitare și banjos. Acestea au cabluri de aceeași lungime (cu excepția cordonului scăzut al banjo-ului cu cinci fire) și de calibru diferit. Corzile mai mari ale caliperului produc note mai mici, șirurile mai fine produc tonuri mai mari. Corzile pot fi apăsate în anumite puncte (tastele) pentru a le scurta și pentru a ridica nota.
  • Harpii sunt instrumente cu coarde ale căror corzi sunt legate de o structură. Harpurile au, de obicei, șiruri mai scurte și mai scurte instalate pe verticală, cu capătul inferior al șirului conectat la cutia de sunet sau la masa acustică.
  • Lierele sunt instrumente cu coarde montate pe un corp. Corzile lor pot fi zdrobite sau smulse, la fel ca la autoharp, sau lovit direct, ca și în ciocanul cu ciocan sau indirect, ca și în pian.
  • Sfaturi

    • Cântarele majore și minore naturale sunt conectate astfel încât scara minore a unei două note importante de sub major se modifică în aceeași noapte. Astfel, cheia lui C major și cea a unui minor, ambele lipsite de alterare, împărtășesc același tip de tonuri.
    • Unele instrumente și seturi de instrumente sunt asociate cu anumite tipuri de muzică. De exemplu, cvartetele de coarde, compuse din două viori, viola și un violoncel, sunt de obicei folosite pentru a juca un tip de muzică clasică numită muzică de cameră. Benzile de jazz sunt caracterizate, de regulă, printr-o secțiune a ritmului compusă din tobe, pian și uneori de un bas de dublu sau de o tubă și o parte din coarne compuse din trâmbițe, tromboane, clarinete și saxofoane. Poate fi distractiv să cânți niște melodii cu instrumente diferite decât cele proiectate special pentru astfel de cântece, așa cum face "Weird Al" Yankovic cu selecția de cântece rock interpretate în stil polka cu acordeonul.
    Afișați mai multe ... (26)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit