gtemata.com

Cum puteți determina tonalul unui cântec

Învățarea pentru a determina tonul unei melodii sau a unei piese este o abilitate importantă în domeniul muzical. Cunoaște-i permite să transpună melodia (schimba pitch) se va potrivi mai bine pentru dvs. peste melodii voce, de asemenea, experimentarea cu diferite sunete (o abilitate importantă pentru a produce o acoperire interesantă a unui cântec). Pentru a determina tonul unei bucăți, va trebui mai întâi să înțelegeți câteva concepte de bază ale teoriei muzicii. Pianul este cel mai simplu instrument de folosit pentru a explica și înțelege aceste concepte.

paşi

Partea 1

Obțineți cunoștințe despre câțiva termeni muzicieni de bază
Imaginea intitulată Determinați ce tastă este o melodie în pasul 1
1
Înțelegeți semnificația tonului și a semilonului. Ambii sunt zei intervale sau distanța dintre două note. Ele constituie i "pași" orice scară muzica.
  • o scară este un grup de note organizate în ordine crescătoare, care include unoctavă, un set de opt note. De exemplu, scala majoră în tonul lui Do este Do Re Mi Do Sol La Do Do - în timp ce se notează nota de bază a scalei "tonifiat".
  • Dacă vă gândiți la scara de mai sus ca o adevărată scară, fiecare semilună reprezintă o legătură mai sus față de cea precedentă. Astfel, distanța dintre Si și Do este o jumătate de semilună prin faptul că nu există alții "picioare" printre ei (pe un pian, cheile Si și ale Do sunt cele albe, unul lângă celălalt, fără chei negre în mijloc). Distanta dintre C si D, pe de alta parte, este un ton, din moment ce exista unul "cuier" suplimentare între cele două note din scară (adică cheia neagră de pe pian, care reprezintă Do # sau Re ♭).
  • . În scala majoră C, singurele semitonuri sunt situate între Si și C și între Mi și Fa Toate celelalte intervale sunt formate din tonuri întregi, deoarece scara mai mare de C, nu include modificări - ascuțite (#) sau plate (♭).
  • Imaginea intitulată
    2
    Înțelegeți scalele majore. Marile Scalele vor avea întotdeauna același model de tonuri (1) și semitones (½), și anume: 1 - 1 - ½ - 1 - 1 - 1 - ½. Deci, scara majoră C este Do Re Mi Do Sol La Si Do.
  • Puteți crea orice altă scală majoră prin modificarea notei inițiale "note tonice" și urmând schema de intervale prezentate mai sus.
  • Imaginea intitulată
    3
    Înțelegeți scalele minore. Scalele minore sunt un pic mai complicate decât cele mai mari și pot urma mai multe alte modele. Cea mai obișnuită schemă pentru scări minore este cea a scalei minore natural.
  • Scala minore naturală are următorul model de tonuri și semitone: 1 - ½ - 1 - 1 - ½ - 1 - 1.
  • Puteti transpune această schemă (de exemplu, rescrieți-o într-o altă cheie) pornind de la o notă diferită și numărați diferitele "pași" care alcătuiesc scara dvs.
  • Imaginea intitulată Determinați ce chei este o piesă în pasul 4
    4
    Înțelegeți a treia și scenele muzicale. Al treilea și al cincilea sunt tipurile de intervale (distanțele dintre note) foarte frecvente în muzică. Acestea pot fi utile pentru determinarea tonului cântecului dvs. Intervalele minore au o semilună mai mică decât cele mai mari, ceea ce le modifică sonoritatea.
  • Un al treilea muzicale este compus din primul și al treilea dintr-o scală. O treime majoră are două tonuri între note, în timp ce o treime minoră are trei semitone între ele.
  • O cincea muzicală este formată în locul primei și celei de-a cincea note a unei scări. O cincime "perfect" are șapte semitone.
  • Dacă știți cântecul "Aleluia" de Leonard Cohen, veți fi auzit despre intervalele muzicale din această scenă: "Căderea, principalul, regele șovăire care compune "Hallelujah"" (așa funcționează, al patrulea, al cincilea, căderea minoră, pasajul major, regele perplexat compune "Aleluia"). În multe cântece pop (adesea scrise în C major), o progresie a acordurilor mult utilizate este trecerea de la "al patrulea" o "al cincilea" care creează un sunet "vesel". În cântecul de mai sus, cuvintele "căderea minoră" ele sunt însoțite de un acord minor, în timp ce cuvintele "lift major" acestea sunt însoțite de un acord major.
  • Imaginea intitulată
    5
    Înțelegeți acordurile majore. Un acord de bază conține trei note, care constituie unul triadă, organizate în terțe părți (a se vedea Etapa 4). Aceste acorduri se bazează de obicei pe o scară, cum ar fi C major. Acordurile majore au un interval de două tone între prima și a doua notă a triadei. Un coardă majoră conține o treime majoră și o cincime perfectă. Este numită prima notă a unui acord tonifiat Acord.
  • De exemplu, pentru a forma un acord bazat pe scara majoră C, puteți începe din nota Do, la "tonifiat"și folosiți-o ca bază a acordului dvs. Mutarea apoi pe a treia a scării (4 semitone în sus), Mi, și apoi chiar mai mare pe a cincea (3 semitones mai mult până la sol). Triada majoră a coordonatului C major este, prin urmare, Do-Mi-Sol.
  • Imaginea intitulată Determinați ce tastă este o melodie în pasul 6
    6
    Înțelegeți acordurile minore. Tipologia majorității acordurilor este determinată de a treia, nota mediană a triadei. Micile acordurile au trei semitonuri între prima și a doua notă a triadei, spre deosebire de patru semitonuri (sau două tonuri) ale majore corzilor. O coardă minoră conține o treime minoră și o cincime perfectă.
  • De exemplu, dacă mutați degetele unui ton pornind de la "tonifiat" din coarda majoră C, veți juca acest coardă: Re - Fa - La. Aceasta este coarda lui D minor, deoarece intervalul dintre notele 1 și 2 ale coardei (Re și Fa) este de 3 semitone.
  • Imaginea intitulată Determinați ce tastă este o melodie în pasul 7
    7
    Înțelegeți contractele diminuate și mărite. Aceste acorduri nu sunt la fel de comune ca cele majore sau minore, dar uneori sunt folosite pentru a crea efecte speciale. Datorită modificării lor de triade tradiționale, ele creează un efect melancolic, nefavorabil sau spectral în melodie.
  • O coardă redusă conține o treime minoră și o cincea diminuată (coborâtă de o semiotonă). De exemplu, o coardă diminuată a Do va fi: Do - Mi ♭ - Sol ♭.
  • În schimb, o coardă crescută conține o treime majoră și o cincime majorată (crescută cu o semonetă). De exemplu, un acord sporit al lui Do va fi: Do - Mi - Sol #.
  • Partea 2

    Citiți scorul pentru a găsi tonul
    Imaginea intitulată Determinați ce chei este o melodie în etapa 8
    1
    Găsiți armura scării. Dacă aveți scorul imprimat, puteți descoperi tonul unei melodii uitându-se la acesta armură. Acesta este setul de simboluri situate între cheia (de vioară sau bas) și timpul (numerele indicate sub formă de fracții).
    • Veți vedea câte ceva (diesis) sau ♭ (plat)
    • Dacă nici # nor ♭ nu sunt listate, piesa este în C major sau A minor.
  • Imaginea intitulată
    2
    Citiți apartamentul. Pentru armura care se folosește plat, armătura de scală se află lângă ultima citire plană de la stânga la dreapta (a doua din dreapta).
  • Dacă un cântec are unele marcate cu plat pe Si ♭, Mi ♭ și La ♭, Mi ♭ va fi cel de lângă semnul ultim al apartamentului și, ca rezultat, pista piesei muzicale va fi Eb.
  • Dacă există doar un singur plat, piesa este în D minor sau F major.
  • Imaginea intitulată
    3
    Citiți obiectele ascuțite. Pentru modificările de scară folosind obiecte ascuțite, armătura de scală este o semilună deasupra ultimului semn al ciobului.
  • Când un cântec are obiectele ascuțite marcate pe Fa # și pe Do #, nota după Do # este Re, astfel că piesa muzicală este la scara regelui.
  • Imaginea intitulată
    4
    Vedeți diagramele acordurilor. Dacă joci chitara, probabil că te vei referi la ea diagramele acordurilor când înveți noi piese. Multe melodii încep și se termină cu acordul care urmează armurii. Dacă o bucată de muzică se termină cu o coardă a Regilor, va fi probabil pe scara regelui.
  • Cele trei acorduri de bază din scara majoră C sunt C major (C - C - C), C major (C - C - C) și C major (C - C - C). Ele sunt baza multor piese de pop.


  • Imaginea intitulată
    5
    Memorați câteva scări. Învățând să recunoașteți rapid unele dintre cele mai comune scale de muzică pe care o jucați, vă va ajuta să înțelegeți tonul piesei. Notele acordului vor fi toate parte a scalei.
  • De exemplu, coarda F majoră este Fa - La - Do și toate aceste note sunt parte a scării majore C, astfel încât coarda F majoră va fi, de asemenea, parte a aceleiași scale.
  • Acordul lui La major (La - Do # - Mi) nu face parte din scara Do, deoarece scara C major nu este prezentă ascuțită.
  • Imaginea intitulată Determinați ce cheie este o melodie în etapa 13
    6
    Faceți o estimare motivată. Majoritatea muzicii pop tinde să folosească câteva scale comune, fiind cel mai ușor de jucat pe chitară sau pian, adesea instrumentele de acompaniament.
  • Asta este de departe cea mai comună scală pentru cântecele pop.
  • Uită-te în interiorul melodiei pentru notele care alcătuiesc scara majoră C: Do - Re - Mi - Fa - Sol - La - Si - Do. Notele de melodie se potrivesc cu cele de pe scară? Dacă răspunsul este da, atunci cântecul este probabil în scala lui Do.
  • Imaginea intitulată
    7
    Acordați atenție variațiilor. Amintiți-vă că melodiile prezintă uneori variații, adică note marcate cu simbolurile ♭ sau #, chiar dacă acestea nu sunt afișate în armură.
  • Variațiile nu modifică tonul general al piesei.
  • Partea 3

    Găsiți tonul la ureche
    Imaginea intitulată
    1
    Găsiți tonicul. Tonicul, care este prima notă a scalei, va suna bine în orice moment al melodiei. Cu un pian sau cu vocea, jucați câte o notă la un moment dat până veți găsi unul "dreapta" cu piesa.
  • Imaginea intitulată
    2
    Încercați tonicul. Dacă joci alte note ale triadei, ar trebui să poți auzi dacă coarda sună în ton cu melodia. Joacă a cincea deasupra notei pe care crezi că e tonicul. Chiar și al cincilea ar trebui să sune în cea mai mare parte a cântecului, fiind a doua notă cea mai stabilă pe scară.
  • Ea joacă cea mai mică notă a unui semidon cu privire la tonic, al șaptelea. Ar trebui să simțiți o anumită tensiune în contextul cântecului, ca și cum această notă ar fi tras să devină tonic.
  • Imaginea intitulată
    3
    Determinați dacă melodia cade pe o scală majoră sau minoră. Redați nota superioară a unei treimi importante la tonic. Dacă această notă se potrivește bine cântecului în general, atunci melodia va avea probabil un context mai mare. Dacă nu, încercați să jucați o treime minoră (3 ♭) și să ascultați dacă sună mai bine.
  • Practicați prin a asculta diferența dintre o triadă majoră și una minoră, jucând următoarele: Do - Mi - Sol, triada majoră cu Do ca tonifiat. Apoi schimba Mi în Mi ♭. Do - Mi ♭ - Sol Ascultați diferența de senzație și de ton în general.
  • S-ar putea să ghici dacă este o scală majoră sau minoră pur și simplu de sentimentul cântecului, în multe cântece occidentale, scalele minore sună trist sau sumbru.
  • Imaginea intitulată
    4
    Încearcă niște înțelegeri. Cele mai comune acorduri de o scară ar trebui, de asemenea, să fie recurente. O scală frecvent utilizată este cea a lui G major, care urmează întotdeauna modelul: Sol - La - Si - Do - Re - Mi - Fa # - Sol. major, minor E și fa # scăzut.
  • Melodiile din scara G major, vor avea acorduri care folosesc aceste note.
  • De exemplu, cântecul Green Day "Ora vieții tale" incepe cu un aranjament de G major (Sol - Si - Re), urmat de unul din C major (C - M - G). Ambele fac parte din scara majoră Sol, astfel încât întregul cântec este în G major.
  • Imaginea intitulată
    5
    Cântați și urmați melodiile. Acordați atenție pieselor pentru care este ușor să urmăriți și să cântați melodia, spre deosebire de cele care vă par să aveți tonuri prea mari sau prea mici și sunteți dificil.
  • În timp, veți începe să realizați că unele dintre tonuri se potrivesc cu ușurință în gama voastră vocală, în timp ce pentru alții este greu să ajungeți la toate notele. Acest lucru vă va ajuta să faceți o estimare aproximativă a scalei chiar înainte de a ridica un instrument.
  • Imaginea intitulată
    6
    Exersați-vă noile abilități. Creați o listă de redare a câtorva melodii preferate pentru a cânta sau utilizați radioul pentru a determina tonurile melodiilor. Puteți începe să observați anumite modele care se repetă - melodiile din aceeași cheie ar trebui să aibă un sunet similar între ele.
  • Păstrați o listă a melodiilor pe care le-ați studiat, împărțind-le în categorii în funcție de ton.
  • Ascultați mai multe cântece la aceeași scară, pentru a vă bucura de o anumită nuanță.
  • Comparați melodiile în diferite nuanțe pentru a vedea dacă urechea dvs. poate spune diferența.
  • Imaginea intitulată
    7
    Verifică-ți descoperirile. Înțelegerea teoriei muzicii de bază este excepțională dacă doriți să vă scrieți propriile cântece sau să adaptați melodiile altora la stilul dvs. Cu toate acestea, uneori este posibil să aveți nevoie doar de o verificare rapidă a scalei. Există numeroase site-uri web și aplicații mobile care vă pot ajuta să găsiți amploarea unei melodii.
  • Dacă faceți o scurtă căutare a numelui melodiei și a scalei respective, vă puteți duce la o soluție mai rapidă.
  • Când încă mai începeți să vă dați seama cum să găsiți umbrele după urechi, este o idee bună să verificați din nou dacă găsiți răspunsul potrivit.
  • Sfaturi

    • Ascultați melodiile pe care le cunoașteți și încercați să recunoașteți acordurile care se întâmplă. Cu cât practici și perfecționezi mai mult"ureche" și cu atât mai ușor va fi să descoperiți tonalitatea cântecului.
    • Există o cantitate considerabilă de lexicon tehnic de teorie muzicală potențial confuză în articol, dar odată ce sunteți familiarizat cu scalele și corzile pe un instrument, totul va deveni mai clar.
    Afișați mai multe ... (8)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit