Cum se joacă Sorpasso (sau Euchre)
Euchre - mai bine cunoscut în Italia ca depășire - este un joc de cărți agitat, cu atout (adică) care necesită strategie și joc de echipă pentru a câștiga. Regulile pot părea încurcate în ochii începătorilor, dar doar o înțelegere modestă a principiilor jocului este suficientă pentru a participa la un joc și a te distra. Depășirea este jucată în patru (împărțită în două perechi) și este utilizată o punte de cărți franceze. Adunați alți trei prieteni și urmați pașii următori pentru a afla cum să vă bucurați de acest joc cu origini străvechi.
paşi
Partea 1
Pregătirea meciului1
Trebuie să fii în patru și împărțit în două perechi. Tu decizi cum să antrenezi echipele.
- Colegii de echipă ar trebui să stea în așa fel încât să se confrunte reciproc și să aibă doi adversari pe fiecare parte.
2
Pregătiți puntea. Depășirea este jucată cu 24 de cărți, eliminând toate cărțile cu o valoare mai mică de 9 de la un pachet obișnuit de 52 de cărți. În practică, numai cărțile 9, 10, J, Q, K, și A. Deși cărțile eliminate nu sunt folosite în timpul jocului, păstrați cardurile 4 și a 6 din două semințe diferite. Veți avea nevoie să înscrie scorul.
3
Determinați dealerul. Mascotați puntea și înmânați cărțile jucătorilor până când unul dintre dvs. primește un martor negru, devenind primul dealer.
4
Cardurile sunt distribuite în sens contrar acelor de ceasornic, respectând indicații precise:
Partea 2
Regulile jocului1
Conceptul de atout (în jargon, trump). Trumpul este semințele dominante în depășire. Trompa de semințe ia orice altă carte a celorlalte semințe, indiferent de ce valoare. Dacă un jucător aruncă un atu, acest lucru poate fi bătut doar printr-un atu mai mare. Ordinea ierarhică a cartelelor din scara semințelor este puțin diferită de cea a celorlalte semințe.
- Ordinea de ciugulit în scara costum atu este după cum urmează (cu titlu ilustrativ, să presupunem că pică este atu desemnat): Jack de pică, jack de cluburi (de exemplu, aceeași priză de culoare), as, rege, regina, zece și nouă de pică. În alte semințe, valoarea cărților este una clasică, cea mai mică dintre cărți fiind cea mai mică și cea mai înaltă.
2
Scorul. La baza depășirii există prinderea. Fiecare mână de depășire are cinci ieșiri. Jocul se termină atunci când una dintre cele două perechi scoruriază 10 puncte.
3
Estimați care ar putea fi cardurile partenerului dvs. Evitați să jucați cărți câștigătoare dacă partenerul dvs. a rulat deja unul dintre ele - echipa dvs. va lua mâna chiar și fără ajutorul dvs. Dacă sunteți în serviciu în fața partenerului dvs. și aveți o carte bună în mână, este mai bine să o puneți pe masă, astfel încât partenerul dvs. să își salveze mișcarea câștigătoare pentru următorul truc. Dacă aveți o mulțime de cărți bune în mână, luați în considerare oportunitatea "du-te în pace".
Partea 3
Etapele jocului1
Distribuiți cardurile. După cum sa spus anterior, stați în jurul unei mese și alegeți dealerul. Dealerul va face 5 cărți pe fiecare jucător și va pune călcâiul pe masă.
2
Verificați cardul din partea superioară a călcâiului pentru a le arăta tuturor jucătorilor. Începând cu persoana care sta la stanga dealer-ului, sensul acelor de ceasornic, și la rândul său, fiecare participant poate accepta sau cheltui atu al fanned: Odată ce un jucător acceptă, începe mâna (dacă nu, se repetă tur cu un costum nou).
3
Când un jucător anunță atu, dealerul preia carte cu fața în sus pe partea de sus a călcâiului și înlocuiți-l cu unul dintre său, acoperit (de obicei, o carte mică de un costum nu este atu). Dacă toate trec, cardul de pe vârful călcâiului va fi acoperit și urmat cu oa doua rundă de anunțuri. În timpul celei de-a doua runde, fiecare poate trece sau numi o nouă sămânță de trump, dar diferită de semințele primei cărți descoperite de dealer. Dacă a doua rundă se închide, de asemenea, fără a fi stabilit atu, jucătorul din stânga dealer-ului va deveni noul dealer și va trebui să mixeze cartelele și să distribuie unul nou.
4
Porniți jucătorul din stânga dealerului. Există o obligație de a răspunde - este necesar să se joace un card de același cost ca cel de dinainte de rândul său. Dacă un jucător nu are cărți de acel costum, el poate alege să aducă un atu sau, dacă nu, să coboare cu un alt card. Cardul cu cea mai mare valoare a costumului a jucat primele victorii, cu excepția faptului că niciun jucător nu a folosit un atu. În cazul mai multor atuuri pe masă, cea mai mare carte câștigă.
5
Nu jucați la întâmplare, aveți nevoie de strategie. Din moment ce fiecare excursie de depășire este scurtă, nu va fi dificil să memorați cărțile. Încercați să ghiciți cărțile din mâinile adversarilor înainte de a vă juca mâna. De exemplu, distribuitorul adaugă întotdeauna cărților sale atuul pe vârf: încercați să nu-l uitați.
6
Nu uitați scorul. Atunci când o echipă are 9 puncte, se spune că este în Statele Unite "în hambar". Anunță-ți scorul cu mare accent, deoarece atunci când o echipă a ajuns la 9 puncte înseamnă că este aproape de a câștiga jocul.
7
Calculați scorul final. Cele cinci mâini de depășire sunt foarte rapide, deci este mai bine să păstrați mâna cu scorul. Utilizați cărțile a 6-a și a 4-a pentru a păstra punctele.
Sfaturi
- Unele variante de depășire includ jokerul. În acest caz, este cel mai mare card - câștigă peste tot.
Avertismente
- Atunci când joci pentru bani, cotele sunt de obicei indicate cu € 5 -1 € -1 € € sau € 10-2 € -2 € și așa mai departe pentru a merge mai sus. Prima cifră este taxa de intrare per persoană pentru fiecare joc. Cea de-a doua cifră este șansele ca victoriile să meargă singure și echipa primește câte un euro de la fiecare adversar pentru fiecare flip câștigat de un jucător plecat singur. A treia tranșă se referă la victoria fiecărui fanned: ambii jucători ai echipei care pierde trebuie să plătească un euro pentru fiecare fanned au fost preluate de către oponenții lor (de exemplu, a pierdut).
Lucruri de care ai nevoie
- O grămadă de cărți franceze
- 4 jucători
- O masă sau o suprafață plană
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit
- Cum de a construi o punte de Pokemon (joc de card de tranzacționare)
- Cum se efectuează un machiaj spectaculos cu carduri
- Cum sa faci un make-up frumos cu carduri
- Cum se joacă Etapa 10
- Cum se joacă podul
- Cum se joacă Canasta
- Cum se joacă Crazy Eights
- Cum se joacă Fanti, Doi și Opt cu Cardurile
- Cum să joci Gin Rummy
- Cum se joacă Go Fish
- Cum să joci război (joc de cărți)
- Cum se joacă Pinnacle
- Cum se joacă Skip Bo
- Cum se joacă Solitaire
- Cum se joacă Spades
- Cum se joacă Whist
- Cum se joacă măgarul
- Cum se joacă jocul de cărți `Speed`
- Cum se joacă jocul de cărți 13
- Cum se joacă jocul de cărți Shithead
- Cum se joacă jocul de cărți pentru linguri