gtemata.com

Cum se utilizează o regulă de calcul

Pentru cei care nu știu cum să o folosească, regula diapozitivului arată ca o linie proiectată de Picasso. Există cel puțin trei scale diferite, iar majoritatea nu indică valori în sensul absolut. Dar după ce ați învățat despre acest instrument, veți înțelege de ce sa dovedit atât de util în secole, înainte de apariția calculatoarelor de buzunar. Aliniați numerele de pe scară și puteți multiplica orice doi factori, cu o procedură mai puțin complicată decât utilizarea unui stilou și a hârtiei.

paşi

Partea 1
Înțelegerea regulilor calculatorului

Imaginea intitulată Utilizați o regulă a diapozitivului Pasul 1
1
Notați intervalul dintre numere. Spre deosebire de o linie normală, pe calculul regulilor numerele nu sunt echidistant - dimpotrivă, ele sunt distanțate folosind o anumită formulă logaritmică, mai îngroșată pe o parte decât pe cealaltă. Aceasta vă permite să aliniați scalele pentru a obține rezultatul operațiilor matematice, așa cum este descris mai jos.
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 2
    2
    Căutați numele scărilor. Fiecare scală trebuie să aibă o literă sau un simbol stânga sau dreapta. Acest ghid presupune că regula dvs. de diapozitive utilizează cele mai comune scale:
  • Scările C și D arată ca o singură linie liniară, citit de la stânga la dreapta. Acestea sunt numite scale "single decade".
  • Scările A și B sunt scări "duble zece". Fiecare are două linii aliniate mai mici.
  • Scara K este o decadă triplă, adică cu trei rânduri aliniate. Nu este prezentă în toate modelele.
  • Scările C | și D | ele sunt aceleași cu C și D, dar se citesc de la dreapta la stânga. Acestea sunt de obicei roșii, dar nu sunt prezente în toate modelele.
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 3
    3
    Încercați să înțelegeți diviziunile scării. Aruncați o privire la liniile verticale ale scalei C sau D și vă obișnuiți să le citiți:
  • Numerele primare de pe scară încep de la 1 la capătul din stânga, continuă până la 9 și se termină cu un altul 1 pe capătul din dreapta. De obicei, toate sunt marcate.
  • Diviziile secundare, marcate de liniile verticale în al doilea rând în ordinea înălțimii, împart fiecare număr primar cu 0,1. Nu vă confundați dacă sunt numiți "1, 2, 3" - amintiți-vă că ei reprezintă "1,1-1,2-1,3" și așa mai departe.
  • De obicei, există diviziuni mai mici, care reprezintă incrementări de 0,02. Acordați o atenție deosebită, deoarece acestea pot dispărea la sfârșitul scării, unde numerele se apropie reciproc.
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 4
    4
    Nu solicitați rezultate corecte. Adesea va trebui să faceți "cea mai bună estimare" atunci când citiți o scară unde rezultatul nu este exact pe o linie. Regulile calculatorului sunt utilizate pentru calcule rapide, nu pentru scopuri care necesită precizie extremă.
  • De exemplu, dacă rezultatul este cuprins între 6,51 și 6,52, scrieți cea mai apropiată valoare. Dacă nu știți, scrieți 6.515.
  • Partea 2
    Multiplicați numerele

    Imaginea intitulată Utilizați o regulă a diapozitivului Pasul 5
    1
    Scrieți numerele pe care doriți să le multiplicați.
    • În exemplul 1 al acestei secțiuni vom calcula 260 x 0,3.
    • În exemplul 2 vom calcula 410 x 9. Cel de-al doilea exemplu este mai complicat decât primul, deci ar trebui să faceți acest lucru mai întâi.
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 6
    2
    Mutați zecimalele pentru fiecare număr. Regula calculatorului include numai numerele cuprinse între 1 și 10. Mutați punctul zecimal în fiecare număr care se multiplică, astfel încât să se afle între aceste valori. După terminarea operației, vom muta punctul zecimal în locul potrivit, așa cum se va descrie la sfârșitul acestei secțiuni.
  • Exemplul 1: pentru a calcula 260 x 0,3, porniți la 2,6 x 3.
  • Exemplul 2: pentru a calcula 410 x 9, porniți de la 4,1 x 9.
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 7
    3
    Găsiți cel mai mic număr pe scara D, apoi glisați scala C pe ea. Găsiți cel mai mic număr pe scara D. Glisați scala C astfel încât numărul 1 din extrema stângă (numit indicele stâng) să fie aliniat cu acel număr.
  • Exemplul 1: Glisați scara C astfel încât indicele stâng să fie în linie cu 2.6 la scara D.
  • Exemplul 2: Glisați scara C astfel încât indicele stâng să fie aliniat cu 4.1 la scara D.
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 8
    4
    Glisați cursorul pe al doilea număr de pe scara C. Cursorul este obiectul metalic care alunecă de-a lungul întregii linii. Aliniați-l cu cel de-al doilea factor al multiplicării dvs. pe scara C. Cursorul va indica rezultatul pe scara D. Dacă nu poate aluneca până la acel punct, mergeți la pasul următor.
  • Exemplul 1: glisați cursorul pentru a indica 3 pe scara C. În această poziție ar trebui să indicați, de asemenea, 7,8 pe scara D. Deplasați-vă direct la pasul de aproximare.
  • Exemplul 2: Încercați să glisați cursorul pentru a indica 9 pe scara C. Pentru majoritatea regulilor calculatorului acest lucru nu va fi posibil sau cursorul va indica decalajul în afara scalei D. Citiți următorul pas pentru a afla cum să rezolvați această problemă .
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 9
    5
    Dacă cursorul nu derulează rezultatul, utilizați indexul drept. Dacă este blocată de un clichet în centrul riglei calculatorului sau dacă rezultatul este scalat, adoptă o abordare ușor diferită. Glisați scara C astfel încât indicele drept sau poziția 1 din extrema dreaptă să fie poziționate asupra factorului mai mare decât multiplicarea. Glisați cursorul în poziția celuilalt factor de pe scara C și citiți rezultatul pe scara D.
  • Exemplul 2: glisați scara C astfel încât 1 din extrema dreaptă să fie aliniată cu scara 9 pe scara D. Glisați cursorul la 4.1 pe scala C. Cursorul indică între 3,68 și 3,7 pe scală D, rezultatul va trebui să fie de aproximativ 3,69.


  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 10
    6
    Utilizați aproximația pentru a găsi punctul zecimal corect. Indiferent de multiplicarea pe care o efectuați, rezultatul va fi întotdeauna citit pe scara D, care arată numai cifrele de la 1 la 10. Va trebui să utilizați aproximarea și calculul mental pentru a determina unde să plasați punctul zecimal în rezultatul dvs. real.
  • Exemplul 1: problema noastră inițială a fost de 260 x 0,3 și regula calculatorului ne-a returnat un rezultat de 7,8. Închideți rezultatul original și rezolvați operațiunea în minte: 250 x 0,5 = 125. Este mai aproape de 78 în loc de 780 sau 7,8, deci răspunsul este 78.
  • Exemplul 2: problema noastră inițială a fost de 410 x 9 și am citit 3.69 pe regula calculatorului. Luați în considerare problema inițială ca fiind 400 x 10 = 4000. Cel mai apropiat rezultat pe care îl putem obține prin deplasarea punctului zecimal este 3690, prin urmare, acest lucru va trebui să fie răspunsul.
  • Partea 3
    Calculați patratele și cuburile

    Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 11
    1
    Utilizați scalele D și A pentru a calcula pătratele. Aceste două scale sunt de obicei fixate într-un singur punct. Pur și simplu glisați cursorul de metal pe valoarea scării D și valoarea A va fi pătrata. La fel ca o operație matematică, va trebui să determinați poziția punctului zecimal de la sine.
    • De exemplu, pentru a rezolva 6.12,glisați cursorul pe 6.1 pe scara D. Valoarea corespunzătoare A este de aproximativ 3.75.
    • Aproximativ 6.12 a 6 x 6 = 36. Plasați punctul zecimal pentru a obține un rezultat aproape de această valoare: 37,5.
    • Rețineți că răspunsul corect este 37.21. Rezultatul regulii de diapozitive este mai mic de 1%, comparativ cu situațiile din viața reală.
  • Imaginea intitulată Utilizați un Regulament pentru diapozitive Pasul 12
    2
    Utilizați scalele D și K pentru a calcula cuburile. Tocmai ați văzut cum scala A, care este o scală D pe jumătate scalată, vă permite să găsiți pătratele numerelor. De asemenea, scara K, care este o scară D redusă la o treime, vă permite să calculați cuburile. Pur și simplu glisați cursorul la o valoare D și citiți rezultatul pe scara K. Utilizați aproximația pentru a plasa zecimală.
  • De exemplu, pentru a calcula 1303, glisați cursorul spre valoarea 1.3 pentru valoarea 1.3. Valoarea K corespunzătoare este de 2,2. Pentru că 1003 = 1 x 106, și 2003 = 8 x 106, știm că rezultatul trebuie să fie între ele. Trebuie să fie de 2,2 x 106, sau 2200000.
  • Partea 4
    Calculați rădăcinile Square și Cubic

    Imaginea intitulată Utilizați un Regulament pentru diapozitive Pasul 13
    1
    Transformați numărul la notația științifică înainte de a calcula o rădăcină pătrată. Ca întotdeauna, regula calculatorului include numai valori de la 1 la 10, deci va trebui să scrieți numărul în notație științifică înainte de a găsi rădăcina pătrată.
    • Exemplul 3: Pentru a găsi √ (390), scrieți-l ca √ (3,9 x 102).
    • Exemplul 4: Pentru a găsi √ (7100), scrieți-l ca √ (7,1 x 103).
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 14
    2
    Identificați ce parte a scării A să utilizați. Pentru a găsi rădăcina pătrată a unui număr, primul pas este să glisați cursorul pe acel număr pe scara A. Cu toate acestea, deoarece scala A este imprimată de două ori, va trebui să decideți care dintre ele să fie utilizat mai întâi. Pentru aceasta, urmați aceste reguli:
  • Dacă exponentul în notația dvs. științifică este chiar (cum ar fi 2 în exemplul 3), utilizați partea stângă a scalei A (primul deceniu).
  • Dacă exponentul în notație științifică este ciudat (cum ar fi 3 în exemplul 4), utilizați partea dreaptă a scalei A (al doilea deceniu).
  • Imaginea intitulată Utilizați un Regulament de diapozitive Pasul 15
    3
    Glisați cursorul pe scara A. Dacă ignorați exponentul 10 momentan, glisați cursorul de-a lungul scalei A spre numărul cu care ați terminat.
  • Exemplul 3: pentru a găsi √ (3,9 x 102), glisați cursorul pe 3.9 pe scala din stânga (trebuie să utilizați scala din stânga, deoarece exponentul este egal, așa cum este descris mai sus).
  • Exemplul 4: pentru a găsi √ (7,1 x 103), glisați cursorul pe 7.1 în partea dreaptă (trebuie să utilizați scala dreaptă deoarece exponentul este ciudat).
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 16
    4
    Stabilește rezultatul din scara D. Citiți valoarea D indicată de cursor. adăuga "x10n" la această valoare. Pentru a calcula n, luați puterea inițială de 10, rotunjiți până la cel mai apropiat număr par și împărțiți cu 2.
  • Exemplul 3: valoarea D corespunzătoare lui A = 3,9 este de aproximativ 1,975. Numărul inițial din notația științifică avea 102- 2 este deja egal, deci împărțiți cu 2 pentru a obține 1. Rezultatul final este de 1.975 x 101 = 19.75.
  • Exemplul 4: valoarea D corespunzătoare lui A = 7,1 este de aproximativ 8,45. Numărul inițial din notația științifică avea 103, apoi runda 3 până la cel mai apropiat număr par, 2, apoi împărțiți cu 2 pentru a obține 1. Rezultatul final este 8.45 x 101 = 84,5
  • Imaginea intitulată Utilizați o regulă pentru diapozitive Pasul 17
    5
    Utilizați o procedură similară pe scara K pentru a găsi rădăcinile cubice. Cel mai important pas este acela de a identifica care dintre scalele K să le folosească. Pentru a face acest lucru împărțiți numărul de cifre al numărului dvs. cu 3 și găsiți restul. Dacă restul este 1, utilizați prima scală. Dacă este 2, utilizați a doua scară. Dacă este 3, utilizați cea de-a treia scară (un alt mod de a face acest lucru este să numărați repetat de la prima la a treia scală, până când ajungeți la numărul de cifre din rezultatul dvs.).
  • Exemplul 5: pentru a găsi rădăcina de cub de 74.000, numărați mai întâi numărul de cifre (5), împărțiți cu 3 și găsiți restul (1 rest 2). Din moment ce restul este 2, utilizați a doua scară. (Alternativ, numărați scala de cinci ori: 1-2-3-1-2).
  • Glisați cursorul spre 7.4 la cea de-a doua scară K. Valoarea D corespunzătoare este de aproximativ 4.2.
  • Din 103 este mai mică de 74.000, dar 1003 este mai mare de 74.000, rezultatul trebuie să fie între 10 și 100. Mutați punctul zecimal pentru a obține 42.
  • Sfaturi

    • Există și alte funcții pe care le puteți calcula cu regula diapozitivului, mai ales dacă include scale de logaritmice, scale scale trigonometrice sau alte scale speciale. Încercați-vă singur sau faceți cercetări pe web.
    • Puteți folosi multiplicarea pentru a converti între două unități de măsură. De exemplu, deoarece un inch corespunde cu 2,54 cm, este suficient să se înmulțească 5 x 2,54 pentru a converti 5 inci în centimetri.
    • Acuratețea unei reguli de diapozitive depinde de numărul de diviziuni pe scale. Cu cat este mai lunga, cu atat este mai exacta.

    Avertismente

    • Păstrați regula diapozitivului departe de căldură și umiditate. Dacă este deteriorat, poate fi mai puțin precis.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit