Cum de a normaliza un vector
Un vector este un obiect geometric care are o direcție și o magnitudine. Este reprezentat ca un segment orientat cu un punct de pornire și o săgeată pe capătul opus - lungimea segmentului este proporțională cu magnitudinea, iar direcția săgeții indică direcția. Normalizarea unui vector este un exercițiu destul de comun matematică
și are mai multe aplicații practice în domeniul graficii computerizate.paşi
Metoda 1
Definiți Termenii1
Definiți vectorul unității sau versorul. Vectorul A este doar un vector care are aceeași direcție și direcție A, dar o lungime egală cu 1 unitate - putem dovedi matematic că există un singur vector unitar pentru fiecare vector A.
2
Definiți normalizarea unui vector. Aceasta este pentru a identifica vectorul unitar pentru A.
3
Definiți vectorul aplicat. Este un vector al cărui punct inițial coincide cu originea sistemului de coordonate dintr-un spațiu cartezian - această origine este definită cu perechea de coordonate (0,0) într-un sistem bidimensional. În acest fel, puteți identifica transportatorul, referindu-vă doar la punctul terminal.
4
Descrieți notația vectorilor. Limitându-vă la vectorii aplicați, puteți indica vectorul ca A = (x, y), unde perechea de coordonate (x, y) definește punctul final al vectorului în sine.
Metoda 2
Analizați obiectivul1
Stabiliți valorile cunoscute. Din definiția versorului puteți deduce că punctul de plecare și direcția coincid cu cele ale vectorului dat A - în plus, știi sigur că lungimea versorului este egală cu 1.
2
Determinați valoarea necunoscută. Singura variabilă pe care trebuie să o calculați este punctul final al vectorului.
Metoda 3
Derivarea soluției vectoriale unitare- Găsiți punctul final al vectorului față de A = (x, y). Datorită proporționalității între triunghiuri similare, știi că fiecare vector care are aceeași direcție cu A are ca punct de terminal coordonatele (x / c, y / c) pentru fiecare valoare a "c"- în plus, știi că lungimea versorului este egală cu 1. În consecință, profitând de Teorema lui Pitagora: [x ^ 2 / c ^ 2 + y ^ 2 / c ^ 2] ^ (1/2) = 1 -> [(x ^ 2 + y ^ 2) / c ^ 2] ^ (1/2) -> (x ^ 2 + y ^ 2) ^ (1/2) / c = 1 -> c = (x ^ 2 + y ^ 2) ^ (1/2) - rezultă că versorul u al vectorului A = (x, y) este definit ca u = (x / ^ (1/2), y / (x ^ 2 + y ^ 2) ^ (1/2))
Metoda 4
Normalizați un vector într-un spațiu bidimensional- Considerăm vectorul A al cărui punct inițial coincide cu originea, iar cel final cu coordonatele (2,3), în consecință A = (2,3). Calculați versul u = (x / (x ^ 2 + y ^ 2) ^ (1/2), y / (x ^ 2 + y ^ 2 ^ + 3 ^ 2) ^ (1/2), 3 / (2 ^ 2 + 3 ^ 2) ^ (1/2)) = 1/2))). Astfel, A = (2,3) este normalizat la u = (2 / (13 ^ (1/2)), 3 / (13 ^ (1/2))).
Metoda 5
Normalizați un vector într - un spațiu cu "n" dimensiuni- Generalizează ecuația de normalizare pentru un spațiu cu orice număr de dimensiuni. Vectorul A (a, b, c, ...) este normalizată au = (a / z, b / z, c / z, ...) unde z = (a ^ 2 + b ^ 2 + c ^ 2 ...) ^ ( 1/2).
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit
- Cum se calculează centrul de greutate al unui triunghi
- Cum se calculează lucrarea
- Cum se calculează produsul vectorial al două vectori
- Cum se calculează intensitatea unui vector
- Cum se calculează forța rezultantă
- Cum se calculează viteza instantanee
- Cum se calculează viteza medie și instantanee a unui obiect
- Cum se calculează viteza medie a vectorului
- Cum să înțelegeți cercul unic
- Cum se adaugă un simbol în Illustrator
- Cum se creează vectori în Adobe Illustrator
- Cum se face o mască de tăiere în Adobe Illustrator
- Cum se creează un S în Adobe Illustrator
- Cum se grafice o funcție cu MATLAB
- Cum să manipulați șiruri în Java
- Cum se descompune un transportator în componentele sale
- Cum se adaugă și se scade vectorii
- Cum se pot desena coordonate polare pe un grafic
- Cum se imprimă conținutul unei matrice în Java
- Cum se vectorizeaza o imagine
- Cum se utilizează teorema lui Pythagorean