Cum se creează animații
Animația este alcătuită dintr-o serie de imagini statice prezentate în succesiune rapidă, pentru a crea iluzia mișcării. Există mai multe tehnici pentru a crea o animație: puteți desena manual (flip-book), desena și picta pe rodovetro, utilizați fotografia într-un singur pas sau utilizați un computer pentru a crea imagini în două sau trei dimensiuni. Chiar dacă fiecare metodă folosește tehnici diferite, principiul prin care ochiul spectatorului este înșelat este întotdeauna același.
paşi
Partea 1
Principiile generale ale animației1
Planificați în detaliu povestea pe care doriți să o animați. Pentru animații mai simple, cum ar fi cele ale unei cărți flip-chart, va fi suficient să organizați totul mental, dar pentru a crea locuri de muncă mai complexe, va trebui să creați un storyboard. Un scenariu seamănă cu o carte de benzi desenate foarte lungă, în care cuvinte și imagini sunt combinate pentru a sintetiza povestea generală sau o parte din ea.
- Dacă animația va folosi caractere cu caracteristici grafice complexe, va trebui să pregătiți și altele foaia de model (studiile personajelor), care arată apariția lor în diferite poziții și o figură completă.
2
Determinați care părți ale povestirii vor fi animate și care vor fi statice. Pentru a putea spune povestea în mod eficient, nu este de obicei nici necesar, nici economic avantajos pentru fiecare obiect să se miște. În acest caz vorbim despre animație limitată.
3
Determinați care părți ale animației puteți repeta. Unele acțiuni pot fi descompuse în execuții secvențiale pentru a fi utilizate de mai multe ori într-o secvență animată. Secvențele de acest gen se numesc bucle sau cicluri de animație. Unele dintre acțiunile care pot fi repetate într-un mod circular sunt următoarele:
4
Puteți găsi instrucțiuni detaliate despre cum să animați aceste acțiuni pe acest site web: Angry Animator.
Partea 2
Efectuarea unui Flip-Book1
Obțineți mai multe coli de hârtie pentru a naviga. O foaie de hârtie constă dintr-un anumit număr de coli, de obicei legate de o margine, care creează iluzia mișcării atunci când le luați cu degetul mare la marginea opusă și răsturnați rapid paginile. Cu cât numărul de foi, care reprezintă o acțiune, par mișcare mai realist: un film live-action, in care joaca actori în carne și oase, are nevoie de 24 de cadre pe secundă, în timp ce majoritatea celor animate utilizează doar 12. Poți să faci cartea în unul din următoarele moduri:
- Alăturați-le împreună, legând-le sau utilizând capse, foi de hârtie pentru imprimante sau carduri colorate.
- Utilizați un clipboard.
- Utilizați un băț de hârtie lipicioasă.
2
Creați imagini individuale. Le puteți face în moduri diferite:
3
Asamblați imaginile. Dacă le-ați atras la un bloc deja legat, editarea a fost deja terminată. În caz contrar, sortați imaginile astfel încât prima să fie în partea inferioară a stivei, iar ultima în partea de sus, apoi să lege foile împreună.
4
Răsfoiți paginile. Împingeți-l cu degetul mare și eliberați la viteză regulată. Ar trebui să vedeți imagini în mișcare.
Partea 3
Efectuarea unei desene animate (Rodovetro)1
Pregătiți scenariul. Producția de desene animate necesită utilizarea unei echipe compuse din mai mulți designeri. Pentru a ghida animatorii este necesar să creați un panou de prezentare, care să servească, de asemenea, pentru a povesti producătorilor, înainte de începerea fazei reale de proiectare.
2
Înregistrați o coloană sonoră preliminară. Deoarece este mai simplu să sincronizați o secvență animată cu o coloană sonoră în loc de contrariul, trebuie să înregistrați mai întâi una preliminară, care constă din următoarele elemente:
3
Creați unul povestea de poveste Preliminar. povestea de poveste, de asemenea, numit animatic, servește pentru a sincroniza coloana sonoră cu storyboard-ul pentru a identifica și corecta erorile de coordonare în coloana sonoră sau scenariu.
4
Creați zei foaia de model pentru personajele principale și cele mai importante elemente de recuzită. Aceste schițe pregătitoare prezintă caractere și obiecte dintr-un număr mare de puncte de vedere, indicând, de asemenea, stilul prin care vor fi desenate. Unele caractere și obiecte ar putea fi reprezentate în trei dimensiuni, datorită creării de modele numite maquette.
5
Îmbunătățiți sincronizarea. Examinați cu atențieanimatic pentru a verifica ce posede, mișcări ale buzelor și alte acțiuni vor fi necesare pentru fiecare cadru. Luați notă într-un tabel numit foaie de mașină.
6
Desenați un aspect de scenă. Imaginile filmelor de animație sunt planificate cu schițe similare celor făcute de un regizor pentru un film cu actori în carne. În producții mai mari, grupuri de designeri concepe apariția fundalului în termeni de fotografii, mișcări de cameră, iluminare și umbrire, în timp ce altele se dezvolta ipostazele pe care fiecare personaj va trebui să-și asume într-o anumită scenă. În producțiile mai mici, pe de altă parte, directorul ar putea efectua toate aceste operațiuni.
7
Creați o secundă animatic. acest animatic este compus din desene scenografice și desene, împreună cu coloana sonoră. După ce directorul a aprobat-o, poate începe faza de proiectare finală.
8
Desenați fotografiile. În animația tradițională, fiecare cadru este desenat în creion pe foi de hârtie transparentă perforată pe margine, astfel încât să se adapteze la cârligele curelei (sau bara de cui), depozitul fizic atașat la o masă sau la o masă ușoară. Cureaua împiedică alunecarea colilor și asigură că fiecare element al designului este reprezentat în locul său.
9
Pictați fundalul. Pe măsură ce cadrele sunt desenate, imaginile de fundal sunt transformate în "set" pe care să fotografiați desenele personajelor. Deși astăzi sunt realizate în cea mai mare parte digitală, fundalul poate fi vopsit manual în mod tradițional, utilizând una din următoarele tehnici:
10
Transferați desenele la rodovetri. Rodovetri sunt foi subțiri transparente de acetat. Ca și foile de hârtie folosite anterior, acestea au marginile perforate care trebuie inserate pe cârligele unei curele. Imaginile pot fi urmărite din desene sau fotocopiate pe rodovetro. Acesta din urmă este apoi colorat pe spate cu același tip de tehnică folosită pentru fundal.
11
Puneți rodovetri pe una peste alta și fotografiați-le. Toate rodovetri sunt plasate pe curea și fiecare dintre ele conține o referință care indică stratul care trebuie ocupat. O placă de sticlă este așezată pe teanc pentru ao aplatiza, iar imaginea este apoi fotografiată. Rodovetri sunt apoi eliminate, un nou stiva este creat și fotografiat. Procedura se repetă până când fiecare scenă a fost compusă și fotografiată.
12
Combinați scenele fotografiate între ele. Imaginile individuale sunt puse în ordine exact ca și cadrele unui film, care, odată proiectat, produce iluzia mișcării.
Partea 4
Creați o animație pasul unu1
Pregătiți scenariul. Ca și în cazul celorlalte tipuri de animație, tabloul de bord acționează atât ca ghid pentru animatori, cât și ca mijloc de comunicare a fluxului povestirii către alte persoane.
2
Alegeți tipul de obiecte care vor fi animate. Ca și în desen animat, fotografierea pas cu pas constă în crearea mai multor imagini care urmează să fie afișate în succesiune rapidă pentru a produce iluzia mișcării. În mod obișnuit, animația pas-cu-pas utilizează obiecte tridimensionale, dar aceasta nu este singura opțiune disponibilă. De fapt, puteți utiliza oricare dintre următoarele tehnici:
3
Înregistrați o coloană sonoră preliminară. Ca și în cazul desenelor animate, va trebui să sincronizați acțiunea. Este posibil să trebuiască să faceți o foaie de mașină, a foaie de bară sau ambele.
4
Sincronizați coloana sonoră cu storyboard-ul. Ca și în cazul desenelor animate, înainte de a începe să mutați obiectele, trebuie să calculați coordonarea coloanei sonore și a animației.
5
Desenați un aspect de scenă. Această parte a animației în pasul unu seamănă, mai mult decât în cazul desenelor animate, modul în care un regizor face schițe pentru un film cu actori în carne, văzând că chiar și cu această tehnică te găsești lucrand în trei dimensiune.
6
Organizați și fotografiați elementele scenei. Va trebui să atașați aparatul foto la un trepied, pentru al menține în mișcare în timpul filmării. Dacă aveți un cronometru care vă permite să realizați în mod automat imagini, trebuie să-l utilizați, în cazul în care puteți ajusta pentru perioade de timp suficient de lung pentru a vă permite să mutați elemente pentru a anima între fotografii și cealaltă.
7
Deplasați obiectele spre animație și fotografiați din nou scena. Repetați această operație până când nu ați finalizat fotografia întregii scene de la început până la sfârșit.
8
Combinați imaginile fotografiate pentru a obține o secvență. Ca și în cazul rodovetrilor din desenele animate, fotografiile individuale ale pasului unu împușcat devin cadrele care, proiectate în succesiune, produc iluzia mișcării.
Partea 5
Creați animație computer1
Decideți dacă vă specializați în animații 2-D sau 3-D. Comparativ cu manualul, animația pe calculator simplifică foarte mult munca în ambele domenii.
- Animația tridimensională necesită învățarea unor abilități deosebite. Va trebui să învățați cum să iluminați o scenă și să creați iluzia consistenței suprafeței.
2
Alegeți computerul potrivit. Caracteristicile computerului de care aveți nevoie vor depinde de alegerea dvs. pentru a face o animație 2-D sau 3-D.
3
Alegeți un software care se potrivește cu nivelul dvs. de abilități. Acestea există atât pentru animația 2-D, cât și pentru cele 3D, iar pentru începători există alternative mai ieftine - deoarece bugetul și abilitățile dvs. se îmbunătățesc, puteți trece la versiuni mai sofisticate și mai costisitoare.
4
Practica. Strângeți-vă în software-ul pe care l-ați ales să-l folosiți, învățând secretele și apoi plasându-vă pentru a crea animații pe cont propriu. Combinați aceste animații într-un fișier demonstrativ pentru a le arăta altor persoane, fie personal sau online.
Sfaturi
- Printre cărțile care se referă la a ști cum să creați animații în general, puteți folosi Animație pentru începători - un ghid pas cu pas pentru a deveni animator de Morr Meroz, Kitul de supraviețuire al animatorului de Richard Williams e Iluziile vieții - Disney Animație de Frank Thomas și Ollie Johnston. Cu toate acestea, pentru animația stilului de desen animat, puteți citi Cartoon Animation de Preston Blair. Acestea sunt toate în limba engleză - în italiană există, pentru moment, manuale complete și exhaustive.
- Dacă sunteți deosebit de interesat de animația 3-D, puteți citi seria de cărți Cum de a Cheat în Maya. Pentru a afla mai multe despre compoziția scenelor și fotografiilor, puteți folosi Cum să-ți faci filmele de Jeremy Vineyard.
- Animația poate fi combinată cu actorii care acționează în carne. MGM a făcut-o în 1944 cu filmul Doi marinari și o fată (Cântecul care te trece), într-o scenă de care Gene Kelly dansează cu mouse-ul Jerry (cel din serie Tom și Jerry). Seria de televiziune din 1968 produsă de Hanna-Barbera Noile aventuri ale lui Huckleberry Finn el a combinat adevărații actori care au jucat Huck, Tom Sawyer și Becky Thatcher cu personaje animate și fundaluri. Un exemplu mai recent este filmul din 2004 Căpitanul Sky și Lumea de mâine, în care actorii Jude Law, Gwyneth Paltrow și Angelina Jolie acționează înconjurați de medii și vehicule generate în întregime pe computer. Imbunatatirile tehnologice constante si reducerea costurilor au facut integrarea elementelor generate de calculator in filmele live de actiune din ce in ce mai frecvente in ultimii ani.
avertizare
- Nu abuzați de ciclurile de animație. Deși simplifică foarte mult lucrarea, ele sunt foarte ușor de identificat și pot distrage privitorul.
Lucruri de care ai nevoie
- Storyboard (pentru toate animațiile, cu excepția celor mai simple)
- Fișa modelului (desene animate)
- Tabele de mașini e foaie de bară (desene animate / 2-D, pasul unu / 3-D)
- Hârtie (cărți flip-chart, desene animate)
- Creioane (flip-books, desene animate)
- Rodovetri (desene animate)
- Culori (desene animate)
- Strapping (desene animate)
- Modele tridimensionale (primul pas)
- Echipament de înregistrare a sunetului (desene animate, pasul întâi, calculator)
- Masina sau camerele (desene animate, pasul unu)
- Computer (desene animate, pasul unu, computer / CGI)
- Software de animație (computer / CGI)
Afișați mai multe ... (19)
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit
- Cum se adaugă tranziții de text în PowerPoint
- Cum se creează animații în Flash
- Cum se creează animații sau filme cu Microsoft PowerPoint
- Cum se creează animații GIF în Adobe Photoshop Elements
- Cum se creează o interpolare de mișcare în Flash
- Cum de a crea un fișier Gif
- Cum se creează animații cu Pivot Stickfigure Animator
- Cum se creează animații de stopare a mișcării utilizând Clay
- Cum să vă creați animația
- Cum de a crea un bun film de animație
- Cum de a crea un desen animat
- Cum de a crea un scurtmetraj animat
- Cum să animați un personaj
- Cum se creează un GIF animat
- Cum de a crea o animație simplă utilizând Macromedia Flash
- Cum sa faci un GIF animat dintr-un video cu Photoshop CS5
- Cum să creați o animație proprie
- Cum de a crea un Storyboard
- Introducerea efectelor de animație într-o prezentare Power Point
- Cum se schimbă animația de închidere pe Android
- Cum sa scrii un comic