gtemata.com

Cum se creează animații în Flash

Flash este mediul principal pentru animații pe internet și chiar și în alte formate, cum ar fi televiziunea. Crearea unei animații Flash simple este destul de ușoară, deoarece Flash oferă multe instrumente utile care ajută la proces. Dacă aveți o idee pentru o animație Flash sau un carton, puteți face probabil o primă versiune în câteva ore. Începeți de la pasul 1 de mai jos pentru a afla cum să faceți acest lucru.

paşi

Partea 1

Creați o animație Flash Frame-by-Frame
1
Înțelegeți elementele de bază ale animației cadru-cu-cadru. Aceasta este considerată metodă "tradițional" de animație, și prevede că fiecare cadru conține aceeași imagine, doar puțin modificat. Când cadrele sunt redate în serie, imaginile par să se miște. Aceasta este aceeasi tehnica de baza folosita de sertarele manuale si necesita mai mult timp decat adaugarea (vezi sectiunea urmatoare).
  • Implicit, Flash produce animații de 24 de cadre pe secundă (fps). Aceasta înseamnă că oa doua animație va conține 24 de cadre, dar nu fiecare cadru trebuie să fie diferit. Aveți posibilitatea să alegeți setarea pe care o preferați și multe animații Flash se fac la 12 FPS, dar cu 24 veți obține animații mai netede.
  • 2
    Instalați Flash Professional. Multe programe de animație Flash sunt disponibile, dar cel mai puternic este Adobe Flash Professional CC. Puteți instala gratuit versiunea de încercare sau puteți utiliza un alt produs dacă vă abonați la Adobe Creative Cloud nu este pentru dvs. Restul acestui articol se va referi la programul Flash Professional sau la orice alt program de editare cum ar fi "bliț".
  • 3
    Creați-vă activele. Deoarece animația cadru-cu-cadru necesită mai multe imagini cu mici diferențe, va trebui să creați toate aceste elemente manual. Puteți să le creați înainte de a începe sau să le desenați în timpul producției. Aveți posibilitatea să utilizați programul Flash pentru a desena direct pe proiect sau puteți desena elemente cu editorul dvs. preferat de imagine.
  • Dacă doriți ca imaginile dvs. să urce fără a sacrifica calitatea, va trebui să le creați ca vectori și nu ca rastere. Imaginile vectoriale vor fi redesenate odată ce acestea vor fi scalate și nu vor da naștere la pixellation sau aliasing. Imaginile rapide sunt imaginile tradiționale pe care probabil că le-ați folosit (fotografii, imagini Paint etc.). Ei nu scaldă bine și pot deveni urâți dacă le măriți.
  • 4
    Creați primul dvs. cadru. Când deschideți Flash, veți vedea un strat gol și Cronologie. Când adăugați cadre, cronologia va fi populată automat. Veți interacționa cu straturile ca în Photoshop.
  • Înainte de a adăuga imaginile, creați un fundal de bază pentru film. Redenumiți Layer 1 ca "fundal" și apoi blocați-o. Creați un al doilea strat și dați-i numele care vă place cel mai bine. Acesta va fi stratul în care se creează animațiile.
  • Adăugați desene pe panza din primul cadru. Puteți să importați desene de pe computerul dvs. sau să utilizați instrumentele de desen Flash pentru a crea un desen direct în program.
  • Primul dvs. cadru va fi a "cadru cheie". Cadrele cheie sunt cadre care au o imagine și formează coloana vertebrală a animației. Veți crea un nou cadru cheie de fiecare dată când se modifică imaginea.
  • Cadrele cheie sunt indicate de un punct negru pe cronologie.
  • Nu veți avea nevoie de o nouă imagine în fiecare cadru. În general, puteți crea o animație bună cu un cadru cheie de la fiecare patru până la cinci pagini.
  • 5
    Transformați designul în a "simbol". Procedând astfel, puteți să-l adăugați cu ușurință de mai multe ori într-un cadru. Acest lucru este util mai ales dacă aveți nevoie să creați rapid mai multe obiecte, cum ar fi o școală de pește.
  • Selectați întregul design. Faceți clic dreapta pe selecție și faceți clic pe "Conversia la simbol". În acest fel, veți adăuga imaginea în Biblioteca dvs., unde puteți accesa rapid în viitor.
  • Ștergeți desenul. Nu vă faceți griji! Puteți să o adăugați din nou trăgând obiectul din Bibliotecă. Puteți adăuga cu ușurință același design la scena de mai multe ori.
  • 6
    Adăugați cadre goale. Când aveți primul cadru gata, puteți adăuga cadre goale între primul cadru cheie și cel de-al doilea. Apăsați F5 de patru sau cinci ori pentru a adăuga cadre goale după primul cadru cheie.
  • 7
    Creați cel de-al doilea cadru cheie. Odată ce ați adăugat câteva cadre goale, sunteți gata să creați al doilea cadru cheie. În esență, există două modalități diferite de a face acest lucru: puteți să copiați cadrele cheie existente și să efectuați mici modificări sau puteți să creați un cadru cheie cheie și să inserați o nouă imagine. Dacă utilizați grafică creată într-un alt program, va trebui să utilizați a doua metodă. Dacă ați creat grafice utilizând instrumentele de desen Flash, utilizați prima metodă.
  • Pentru a crea o cheie cheie utilizând conținutul cadrului cheie anterior, apăsați F6. Pentru a crea un cadru cheie cheie, faceți clic dreapta pe ultimul cadru temporal și selectați "Introduceți Cadrul cheie gol". Toate desenele din scenă vor fi eliminate.
  • Odată ce a fost creat cel de-al doilea cadru cheie, va trebui să faceți modificări imaginii pentru a da efectul mișcării. Dacă utilizați unelte de desen Flash, puteți utiliza instrumentul Transformare pentru a selecta elemente de desen și a le mișca ușor, cum ar fi brațul unui om stilizat.
  • Dacă introduceți un nou design extern pentru fiecare cheie cheie, asigurați-vă că le plasați corect pe ecran. În acest fel veți fi siguri că grafica nu va sari între cadre.
  • 8
    Repetați procesul. Acum că ați creat două cadre cheie, este timpul să repetați. Va trebui să repetați același proces până când ați terminat animația. Adăugați câteva cadre goale între fiecare cadru cheie și asigurați-vă că mișcările dvs. sunt fluide.
  • Faceți mici modificări incrementale. Animația dvs. va arăta mai fină dacă faceți modificări foarte mici la cadrele cheie. De exemplu, dacă doriți să salutați un om stilizat cu mâna, al doilea keyframe nu ar trebui să fie sfârșitul salutului. În schimb, utilizați câteva cadre cheie pentru a trece de la începutul salutului până la final. Animația va fi mult mai netedă.
  • Partea 2

    Creați o animație punct-la-punct (Tweening)
    1
    Înțelegeți elementele de bază ale "Tween". Flash conține o funcție denumită tweening, care vă permite în principiu să setați punctele de început și de sfârșit pentru obiectele dvs. Flash se va muta și va transforma obiectul pe baza setărilor dintre aceste două puncte, creând iluzia animației. Nu va trebui să creați imagini pentru fiecare cheie cheie, așa cum ați proceda cu animațiile cadru-cu-cadru.
    • Tweening-ul este deosebit de util pentru crearea de efecte "morphing", unde un obiect devine altul în cursul animației.
    • Puteți utiliza animația cadru în cadru și adăugarea în același film.
    • Puteți muta un singur obiect la un moment dat. Aceasta înseamnă că, dacă doriți să animați mai multe obiecte în același timp, toți vor trebui să fie pe straturi separate.
  • 2
    Creați primul dvs. element. Contrar a ceea ce sa întâmplat pentru animația cadru-cu-cadru, nu va trebui să creați mai multe obiecte pentru a crea o animație cu funcția tween. În schimb, va trebui să creați un obiect și apoi să îl modificați în timpul operației.
  • Înainte de a adăuga imaginea, creați un fundal de bază pentru filmul dvs. Redenumiți layerul 1 în "fundal" și apoi blocați-o. Creați un al doilea strat și dați-i numele care vă place cel mai bine. Acesta va fi stratul în care veți crea animația.
  • Este recomandat să folosiți instrumentele de desen construite în Flash sau să importați imagini dintr-un program grafic vectorial. Vectorii pot fi simplificați fără distorsiuni, în timp ce imaginile raster tradiționale nu vor fi scalate și transformate bine.
  • 3
    Conversia obiectelor în simboluri. Pentru a aplica tween-ul obiectelor dvs., va trebui să le convertiți în simboluri. Acesta este formatul folosit de Flash pentru a manipula obiecte. Dacă încercați să aplicați elementul tween unui obiect care nu a fost transformat într-un simbol, veți fi invitat mai întâi să faceți acest lucru.
  • Faceți clic dreapta pe obiect și selectați "Conversia la simbol". Obiectul va fi adăugat la Bibliotecă, iar acest lucru vă va permite să clonați cu ușurință obiecte.
  • 4
    Creați prima animație tween. Un tween animat mută obiectul de la o poziție la alta. Faceți clic dreapta pe simbolul din scenă și selectați "Creați animație tween". Vor fi adăugate 24 de cadre la cronologie, care este lungimea prestabilită a unui tween. Amintiți-vă, în mod prestabilit, Flash va anima la 24 de cadre pe secundă, ceea ce înseamnă că tween-ul va dura o secundă.
  • Când creați un animat tween, veți merge direct la ultimul cadru al tween-ului.
  • 5
    Creați traiectoria. După crearea funcției tween, puteți muta obiectul în poziția în care doriți să se termine mișcarea. Flash va afișa linia traiectoriei, care va fi întreruptă pentru a afișa poziția obiectului pentru fiecare cadru al versiunii tween.
  • Când creați traiectoria, va fi o linie dreaptă de la punctul de plecare până la punctul final.
  • 6


    Extindeți cadrele de fundal. Dacă jucați animația acum, obiectul se va deplasa de-a lungul traiectoriei, dar fundalul va dispărea după un cadru. Pentru a corecta această problemă, va trebui să extindeți fundalul pentru toate cadrele animației.
  • Alegeți stratul de fundal din linia temporală. Faceți clic pe ultimul cadru al liniei temporale, care ar trebui să fie, de asemenea, ultimul cadru al animației tween. Apăsați F5 pentru a insera cadre până la acest punct și pentru a afișa fundalul pentru durata adăugării.
  • 7
    Adăugați cadre cheie. Prin adăugarea cadrelor cheie în traiectorie puteți transforma obiectul în timpul animației tween. Veți putea face aceste modificări numai dacă un obiect se află în cadrul cheie. Pentru a adăuga cadre cheie în traiectorie, selectați mai întâi cadrul din linia temporală pe care doriți să o transformați în cadre cheie. Apoi, faceți clic și trageți obiectul în poziția dorită în timpul cadrului. Traiectoria va fi ajustată automat și un cadran cheie va fi adăugat la cronologie. Cadrele cheie sunt indicate de pictogramele de diamante din cronologie.
  • 8
    Reglează traiectoria tweens. Pentru a schimba calea obiectului, puteți să faceți clic și să trageți fiecare marcator de poziție al cadrelor din calea către o nouă poziție. Evitați să faceți prea multe modificări pe traseu, sau obiectul se va deplasa inconsecvent (cu excepția cazului în care acesta este obiectivul dvs.!).
  • 9
    Transformați obiectul. După stabilirea cadrelor cheie și a traiectoriei, puteți transforma obiectul, astfel încât acesta să se schimbe în timpul deplasării de-a lungul traiectoriei animației tween. Puteți schimba forma, culoarea, rotația, mărimea și toate celelalte proprietăți ale obiectului.
  • Alegeți cadrul în care doriți să aibă loc transformarea.
  • Deschideți panoul Proprietăți al obiectului. Puteți apăsa pe ^ Ctrl + F3 dacă panoul nu este vizibil în prezent.
  • Modificați valorile din fereastra Proprietăți pentru a schimba obiectul. De exemplu, puteți schimba nuanța sau culoarea, puteți adăuga filtre sau puteți modifica scara.
  • De asemenea, puteți utiliza instrumentul Transformare liberă pentru a modifica liber forma obiectului după cum preferați.
  • 10
    Dă trucurile o atingere finală. Testați animația apăsând ^ Ctrl + ⌅ Enter. Asigurați-vă că transformarea arată bine și că animația se mișcă la viteza corectă. Dacă animația se mișcă prea repede, puteți reduce FPS-ul scenei sau puteți mări durata adăugării.
  • Implicit, FPS este de 24, deci încercați să o reduceți la 12. Pentru a face acest lucru, faceți clic în afara scenei și apoi editați FPS în panoul Properties. Modificarea setării la 12 va dubla durata animației, dar veți obține un efect "în lacrimi".
  • Pentru a modifica durata adăugării, selectați stratul care conține adăugarea și folosiți selectorul. Dacă doriți să dublezi durata, extindeți-l la 48 de cadre. Asigurați-vă că introduceți cadre goale în stratul de fundal astfel încât fondul să nu dispară în mijlocul animației. Pentru a extinde fundalul, selectați stratul, faceți clic pe ultimul cadru al animației din cronologie, apoi apăsați F5.
  • Partea 3

    Adăugați sunete și muzică
    1
    Înregistrați sau găsiți efecte sonore și muzică. Puteți adăuga efecte sonore acțiunilor de animație pentru a le face să iasă în evidență și să le dea personalitate. Muzica vă permite să creați o animație mai atrăgătoare și apoi transformați un carton frumos într-unul incredibil. Flash acceptă fișiere de diferite formate, inclusiv AAC, MP3, WAV și AU. Alegeți unul care vă oferă cea mai bună calitate și cea mai mică dimensiune a fișierului.
    • MP3-urile vă vor oferi un sunet perfect acceptat, cu fișiere foarte mici. Evitați fișierele WAV, dacă este posibil, care sunt foarte mari.
  • 2
    Importează sunetele din Bibliotecă. Înainte de a putea adăuga sunete la proiect, va trebui să le adăugați în Biblioteca Flash. Acest lucru vă va permite să le adăugați cu ușurință la proiect mai târziu. Faceți clic pe File → Import → Import to Library. Răsfoiți folderele de pe computer pentru fișiere. Asigurați-vă că fișierele au un nume ușor de memorat, astfel încât să le puteți găsi cu ușurință în meniu mai târziu.
  • 3
    Creați un nou strat pentru fiecare sunet. Acest lucru nu este strict necesar, deoarece puteți adăuga sunete la straturile existente, dar inserarea fiecărui fișier în stratul său vă va oferi mult mai mult control asupra timpilor de decolorare, pornire și oprire și mutarea sunetelor.
  • 4
    Creați un cadru cheie la punctul de pornire al sunetului. În stratul de sunet, selectați cadrul de animație în care doriți să porniți sunetul. Apăsați F7 pentru a introduce un cadru cheie cheie. De exemplu, dacă doriți să includeți un fișier de muzică care se redă pe durata animației, selectați primul cadru din stratul respectivului fișier. Dacă adăugați un dialog pentru un caracter, selectați cadrul în care personajul începe să vorbească.
  • 5
    Adăugați fișierul de sunet sau de muzică. În panoul Proprietăți, veți vedea secțiunea Sunete. Este posibil să fie necesar să o extindeți pentru a vedea acel element. Faceți clic pe meniu "nume" și selectați fișierul dorit din Bibliotecă.
  • 6
    Configurați fișierul audio. Odată ce ați ales un fișier, puteți configura redarea acestuia. Va trebui să faceți alegerile pe baza utilizării sunetului în animație. Puteți modifica setările Efecte, Sincronizare și Repetare pentru fiecare sunet utilizând meniul din Nume în panoul Proprietăți.
  • Efecte - acest meniu vă permite să adăugați efecte la sunet, cum ar fi estomparea sau ecourile. Puteți alege din configurațiile presetate din meniul derulant sau puteți face clic pe pictograma creion de lângă meniu pentru a vă crea propriile setări personalizate.
  • Sincronizare - acest meniu determină modul în care se redă audio în animație. "eveniment" va reda sunetul până la sfârșit. Dacă același sunet este introdus din nou înainte de sfârșitul audio, secțiunile se vor suprapune. "start" acționează ca eveniment, dar oprește sunetul dacă sunetul este redat pentru a doua oară. "stop" întrerupe sunetul din cadrul respectiv. Dacă doriți să utilizați această funcție în combinație cu alte proprietăți de sunet, creați un nou cadru cheie în care puteți opri sunetul și utilizați această opțiune. "șuvoi" va încerca să se potrivească cu redarea sunetului cu numărul de cadre din acel strat. Este mai potrivită pentru dialoguri.
  • Repetați - această setare vă permite să decideți de câte ori se repetă sunetul. Puteți să o jucați o singură dată sau să o mutați de câte ori doriți. Dacă animația este o buclă, trebuie să setați muzica într-o buclă infinită.
  • 7
    Terminați proiectul. Când ați terminat proiectul, salvați-l ca fișier SWF. Acesta este formatul folosit pentru a reda filmul. Puteți să-l redați aproape în orice browser sau să utilizați un player Flash dedicat pentru al viziona. Există, de asemenea, multe site-uri pe care le puteți încărca, deoarece alte persoane o văd, cum ar fi Newgrounds, Albino Blacksheep și Kongregate.
  • 8
    Creați proiecte mai avansate în viitor. Acest ghid acoperă elementele de bază ale creării unei animații, dar există o mulțime de alte lucruri pe care le puteți învăța și de a le face. Adăugați unele butoane și căi spre mai multe traiectorii și veți crea un joc. Puteți să faceți un curs rapid ActionScript și să învățați să aveți mult mai mult control asupra detaliilor mai mici ale animației. Continuați să experimentați și veți afla în curând tot felul de trucuri și implementări.
  • Sfaturi

    • Dacă doriți să continuați lucrul la proiect mai târziu, salvați-l ca fișier "fla". Acesta este formatul de proiect al fișierelor Flash.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit