gtemata.com

Cum să citești muzica

Muzica scrisă este o limbă care sa dezvoltat de mii de ani și chiar muzica pe care o citim astăzi datează de aproximativ 300 de ani. Notațiile muzicale sunt reprezentările simbolice ale sunetelor bazate pe intonație, durată și timp, până la cele mai avansate descrieri ale timbrului, ale expresiei și ale altor caracteristici. Acest articol vă va prezenta principiile de bază ale citirii muzicii, arătându-vă unele dintre cele mai avansate metode și prezentând sugestii pentru a vă îmbunătăți cunoștințele despre acest subiect.

paşi

Metoda 1

Elementele de bază
Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 1
1
Aflați cum să cunoașteți pentagrama. Înainte de a putea aprofunda discursul despre citirea muzicii, trebuie să învățați o noțiune de bază despre scrierea muzicală. Liniile orizontale ale melodiei se compun pentagrama. Acesta este simbolul muzical fundamental și care este baza tuturor celorlalți.
  • Pentagrama este compusă din cinci linii paralele și spațiile dintre ele. Linile și spațiile sunt numerotate începând de jos în sus.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 2
    2
    Începeți cu tasta vioară. Unul dintre primele simboluri pe care le veți întâlni când citiți un scor este cheie. Acest simbol, care are înfățișarea unei litere mari și căutate în italice pe partea stângă a personalului, este legenda care vă va permite să înțelegeți ce interval de timp va juca instrumentul dvs. Toate instrumentele și vocile din cel mai înalt registru utilizează clema treble și pentru această introducere în citirea muzicii ne vom concentra în primul rând pe această cheie pentru exemplele noastre.
  • Clef înalte, sau Sol, își datorează forma sa de o reprezentare ornamentală a literei latine G. O modalitate buna de reținut este faptul că linia de la centrul părții simbol al curbei reprezintă nota Sol (G în notația anglo-saxon). Notele marcate în această cheie au valorile descrise mai jos:
  • Cele cinci linii, de jos în sus, reprezintă următoarele note: Mi, Sol, Si, Re, Fa (EGBDF).
  • Spațiile reprezintă în schimb - întotdeauna de jos în sus: Fa, La, Do, Mi (FACE).
  • Folosind notația anglo-saxonă este ușor să vă amintiți notele despre personal cu un truc simplu. pentru notele de pe linii, amintiți-vă inițialele propoziției: "Fiecare băiat bun este bine", în timp ce pentru notele pe spații este chiar mai simplu, deoarece acronimul numelor notei formează termenul englez "față" (Face). O altă metodă de a impresiona aceste asociații în minte este aceea de a practica una instrument de recunoaștere a notei online.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 3
    3
    Aflați cum să cunoașteți cheia basului. De asemenea, cunoscută ca cheia pentru Fa, este folosită în scorurile instrumentale cu înregistrări reduse, cum ar fi mâna stângă a pianului, basului, trombonului etc.
  • Forma cheii basului derivă din versiunea gotică a literei "F" și cele două puncte sunt plasate deasupra și dedesubtul liniei care reprezintă nota Fa. Desigur, pentagrama din cheia Fa reprezintă note diferite de cele din cheia lui Sol.
  • Cele cinci linii reprezintă următoarele note: Sol, Si, Re, Fa, La (GBDFA - Băieții Buni nu vă lăsați în jur).
  • În schimb, spațiile reprezintă, întotdeauna de jos în sus: La, Do, Mi, Sol (ACEG - Toate vacile mănâncă iarbă).
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 4
    4
    Aflați părțile unei note. Simbolurile notelor unice sunt compuse dintr-o combinație a trei elemente de bază: cap, stem (sau plica) și în final coada.
  • Capul notei: este oval deschis (alb) sau închis (negru). În cea mai simplă versiune, indică cine îl citește.
  • Stem sau plica: linia verticală subțire este legată de capul notei. Dacă tulpina este în sus, va fi în partea dreaptă a notei, dacă este îndreptată în jos, va fi în partea stângă. Direcția tulpinii nu indică modificări în notă, ci face ca scrierea - și, în consecință, lectura - să fie mai ușoară.
  • Regula generală este de a urmări tulpina orientată în sus atunci când nota se află pe jumătatea superioară a pentagramei și invers.
  • Bazinul: este o cratimă curbată legată de capătul tulpinei, vreodată scrise în dreapta.
  • Luate împreună, aceste trei reprezentări grafice - cap, coadă și coadă - indică muzicianului valoarea notei, măsurată în bare sau bare. Când ascultați muzică și bateți cu piciorul după ritm, numărați bătăile.
  • Metoda 2

    Metro și timp
    Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 5
    1
    Învățați să cunoașteți liniile de măsurare. Pe un scor, veți vedea linii verticale subtile care traversează pentagrama la intervale mai mult sau mai puțin regulate. Aceste linii reprezintă măsuri - spațiul anterior primei este prima măsură, spațiul dintre prima și a doua linie este a doua măsură și așa mai departe. Linile de măsurare nu afectează notele redate, dar ele ajută cititorul să urmeze ritmul potrivit.
    • Așa cum vom vedea mai târziu, unul dintre aspectele cele mai utile ale măsurilor este acela fiecare dintre ele conține același număr de ori. De exemplu, dacă ați bătut "1-2-3-4" pe o bucată de muzică la radio, probabil, la un nivel inconștient, deja ați identificat liniile de măsurare.
  • Imaginea cu titlul 2667 6 1
    2
    Aflați cum să cunoașteți timpul și contorul. Contorul este, în general, considerat a fi le "pulsațiilor" de muzică. Simti instinctiv atunci cand asculti o melodie de dans sau pop - "bum, sh, bum, sh" un cântec de dans clasic este un exemplu simplu de metru.
  • Pe un scor, timpul este exprimat de o fracțiune scrisă lângă cheie. Ca orice fracțiune, are un numărător și un numitor. Numărătorul, scris în două spații superioare ale pentagrama, indică numărul de ori într-o măsură, în timp ce numitorul indică unitatea de timp a contorului, care este cifra aleasă să reprezinte un singur pulsație (ritmul care urmează cu piciorul) .
  • Cea mai ușoară măsură de inteles este de 4/4. În timp, în 4/4, fiecare măsură are de patru ori, iar fiecare trimestru este egal cu o singură dată. Este cel mai utilizat metru în muzica populară. Încercați să numărați "1-2-3-4, 1-2-3-4" pe toate pistele pe care le auzi la radio.
  • Prin schimbarea numărătorului, se modifică numărul de ori pe măsură. Un alt criteriu foarte utilizat este cel de 3/4. Cele mai multe valsuri, de exemplu, urmează acest metru, cu ritmul clasic "1-2-3, 1-2-3".
  • Metoda 3

    ritm
    Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 7
    1
    Urmați canelură. "ritm", precum și contorul și timpul, reprezintă o parte fundamentală a reprezentării unei piese muzicale. În timp ce contorul indică doar de câte ori sunt prezente, ritmul indică modul de utilizare a acestor momente.
    • Încercați acest exercițiu: bateți cu degetele pe masă numărând 1-2-3-4, 1-2-3-4, în mod constant. Nu e foarte distractiv, nu-i așa? Încearcă acum: bătăile 1 și 3 bate mai puternic, în timp ce pe 2 și 4 bate mai încet: este deja foarte diferit! Acum faceți opusul, punând mai multă forță pe 2 și 4, puțin mai puțin pe 1 și 3.
    • Încercați să ascultați Nu mă lăsa de Regina Spektor. Puteți recunoaște în mod clar ritmul: cea mai dulce notă de bas în vremurile 1 și 3 și cea mai intensă bâlbâială și prindere în vremurile 2 și 4. Veți începe să înțelegeți cum este organizată muzica. Acesta este ritmul!
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 8
    2
    Imaginați-vă că mergeți. Fiecare pas este echivalent cu un timp. Vremurile sunt reprezentate de note trimestriale, deoarece în muzica occidentală fiecare măsură conține patru ori. Din punct de vedere muzical, ritmul călătoriei tale va avea acest aspect:
  • Fiecare pas este un sfert de notă. Pe un scor, notele trimestrului sunt cunoscute reprezentate cu puncte negre legate de o tulpină fără codetă. Puteți conta pe măsură ce mergeți: "1, 2, 3, 4-1, 2, 3, 4".
  • Dacă mi-am încetinit ritmul la jumătate de viteză, pentru a face un pas de două ori, la 1 și 3, pașii vor fi reprezentați de note minime (care merită jumătate din măsură). Pe o foaie, minusculele sunt scrise ca niște croșete, dar oalele sunt albe în mijloc și nu negru - doar marginile ovalelor sunt negre.
  • Dacă încetiniți mai mult, pentru a face un singur pas de patru ori, pe 1, ar trebui să reprezenta un pas cu o semibrevă - o singură notă pe măsură. Pe o foaie de muzică, notele semi-violente arată ca una "SAU" - ele sunt similare cu cele minime, dar fără tulpină.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 9
    3
    Creșteți ritmul! Doar încetiniți. Așa cum probabil ați observat, încetinirea notelor a fost reprezentată cu tot mai puține semne. Mai întâi a dispărut ovalul negru, apoi tulpina. Acum, să încercăm să accelerăm. Pentru a face acest lucru, vom adăuga note la notă.
  • Să revenim la exemplul plimbării (bateți piciorul pentru a recrea efectul, dacă este necesar). Acum imaginați-vă că autobuzul de care aveți nevoie tocmai a ajuns la stația de autobuz și sunteți încă la o răscruce de drum. Ce sa fac? Fugi!
  • Cozile sunt adăugate pentru a reprezenta cele mai rapide note din muzică. Fiecare coadă reduce valoarea jumătății notei. Un croma de exemplu (care are o coadă) reprezintă o notă cu un timp care este jumătate din semiminima- același fel o notă șaisprezecelea (cu două cozi), care este o jumătate de chroma. Revenind la exemplul, la plimbare nostru (note trimestru) ne-am dus la o cursă (quavers) - de două ori viteza de trecere - și apoi un clic (șaisprezecimi) - de două ori viteza cursei.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 10
    4
    Combinați notele! După cum ați văzut din exemplul anterior, lucrurile pot începe să se confunde atunci când există multe note. Poți să-ți tragi ochii și te vei putea pierde în note. Pentru a grupa notele într-o formă mai compactă, care are sens din punct de vedere vizual, acestea sunt unite.
  • Combinarea notelor înseamnă pur și simplu înlocuirea cozilor individuale ale notelor cu linii continue care leagă tulpinile. În acest fel, notele sunt grupate în mod logic, și, deși muzica mai complex, care necesită reguli mai complexe ale Uniunii, în sensul prezentului articol note vor fi, de obicei, combinate în grupuri de note trimestru. Comparați exemplul mai târziu cu cel precedent. Încercați să urmăriți ritmul din nou cu degetele și observați cum unirea notelor face notația mai clară.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 11
    5
    Aflați valorile ligaturilor și punctelor. Dacă coada cronometrează valoarea unei note, punctul are funcția opusă. Cu excepția unor excepții rare care nu intră în sfera de aplicare a acestui articol, punctul este întotdeauna plasat în partea dreaptă a capului notei. Dacă vedeți o notă de episod, valoarea sa de timp este mărită la jumătate din timpul inițial.
  • De exemplu, un punct care urmează un minim indică faptul că nota are o valoare de timp egală cu cea a unui minim plus un sfert de notă. Un punct după o pată face nota un sfert de notă plus o notă opt.
  • Ligaturile sunt similare cu punctele - cresc valoarea notei originale. O cravată împletește pur și simplu două note cu o linie curbată între capete. Spre deosebire de puncte, care au o valoare abstractă bazată exclusiv pe valoarea notei inițiale, ligările sunt explicite: lungimea notei este mărită cu valoarea notei a doua.
  • Unul dintre motivele pentru care se utilizează ligaturi este necesitatea de a lega ultima notă de glumă cu prima din următoarea. Acest lucru nu ar fi posibil cu punct, deoarece nota crescută nu s-ar încadra în măsură.
  • Observați cum este trasată ligatura: cursa trece de la capul unei note la următoarea, în general în direcția opusă celei a tijei.
  • Imaginea intitulată Citiți Muzica Pasul 12
    6
    Faceți o pauză. Unii oameni susțin că muzica este doar o serie de note, și ei au dreptate, cel puțin în parte. Muzica este o serie de note și spații între ele. Aceste spații sunt numite "pauze", și chiar dacă reprezintă momente de tăcere, pot adăuga o mulțime muzicii. Iată cum sunt reprezentați.
  • Ca notele, ele au simboluri specifice care indică durata. O pauză a duratei unei semibreve reprezintă un dreptunghi sub a patra linie, în timp ce o durată a unui minim este un dreptunghi sub a treia linie. Spargerea toană are un simbol ca o mustață, în timp ce pauzele scurte sunt proiectate cu o manșetă și un număr de cozi egale cu cele ale cunoscute de referință aceste cozi sunt vreodată trageți stânga.
  • Metoda 4

    melodie
    Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 13
    1


    Acum aveți elementele de bază: cunoașteți pentagrama, părțile care formează o notă și elementele de bază ale notării muzicale a notelor și pauzelor. Asigurați-vă că ați înțeles toate aceste subiecte, pentru că acum vă veți aprofunda cunoștințele despre muzică, ceea ce va face chiar mai multă distracție: lectură!
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 14
    2
    Aflați scara Do. Scara Do este scara de bază a muzicii occidentale. Cele mai multe alte scale provin din ea. Când ați învățat-o, restul va fi mai ușor.
  • Mai intai vei fi aratat cum arata si atunci vom incepe sa citim muzica. Aici este scara C pe bordură.
  • Dacă te uiți la prima notă, la Low, vei vedea că e scris de fapt sub personal. În acest caz, pentru această notă este adăugată o singură linie - de aceea vedeți o linie subțire care trece prin capul notei. Cu cât este mai mică nota, cu atât mai multe rânduri trebuie să adăugați. Pentru moment, însă, nu vă faceți griji.
  • Scara Do este alcătuită din opt note. Acestea sunt notele echivalente cu cheile albe ale pianului.
  • Este posibil să nu aveți un pian cu care să încercați (în acest caz încercați pian virtual), dar în această etapă este important să începeți să aveți o idee nu numai despre reprezentarea grafică a muzicii, ci și despre sunet.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 15
    3
    Aflați elementele de bază ale solfeggio. Poate părea un termen înfricoșător, dar probabil că deja știți ce este acesta: este un mod de a-ți spune "Do, Re, Mi".
  • Învățarea de a cânta note vă va ajuta să vă dezvoltați abilitatea de a juca urmând un scor - este o abilitate care poate dura o viață pentru a fi perfecționată, dar aceasta va fi utilă imediat. Să ne uităm din nou la scara Do și la scala solfeggio.
  • Probabil știți cântecul "Do-Re-Mi" de Rogers și Hammerstein din muzică "Toate impreuna cu pasiune". Dacă poți cânta scara "Do, Re, Mi", faceți-o prin uita la note. Dacă aveți nevoie să vă reîmprospătați memoria, ascultați cântecul pe YouTube.
  • Încercați un exercițiu mai avansat, cântând notele scării Do de sus în jos și invers.
  • Faceți practicarea solfeggio de câteva ori, până când sunteți familiarizat cu acesta. În primele momente citiți notele foarte lent, astfel încât să le puteți urmări în timp ce le cântați.
  • Amintiți-vă de valorile notelor învățate anterior: valoarea mare de la sfârșitul primei linii, iar valoarea minimă la sfârșitul celei de-a doua linii este minimă, în timp ce celelalte note sunt note trimestriale. Dacă luăm exemplul plimbării, în timp ce seminimina reprezintă un pas, minimul este de doi pași.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 16
    4
    Felicitări, citiți muzica!
  • Metoda 5

    Diesis, Bemolle, Bequadri și Tonality
    Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 17
    1
    Faceți un pas înainte. Până acum am acoperit elementele de bază ale ritmului și melodiei, așa că acum ar trebui să aveți abilitățile de bază pentru a înțelege ce reprezintă semnele de pe stâncă. Chiar dacă aceste baze vă pot aduce prin clasa muzicală de mijloc, există și alte lucruri pe care ar trebui să le cunoașteți. Cea mai importantă dintre ele este tonalitatea.
    • S-ar putea să fi întâmpinat simboluri speciale pe personal, cum ar fi hashtags sau porți "# " Diesis sau Bs cu litere mici "♭" Bemolle. Aceste semne indică modificări în nota care adaugă sau scade o semilună și sunt de obicei scrise în partea stângă a capului notei. Scara Do, așa cum am învățat, reprezintă cheile albe ale pianului. Ascuțitele și apartamentele sunt cheile negre. Din moment ce scara C major nu are nici un ascuțit sau plat, este scris astfel:
  • Imaginea intitulată Citește muzica pentru vioară Pasul 3
    2
    Tonuri și semitone. În muzica occidentală, notele sunt separate de intervale de ton sau de o semilună. Dacă te uiți la nota "Do" într-un avion, vei vedea că o cheie neagră o separă de nota următoare, regele. Intervalul muzical dintre Do și rege este definit "ton"- intervalul dintre tasta Do și cheia neagră este definit "semiton". Acum, puteți întreba ce nume are nota reprezentată de cheia neagră. Răspunsul este "depinde".
  • O regulă generală bună este că, dacă urcați pe scară, nota este claritatea notei care o precede. Dacă, în schimb, veți merge în jos, nota ar fi plat de nota care urmează. Dacă, prin urmare, veți merge de la Do la împărat, nota va fi scrisă cu #.
  • În acest caz, nota de pe cheia neagră este o Do #. Dacă în schimb se coboară de la Rege la Do, nota ar fi un Rege ♭.
  • Această convenție face muzica mai ușor de citit.
  • Rețineți că există un alt simbol - bequadro. Acest simbol este utilizat pentru a șterge obiectele ascuțite sau apartamentele scrise anterior. Mai multe obiecte ascuțite și apartamente sunt prezente pe scor, cu atât mai complex devine lectura.
  • Adesea, compozitorii care au folosit semne de modificare în măsurătorile anterioare, introduc bequadri "nu este necesar" pentru a face citirea mai ușoară pentru cei care joacă. De exemplu, dacă un La # a fost utilizat într-o măsură anterioară a unui cântec în D major, următoarea măsură poate conține un bequadro în loc de o normală La.
  • Imaginea intitulată Sight Read Music Step 3
    3
    Învățați să înțelegeți nuanțele. Până acum am studiat scara C majoră: opt note, toate cheile albe, pornind de la Do. Cu toate acestea, este posibil să începeți o scară de la "orice" nota. Cu toate acestea, dacă redați numai cheile albe, nu veți juca o scală majoră, ci una "modalitate", care depășește domeniul de aplicare al acestui articol.
  • Nota de plecare, o tonifiat, dă numele tonalității. S-ar putea să fi auzit pe cineva să spună "Este în nuanțe de Do" sau ceva de genul asta. Acest exemplu înseamnă că scala de bază începe la C și include notele Do Re Mi Do Sol Sol La Do. Notele pe scară mai largă au o relație specifică între ele. Uită-te la tastatura din imaginea anterioară.
  • Observați că aproape toate notele sunt separate de un ton. Cu toate acestea, Mi și Fa, și Si și Do, sunt separate doar de un semilon. Fiecare scară majoră urmează același model: ton-ton-semidon-ton-ton-ton-semicolon. Dacă scara dvs. începe de la Sol, de exemplu, ar putea fi scrisă astfel:
  • Notați Fa #. Pentru a menține intervalele corecte între note, Legea trebuie să fie ridicată de o jumătate de pas, pentru a crea un interval de o jumătate de pas cu Sol. Semn unic de manipulare este destul de ușor de citit, dar ce s-ar întâmpla dacă am scris o scară majoră din Do #? Ar arata astfel:
  • Lucrurile sunt mai complicate acum! Pentru a reduce confuzia și pentru a facilita citirea muzicii, au fost create nuanțele. Fiecare scară majoră are o serie specială de obiecte ascuțite și apartamente, care sunt prezentate la începutul muzicii. Să revenim la Clef înalte:. În locul poziției modificării simbolului de lângă nota, este plasat pe linia portativ care indică Legea Acest lucru înseamnă că, în timpul executării, tot ce ar trebui să fie jucat ca F ascuțite. Iată aspectul pentagramei:
  • Această notație poate fi citită și executată exact ca cea anterioară, care nu a indicat indicii de nuanță. La sfârșitul articolului veți găsi o listă completă a diferitelor nuanțe.
  • Metoda 6

    Dinamică și expresie
    Imaginea intitulată Citiți Muzică Pasul 20
    1
    Creșteți și scădeți! Ascultând muzica, cu siguranță veți observa că melodia nu continuă cu același volum. Unele părți sunt jucate mai tare și altele mai mult "dulce". Aceste variante sunt numite dinamică.
    • Dacă ritmul și contorul sunt inima muzicii, notele și cheile sunt creierul, atunci dinamica reprezintă cu siguranță vocea muzicii. Luați în considerare prima versiune a imaginii.
    • Bateți pe masă: 1 și 2 și 3 și 4 și 5 și 6 și 7 și 8, etc. Asigurați-vă că faceți fiecare batere cu aceeași intensitate - sunetul pe care îl obțineți ar trebui să arate ca un elicopter. Acum, uita-te la cea de-a doua versiune a imaginii.
    • Acordați atenție semnei majore (>) deasupra celei de-a patra note a Do. Urmați ritmul cu ritmul, dar de această dată pune accentul de fiecare dată când semnul arată. Acum, în loc de un elicopter, ritmul ar trebui să-și amintească un tren. Cu o mică schimbare de accent, am schimbat complet caracterul muzicii.
  • Imaginea intitulată Citiți muzica Pasul 21
    2
    Sună moale, foarte puternic sau la jumătatea distanței dintre aceste extreme. Când vorbești, nu folosești întotdeauna același nivel de voce: în același mod, muzicianul îți spune cântecul prin modulații diferite, dându-i astfel mai multă personalitate.
  • Există zeci de simboluri pentru a exprima dinamica, dar cele mai obișnuite pe care le puteți întâlni sunt literele f, m și p:
  • p mijloace "plan"
  • f mijloace "puternic"
  • m mijloace "mijloace", împărțit în mf (mezzoforte) e mp (Mezzopiano).
  • Pentru a indica modificări majore, este scris pp (Pianissimo) ppp (Pianissimissimo) ff (foarte puternic) e fff (Fortissimissimo). Încercați să cântați exemplul anterior (utilizând solfeggio - prima notă a acestui exemplu este tonicul sau "face") și folosiți semne dinamice pentru a observa diferențele.
  • Imaginea intitulată Citiți Muzica Pasul 22
    3
    Pentru a indica mai bine unele tipuri de modificări ale dinamicii, folosim două alte notații muzicale care sunt "crescendo" și "în scădere." Ele reprezintă o reprezentare grafică a unei schimbări treptate a volumului și au aspectul simbolurilor "<" și ">" întins.
  • Creșterea este o creștere a dinamicii, de exemplu de la pianissimo la forte - diminuendo reprezintă o scădere a volumului. Veți observa că, pentru aceste simboluri, partea "deschis" a simbolului reprezintă cea mai mare dinamică a volumului și invers. De exemplu, dacă muzica trecea treptat de la voce la pian, veți vedea f, apoi o prelungire, în cele din urmă a p.
  • Metoda 7

    Continuați educația
    Imaginea intitulată Citiți Muzică Pasul 23
    1
    Continuați învățarea! Învățați să citiți muzica este ca și cum ați învăța să citiți un text. Este nevoie de ceva timp pentru a învăța elementele de bază, dar ele sunt destul de simple. Dar există atât de multe nuanțe, concepte și abilități pentru a învăța că acest lucru vă poate servi o viață. Unii compozitori chiar merg atât de departe încât să scrie muzică pe melodii cu tocuri spirală sau complet fără personal. Acest articol ar fi trebuit să vă dea elementele de bază pentru a continua învățarea!

    Metoda 8

    Tone Tabel
    Imagine cu titlul Cânte clasic Pasul 6
    1
    Aflați aceste nuanțe. Există cel puțin o nuanță pentru fiecare notă de pe scară, iar studentul experimentat va observa prezența mai multor scări pentru aceeași notă. Scara Sol # este exact identică cu cea a lui La ♭! Când joci pianul și pentru scopurile acestui articol, diferența este academică. Dar există unii compozitori - în special aceia care scriu pentru șiruri - care ar sugera că scara lui La ♭ este ceva mai mare "ascuțit" a Solului #. Iată nuanțele pentru toate scalele majore:
    • Umbra lui Do (sau atona)
    • Hue cu ascuțite: Sol, Re, La, Mi, Si, Fa♯, ​​Do♯
    • Nuanțe cu apartamente: Fa, Si ♭, Mi ♭, La ♭, Re ♭, Sol ♭, Do ♭
    • Așa cum puteți vedea în imaginea anterioară, alunecarea dintre notele cu unghi ascuțit, o ascuțită este adăugată la un moment dat până când aveți toate notele cu ascuțire în umbra Do #. Același lucru este valabil și pentru apartamente, cu scara Do ♭ care are toate notele cu plat.
    • Dacă poate fi un pic de confort, cred că compozitorii scriu de obicei în tonuri ușor de citit. D major este o nuanta foarte obisnuita pentru corzi, deoarece corzile jucate in zadar sunt strâns legate de tonic, regele. Sunt cateva lucrari care fac corzile in E minor, sau alama in E major - aceste compozitii sunt greu de scris atat de greu, cat sunt greu de citit pentru tine.

    Sfaturi

    • Fii răbdător. Ca și când încercați să învățați o nouă limbă, este nevoie de timp pentru a învăța cum să citiți muzica. Cu cât practici mai mult, cu atât mai ușor va fi și vei deveni bun.
    • Obțineți scorurile pieselor care vă plac. În orice magazin de muzică veți găsi mii de scoruri. Citirea muzicii în timp ce o ascultați face din învățare mai intuitivă.
    • Învață să cânți citește scorul. Nu va trebui să aveți o voce grozavă, doar să vă antrenați urechea pentru a afla ce este scris pe carte.
    • Pe IMSLP.org veți găsi o arhivă vastă de spectacole muzicale și coloane sonore în domeniul public. Pentru a îmbunătăți citirea muzicii, ascultați muzica în timp ce citiți scorul corespunzător.
    • Repetarea și practica constantă sunt secretul. Creați bilete sau utilizați un notebook pentru a lua notițe.
    • Practicați-vă cu instrumentul. Dacă jucați pianul, cu siguranță va trebui să citiți muzica. Mulți chitaristi învață să "asculta" mai degrabă decât să citești muzica. Pentru a învăța cum să citești muzica, uita tot ce știi deja - învață mai întâi să citești și apoi să joci!
    • Încercați să vă distrați, altfel învățarea ar fi mult mai dificilă.
    • Practicați-vă într-un loc liniștit. Este mai bine să exersați la un pian, dar dacă nu aveți unul disponibil, veți putea găsi multe "virtual" on-line.
    • Pentru a vă aminti mai ușor notele, încercați să utilizați notația anglo-saxonă: A (La), B (Si), C (Do), D (Re), E (Mi), F (Fa), G (Sol).

    Avertismente

    • Învățarea de a citi muzica poate dura o viață. Nu te grăbi!
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit