gtemata.com

Cum se face Orienteering

Ați vrut vreodată să participați la o vânătoare de comori competitivă? Orienteering ar putea fi exact ceea ce căutați! De fapt, orientarea presupune competiție cu ceilalți participanți, în timp ce caută drumul care duce pe un loc în altul pe hartă. Deși poate părea simplă, necesită abilitate cu busola, precizia și cunoștințele tehnice ale sportului. Pregătiți-vă, alegeți calea și începe distracția!

paşi

Partea 1

Pregătiți-vă pentru Orienteering
Imaginea intitulată Orienteer Pasul 1
1
Rochie corect. Trebuie să aveți haine confortabile, dar, de asemenea, amintiți-vă că va trebui probabil să fugi pentru anumite secțiuni ale traseului. Purtarea de cizme pentru drumeții - pantalonii lungi și cămașa cu mâneci lungi vă vor ajuta să evitați mușcăturile insectelor.
  • Verificați previziunile meteorologice locale înainte de a începe orientarea. Vă va ajuta să vă îmbrăcați corespunzător pentru orice fel de vreme.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 2
    2
    Pune tot ce ai nevoie împreună. Va trebui să vă aduceți o busolă sau să cumpărați o persoană la momentul înscrierii - un fluier ar putea fi util în cazul în care vă pierdeți. Întotdeauna aduci apă cu tine, mai ales dacă te aștepți să fugi foarte mult.
  • Vi se va da o hartă a traseului, deci nu luați hărți ale zonei cu dvs.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 3
    3
    Abonați-vă la o cale. Vi se va cere să specificați un nivel de calificare: ca începător, cel mai bine este să începeți cu o cale albă sau galbenă. Aceste rute sunt în mod normal 2-3,5 km și de obicei urmează traseele. Veți primi apoi o hartă a traseului, o descriere a punctelor de control și, probabil, și un instrument de perforare electronică.
  • Cele mai avansate trasee variază de la 3,5 până la 10 km și sunt în mare parte pe trasee.
  • Partea 2

    Imaginea intitulată Orienteer Pasul 4
    1
    Studiați harta. Când începeți cursa, faceți o clipă pentru a arunca o privire asupra hărții topografice care va avea un punct de pornire, o serie de stații de control conectate prin linii și numerotate în ordinea în care trebuie vizitate și un obiectiv.
    • Punctul de pornire este indicat de un triunghi roșu, în timp ce stațiile de comandă sunt cercuri conectate prin linii. Nu trebuie neapărat să urmați liniile, dar trebuie să vizitați cercurile în ordinea dată. Capătul este indicat de două cercuri concentrice.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 5
    2
    Orientați busola cu harta. Harta dvs. va avea o săgeată indicând nordul. Aliniați acul busolei cu săgeata de pe hartă.
  • Harta dvs. va fi topografică și vă va permite să cunoașteți terenul traseului. De exemplu, albul reprezintă pădurile, verdele subteran, portocala pământul deschis și zonele pavate maro deschis.
  • Imagine cu titlul Orienteer Pasul 6
    3
    Căutați prima dvs. stație de control. Acesta este indicat pe hartă de către un cerc cu un 1. Foi de descriere a punctelor de control va descrie, de asemenea, pe scurt punctul în sine. Acestea sunt uneori numite și indicii. La stația de control veți vedea un steag alb și portocaliu ( "lanternă").
  • Dacă ajungeți la punctul de control, dar nu corespunde descrierii foilor dvs., probabil că vă aflați într-un loc greșit. De exemplu, dacă descrierea indică faptul că punctul de control se află pe un pol, ci că îl găsiți pe o bancă, vă aflați în locul greșit.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 7
    4
    Punzona cartela sau "brichetă" e. Când ajungeți la stația de control corectă, trebuie să dovediți că ați fost acolo. Felinarul va avea o mașină de perforat din plastic sau o cutie electronică în care să se înregistreze bricheta.
  • Este important să părăsiți imediat stația de control, deoarece oprirea în apropierea punctului de control pentru prea mult timp poate dezvălui poziția altor concurenți. Poate distruge distracția și permite altora să vă ajungă pe drum.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 8


    5
    Rulați la următoarea stație de comandă. Verificați harta înainte de a vă deplasa la următoarea stație. Înainte de a continua, asigurați-vă că busola este aliniată cu săgeata de pe hartă. Mergeți la toate stațiile de comandă în ordinea exactă.
  • Luați-vă timp înainte de a începe din nou. Dacă rulați de la o stație de control la alta fără a vă baza pe hartă, puteți risca să vă pierdeți. Odată ce ați înțeles cum să găsiți stațiile de control, încercați să vă măriți viteza. Pe măsură ce deveniți mai încrezători în sistem, veți putea merge mai repede și veți fi mai competitivi.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 9
    6
    Găsiți linia de sosire. După trecerea tuturor stațiilor de control, căutați cele două cercuri concentrice din hartă. Utilizați busola pentru a vă asigura că sunteți în direcția corectă.
  • Dacă decideți să opriți ruta, trebuie să vă înregistrați la linia de sosire. Fiți atenți, pentru că altfel vor fi niște oameni îngrijorați care vor petrece noaptea în căutarea de a vă afla în pădure!
  • Partea 3

    Aflați o tehnică avansată: Punctul de atac
    Imaginea intitulată Orienteer Pasul 10
    1
    Decideți un punct de atac. Când ați atins nivelul intermediar sau avansat, comenzile nu vor fi vizibile sau accesibile numai de căi. Veți avea nevoie să vă gândiți când doriți să găsiți un punct de control specific. Punctele de atac vă permit să vă apropiați de stația de control fără a vă dezvălui poziția altor concurenți.
    • Un punct de atac este un punct ușor de contactat și identificat (astfel încât să nu faceți greșeli cu privire la poziția dvs.) și este, de asemenea, cât mai aproape de punctul de control pe care îl căutați. De exemplu, un punct de atac este adesea pe o cale, într-o curbă precisă sau în cazul în care linia de vegetație este tăiată de cale. Poate fi orice altceva ușor de identificat.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 11
    2
    Căutați harta pentru o anumită caracteristică. O caracteristică particulară este ceva care se află în spatele punctului de control implicat, ușor de recunoscut și suficient de mare pentru a nu fi ratat. Un exemplu tipic îl reprezintă următoarea cale, un râu, o spadă sau un promontoriu. Când atingeți acea particularitate, știți că ați pierdut punctul de control, opriți-vă și planificați un nou atac.
  • Imagine cu titlul Orienteer Pasul 12
    3
    Atinge punctul de atac. Asigurați-vă că știți exact unde vă aflați înainte de a merge. Puteți să vă deplasați mai repede spre punctul de atac.
  • Punctul dvs. de atac ar trebui să fie o caracteristică evidentă, astfel încât nu trebuie să utilizați continuu compasul pentru ao localiza. De exemplu, dacă un taluz este punctul dvs. de atac, ar trebui să puteți merge pe parcursul pe care l-ați stabilit și să îl înțelegeți atunci când ați ajuns la escarpment.
  • Imaginea intitulată Orienteer Pasul 13
    4
    Utilizați busola pentru a localiza stația de comandă. Verificați harta la ce distanță și în ce direcție să mergeți de la punctul de atac.
  • În acest moment, trebuie să aveți grijă să nu dezvăluiți poziția (și poziția postului de control) celorlalți concurenți. Pur și simplu evită alergarea de la punctul de atac la punctul de control.
  • Sfaturi

    • Luați un fluier cu voi. Fă-ți trei fluiere scurte pentru ajutor.
    • Cunoașteți direcția de securitate (direcția busolei pentru ieșire). De obicei este tipărită sau furnizată la plecare.
    • Dacă sunteți pierdut și sunteți prea obosit pentru a merge mai departe, stați la un punct de control sau pe cale, astfel încât salvatorii să vă găsească mai ușor.
    • Când planificați trasee mai lungi, fiți conștienți de viteza diferită pe care o puteți atinge pe diferitele terenuri. Pe o cale bună veți fi mai repede decât în ​​pădure, iar șansele de a se pierde vor fi practic zero. O cale bine planificată (avansată) va face folosirea căilor inutile.

    Lucruri de care ai nevoie

    • Un fluier
    • Apa. Aduceți mai mult dacă faceți un curs avansat sau un climat cald.
    • Harta traseului și a cărții
    • busolă
    • Dacă doriți să aduceți un GPS pentru a vă urmări mișcările, puteți să o faceți, dar folosirea unui GPS în timpul cursei este echivalentă cu o înșelăciune. Poate fi util dacă vă veți pierde.
    Afișați mai multe ... (1)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit