gtemata.com

Cum se joacă Go

"merge" este un joc în care doi jucători concurează pentru teritoriu - este probabil cel mai vechi joc de bord din lume. Regulile sunt simple și puteți învăța literalmente să jucați în câteva minute. Mulți entuziaști ai jocului o consideră o adevărată artă - variațiile sale aproape infinite o fac prea complexă chiar și pentru cele mai avansate computere. Învățați să jucați este ușor, dar pentru a juca bine, aveți nevoie de mult timp și de formare. Citiți mai departe pentru a vă familiariza cu acest joc vechi și interesant!

paşi

Partea 1

Tavoliere și pietrele
Imaginea intitulată FinishedFullSet 4716
1
Utilizați un standard 19x19 gri. În tabelul de jocuri standard, numit Goban, există 19 linii orizontale și 19 linii verticale care se intersectează. Puteți folosi o placă gata pregătită sau, dacă este necesar, puteți pregăti una singură.
  • Uneori joci pe plăci mai mici. Adesea joci pe 13x13 sau 9x9 pentru jocuri mai repede sau din motive educaționale.
  • Ar trebui să existe nouă puncte punctate pe rețea (pe liniile a treia, a noua și a cincisprezecea). Sunt chemați "Hoshi", o "stele" și să servească drept puncte de referință pe care să punem pietrele pentru meciurile cu handicap.
  • 2
    361 de pietre alb-negru sunt necesare pentru a juca. Aceasta este suma standard pentru un joc pe gobanul de 19x19, evident dacă jucați pe rețele mai mici veți avea nevoie de mai puțin.
  • În mod tradițional, joacă negru cu 181 pietre și alb cu 180, deoarece negrul are prima mișcare.
  • Puteți păstra pietrele de lângă bord, în boluri (sau "Göke").
  • Metoda 2

    Regulile
    1
    Joci schimburi. În mod tradițional, joacă negru primul.
    • Jucați pe intersecțiile grilajului, iar pietrele pot fi jucate și pe margini - în intersecțiile T și în colțuri.
    • Odată ce o piatră este jucată, ea nu mai poate fi mutată (dacă nu este capturată și scoasă).
  • 2
    Cum să faci puncte. Puteți câștiga puncte în două moduri diferite:
  • Controlul teritoriilor. Teritoriul este o zonă goală înconjurată de pietre de aceeași culoare. Cu cât este mai mare suprafața delimitată de pietrele dvs., cu atât mai multe puncte câștigați.
  • Chiar și marginile gobanului pot fi folosite ca granițe.
  • Dacă plasați unul din pietrele dvs. pe teritoriul dvs. pierdeți puncte, evaluați cu atenție acest tip de mutare.
  • 3
    Capturarea prizonierilor. Păstrați pietrele conectate între ele pentru a captura piesele adversarului.
  • Se spune că sunt conectate pietre de aceeași culoare pe punctele adiacente (conectate printr-o secțiune a grilajului orizontal sau vertical). Ele nu sunt conectate dacă sunt adiacente numai în diagonală.
  • Dacă ați umplut cu pietrele tale orice puncte adiacente unei pietre sau unui grup conectat de pietrele adversarului, le puteți captura. După ce au fost capturați, eliminați-i din tablă și păstrați-i deoparte ca prizonieri. Amintiți-vă că rareori capturarea este o sarcină ușoară, adversarul dvs. nu va aștepta cu răbdare să vă jucați toate mișcările necesare!
  • Între limitele teritoriilor celor doi jucători, nu pot fi lăsate goluri și nerevendicate.
  • 4
    Jocul se termină când a fost revendicat întreg teritoriul. Toate mișcările posibile sunt pietrele care ar fi capturate sau ar lua teritoriul, deci dezavantajoase. Ambii jucători trec runda și jocul se termină. Îndepărtați pietrele opuse din teritoriul lor.
  • Puneți toate pietrele capturate în teritoriile adversarului. Ambii jucători pierd câte un punct pentru fiecare prizonier, unul pierzând prizonierul, celălalt pierzând teritoriul în care este plasat, menținând diferența constantă. Contor câte puncte (intersecțiile) fiecare dintre cele două controale după această fază.
  • Captarea este ceea ce face acest joc strategic. Amintiți-vă că în timp ce învingeți teritorii suplimentare este principalul obiectiv al jocului, trebuie să vă gândiți să vă apărați întotdeauna cu orice preț.
  • 5
    Aflați lexicul. Fiind un vechi joc japonez, există mulți termeni pe care trebuie să îi cunoașteți.
  • libertate - o intersecție goală adiacentă unei pietre
  • Atari - o situație în care o piatră sau un grup pot fi capturate pe următoarea mișcare.
  • De exemplu, "Piatra voastra alba in colt este in atari, fii atent!"
  • ochi - un singur spațiu gol izolat în interiorul unui grup.
  • Dacă există a "ochi" în interiorul unui grup de pietre, capturarea devine imposibilă, deoarece nu toate spațiile sunt ocupate.
  • sinucidere - pune o piatră într-un spațiu care poate fi capturat.
  • Ko - o situație în care o piatră care a făcut o captură poate fi recuperată imediat, revenind la situația anterioară într-un ciclu infinit. Pentru a evita acest lucru, recuperarea imediată este interzisă și trebuie făcută o mișcare mai întâi pe Goban.
  • Partea 3

    Redarea unui joc
    1
    Găsiți un adversar. Idealul ar fi să găsești pe cineva care deja știe să joace, să primească un exemplu mai bun de urmat în primele câteva jocuri și să scape de orice îndoială.
    • Puteți căuta un adversar live sau pe un server online. Pentru a juca live, verificați lista celor mai apropiate cluburi de pe site-ul FIGG (Italian Go Play Federation). Pentru a juca online, iată o listă cu cele mai utilizate servere:
    • IGS
    • KGS
    • DGS
    • Yahoo
    • Zona MSN
    • Goshrine
    • 361points
    • BreakBase


  • 2
    Începeți un joc alegând culoarea. Într-un joc de handicap, cel mai puternic jucător are alburi și locuri negre între 2 și 9 pietre pe hoshi, înainte de începerea albului.
  • Pentru o potrivire uniformă, culorile sunt alese aleator. Deoarece negrul are un avantaj de a juca mai întâi, albul este compensat prin luarea "Komi", o sumă mică de puncte suplimentare care se vor adăuga la scorul său la sfârșitul jocului.
  • Valoarea lui komi se poate schimba între 5 și 8 puncte bazată pe reguli și tradiții, însă în majoritatea turneelor ​​se folosește un comi de 6,5 puncte. Punctul de jumătate evită, de asemenea, remizele.
  • 3
    Jucați prima piatră dacă sunteți jucătorul negru și nu aveți pietre de handicap. În mod tradițional se joacă în cadranul din dreapta sus.
  • Pietrele de handicap sunt considerate prima mișcare a jucătorului negru, într-un meci de handicap.
  • 4
    Alternativ, jucați următoarele pietre. Amintiți-vă că jucați pe intersecții, nu în spațiile goale dintre ele.
  • Un jucător poate decide să treacă, dacă crede că nu are mișcări utile de jucat. o "pas" este o indicație clară a dorinței de a termina jocul trecând punctele.
  • Dacă ambii jucători trec, jocul sa terminat.
  • Image titrată (Figura arată numărul de libertate al fiecărui grup- stâng piatră unică are 4 libertate. Grupul are 6 libertate în centru, iar grupul din dreapta are 7)
    5
    Decideți-vă strategia. Există, în general, două opțiuni: cereți cât mai mult teritoriu posibil în mod pașnic, sau invadează-i pe adversari prin capturarea pionierilor.
  • Dacă un jucător plasează o piatră care elimină ultima libertate dintr-un grup de pietre conectate, acest grup este mort și este eliminat din joc (capturat).
  • Imaginea intitulată
    Singura excepție de la această regulă este dacă apare un knockout, caz în care regula ko va interzice capturarea, forțând mai întâi să joace în altă parte. Ko în japoneză înseamnă "eternitate", această regulă este necesară pentru a garanta încheierea unui meci.
  • 6
    Când jocul se termină pentru că ambele trec, deoarece nu mai există mișcări avantajoase pentru niciun jucător, acesta merge la numărătoare.
  • Jucătorul care a cucerit mai multe teritorii și capturează mai multe pietre câștigă jocul. Pietrele capturate pot fi plasate în teritoriile inamice pentru a scădea scorul lor, după cum se vede mai sus.
  • 7
    Cum să numărăm punctele. Odată ce ambii jucători decid să treacă, poți decide să folosești numărul sau teritoriul
  • În numărul de puncte, fiecare jucător contează câte un punct pentru fiecare piesă de pe tablă și pentru fiecare intersecție gratuită de pe teritoriul său. Albul adaugă apoi comi la scorul său.
  • În contele terestre, fiecare jucător plasează fiecare deținut individual în interiorul teritoriilor inamicului. Albul adaugă apoi comi la scorul său.
  • Sfaturi

    • Un vechi proverb sugerează că pierdeți primele cincizeci de jocuri cât mai repede posibil. Acesta este un sfat bun, deoarece pierzând aceste jocuri, veți întâlni toate greșelile cele mai frecvente, învățând să le evitați și ajutându-vă să vă concentrați pe strategii mai complexe și mai interesante.
    • Păstrați calm, chiar dacă se întâmplă ceva neașteptat. Un meci poate schimba radical direcția din cauza unei mișcări neașteptate sau a unei erori. Rămâi concentrat și limitați deteriorarea! Dacă nu reușiți, puteți renunța mereu la jocul următor.
    • Joacă jocuri demonstrative cu jucători mai puternici. Acestea sunt jocuri în care cel mai experimentat jucător asigură crearea de situații și se mișcă pentru a stimula cele mai bune răspunsuri, eventual pentru a comenta la sfârșitul jocului.
    • Citiți regulile publicate pe Yahoo, deoarece acestea sunt cele mai detaliate (chiar și în ceea ce privește strategiile de joc). Cu toate acestea, nu se recomandă să se joace pe serverul lor, deoarece sistemul lor de clasificare se bazează mai mult pe șah mai degrabă decât sistemul japonez, care este în mod normal mai răspândit.

    Avertismente

    • Deși regulile lui Go sunt simple și naturale, există câteva variații mici în regulile oficiale folosite în lume. Adesea este vorba de diferențe tehnice sau se referă la situații foarte rare, deci nu trebuie să vă faceți griji la început. Cele mai utilizate seturi de reguli sunt japonezii, chinezii, nonna-zealandrul, AGA (americanii) și ING.
    • Jocurile online sunt adesea rapide, deci ai grija de timp!
    • Fii politicos cu alți jucători, în persoană și online. Saluta bine înainte de a începe și mulțumesc la sfârșitul meciului, indiferent de înfrângere sau victorie.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit