gtemata.com

Cum se scrie un monolog

Monologurile sunt materia primă a teatrului. Într-un monolog eficient, un singur personaj preia controlul scenei sau ecranului pentru a-și deschide inima și pentru a-și exprima turbulențele interioare. Sau să ne facă să râdem. Monologurile bine realizate tind să fie cele mai memorabile scene ale filmelor sau spectacolelor noastre preferate, momente care îi permit actorilor să strălucească și să-și arate talentul. Dacă doriți să scrieți un monolog pentru emisiunea sau filmul dvs., învățați să le plasați în mod corespunzător și să găsiți tonul potrivit. Mergeți la primul punct pentru mai multe informații.

paşi

Partea 1

Aflați cum să utilizați un monolog
Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 1
1
Studiați monologii celebri. De la faimoasele probleme interne ale lui Hamlet până la memoria agonizantă a Războiului Quint Rechinul, monologurile pot fi folosite pentru a da adâncime unui personaj. Monologurile ne permit să descoperim ideile și motivațiile personajelor. Este mai degrabă un studiu al personajului cu voce tare, mai degrabă decât un instrument al complotului (deși trebuie să servească întotdeauna povestea). Familiarizați-vă cu unii dintre monologii clasici de film și de teatru pentru a studia mediul. Aruncati o privire la:
  • Discursul inițial al americani de David Mamet.
  • Monologii lui Hamlet.
  • Discursul "Aș fi putut fi cineva" Fața portului.
  • Discursul "Am mâncat documentele divorțului" în Bună, Charlie de Gabriel Davis.
  • Monologul lui Mascia ("Vă spun că sunteți scriitor") ne Pescărușul din Cehov.
  • Aproape toți monologii lui Howard Beale din A cincea putere (https://it.wikiquote.org/wiki/Quinto_potere).
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 2
    2
    Utilizați monologii la momentul potrivit. Un text scris pentru o scenă sau un ecran va fi o intercalare complexă a dialogurilor, acțiunilor și pauzelor. Știind când să introduci un monolog în narațiune va necesita exerciții fizice. Veți dori să fi dezvoltat deja o mare parte din complot și personaje înainte de a vă îngrijora de monologuri. Ar trebui să iasă din punct de vedere organic în funcție de text.
  • Unele monologuri sunt folosite pentru a introduce personaje, în timp ce anumite texte folosesc monologuri pentru a permite unui personaj tăcut să se afirme brusc și să schimbe percepția publicului asupra lui.
  • În general, un moment bun în scenariu de a folosi un monolog este la punctele de cotitură atunci când un personaj trebuie să dezvăluie ceva cuiva.
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 3
    3
    Aflați diferența dintre monolog și soliloquy. Pentru un monolog adevărat, trebuie să existe un alt personaj ascultător. Dacă nu este acolo, e un soliloquy. Soliloquy este o tehnică clasică foarte rar utilizată în textele contemporane, dar uneori este folosită uneori în texte cu un singur caracter și în teatrul experimental.
  • Monologurile interne sau narațiunile în afara casei sunt o altă categorie, mai mult ca un moment privat cu publicul decât un monolog. Monologii trebuie să presupună prezența altor personaje în ascultare, oferind o interacțiune importantă care poate hrăni sau motiva monologul însuși.
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 4
    4
    Utilizați întotdeauna monologuri pentru a afișa schimbarea unui caracter. O bună oportunitate pentru un monolog este atunci când un personaj trece printr-o schimbare semnificativă de opinie sau atitudine. Permițându-i să se exprime și să-și dezvăluie tensiunea interioară este benefică pentru cititor și pentru complot.
  • Chiar dacă personajul nu s-ar fi schimbat atât de mult, decizia sa de a vorbi ar putea fi totuși o schimbare în sine. Un personaj tăcut, care se lasă într-un monolog lung, este elocvent atunci când este plasat în drumul cel bun. De ce ai vorbit acum? Cum ne schimbă părerea despre el?
  • Luați în considerare posibilitatea schimbării caracterului în timpul monologului. Dacă un personaj începe să se înfurie, ar fi mai interesant să-l comutați la isterie sau râs. Dacă începe să râdă, poate că se sfârșește într-un mod reflexiv. Utilizați monologul ca mijloc de schimbare.
  • Imaginea cu titlul Faceți un monolog Pasul 5
    5
    Dă monologului tău un început, o dezvoltare și un sfârșit. Luând timp pentru a întrerupe restul povestirii pentru a face un personaj să vorbească mult timp, este evident că scrierea ar trebui să fie structurată ca orice altă lucrare scrisă. Dacă este o poveste, trebuie să aibă un interval de timp. Dacă este o plângere, trebuie să devină altceva. Dacă este o cerere, ea trebuie să crească în intensitate.
  • Începutul unui monolog bun va capta publicul și celelalte personaje. Începutul ar trebui să indice că este în curs de desfășurare ceva important. Ca orice dialog bun, nu ar trebui să mumble sau să irosești timpul cu "salut" și "cum ești tu". Du-te direct la punct.
  • În partea centrală, monologul ar trebui să ajungă la vârf. Aduceți-o la o tensiune maximă și apoi o aduceți în jos pentru a permite continuarea sau încheierea conversației dintre personaje. Aici se vor manifesta detaliile specifice, drama și punctele de contact din monolog.
  • Sfârșitul ar trebui să aducă discursul sau povestea pe calea cea bună. După ce și-a concentrat atenția asupra propriilor eșecuri și a muncii sale, discursul care-l întrerupe pe Randy Luptătorul se termină: "Nu vreau să mă urăști, bine?". Tensiunea monologului este dizolvată, iar scena se închide acelui sentiment de irevocabilitate.
  • Partea 2

    Scrierea monologurilor dramatice
    Imaginea cu titlul Faceți un monolog Pasul 6
    1
    Găsiți vocea personajului. Când avem în sfârșit ocazia să auzim personajul vorbind de mult timp, nu ar trebui să ne surprindă vocea și modul de a vorbi. Dacă vă explorați vocea în timp ce scrieți, nu o faceți într-un monolog de lungă durată, ci în alte părți ale scenariului.
    • În mod alternativ, ca scriere gratuită, vă recomandăm să acordați caracterul dvs. pentru a vorbi despre diverse teme pentru a-și dezvolta propria voce. Romanul American Psycho de Bret Easton Ellis conține numeroase capitole scurte în care protagonistul, Patrick, vorbește liber despre diverse aspecte ale culturii consumatorilor: tehnologia stereo, muzica pop și haine. Este plauzibil ca Ellis să scrie aceste părți ca exerciții pentru a dezvolta caracterul și a terminat lăsându-i în proiectul final.
    • Luați în considerare completarea unui chestionar pentru caracterul dvs. sau un profil. Gândiți-vă la caracter, de asemenea, cu elemente care nu vor rămâne în textul definitiv (cum ar fi alegerile sale de mobilier, gusturile sale muzicale, rutina zilnică etc.).
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 7
    2
    Utilizați diferite registre. Un monolog care începe într-un fel și se termină într-un alt stres complet diferit va accentua tensiunea, va face personajele mai multe fațete și scenariul mult mai interesant. Un monolog bun ar trebui să fie uneori amuzant, incomod și în mișcare, fără a se concentra pe un sentiment unic sau stare de spirit.
  • În film Vânătoare, Personajul lui Matt Damon are un monolog grozav în care pune un student Harvard într-un bar. Deși există un umor și un triumf în monolog, există, de asemenea, o profundă tristețe și furie clar perceptibilă prin cuvintele sale.
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 8
    3


    Utilizați povestiri pentru a construi caractere. Monologii pot fi ocazii perfecte pentru a întrerupe povestea principală și pentru a permite unui protagonist să dezvăluie ceva din trecutul său, spunând un anecdot sau un mic "fundal" despre el însuși. Dacă se face bine și la momentul potrivit, o poveste iluminantă sau surprinzătoare oferă culoare și grosime povestirii principale, oferindu-ne un punct de vedere suplimentar asupra complotului în cauză.
  • Povestea lui Quint despre a fi supraviețuitor dezastrului USS Indianapolis ia întărit foarte mult caracterul. Nu poartă o vestă de salvare pentru că îi amintește de traume. Povestea nu aduce neapărat povestea înainte, dar adaugă o adâncime și un patos lui Quint, care pînă atunci a fost, în principiu, arhetipul gimnaziului fără creier.
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 9
    4
    Folosiți semne exclamative. Nu confundați drama și tensiune cu "țipând". Nimeni nu dorește să vadă un spectacol sau un film în care toată lumea strigă mereu, învățând astfel cum să montezi arcul emoțional al momentelor dramatice este trucul adevărat pentru a crea tensiuni și pentru a evita jargingul scriitorilor improvizați care scriu certuri.
  • Certurile adevărate sunt ca roller-coastere. Oamenii obosesc și nu pot țipa cu toată furia în trupurile lor pentru mai mult decât o propoziție. Fii moderat și tensiunea va fi și mai palpabilă dacă suspectăm că cineva ar putea exploda în orice moment, dar nu.
  • Imaginea intitulă Efectuați un monolog Pasul 10
    5
    Lasă și liniștea. Pentru un scriitor novice, poate fi tentant să scrie mai mult decât este necesar. Pentru a crea drama, adesea tinem să adăugăm prea multe personaje, prea multe scene și prea multe cuvinte. Faceți un pas înapoi și lăsați spațiu numai pentru elementele cele mai indispensabile ale discursului, mai ales într-un monolog. Ce rămâne neschimbat?
  • Observați unele dintre monologurile / predicile din spectacol și din film îndoială. Când preotul vorbește despre "bârfe", există multe detalii particulare pe care le-a ignorat pentru că se confruntă cu o întreagă comunitate de oameni. Mesajul transmis sora cu care se află în conflict este totuși precisă și evidentă.
  • Partea 3

    Scrierea monologilor comici
    Imaginea cu titlul Faceți un monolog pasul 11
    1
    Încercați să corectați un monolog dramatic făcându-l de benzi desenate. Cum ai putut să rescrieți unul din monologii Al Pacino în Parfumul unei femei pentru a face comic? Dacă ar fi trebuit să rescriu povestea lui Quint ca să pară ca menta? Comedia scrisă este dificilă, deoarece are mult mai puțin de a face cu conținutul textului și mult mai mult cu prezentarea sa.
    • Ca exercițiu, încercați să rescrieți monologii "furioși" într-un mod plin de umor. Comedia și drama au limite comune, făcând această sarcină mai fezabilă decât pare.
    • Gabriel Davis este un scenarist modern, cu un talent deosebit pentru umor și peisaje haioase. O femeie care mănâncă ziarele de divorț? Un om care decide să facă comuniunea la 26 de ani? Le are pe ei. Verificați folosirea frecventă a monologurilor îmbibate cu comedie.
  • Imaginea cu titlul Faceți un monolog pasul 12
    2
    Ea vizează complexitatea. Un monolog bun nu va fi neapărat distractiv sau serios. De exemplu, dacă doriți să modificați nivelul furiei într-o scenă de luptă, inserarea conținutului distractiv într-o situație altfel tragică va ușura tensiunea cu un râs și va ajuta publicul să perceapă ceva complicat. Iată ce înseamnă o comedie bună.
  • Filmele lui Martin Scorsese sunt adesea remarcate pentru combinația de momente extrem de amuzante cu alții foarte tensionați. Monologii lui Jake Lamotta în timp ce se pregătește să intre pe scenă Răpitor de taur ele sunt atât comice cât și poisonante în același timp.
  • Imaginea cu titlul Faceți un monolog Pasul 13
    3
    Faceți-l amuzant, nu ciudat. Monologurile comice de succes nu vor implica, de regulă, umor sau funcții corporale legate de muncă, cu excepția cazului în care alte aspecte ale dramei o fac necesară într-un fel. Scrierea cu un sentiment de ironie, sarcasm și un fel de complexitate a umorului îl va face mult mai plăcut și interesant pentru spectatorul mediu.
  • Imaginea cu titlul Faceți un monolog pasul 14
    4
    Scrieți de la o extremă la alta. Înainte de a scrie un monolog, decideți unde va începe și unde se va sfârși, chiar mergând până la a scrie prima și ultima propoziție - obțineți o idee despre cât timp doriți ca monologul să fie și apoi completați spațiul în mijloc. prima și ultima linie a unui potențial monolog?
  • Câinele tău e mort. / Ia-ți zâmbetul prost de pe fața ta!
  • Care este problema mamei tale? / Nu voi merge pe Skype cu o pisică în cameră.
  • Unde este laptele degresat? / Uita, uita, uita, ia calul.
  • Haide, doar de data asta. Nu voi mai intra niciodată într-o biserică.
  • Sfaturi

    • Întotdeauna recitiți textele. Înainte de a le citi cu voce tare pentru a obține o idee despre modul în care vorbesc diferitele personaje. Asigurați-vă că sună spontan.

    Avertismente

    • Timpul este totul. Distribuiți-vă monologii cu judecată sau riscați să plictisiți publicul.
    Afișați mai multe ... (1)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit