gtemata.com

Cum de a scrie o lucrare de teatru

O reprezentare teatrală necesită drame și acțiuni pure. Contrar cinematografului, în acest caz poți lucra numai pe caractere și limbă. Dacă vrei să ajungi la nivelele lui Shakespeare, Ibsen și Arthur Miller, trebuie să dezvolți o poveste intensă, caracterizată de personaje interesante și special concepută pentru o performanță teatrală. Cu un pic de noroc, veți experimenta fiorul de a vă vedea munca directă și interpretată.

paşi

Partea 1

Dezvoltați istoria
Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 1
1
Începeți de la caractere. Lucrările de teatru se bazează în primul rând pe personaje. Deoarece o reprezentare de acest tip implică multe dialoguri, personajele trebuie să fie credibile. Pentru o muncă de calitate, conflictele interne dintre caractere trebuie procesate extern. Cu alte cuvinte, ei trebuie să aibă probleme de a dovedi prin comportamentul lor.
  • Ce vrea personajul tău? Ce îi împiedică să obțină? Ce-i împiedică?
  • Pentru a dezvolta personajele, luați în considerare un loc de muncă interesant: poate fi util. Ce credeți că este cea mai obositoare lucrare din lume? Care profesie te-a intrigat mereu? Ce caracteristici trebuie să fie un individ pentru a deveni un podiatrist? De ce cineva sfârșește să joace un rol atât de profesionist?
  • Nu vă faceți griji cu privire la numele sau aspectul fizic al personajului. Deocamdată, nu trebuie să știți că unul dintre protagoniști se numește Raphael, are o înălțime de 190 cm, are un sculptor abdominal și poartă adesea un tricou. Dacă este necesar pentru scopurile istoriei, să rămânem la o trăsătură fizică evidentă, poate cu o poveste în spatele ei. Poate că protagonistul are o cicatrice pe sprâncene deoarece a fost mușcat de un câine sau nu poartă niciodată fuste pentru că are complexe estetice. Această descriere dezvăluie ceva despre el și creează profunzime.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 2
    2
    Luați în considerare situația, adică locul și epoca în care se dezvoltă povestea. Pentru a crea o poveste, este important să plasați personajul principal într-o situație sau într-un loc încărcat cu tensiune. Combinarea protagonistului și a decorului este, de asemenea, o modalitate bună de a dezvolta personalitatea și de a înțelege genul de poveste care ar putea apărea din rolul său în acel mediu. Dacă consideri că profesia de podiatru este interesantă, poți seta munca într-un mic oraș din provincie. De exemplu, de ce ar decide cineva să devină un podiatrist într-un mic oraș? Cum ajungi într-un anumit loc?
  • Când dezvoltați setarea, fiți cât mai concret posibil. "astăzi" nu este atât de interesant cum este "Podiatristul studiază Marco Rossi, la sud de oraș, lângă centrul comercial, Vineri, 3.15pm". Cu cât sunteți mai precis, cu atât veți avea mai multe informații cu care să lucrați.
  • Luați în considerare celelalte personaje care ar putea fi prezentate de setare. Cine lucrează la recepția biroului podiatristului? Dacă este deținută de familie, poate fiica. Cine are o întâlnire vineri? Cine e în sala de așteptare? De ce au rezervat?
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 3
    3
    Stabiliți istoria internă, care se referă la conflictele interioare care caracterizează personajele. Istoria internă este în mare parte ascunsă în timpul operei, dar este important să obțineți o idee în timp ce o scrieți. Ghidează personajele pentru a lua decizii în complot. Cu cât este mai concret, cu atât va fi mai ușor să definiți personajele și acțiunile lor, deoarece în practică aceste alegeri vor veni în mod spontan.
  • Poate că podiatrul a vrut să devină neurochirurg, dar nu avea curajul. Poate că cursul de pediatrie era mai puțin obositor decât alții, așa că atunci când era student, avea posibilitatea să facă întotdeauna orele mici, trecând examenele fără prea multe probleme. Poate că podiatrul este profund nemulțumit și nemulțumit pentru că nu a părăsit orașul provincial.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 4
    4
    Faceți povestea internă să coincidă cu cea externă. Parcelele de calitate slabă se uită la trecut, cele bune se îndreaptă spre viitor. O lucrare în care podiatrul vorbește neîncetat despre nemulțumirea profesională și apoi se sinucide prin ingerarea pantofilor nu ar fi interesant. În schimb, puneți personajele într-o situație dramatică care va testa curajul și le va schimba într-un fel sau altul.
  • Dacă povestea este stabilită în timpul Vinerei Mari, probabil că părinții pensionari ai podiatrului (care au desfășurat aceeași profesie) vor merge la cină la casă, pentru că nu se vor putea vedea reciproc la Paste. Podiatrul este religios? Du-te la biserică? Trebuie să te întorci acasă și să-i ajuți pe soția ta să se curețe înainte de începerea week-endului? Tatăl tău îl va cere din nou să-și verifice halluxul valgus? Va fi acest paie care va depasi vaza? Ce se va întâmpla?
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 5
    5
    Înțelegeți limitele scenei. Amintiți-vă: nu scrieți un film. O lucrare teatrală constă în esență dintr-o serie continuă de dialoguri între oameni. Concentrarea trebuie pusă pe tensiunea dintre personaje, limba și evoluția protagoniștilor în oameni credibili. Cu siguranță nu este cel mai potrivit mijloc pentru împușcături și urmăriri în mașină.
  • Alternativ, distanțați-vă de teatrul tradițional și scrieți o lucrare care are scene care sunt imposibil de reprodus pe scenă: acestea vă vor permite să explorați scrierea în sine, să analizați metateatul. Dacă nu intenționați să puneți munca pe scenă, considerați-o o altă formă de poezie. Bertolt Brecht, Samuel Beckett și Antonin Artaud au fost toți inovații în teatrul experimental avangardist. Ei au implicat publicul în reprezentare și au încorporat alte elemente absurde sau suprarealiste în lucrările lor.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 6
    6
    Legile pieselor și spectacolelor de ceas. Așa cum nu ați încerca să scrieți un roman fără a fi deschis vreodată, este de preferat să vă familiarizați cu lumea teatrului contemporan. Participă la lucrări pe care le-ai citit și le-ai plăcut să le descoperi transformarea pe scenă. David Mamet, Tony Kushner și Polly Stenham sunt dramaturgi populari și apreciați.
  • Dacă scrieți operele originale, este important să participați la spectacole de teatru. În timp ce cunoașteți în detaliu lucrările lui Shakespeare și iubiți munca sa, ar trebui să intrați în lumea teatrului actual. Nu trăiți în epoca Bardo, așa că nu ar avea sens să scrieți lucrări ca și cum v-ați fi născut în anul 1500.
  • Partea 2

    Scrierea proiectelor
    Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 7
    1
    Scrieți un proiect de explorare. Desigur, credeți că au fost numite ideile unei opere "Paște cu podiatri" sunt inovatoare și vă vor permite să câștigați un premiu. Cu toate acestea, trebuie să scrieți: această procedură vă va rezerva multe surprize. Poate că ați venit cu cea mai mare idee din lume, dar tot trebuie să o puneți în scris și să întâmpinați schimbările neașteptate odată ce povestea a luat sfârșit.
    • În proiectul de explorare, nu vă faceți griji cu privire la formatul așteptat pentru o piesă și la regulile gramaticale. Pur și simplu lăsați toate ideile dvs. să apară. Scrieți până când aveți un început, o parte centrală și un sfârșit, pe scurt, o lucrare completă.
    • Poate în istorie va apărea un personaj nou care va schimba totul. Lasă-l să intre.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 8
    2
    Faceți lucrul cât mai scurt posibil. O lucrare teatrală este literalmente o bucată de viață, nu o biografie. Mai devreme sau mai târziu, te vei simți tentat să faci un salt de 10 ani în viitor sau să lași protagonistul să renunțe la slujba podiatrist urâtă și să devină un actor de succes în New York. Dar trebuie să vă amintiți că o reprezentare teatrală nu este modalitatea corectă de a face schimbări care sunt prea neliniștitoare în viața personajelor.
  • Lucrarea se poate încheia cu o decizie simplă sau protagonistul ia ceva cu care nu a mai comparat niciodată. Dacă se termină cu sinucidere sau cu crimă, gândiți-vă la concluzia.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 9


    3
    Întotdeauna du-te în timp. În primele versiuni, probabil veți scrie multe scenarii care se rătăcesc fără a ajunge la sfârșitul liniei. Nu există nici o problemă. Uneori este necesar ca protagonistul să se bucure de un dialog incomod și lung cu cumnatul pentru a descoperi ceva nou, iar această epifanie vă va da o nouă perspectivă asupra lucrării. Excelent! Aceasta înseamnă că scrieți cu profit, dar nu înseamnă neapărat că întreaga conversație cu cumnatul este importantă pentru scopul operei. Inițial, scrierea fără gol vă oferă idei, dar atunci trebuie să faceți reducerile corespunzătoare.
  • Evitați scrierea de scene în care un personaj este singur. Dacă e în baie și oglinzi, nimic nu se va întâmpla pe scenă.
  • Evitați să faceți prea multe preambuluri. Dacă părinții podiatristului urmează să sosească, nu întârziați acest timp de 20 de pagini. Faceți-o să se întâmple cât mai curând posibil, pentru a avea mai multe aspecte cu care să lucrați. Simplificați scrierea.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 10
    4
    Descoperiți vocile personajelor: ei vor dezvălui adevărata lor natură cu limba. Modul în care ele decid să se exprime este poate chiar mai important decât cuvintele în sine și pentru ele însele.
  • Când cere fiica podiatristului "Ce sa întâmplat?", răspunsul va explica publicului cum să interpreteze conflictul. Poate că își poate ridica ochii dramatic la cer și suspine spunând: "Totul!". Apoi, aruncă o grămadă de hârtii pentru a-și face fiica să râdă. Publicul, însă, știe că, în ciuda ușurinței aparente, există într-adevăr ceva în neregulă. El se va uita la acest personaj cu ochi diferiti, in timp ce efectul nu ar fi la fel daca ar spune: "Nimic. Du-te înapoi la serviciu" .
  • Nu lăsați personajele să-și plângă chinul în interiorul celor patru vânturi. Un personaj nu va striga niciodată: "Din moment ce soția mea ma lăsat eu sunt umbra mea". El nu va dezvălui niciodată în mod explicit conflictele sale interioare. Trebuie să-și păstreze secretele. Acestea sunt acțiunile care ar trebui să le vorbească, deci nu le obligați să le explice publicului.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 11
    5
    Corect. Una dintre mantrele scriitorilor? "Omoară pe cei dragi". Trebuie să criticați brusc primele proiecte, astfel încât ceea ce ați scris inițial (care este, de obicei, un adevărat haos) se transformă într-o lucrare teatrală eficientă și realistă la care vă aspiră atât de mult. Tăiați scenele la sine, personajele inutile, asigurați-vă că lucrarea este cât mai stransă și mai rapidă posibil.
  • Revedeți schițele cu un creion și rotiți momentele care întrerup munca. În schimb, accentuează pe cei care o fac să progreseze. Taie tot ce ai înconjurat. Dacă ați terminat cu 90% din ceea ce ați scris, nu primiți prea multe probleme. Umpleți părțile îndepărtate cu elemente care vor face povestea înainte.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 12
    6
    Scrieți toate proiectele necesare. Nu există un număr unic. Păstrați scrisul până când sunteți sigur că ați obținut un rezultat bun. Va trebui să o considerați satisfăcătoare pentru parametrii dvs. și pentru așteptările povestirii.
  • Salvați fiecare versiune a proiectelor, deci, dacă doriți, puteți să vă simțiți liberi să vă asumați riscuri și, eventual, să reveniți la o idee anterioară. Textul documentelor cântărește puțin. Merită.
  • Partea 3

    Formați Opera
    Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 13
    1
    Subdivizați complotul în scene și acte. Un act este o mini-opera de sine stătătoare, alcătuită din scene diferite. În medie, o lucrare prezintă trei până la cinci acte. În general, o scenă are un anumit număr de caractere. Dacă este prezentată una nouă sau un personaj prezent se deplasează în altă parte, aceasta indică trecerea la o altă scenă.
    • Un act este greu de distins. De exemplu, primul act de poveste al podiatrului se poate încheia odată cu venirea părinților și prezentarea conflictului principal. Al doilea act care ar putea asigura dezvoltarea acestui conflict, inclusiv scene în care podiatrist argumentează cu părinții ei, în timp ce pregătesc cina. În al treilea act, podiatrul se împacă cu părinții săi și se uită la degetul mare al tatălui său. Finish.
    • Cu cât mai multă experiență pe care o câștigi în scrierea de piese, cu atât mai mult vei deveni bun la gândire în termeni de acte și scene în timp ce îți faci primul proiect. Cu toate acestea, nu vă faceți griji la început. Formatarea este mult mai puțin importantă decât coerența și originalitatea lucrării.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 14
    2
    Includeți-le direcțiile scenelor. Fiecare scenă trebuie să înceapă cu instrucțiunile, care constau dintr-o scurtă descriere a componentelor fizice ale scenei. În funcție de povestea dvs., ele pot fi foarte elaborate sau mai degrabă simple. Ele vă permit să stabiliți estetica finală a lucrării. Dacă în primul act este important să introduceți o armă agățată pe perete, indicați-o.
  • De asemenea, includeți indicațiile de caractere în dialoguri. Actorii vor avea libertatea interpretării lor după cum consideră de cuviință și se vor mișca conform ideilor și deciziilor directorului. Cu toate acestea, inserarea în dialog a descrierii mișcărilor fizice deosebit de importante (în opinia dvs.) poate fi utilă. De exemplu, ar trebui indicat un sărut, dar nu întârzia. Nu trebuie să descrieți fiecare mișcare fizică a fiecărui personaj, deoarece, oricum, actorii vor ignora aceste indicații.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 15
    3
    Etichetați bătăile fiecărui personaj. Într-o piesă, bătăile personajelor sunt indicate cu numele lor cu majuscule, cu o filă de cel puțin 10 cm. Unii dramaturgi centrează dialogurile, alegerea depinde de dvs. Nu trebuie să utilizați citate sau alte simboluri distinctive, ci doar să împărțiți barele indicând caracterele la care au dreptul.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redare 16
    4
    Includeți o parte introductivă. Acesta prezintă prologul pe care doriți să-l includeți în lucrare, o listă de caractere cu o scurtă descriere atașată, orice observații privind organizarea scenei sau alte linii directoare pentru direcționare, un scurt rezumat sau o scală a lucrării (dacă gândiți să o trimită la o competiție de teatru).
  • Sfaturi

    • Nu definiți caracterele înainte de a scrie lucrarea. Pe măsură ce scrieți, veți ști cum și când să îl inserați în poveste și veți înțelege ce ar trebui să facă.
    • Printre scene, el calculează timpul pentru a schimba peisajul și a permite actorilor să intre în scenă.
    • Nu vă faceți griji cu privire la nume. Puteți oricând să le schimbați mai târziu.
    • Dacă munca nu este comică, eliminați piesele amuzante, în caz contrar riscați să confundați sau să ofensați publicul. Dacă este o comedie, aveți mai multe opțiuni în ceea ce privește dialogurile. Nu exagerați (de exemplu, evitați glumele rasiste, sexiste, înjurăturile vorbite de copii - cel mult, pot lucra la cinema. Uneori puteți folosi glume religioase, dar cineva le poate lua în serios).
    • Puteți adăuga scene în care personajele se plimbă în public din anumite motive. Acest avantaj este folosit în primul rând pentru muzicieni. Dacă trebuie să o includeți, nu exagerați.
    • Fii creativ.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit