gtemata.com

Cum se scrie o lucrare radio

Radio continuă să atragă mulți ascultători în întreaga lume și este un mijloc excelent de comunicare pentru o lucrare. Cu mulți ani în urmă, înainte de apariția televiziunii, radioul a fost principala sursă de divertisment și chiar dacă în zilele noastre avem o gamă largă de spectacole, nu toți se uită la televizor - unii, în timp ce lucrează sau sunt angajați treburile de uz casnic, preferă să asculte radioul. În acest articol veți găsi detalii despre cum să scrieți o lucrare radio, o artă care este întotdeauna remarcabilă, chiar dacă este datată.

paşi

Imaginea intitulată Scrierea unui pas pentru redarea radioului
1
Creați o imagine vizuală. Scrierea pentru radio înseamnă să poți oferi ascultătorilor o imagine mentală. Acest lucru presupune utilizarea unor cuvinte descriptive care să permită ascultătorilor să se identifice cu personajele, cu lumea în care trăiesc și cu atmosfera fiecărei scene. Folosirea culorilor este foarte importantă pentru a crea o imagine mentală în ascultători - de exemplu, face ca personajul să spună lucruri precum "cerul albastru vast", "rochia de seară roșu aprins", "galbenul Volkswagen lămâie "," portocaliu fluorescent ", etc.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redarea radioului 2
    2
    Utilizați mediul naratorului. Figura naratorului este foarte utilă în contextul radio:
  • Naratorul poate descrie și închide scena sau poate explica secvența acțiunii.
  • Dacă scrieți o serie de radio, povestitorul poate recapitula pe scurt episoadele anterioare.
  • Naratorul acționează ca un pasaj de la o scenă la alta: "Între timp, înapoi în apartamentul lui Joey, câinii au mâncat toate mâncărurile de petrecere ..."
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redarea radioului
    3
    Creați acțiune prin intermediul diagolo. Deoarece puteți lucra doar la dialoguri și nu vă puteți baza pe accesorii, setați desene sau indicații vizuale, dialogul dvs. trebuie să înlocuiască totul. Puteți să o utilizați pentru a descrie o acțiune în timp ce are loc: de exemplu "oh, uite! Masina lui Jenny bate gardul acelui câmp și se rostogolește în șanț. Și George o urmărește cât mai repede posibil! Credeți că ar trebui să intervenim? "Utilizați verbe pentru a ilustra scene de acțiune, încercați să fiți cât mai descriptiv posibil în timp ce scrieți discuții și discuții pentru a oferi ascultătorilor o idee despre ce se întâmplă în timpul acestei scene.
  • Imaginea intitulată Scrieți o redare a radioului Pasul 4
    4
    Efectele sonore. Efectele sonore sunt cel mai bun prieten al scenaristului radio și reprezintă o bună parte a divertismentului. Lucrarea vine la viață dacă lucrați la efectele de sunet combinate. Luați în considerare aceste efecte sonore:
  • Gates: Aveți mai multe opțiuni, trântind ușile pot fi închise, pot scârțâit, există întotdeauna clasic cioc-cioc a bate la ușă și, în cazul în care bate vântul, puteți alege o serie de accidente vasculare cerebrale ușoare sau schricciolii.
  • Zgomotele din stradă - strigătele copiilor, clopotele școlare, zgomotele motorului, traficul stradal, strigătele vânzătorilor de stradă etc.
  • Obiectele din bucătărie - ceainicul ce fluieră, toasterul care alungă felia, cuțitul care zdrobește untul pe pâinea prăjită, capacele de borcane care sunt deschise etc.
  • Minunate zgomote - sunete care vă pot trezi ascultătorii ca o explozie, un accident de mașină, strigătele unei mulțimi furioase etc.
  • Imaginea intitulată Scrieți o redare a radioului Pasul 5


    5
    Utilizați efectele mixerului. Pentru a crea scenele, puteți folosi efecte sonore în mixer, dar când este timpul să vă produceți lucrarea sau dacă o produceți deja, asigurați-vă că ați verificat sunetul și efectele pentru a vă asigura că ambele sunt exact ca doriți:
  • Stereofonic - folosit pentru a descrie poziția sunetelor și mișcărilor. Puteți face acest lucru mutând difuzoarele consolei de înregistrare în poziția în care doriți ca sunetul să provină.
  • Reverb - utilizați acest instrument pentru a regla acustica locului. De exemplu, atunci când doriți să creați efectul camerelor goale, caverne, saloane și săli de sport, doar pentru a numi câteva.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redarea radioului
    6
    Includeți o coloană sonoră. Muzica de background vă ajută să creați atmosfera muncii dvs. Evident, se potrivesc cu muzica la sentimentele scenei folosind o muzică tristă pentru ocazii triste, cum ar fi o moarte sau muzica-pierdere fericit pentru muzica News- buna pentru momente de suspans de griji sau de frică și o muzică plină de viață pentru acțiuni de forță ca alungarea cuiva. Muzica deschide și închide radioul și acționează ca o coloană sonoră.
  • Imaginea intitulată Scrieți un pas pentru redarea radioului
    7
    Creați personaje credibile. Ca și în cazul oricărui scenariu de respectare a personajului, personajele dvs. trebuie să fie credibile. Radio-ul permite o anumită gamă de acțiune prin introducerea în muncă a unei serii întregi de caractere - în timpul producției, actorii vor putea să-și modifice vocile pentru a acoperi rolurile mai multor personaje, evitând astfel o distribuție prea largă. Prin urmare, nu vă faceți griji cu privire la lipsa de spațiu în zona de înregistrare!
  • Imaginea intitulată Scrierea unui pasaj radio în etapa 8
    8
    Fii clar și precis cu limba ta. Limba dvs. trebuie să fie clară deoarece ascultătorii nu pot vedea expresiile faciale ale personajelor, mișcările brațelor sau aruncarea de obiecte. Utilizați momente de tăcere cu prudență pentru a nu da sentimentul de vremuri goale - tăcerea nu poate fi folosită cu efect asupra radioului, deoarece ascultătorii ar putea să se gândească la o întrerupere a curentului. Utilizați-l cu ușurință.
  • Sfaturi

    • Piesa este încă destul de folosit la radio este o metodă validă de exprimare pentru a dramatiza evenimente politice sau ciudățeniile de oameni celebri și mai multe piese de radio se nasc ca o parodie sau satiră a excentricități și punctele slabe ale acestora.
    • Dacă realizați o lucrare pentru radioul școlii, fii creativă în alegerea efectelor sonore. Nu va fi fezabil să aduceți obiecte voluminoase în studioul de înregistrare, așa că încercați să vedeți ce alte lucruri s-ar putea să sune ca cele de care aveți nevoie.
    • Studiourile radio profesionale au acces la o arhivă cu o gamă largă de efecte sonore care acoperă aproape orice. Când lucrarea ta ajunge în producție, ea lucrează cu producătorii postului de radio pentru a înțelege ce efecte sonore le au la dispoziție.

    Avertismente

    • Când vă aflați în faza de producție a radioului, nu utilizați muzică excesivă sau efecte sonore. Asigurați-vă că dialogul este centrul muncii dvs.
    • Asigurați-vă că muzica nu este protejată prin drepturi de autor sau că drepturile SIAE au fost plătite în mod regulat. Aceasta va necesita o licență SIAE, deci este mai bine să o verificați în timp util.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit