gtemata.com

Cum să scrieți în a treia persoană

Scrierea în a treia persoană poate fi ușoară cu puțină practică. În scopuri academice, folosirea acestui tip de scriere înseamnă evitarea utilizării unor pronume personale, cum ar fi "eu" sau "tu". Cu toate acestea, există diferențe între naratorul omniprezent al unei persoane terțe și naratorul limitat al unei terțe persoane (care, la rândul său, poate avea puncte de vedere subiective, obiective și limitate din punct de vedere episodic). Alegeți, după citirea acestui articol, tipul de narațiune care se potrivește cel mai bine proiectului dvs.

paşi

Metoda 1

Scrieți un text academic în a treia persoană
Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 1 1
1
Utilizați a treia persoană în fiecare text academic. Pentru textele formale, cum ar fi rapoartele de cercetare și raționamente, utilizați întotdeauna persoana terță, ceea ce face ca scrierea dvs. să devină mai obiectivă și mai puțin personală. Pentru scrierea academică și profesională, acest sentiment de obiectivitate permite scriitorului să pară imparțial și, în consecință, mai credibil.
  • A treia persoană dă impresia că scrisul se concentrează pe fapte și dovezi, nu pe opinii personale.
  • 2
    Utilizați pronumele corecte. A treia persoană se referă la oameni "afară". Trebuie să menționați persoane după nume sau să folosiți pronume ale unei persoane terțe.
  • Pronumele terțe persoane includ: el, el, el, el însuși, el, el, el însuși, ea, ea, ea, ea însăși, la, le, si, esse, esse, sé ), li, ne, si, esse, sé (aceeași), le, ne, si, sua, suo, loro etc.
  • Puteți utiliza numele altor persoane atunci când utilizați persoana terță.
  • exemplu: "Rossi are o opinie diferită. Potrivit lui cercetare, credințele anterioare pe această temă nu sunt corecte."
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 1 3
    3
    Evita pronumele persoanei întâi. Prima persoană se referă la punctul personal al scriitorului. Acest punct de vedere face ca argumentele personale și presupunând să pară. Ar trebui să eviți întotdeauna prima persoană într-un eseu academic.
  • Pronumele de primă persoană includ: eu, eu, eu, a mea, a mea, a noastră, a noastră, a noastră și așa mai departe.
  • Problema primei persoane, din punct de vedere academic, este că sună prea personală și subiectivă. Cu alte cuvinte, poate fi dificil să convingem cititorul că opiniile și ideile exprimate sunt obiective și nu sunt influențate de sentimentele personale. În multe cazuri, persoanele care folosesc prima persoană în texte academice folosesc expresii de genul "cred că". "cred că" sau "În opinia mea".
  • Exemplu incorect: "Chiar dacă Rossi are această opinie, eu Cred că argumentul lui nu este corect".
  • Exemplu corect: "Deși Rossi are această opinie, alți experți din industrie nu sunt de acord".
  • 4
    Evitați pronumele persoanei a doua. A doua persoană face referire directă la cititor. Acest punct de vedere arată prea multă familiaritate cu cititorul, pentru că îi vorbești direct, ca și cum l-ai fi cunoscut. Nu trebuie să folosiți a doua persoană în textele academice.
  • Persoanele cu pronumele personale din două persoane includ: dvs., a voastră, dvs., dvs., dvs., dvs., a voastră, dvs.
  • Una dintre principalele probleme ale celei de-a doua persoane este că poate părea acuzator. Riscați să dați prea multă responsabilitate cititorului care vă citește munca.
  • Exemplu incorect: "Dacă tot nu sunteți de acord, înseamnă că nu cunoașteți faptele".
  • Exemplu corect: "Cine astăzi nu este încă în acord, nu cunoaște faptele".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 1 5b
    5
    Consultați subiectul în termeni generali. În unele cazuri, un scriitor trebuie să se refere la cineva în termeni nedefiniți. În aceste cazuri, de multe ori vă dați în tentația de a folosi a doua persoană. În schimb, ar fi potrivit un nume sau un pronume pentru o persoană terță.
  • Următoarele sunt cele mai comune nume terțe persoane din textele academice: scriitorul, cititorul, oamenii, elevii, elevii, profesorii, oamenii, o persoană, o femeie, un bărbat, un copil, oameni de știință, scriitori, experți.
  • exemplu: "În ciuda dificultăților cauzelor, cercetătorii ei încă persistă în teza lor."
  • Pronumele nedeterminate de la a treia persoană includ: una, oricine, toată lumea, cineva, nimeni, altcineva, orice, oricine, totul etc.
  • Exemplu incorect: "Ați putea fi tentați să fiți de acord fără să cunoașteți toate faptele."
  • Exemplu corect: "cineva ați putea fi tentați să acceptați fără să cunoașteți toate faptele."
  • Imaginea intitulată Scrieți în a treia persoană Pasul 4
    6
    Dacă scrieți în limba engleză, acordați atenție folosirii pronumelor singular și plural. O eroare adesea comisă de autori când scriu în a treia persoană este să treacă la un pronume plural atunci când subiectul trebuie să fie unic.
  • În general, acest lucru se întâmplă în încercarea de a evita utilizarea unui pronume din genul specific, cum ar fi "ea" sau "h". Eroarea, în acest caz, ar fi înlocuirea unuia dintre aceste pronume "ei".
  • Exemplu incorect: "Martor anonim. ei se temeau să se rănească dacă lor numele a fost răspândit."
  • Exemplu corect: "Martor anonim. El sau ea se temeau să se rănească dacă lui sau ei numele a fost răspândit."
  • Metoda 2

    Scrierea în cea de-a treia persoană omniprezentă
    Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 2 1
    1
    Mutați atenția de la caracter la caracter. Când folosiți perspectiva celui de-al treilea om omniscient într-un text narativ, punctul de vedere sare de la o persoană la alta, în loc să urmeze gândurile, acțiunile și cuvintele unui singur caracter. Naratorul știe totul despre toate personajele și despre lume. Poate dezvălui sau ascunde orice gânduri, sentimente sau acțiuni.
    • O poveste, de exemplu, ar putea include patru personaje principale: Mario, Giovanni, Erika și Samantha. În diferite puncte din poveste, ar trebui descrise acțiunile și gândurile fiecărui personaj. Aceste gânduri pot fi scrise în același capitol sau în blocul de narațiuni.
    • exemplu: "Mario credea că Erika mințea, dar voia să creadă că are un motiv bun pentru a face asta. Samantha, însă, credea că Erika se mințea și se simțea gelos de faptul că Mario avea o opinie pozitivă despre cealaltă fată."
    • Dacă vreți să alegeți un narator omniscient de la a treia persoană, trebuie să aveți grijă să nu schimbați perspectiva de la un personaj la altul în aceeași scenă, așa-numita "cap-hopping" în limba engleză. Nu este faptul că acest lucru este contrar regulilor narative ale celui de-al treilea om omniscient, dar face ca narațiunea să fie confuză și dificil de urmat pentru cititor.
  • Imaginea intitulată Scrieți în a treia persoană Pasul 7
    2
    Revelați informațiile pe care le doriți. Cu a treia persoană omniscientă, narațiunea nu se limitează la gândurile și sentimentele interioare ale personajelor. Această metodă de narațiune îi permite scriitorului să dezvăluie și părți ale viitorului și trecutului istoriei. Naratorul poate, de asemenea, să-și comunice opinia, să ofere o perspectivă morală, să discute scenele naturale în care nu există personaje.
  • Într-un sens, scriitorul unei povestiri, povestit conform unui narativ omniscient al treilea, este un fel de "zeu" a povestii. Naratorul poate observa acțiunile externe ale oricărui personaj în orice moment, dar contrar unui observator uman, care are limite, scriitorul poate să privească în rumările interioare ale tuturor.
  • Aflați când să vă retrageți. În măsura în care scriitorul poate dezvălui orice informație doriți, ar fi mai bine să procedați treptat. De exemplu, dacă un personaj este învelit într-o aură misterioasă, ar fi înțelept să restricționăm accesul la sentimentele sale interioare înainte de a dezvălui, la momentul potrivit, ceea ce el crede cu adevărat.
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 2 3
    3
    Evitați folosirea pronumelor de la prima sau a doua persoană. Dialogurile active ar trebui să fie singura dată când intri în pronume "eu" și "ne". Același lucru se aplică în cazul pronumelor de altă persoană "tu".
  • Nu utilizați punctul de vedere al primei sau al celei de-a doua persoane în părțile narative sau descriptive ale textului.
  • Exemplu corect: "Giovanni ia spus lui Erika: "Cred că e deranjantă. Ce crezi?"".
  • Exemplu incorect: "Cred că acest lucru a fost deranjant și chiar Erika și Giovanni au crezut asta. Ce crezi?".
  • Metoda 3

    A treia poveste a unei persoane cu perspectivă limitată subiectivă
    Imaginea intitulată Scrieți în a treia persoană Pasul 8
    1
    Alegeți doar un caracter de urmat. Când scrieți în a treia persoană cu un punct de vedere limitat, aveți acces deplin la acțiunile, gândurile, sentimentele și credințele unui singur caracter. Scriitorul poate scrie ca și cum personajul ar fi gândit și reacționat, sau ar face un pas înapoi și ar fi mai obiectiv.
    • Gândurile și sentimentele celorlalte personaje rămân necunoscute scriitorului pe durata textului. Pentru acest punct de vedere narativ specific, nu este posibil să trecem de la intimitatea unui personaj la altul, așa cum se întâmplă cu a treia persoană care este omniscientă.
    • Spre deosebire de narațiunea din prima persoană, în care protagonistul este la rândul său narator, povestea celui de-al treilea persoană stabilește o anumită distanță între narator și protagonist. Această distanță este importantă, de exemplu, permițând naratorului să dezvăluie un aspect neplăcut al personalității personajului, lucru pe care probabil nu l-ar fi dezvăluit dacă ar spune el însuși povestea.
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 3 2
    2


    Discutați despre acțiunile și gândurile personajului, ca și cum le-ați vedea din afară. Deși accentul rămâne asupra unui singur personaj, trebuie să îl tratați în continuare ca o entitate separată de narator. Dacă naratorul urmează gândurile, sentimentele și dialogul interior al personajului, el trebuie să o facă în a treia persoană.
  • Cu alte cuvinte, nu folosiți pronumele de la persoana întâi "eu". "mă". "meu". "ne" sau "nostru" din dialoguri. Gândurile și sentimentele personajului principal sunt transparente pentru scriitor, însă cifra personajului este diferită de cea a naratorului.
  • Exemplu corect: "Laura sa simțit foarte rău după lupta cu prietenul ei".
  • Exemplu corect: "Se gândi Laura "Ma simt groaznic dupa ce ma lupt cu prietenul meu"".
  • Exemplu incorect: "M-am simțit foarte rău după lupta cu prietenul meu".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 3 3
    3
    Concentrați-vă pe acțiunile și cuvintele celorlalte personaje, nu pe gândurile sau sentimentele lor. Scriitorul este limitat atât ca protagonist al povestirii, cât și ca cititor în ceea ce privește gândurile intime ale celorlalte personaje. Din acest punct de vedere, însă, celelalte personaje pot fi descrise fără ca protagonistul să le observe. Naratorul poate spune tot ceea ce ar putea spune protagonistul - nu poate intra doar în capul personajului.
  • Amintiți-vă că autorul poate oferi opinii sau ipoteze despre gândurile celorlalți personaje, însă asemenea perspective trebuie prezentate prin perspectiva personajului principal.
  • Exemplu corect: "Laura sa simțit foarte bolnavă, dar judecând după expresia de pe fața lui Carlo, fata imagina că se simțea la fel de rău, dacă nu și mai rău".
  • Exemplu incorect: "Laura sa simțit foarte rău. Ceea ce nu știa era că Carlo se simțea mai rău".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 3 4
    4
    Nu dezvăluiți informațiile pe care personajul dvs. le ignoră. Chiar dacă naratorul poate renunța și descrie mediul sau celelalte personaje, acestea trebuie să fie informații pe care personajul principal le poate vedea. Nu treceți de la punctul de vedere al unei persoane la cel al unei alte persoane într-o singură scenă. Chiar și acțiunile externe ale celorlalte personaje pot fi cunoscute numai atunci când personajul principal vă asistă.
  • Exemplu corect: "Laura, de la fereastră, l-a văzut pe Carlo să ajungă la el acasă și să sune în clopot".
  • Exemplu incorect: "De îndată ce Laura a părăsit încăperea, Carlo a respins un oftat de ușurare".
  • Metoda 4

    Narativă în a treia persoană cu punct de vedere al limitelor episodului
    Imaginea intitulată A treia persoană Metoda 4 1
    1
    Sari de la caracter la caracter. Cu a treia persoană limitată episodic, scriitorul poate lua pe punctul limitat de diferite personaje principale Subiective vedere, ale căror gânduri și puncte de vedere alternative. Utilizați toate perspectivele pentru a dezvălui informații importante și pentru a muta povestea înainte.
    • Limitați numărul de puncte de vedere pe care le includeți. Nu introduceți prea multe caractere care pot deruta cititorul și nu au nici un scop. Fiecare personaj cu un punct de vedere ar trebui să aibă un scop specific, care să justifice perspectiva unică. Întrebați-vă cum fiecare părere contribuie la poveste.
    • De exemplu, într-o poveste de dragoste care urmează două personaje principale, Marco și Paola, scriitorul ar putea alege să explice emoțiile intime ale ambilor protagoniști în diferite momente ale narațiunii.
    • Un personaj poate primi mai multă atenție decât celălalt, dar toate personajele implicate ar trebui să aibă spațiu la un moment dat în poveste.
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 4 2
    2
    Concentrați-vă pe gândurile și perspectiva unui singur personaj la un moment dat. Deși sunt incluse multiple viziuni în narațiunea globală, scriitorul ar trebui să se concentreze asupra unui singur personaj la un moment dat.
  • Mai multe perspective nu ar trebui să apară în același spațiu narativ. Când perspectiva unui personaj se termină, poate începe o altă persoană. Nu uitați însă că cele două puncte de vedere nu ar trebui amestecate în același spațiu.
  • Exemplu incorect: "Marco sa îndrăgostit total de Paola când sa întâlnit cu ea. Paola, pe de altă parte, nu putea avea încredere în Marco".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 4 3
    3
    Încercați să faceți tranziții ușoare. Deși scriitorul poate trece de la un caracter la altul, făcând-o în mod arbitrar poate confunda cititorul.
  • Într-un roman, un moment bun pentru a schimba perspectiva este la începutul unui nou capitol sau la final, anticipând ceea ce se va întâmpla în continuare.
  • De asemenea, autorul trebuie să identifice de la începutul secțiunii caracterul a cărui perspectivă a urmat, de preferință în prima teză. În caz contrar, cititorul ar putea să piardă prea multă energie pentru ao ghici.
  • Exemplu corect: "Paola urăște să recunoască acest lucru, dar trandafirii pe care Marco lăsase pe ușă erau o surpriză plăcută".
  • Exemplu incorect: "Trandafirii rămași la ușă arătau ca un gest frumos".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 4 4
    4
    Înțelege cine știe ce. Deși cititorul poate avea acces la informații din perspectiva mai multor caractere, aceștia din urmă nu posedă același tip de cunoștințe. Unele personaje nu au cum să știe ce știu ceilalți.
  • De exemplu, în cazul în care Marco a vorbit cu cel mai bun prieten sentimentele Paola alimentate de co-stele cu el, nu poți ști ce a fost spus, cu excepția cazului în care nu ați asistat la conversație sau să nu fi fost spus de Marco din prietena ei.
  • Metoda 5

    A treia persoană narativă cu punct de vedere obiectiv limitat
    Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 5 1
    1
    Urmați acțiunile mai multor caractere. Atunci când se utilizează al treilea punct limitat de vedere al persoanei în mod obiectiv, puteți descrie acțiunile și cuvintele orice caracter în orice moment și loc în istorie.
    • Nu este nevoie să vă concentrați asupra unui singur personaj principal. Scriitorul se poate muta de la un personaj la altul, urmând diferitele personaje din cursul narării de fiecare dată când dorește să o facă.
    • Dar nu folosiți pronumele de prima persoană "eu", și persoane de a doua persoană, cum ar fi "tu", în narațiune. Utilizați-le numai în dialoguri.
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 5 2
    2
    Nu încercați să introduceți direct mintea unui personaj. Ideea acestei tipologii narative este de a prezenta o imagine obiectivă și complet imparțială a fiecărui personaj.
  • Imaginați-vă că sunteți un observator invizibil care mărturisește acțiunile și dialogurile personajelor din poveste. Nu sunteți omniscient, deci nu aveți acces la gândurile și sentimentele lor intime. Puteți cunoaște acțiunile fiecărui personaj.
  • Exemplu corect: "După curs, Graham a plecat grăbit din săli de clasă pentru a ajunge imediat la dormitor".
  • Exemplu incorect: "După ore, Graham a plecat grăbit din sala de clasă pentru a ajunge imediat la dormitor. Explicația profesorului ia făcut atât de furioasă încât va reacționa brusc chiar și la simplul salut al unei cunoștințe".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 5 3
    3
    Afișați fără a spune. Deși un scriitor obiectiv nu poate împărtăși gândurile intime ale unui personaj, el poate face în continuare observații externe pentru a sugera posibilele emoții care au determinat anumite acțiuni. Descrieți ce se întâmplă. În loc să spună cititorului că un personaj este supărat, descrie expresia lui facială, limba corpului și tonul vocii sale, pentru a-și arăta mânia.
  • Exemplu corect: "Când toți au plecat, Isabella a izbucnit în lacrimi".
  • Exemplu incorect: "Isabella era prea mândră să plângă în fața altor oameni, dar se simțea atît de tristă încât a izbucnit în lacrimi imediat ce era singură".
  • Imaginea intitulată Metoda a treia persoană 5 4
    4
    Evitați să vă inserați gândurile. Scopul scriitorului care folosește a treia persoană cu un punct de vedere limitat obiectiv este de a acționa ca un cronicar, nu ca un comentator.
  • Lăsați cititorul să ajungă la concluziile sale. Prezentați acțiunile personajului fără a le analiza sau explicați cum ar trebui luate în considerare.
  • Exemplu corect: "Yolanda se uită peste umerii ei de trei ori înainte de a sta jos".
  • Exemplu incorect: "Părea o acțiune ciudată, dar Yolanda se uită peste umerii ei de trei ori înainte de a sta jos. Acest obicei compulsiv este un simptom al stării mentale paranoide".
  • Afișați mai multe ... (19)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit