gtemata.com

Cum se creează un joc platformă cu Game Maker

Pentru a face ceea ce este descris în acest articol, va trebui să aveți experiență cu Game Maker. Nu încercați să o faceți prima dată când o utilizați.

paşi

1
Creați un simplu bloc de sprite pentru perete. Faceți și un sprite pentru playerul dvs. Pentru perete sunați-l spr_wall și pentru player spr_player.
  • 2
    Creați un obiect numit obj_wall și bifați caseta "solid".
  • 3
    Asigurați-vă că ați selectat sprite de perete.
  • 4
    Creați un obiect și îl numiți obj_player.
  • 5
    Asigurați-vă că selectați sprite-ul jucătorului.


  • 6
    Pentru obj_player: mergeți mai departe "adăugați eveniment" și faceți clic pe "pas" și apoi din nou "pas". Apoi du-te la masă "control" și apoi trageți și plasați acțiunea "executați codul".
  • 7
    Acum, în caseta de cod, tastați
    // simplu Cod de Platformă!
    //
    dacă spațiul_free (x, y + 1)
    {
    gravitate = 0,7
    gravitatea_direcțională = 270
    }
    altfel
    {
    gravitate = 0
    gravitatea_direcțională = 270
    }
    // tastele săgeți<.>, ^
    dacă place_free (x-4, y) și tastatură_check (vk_left) {x- = 4}
    dacă place_free (x + 4, y) și tastatură_check (vk_right) {x + = 4}
    în cazul în care! place_free (x, y + 1)
    și tastatură_check (vk_up) {vspeed = -10}
  • 8
    Copiați și lipiți pur și simplu.
  • 9
    Pentru obj_player: mergeți mai departe "Adăugați eveniment", apoi pe "coliziune" și apoi pe obj_wall.
  • Puneți acest cod (mergeți la masă "control" și glisați și plasați "executați codul": move_contact_solid (direcția, 12) -vspeed = 0;

    1
    Creați o cameră, sunați camera_1, creați un nou strat, făcând clic pe obiectul selectat și salvând camera (verificați).
  • 2
    Începeți jocul!
  • Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit