gtemata.com

Cum sa faci un joc de test (Game Jeopardy) cu PowerPoint

Doriți să creați un joc de cultură generală de divertisment care arată profesional pentru clasa ta? În SUA, este foarte bine cunoscut și se numește Joc de Jeopardy. Doriți să vă distrați jocurile obișnuite? Puteți crea o versiune proprie de test în flash cu Microsoft PowerPoint. Urmați acest ghid pentru a crea un joc de pericol de la început până la sfârșit.

paşi

Partea 1

Creați întrebări și răspunsuri
1
Aflați elementele de bază. În acest tip de jocuri, răspunsurile sunt furnizate sub formă de indicii și concurenții trebuie să afle întrebările. Există două runde, fiecare cu 30 de întrebări posibile, iar apoi există runda finală cu o singură întrebare și răspuns.
  • Fiecare rundă este împărțită în șase categorii cu câte cinci întrebări fiecare. Ele se află într-o ordine progresivă de dificultate. Cele mai complexe indicii sunt în valoare de mai multe puncte.
  • 2
    Creați categoriile. Pentru un joc complet de chestionare, va trebui să găsiți 12 categorii de întrebări. Fiecare categorie va conține cinci indicii legate de aceasta.
  • 3
    Găsiți indicii pentru fiecare categorie. Amintiți-vă să le creați cu dificultăți din ce în ce mai mari, deși fiecare categorie trebuie să prezinte aceeași dificultate. Acest ghid descrie în detaliu modul de perfectare a interogărilor.
  • Ideea ar trebui să fie sub forma unui răspuns în timp ce jucătorul răspunde la o întrebare. De exemplu: indiciu - "Este cel mai mare ocean". Răspuns - "Cum este Oceanul Pacific?"
  • 4
    Creați întrebarea finală, care ar trebui să fie cea mai dificilă din întregul joc. După două runde de joc, jucătorii ajung la final și pot să parieze unele sau toate punctele lor pariind pe răspunsul corect. Acest indiciu are propria categorie, iar jucătorii au mult mai mult timp să răspundă decât în ​​mod normal.
  • Toți concurenții își scriu răspunsurile finale în același timp, oferind tuturor posibilitatea de a înscrie.
  • 5
    Scrieți toate indicii și răspunsuri. După ce le-ați pregătit anterior, veți economisi mult timp creând jocul. Introduceți-le cu ajutorul unui editor de text, astfel încât să le puteți copia rapid și să le lipiți în joc.
  • Partea 2

    Joacă prima rundă
    1
    Deschideți PowerPoint. Creați un nou proiect și introduceți titlul jocului pe primul slide. Nu puneți limitele imaginației voastre.
  • 2
    Creați un al doilea slide. Acesta va fi ecranul din care să aleagă ideea.
  • 3
    Creați un tabel care conține întrebările dând clic pe meniu sau pe fila Inserare și selectând Tabel. Falla de șase linii pentru șase coloane.
  • Introduceți primele șase categorii în rândul inițial, unul pe celulă.
  • Sub fiecare categorie, introduceți valorile 200, 400, 600, 800, 1000 în celulele rămase. Acestea sunt valorile standard pentru versiunea TV a jocului, dar puteți introduce punctele pe care le preferați.
  • 4
    Formați masa. Odată ce l-ați compilat, puteți începe să îl formatați pentru a vă asigura că arată bine. Puteți centra textul și asigurați-vă că toate celulele au aceeași dimensiune.
  • 5
    Creați 30 de diapozitive goale. Puteți face ceva timp dacă trebuie să faceți clic pe butonul New Slide pentru fiecare dintre acestea. De asemenea, puteți utiliza scurtătura de la tastatură apăsând pe Ctrl + M pentru a crea noile diapozitive.
  • 6
    Începeți prin a introduce întrebările. Aduceți pe diapozitiv numărul trei și începeți să introduceți întrebările pe fiecare. Asigurați-vă că mergeți în ordine (prima categorie, a doua, etc.) pentru a vă putea conecta cu ușurință la ideea corectă. Copiați și inserați întrebările din documentul pe care l-ați creat mai devreme.
  • Puteți să formatați aceste diapozitive după cum doriți. Puteți include categoria sau scorul sau pur și simplu introduceți întrebarea.
  • 7
    Faceți una dintre întrebări să fie dublă. Acest lucru va permite jucătorului să pună un pariu pe răspunsul lor, potențial câștigând mai multe puncte. În versiunea de televiziune, în prima rundă apare întrebarea care merită dublă, numită Daily Double.
  • Deoarece un concurent pariază înainte de a vedea indiciul care merită dublu, va trebui să creați un alt diapozitiv. Primul care va vedea va fi doar avertismentul și, odată ce ați pariat, puteți continua cu indiciul real.
  • 8
    Creați un buton pe fiecare pagină care conține indicele, astfel încât să se conecteze la diapozitivul categoriei. Puteți introduce o imagine la alegere, utilizați un clipart sau pur și simplu puneți un link text.
  • Când butonul este introdus, selectați-l și faceți clic pe meniul / din fila Inserare. Faceți clic pe "Hyperlink". Se va deschide un nou dialog.
  • Din meniul din stânga, selectați "Inserați în acest document".
  • În cadrul principal, selectați diapozitivul care conține tabelul cu indicii și apoi apăsați pe OK. Butonul, dacă este selectat în timpul prezentării, se va întoarce la masă.


  • 9
    Legătura dintre indicii și scorurile lor. După ce ați introdus toate indicii, puteți începe să le conectați la valorile respective. Pentru aceasta, selectați primul "200" din prima categorie a mesei. Faceți clic pe meniul din fila Inserare și selectați Hyperlink. Legătura cu diapozitivul cu primul indiciu. Prin selectarea "200" în timpul jocului, veți fi returnat la această întrebare.
  • Repetați această procedură pentru fiecare întrebare până când toate punctele au fost legate. Verificați dacă ați introdus o legătură corectă la indexul Daily Double.
  • 10
    Creați un link în runda a doua. Pe diapozitivul care conține tabelul indiciilor, creați un buton sau o legătură la a doua rundă. În acest fel nu va trebui să derulați diapozitivele pentru a ajunge la noile categorii. Acum trebuie doar să creați butonul: îl veți conecta la crearea noilor categorii.
  • Partea 3

    Joacă a doua și ultima rundă
    1
    Creați un diapozitiv nou. Din nou, va trebui să creați un tabel de 6 × 6. Dacă doriți să păstrați formatarea anterioară, copiați și inserați tabelul de la primul tur prin schimbarea titlurilor de categorie.
  • 2
    Introduceți valorile celui de-al doilea tur. În a doua rundă a jocului, valorile scorului pentru fiecare indice sunt dublate. Introduceți următoarele puncte în fiecare categorie: 400, 800, 1200, 1600 și 2000.
  • 3
    Creați linkul la indicii. Urmați pașii din secțiunea anterioară pentru a conecta următorul grup de 30 de indicii. Cea de-a doua rundă a jocului are de obicei două Double Daily.
  • 4
    Creați un link către partea finală. În partea de jos a celui de-al doilea tabel, creați un link spre culisea finală a jocului. Nu este necesar să faceți linkul activ până când creați diapozitivul.
  • 5
    Creați diapozitivul final al jocului. Introduceți indiciul final aici: ar trebui să fie unul dintre cele mai dificile din întregul joc.
  • Partea 4

    joacă
    1
    Păstrați-vă materialele gata. Aveti nevoie de toate răspunsurile la indiciile, o foaie pe care să păstreze scorul și o sonerie pentru fiecare dintre concurenți (se poate potrivi, de asemenea, un clopot sau bate din palme).
  • 2
    Jocul începe. Când deschideți prezentarea, va apărea ecranul de titlu. Faceți clic cu mouse-ul și veți fi duși la primul tabel care conține indicii. Un jucător ales de dvs. va începe prin selectarea unei categorii și a unei valori.
  • Citiți indiciul cu voce tare. După ce ați citit, permiteți concurenților să facă rezervări cu soneria. Primul pe care îl rezervați va avea ocazia de a răspunde. Dacă faceți o greșeală, puteți rezerva un alt jucător. Dacă răspunsul este corect, veți obține puncte și puteți alege următoarea idee.
  • Dacă concurentul dă un răspuns greșit, pierde punctele acelui indiciu. În versiunea de televiziune, sunt admise și scoruri negative.
  • 3
    Utilizați un cronometru pentru acele indicii care rămân fără răspuns. Dacă nimeni nu utilizează semnalul sonor înainte de expirarea timpului, citiți răspunsul și răspundeți ultima persoană.
  • 4
    Continuați până când se termină prima rundă. Odată ce întregul tabel este complet, faceți clic pe link-ul din partea de jos a diapozitivului pentru a merge la a doua rundă.
  • 5
    Urmăriți scorul. Puteți folosi o foaie de hârtie sau un computer, astfel încât concurenții să știe în orice moment cât de mult pot paria pe indicii care merită dublu.
  • 6
    Continuați cu finalul jocului. Citiți categoria și dați fiecăruia șansa de a scrie pariul. După ce le-au scris, puteți arăta ideea.
  • Asigurați-vă că nimeni nu vede răspunsul celuilalt. Stabiliți un cronometru astfel încât toată lumea să știe cât timp trebuie să răspundă la idee.
  • După timpul disponibil, cereți concurenților să dezvăluie răspunsurile lor cu pariurile lor. Adăugați sau scădeți puncte din totalurile lor și declarați câștigătorul jocului!
  • Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit