gtemata.com

Cum se programează software-ul

Aveți ideea perfectă pentru un program, dar nu știți cum să îl transformați în realitate? Învățarea unui limbaj de programare necesită timp, dar mulți programatori de succes au învățat să se auto-învețe. Odată ce ați învățat elementele de bază, puteți crea un program simplu în cel mai scurt timp. Crearea programelor complexe va fi evident mai dificilă, dar cu multă practică veți reuși să vă realizați visul.

paşi

Partea 1

Aflați un limbaj de programare
1
Decideți limba de programare pentru a începe cu. Dacă nu ați scris niciodată un cod înainte, ar trebui să începeți cu o limbă potrivită unui începător - dar acest lucru vă permite încă să atingeți obiectivele stabilite. Există zeci de limbi de a alege, și fiecare este potrivit pentru un scop diferit. Unele dintre cele mai populare limbi de programare printre dezvoltatorii noi includ:
  • C: unul dintre cele mai vechi limbi de programare, dar încă utilizat pe scară largă. În plus, învățarea C va crea bazele pentru învățarea ulterioară a C ++ și Java.
  • C ++: una dintre cele mai utilizate limbi de programare de astăzi. Învățarea C ++ durează ceva timp și stăpânește limba chiar mai mult, dar odată ce ați învățat, veți deschide un număr mare de uși în fața dvs.
  • Java: un alt limbaj de programare extrem de popular, ale cărui programe pot rula pe aproape orice sistem de operare.
  • Python: una dintre cele mai simple limbi de programare, ale căror elementele de bază pot fi învățate în câteva zile. Cu toate acestea, rămâne un limbaj de programare foarte puternic, folosit pe multe servere și aplicații web.
  • 2
    Configurați mediul de dezvoltare. Veți avea nevoie de câteva instrumente pentru a începe să scrieți codul. Împreună, aceste instrumente formează "mediul de dezvoltare". Ce veți avea nevoie depinde de limba de programare aleasă.
  • Editor de cod: Practic toți programatorii folosesc acest tip de software. În timp ce este posibil să scrieți cod folosind un editor simplu de text cu Notepad, operația va fi mult mai simplă de un program capabil să evidențieze sintaxa codului și să automatizeze multe din sarcinile repetitive pe care trebuie să le faceți în timpul scrierea unui program. Unii editori de coduri populare includ Notepad ++, TextMate și JEdite.
  • Compilator sau interpret: Multe limbi, cum ar fi C și Java, trebuie să fie compilate sau interpretate înainte ca programul să ruleze de pe computer. Pentru a face acest lucru, va trebui să vă obțineți un compilator - sau un interpret - pentru limba dvs. de programare. Majoritatea compilatoarelor efectuează și verificări anti-bug în cadrul codului.
  • IDE (Mediu de Dezvoltare Integrat): unele limbi de programare au un editor de cod, un compilator și un sistem de raportare a erorilor integrate într-un singur program numit IDE. În general, este posibilă obținerea IDE de pe site-ul oficial al limbajului de programare ales.
  • 3
    Citiți ghidurile. Dacă nu ați planificat niciodată înainte, va trebui să începeți din partea de jos. Găsiți ghiduri pe Internet care ilustrează elementele de bază ale limbajului de programare ales. Aceste baze includ sintaxa, variabilele, funcțiile, rutinele, instrucțiunile condiționale și modul în care aceste elemente pot fi legate între ele.
  • Există multe surse din care să obțineți ghiduri, cum ar fi Udemy, Academia Khan, Codecademy, Code.org și multe altele.
  • 4
    Descărcați câteva exemple de programe și programe open source. Manipularea codului de probă vă poate ajuta să învățați mai bine limba. Pe internet veți găsi numeroase exemple și programe open source în care puteți vedea codul. Începeți cu programe simple, care ar putea avea legătură cu tipul de program pe care doriți să îl planificați într-o zi.
  • 5
    Creați programe simple pentru a afla ce ați învățat. Când vine timpul să începeți să vă scrieți propriul cod, trebuie să începeți de la elementele de bază. Scrieți câteva programe cu intrări și ieșiri simple. Practicați cu tehnicile necesare pentru a dezvolta programe mai complexe, cum ar fi gestionarea datelor și subrutine. Experimentați codul.
  • 6
    Alăturați-vă unei comunități de programatori. Fiind capabil să vorbească cu alți programatori cu experiență despre orice problemă este considerat a fi neprețuit. Veți găsi mulți programatori ca dvs. pe diferite site-uri și comunități pe Internet. Alăturați-vă unor comunități de programatori care sunt experți în limba dvs. de programare și citiți tot ce puteți. Nu vă fie frică să puneți întrebări, dar înainte de a pune întrebarea, mai întâi încercați să găsiți singuri soluția.
  • 7
    Înțelegeți că învățarea oricărui limbaj de programare necesită timp. Nu veți putea crea un program din primul moment în care vă aflați în fața tastaturii (și chiar dacă puteți, nu va fi un program complex). Învățarea de a folosi un limbaj de programare durează mult timp, dar cu cât veți practica mai mult și cu atât mai mult veți putea învăța și planifica mai repede.
  • Partea 2

    Proiectați-vă programul
    1
    Creați o schiță a programului dvs. Înainte de a începe să scrieți codul, ar fi mai bine să creați materiale scrise care să se refere la procesul de programare. Proiectul scoate în evidență obiectivele programului și descrie caracteristicile acestuia. În acest fel, nu riscați să pierdeți viziunea generală pe care ați creat-o.
    • Acest document ar trebui să discute fiecare dintre caracteristicile pe care doriți să le implementați, explicând, de asemenea, modul în care acestea vor fi implementate.
    • Proiectul ar trebui, de asemenea, să țină seama de experiența utilizatorilor și de modul în care utilizatorii interacționează cu programul.
  • 2
    În acest moment, creați o schemă. Indică modul în care utilizatorul poate naviga în program. În general, o diagramă va fi suficientă pentru un program simplu.
  • 3
    Determinați arhitectura programului. Acest factor va depinde de scopul programului. Știind care dintre următoarele structuri pot fi implementate cel mai bine în program, ajută la accelerarea dezvoltării.
  • 4
    Începeți cu un program "1-2-3". Este cea mai simplă dintre programele care vă permite să dobândiți zgomotul de bază al limbajului de programare pe care l-ați ales. Practic, un program 1-2-3 cere utilizatorului să introducă date, care vor fi afișate în ieșire. După aceea, programul este terminat.
  • Următorul pas către programul 1-2-3 este REPL (Loop Read-Execute-Print). Acesta nu este altceva decât un program 1-2-3 care începe din nou după ce a afișat rezultatul.
  • Încercați să creați un program de conducte. Acest tip de program transformă intrarea utilizatorului și rulează continuu. Această metodă poate fi utilizată pentru programe care necesită o interacțiune scăzută a utilizatorului, cum ar fi un program RSS. Programul va fi scris sub forma unei serii de clase într-o buclă.
  • Partea 3

    Creați un prototip
    1
    Concentrați-vă pe o caracteristică. Un prototip, de obicei, se concentrează pe caracteristica principală a programului. De exemplu, dacă creați un organizator virtual, prototipul dvs. poate consta din calendarul și funcția lui "eveniment suplimentar".
  • 2
    Continuați să experimentați până când ajungeți la rezultatul dorit. Prototipul dvs. ar trebui să poată fi folosit ca un program autonom. Va acționa ca o fundație pentru orice altă funcție, așa că asigurați-vă că funcționează bine. Continuați să perfecționați baza de program până când funcționează fără probleme și eficient.
  • Prototipul vă permite să faceți schimbări rapide și să le testați pe măsură ce mergeți.
  • Testați-vă prototipul pe alte mașini și testați alți utilizatori pentru a vă asigura că funcționează corect.
  • În general, prototipul se schimbă pe măsură ce lucrați la el.
  • 3
    Nu vă fie teamă să renunțați la prototip. Funcția prototipului este de a experimenta o idee înainte de ao implementa. Acesta vă permite să verificați dacă este posibil să implementați anumite caracteristici înainte de a merge la programul actual. În cazul în care prototipul nu funcționează bine, aruncați-l și începeți din nou. În acest fel, veți economisi multe dureri de cap.
  • Partea 4

    Creați programul

    1
    Creați o bază de pseudocode. Acesta este scheletul proiectului și va servi drept bază pentru codul actual. Pseudocodul este similar codului real, dar nu poate fi compilat. Mai degrabă, permite programatorului să creeze un proiect de cod real.
    • Pseudocodul se referă la sintaxa limbajului de programare și ar trebui să fie structurat exact ca un program real.
  • 2
    Extinde-ți prototipul. Puteți utiliza prototipul ca bază pentru un nou program sau îl puteți adapta în structura completă a programului. În orice caz, utilizați bine timpul petrecut în crearea prototipului și perfecționarea acestuia.
  • 3
    Începeți să scrieți codul. Acesta este sucul întregului proiect. Codul de scriere este cea mai costisitoare parte a timpului și necesită ca codul să fie recompilat și testat de mai multe ori pentru a vă asigura că totul funcționează. Dacă lucrați într-o echipă, pornind de la pseudocod poate ajuta la menținerea tuturor pe aceeași lungime de undă.
  • 4
    Observați tot codul. Folosind funcția de comentariu a limbajului de programare, puteți adăuga comentarii utile la cod. Nu numai că acest lucru va ajuta pe oricine care lucrează cu dvs. în program să afle imediat ce face fiecare bucată de cod, dar vă va ajuta să vă amintiți și ceea ce ați scris atunci când vă întoarceți la un anumit punct al codului pentru ao retesta.
  • Partea 5

    Testați programul
    1
    Testați fiecare caracteristică nouă. Fiecare caracteristică și / sau funcționalitate adăugată programului trebuie completată și testată. Cu cât mai multe persoane testează programul, cu atât sunt mai mari șansele de a găsi erori. Testerele dvs. ar trebui să fie conștiente de faptul că programul dvs. este departe de a fi terminat și că este posibil să întâmpinați erori grave.
    • Această fază este cunoscută sub numele de "testarea alfa".
  • 2
    Testați programul complet. Odată ce ați implementat toate caracteristicile și funcțiile pe care le doriți în programul dvs., ar trebui să începeți o fază intensă de testare care să acopere toate aspectele programului. Această fază ar trebui să includă și cel mai mare număr posibil de testere.
  • Această fază este cunoscută sub numele de "testarea beta".
  • 3
    Testați versiunea finală. Continuând să faceți modificări și îmbunătățiri în programul dvs., asigurați-vă că versiunea pe care doriți să o lansați a fost testată complet.
  • Partea 6

    Creați resurse
    1
    Determinați ce veți avea nevoie. Natura programului determină resursele necesare. Aveți nevoie de sunete personalizate? Lucrări grafice? Conținut? Traduceri? Toate aceste întrebări ar trebui să primească un răspuns înainte de a vă lansa programul.
  • 2
    Luați în considerare externalizarea. Dacă aveți nevoie de o mulțime de resurse, dar nu aveți talentul sau personalul necesar pentru a le crea singuri, ați putea să vă bazați pe profesioniști externi. Există sute de freelanceri pe Internet care așteaptă să lucreze la proiectul dvs.
  • 3
    Implementați-vă resursele. Asigurați-vă că acestea nu interferează cu funcționalitatea programului și că nu este nimic inutil. Adăugarea de resurse în general este o operațiune efectuată în etapele finale ale ciclului de programare, cu excepția cazului în care acestea fac parte integrantă din program - de cele mai multe ori acest lucru se întâmplă în cazul jocurilor video.
  • Partea 7

    Eliberarea programului
    1
    Luați în considerare ideea eliberării programelor în mod open source. În acest fel, alți programatori vă pot lua codul și îl puteți îmbunătăți. Open source este un model de publicare software bazat pe comunitate și este foarte greu pentru dvs. să faceți vreodată bani cu acest tip de software. Cu toate acestea, are avantaje: alți programatori se pot interesa de proiectul dvs. și pot aduce contribuții semnificative.
  • 2
    Creați un magazin. Dacă doriți să vindeți software-ul dvs., puteți crea pe site-ul dvs. un magazin sau un magazin pentru a permite clienților să achiziționeze și să descărcați software-ul. Rețineți că clienții plătitori se așteaptă să primească un produs complet funcțional.
  • În funcție de produsul dvs., există și o varietate de alte servicii prin care să vă vindeți software-ul.
  • 3
    Continuați să vă sprijiniți lansarea. După ce ați lansat software-ul, cel mai probabil veți începe să primiți rapoarte de eroare de la noii dvs. utilizatori. Clasificați aceste erori în funcție de severitate și începeți să lucrați la ele. Pe măsură ce actualizați programul, puteți să lansați versiuni noi sau patch-uri care corectează anumite bucăți de cod.
  • Excelentul serviciu de clienți post-lansare poate îmbunătăți satisfacția clienților dvs. și vă poate ajuta să răspândiți zvonuri pozitive despre dvs. sau despre programul dvs.
  • 4
    Reclamați software-ul dvs. Utilizatorii nu vor putea să înceapă să utilizeze software-ul dacă nu o cunosc. Citează copii de demonstrație site-urilor de revizuire online și reviste de calculatoare, revedeți ideea de a crea o versiune gratuită de încercare, să scrieți un comunicat de presă și să faceți tot ce puteți pentru a răspândi cuvântul despre noul dvs. program.
  • Afișați mai multe ... (1)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit