gtemata.com

Cum se joacă table

Backgammonul este unul dintre cele mai vechi jocuri pentru doi oameni și a încântat și a distra jocurile de peste tot în lume de peste 5000 de ani. Pentru a câștiga, trebuie să vă mutați toate piesele în tabla interioară și să le scoateți din ea. Dacă doriți să aflați cum să jucați table, urmați acești pași simpli.

paşi

Partea 1

preparare
Imaginea intitulată Play table Back Step 1
1
Aflați cum să cunoașteți tabloul de joc. Backgammon este jucat pe o placă în care sunt desenate 24 de triunghiuri înguste numite puncte. Culorile triunghiurilor sunt alternate și sunt grupate în patru cadrane de șase. Cele patru cadrane sunt masa interioară (casa) și masa exterioară a ambilor jucători și sunt separate de o bandă numită "bar", care împarte masa în două părți de aceeași lățime.
  • Jucătorii stau în fața celuilalt, confruntându-se cu două laturi opuse ale tabloului de joc. Casa fiecărui jucător este cadranul drept pe care toată lumea îl întâmpină. Cadrele interioare sunt opuse unul altuia, precum și cele exterioare, care se află în partea stângă a fiecărui jucător.
  • Scopul fiecărui jucător este de a-și muta pionii de pe tabla interioară a adversarului spre a lui, urmând o traiectorie în formă de potcoavă în sens invers acelor de ceasornic.
  • Triunghiurile sunt numerotate de la 1 la 24: numărul 24 este cel mai îndepărtat de player, iar numărul 1 este cel mai din dreapta în masa interioară. Jucătorii trebuie să facă pionii să efectueze căile inverse, astfel încât primul vârf al unui jucător este al 24-lea al celuilalt și invers.
  • Imagine intitulată Play table Back 2
    2
    Pregătiți masa. Fiecare jucător trebuie să aibă propriile 15 bucăți pentru a începe să joace. Pionii sunt de două culori, de obicei alb și roșu, sau alb-negru. Pentru a le plasa în masă, fiecare dintre cei doi jucători trebuie să plaseze două bucăți în număr 24, trei în număr 8, cinci în număr 13 și celelalte cinci în număr 6.
  • Amintiți-vă că sfaturile sunt numerotate diferit pentru fiecare dintre jucători, astfel încât piesele nu sunt stivuite.
  • Imaginea intitulată Play table Back Step 3
    3
    Rulați câte un zar pentru a decide cine ar trebui să înceapă. Jucătorul care primește cel mai mare număr începe primul. Dacă ambele obțin același rezultat, fotografia se repetă. Rezultatul total obținut va fi considerat prima mișcare pentru începătorul jucătorului. De exemplu, dacă un jucător a rulat un 5 și adversarul său este un 2, primul jucător începe jocul folosind 7 ca primă rolă.
  • Imaginea intitulată Play Table Tennis Step 4
    4
    Amintiți-vă că puteți dubla poșta dvs. în orice moment. În table, câștigătorul nu câștigă puncte, dar adversarul pierde puncte. Deci, dacă câștigi, adversarul va pierde punctele înscrise pe zarurile de dublare, sau chiar dublu sau triplu din acea valoare. Mortul de dublare nu este o moarte obișnuită de casting, ci mai degrabă un scorer. Începeți cu valoarea 1, dar puteți să-l măriți la fiecare rotire înainte de a rostogoli zarurile.
  • Dacă doriți să dublați ante-ul și adversarul dvs. acceptă, zarurile de dublare se vor întoarce până când veți marca noua valoare și vă veți poziționa în câmpul adversarului. El devine proprietarul și poate propune o altă dublare în timpul oricăror viitoare viraje.
  • Dacă adversarul nu acceptă dublarea, trebuie să acorde jocul și să piardă valoarea inițială a corespondenței.
  • Puteți dubla postul de mai multe ori, dar, în mod obișnuit, nu vă dublează mai mult de trei sau patru ori în timpul unui joc.
  • Partea 2

    Mutați pionii
    Imaginea intitulată Play backgammon Pasul 5
    1
    Trageți zarurile. Utilizați o mână mică pentru a rostogoli două zaruri pe șase laturi pe rând. Numerele obținute reprezintă două mișcări diferite. De exemplu, dacă primiți 3 și 5, puteți să mutați o bucată de trei spații și o altă piesă de 5 sau să mutați o singură bucată de 8 spații.
    • Asigurați-vă că rotiți zarurile în partea dreaptă a panoului dvs., de la o înălțime rezonabilă, astfel încât să poată sări și să se rostogolească înainte de oprire.
    • Dacă unul dintre zaruri cade pe un pion, se sfârșește de pe bord sau rămâne gata de bord, va trebui să re-roll.
  • Imaginea intitulată Play backgammon Pasul 6
    2
    Mutați piesele într-un vârf deschis. Un sfat este deschis dacă nu este ocupată de doi sau mai mulți pioni adversari. Puteți muta damele într-un punct gol, unul ocupat de unul sau mai multe dame sau unul ocupat de un checker al adversarului. Amintiți-vă că vă puteți deplasa în sens invers acelor de ceasornic din casa oponentului dumneavoastră.
  • Puteți începe de la piesa pe care o preferați, dar este o idee bună să scoateți imediat piesele din casa adversarului.
  • Două bucăți sunt suficiente pentru a bloca un punct, dar puteți acumula cât de multe doriți într-una.
  • Amintiți-vă că puteți muta o bucată de două ori câte două bucăți odată. De exemplu, dacă rezultatul rulourilor de zaruri este 3 și 2, puteți muta o bucată de 3 spații și apoi 2, dacă ambele mișcări se termină într-un vârf deschis. Alternativ, puteți deplasa un contor cu două spațiu într-un vârf deschis și apoi un alt contor de 3 spațiu într-un vârf deschis.
  • Imagine intitulată Play table Back Step 7
    3
    Dacă obțineți o rolă dublă cu zarurile, puteți folosi fiecare rezultat de două ori. Dacă faceți același număr cu ambele zaruri, aveți dreptul să faceți două mișcări suplimentare. De exemplu, dacă rotiți un dublu 3, puteți efectua patru mișcări de spațiu.
  • Din nou, puteți deplasa patru jetoane cu 3 spații, câte un jeton de patru ori cu 3 spații, dacă vă opriți întotdeauna mișcarea pe un vârf deschis sau orice combinație de mișcări și jetoane. Dacă spațiile totale călătorite sunt de 12 și fiecare mișcare se termină pe un vârf deschis, nu veți fi făcut greșeli.
  • Imaginea intitulată Play backgammon Pasul 8
    4
    Pierdeți rândul dacă nu puteți mișca nici un fel de piese. De exemplu, dacă rotiți un număr de 5-6, dar nu puteți mișca nici un jeton într-un vârf deschis mutându-i 5 sau 6 spații, veți pierde rândul. Dacă puteți să mutați doar o serie de spații, puteți face această mișcare și nu cealaltă. Dacă puteți juca doar un număr sau altul, trebuie să alegeți cel mai înalt număr.
  • Această regulă se aplică și în cazul în care ați obținut dublu. Dacă nu puteți mișca piesele din valoarea obținută, veți pierde rândul.
  • Imagine intitulată Play backgammon Pasul 9
    5
    Încercați să vă protejați piesele. Evitați să lăsați o singură bucată într-un punct - în acea poziție, numită o blot ("descoperire"), piesele opuse pot sosi, care pot mânca sau pot lovi ("lovit"), pionul tău. O bucată de mâncare se întoarce în joc în bară și trebuie să înceapă din nou pe calea de la vârful a 24-a. Cel puțin în primele etape ale jocului, încercați întotdeauna să aveți cel puțin doi pioni într-un singur punct.
  • Imaginea intitulată Play table Back 10
    6


    Încercați să dominați masa. Înainte de a începe să vă mutați damele în casă, ar trebui să încercați să ocupați multe puncte cu 2 sau 3 piese, mai degrabă decât câteva puncte cu 5 sau 6 piese. În acest fel, nu numai că veți avea mai multe șanse să găsiți spikes deschise atunci când trebuie să vă mișcați, dar veți face mai dificil pentru adversar să găsească spikes liber pe care să se mute.
  • Partea 3

    Mănâncă și coală
    Imaginea intitulată Play table Back 11
    1
    Acesta ocupă un vârf descoperit pentru a muta piesa adversarului în bară. Dacă poți muta o piesă într-o pată, un punct ocupat de o singură piesă opusă, acesta va fi plasat pe bara. Ar trebui să-l încercați ori de câte ori puteți, dacă mișcarea vă ajută să vă aduceți pionii mai aproape de casă. Aceasta este o tactică bună pentru a încetini adversarul.
    • Ori de câte ori piesa adversarului tău este terminată pe bara, nu poate fi mișcată până când nu este repoziționată în casă.
  • Imaginea intitulată Play table Back 12
    2
    Întoarce-ți pionii care au fost mâncați. Dacă adversarul tău ocupă un pic care conține unul dintre plicuri, trebuie să-l pui pe bară. În acest moment trebuie să returnați piesa în casa oponentului dvs. prin rotirea zarurilor și mutarea acestuia într-un punct deschis la care puteți ajunge. Dacă nu faceți un număr valid, veți pierde rândul său și va trebui să încercați din nou.
  • De exemplu, dacă rotiți un 2, puteți să-i întoarceți pe pion până la punctul 23, dacă este deschis.
  • Nu puteți alege suma celor două numere pentru a găsi o cutie deschisă. De exemplu, dacă rotiți cifrele 6 și 2, nu puteți deplasa contorul la cel de-al optulea sfat: puteți alege doar al șaselea sau al doilea punct.
  • Imaginea intitulată Play table Back 13
    3
    Mutați celelalte piese când le-ați pus pe toate pe cele din spate. Dacă ar fi trebuit doar să întoarceți un pion, ați putea folosi a doua rolă pentru a muta un pion din joc.
  • Dacă aveți doi pioni în bar, va trebui să le puneți pe amândoi înapoi înainte de a le muta pe ceilalți. Dacă puteți face doar o întoarcere, nu veți putea lua a doua șansă.
  • Dacă ai mai mult de două piese în bara, poți să le muți pe ceilalți numai după ce le-ai făcut înapoi.
  • Partea 4

    Scoateți pionii
    Imaginea intitulată Play table Back 14
    1
    Aflați cum să câștigați un joc. Pentru a câștiga, trebuie să fii primul jucător care ia toate piesele de pe tablă. Pentru a face acest lucru, va trebui să obțineți un rezultat cu zarurile care vă permit să ajungeți sau să depășiți marginea plăcii.
    • De exemplu, dacă rotiți câte 6 și 2, puteți scoate două bucăți în punctele respective. Alternativ, puteți lăsa pionul să iasă la un punct mai jos de al șaselea.
  • Imagine intitulată Play table Back 15
    2
    Mutați toate damele la bordul interior. Îți poți scoate damele numai atunci când sunt în casa ta, în sfaturile 1-6. Nu uitați, totuși, că acestea pot fi, de asemenea, consumate în masa dvs. interioară.
  • Dacă jucătorul opus are un pion în bară, el poate intra în continuare într-o pată din casa ta, dacă este cazul, obligându-te să aduci înapoi un pion la începutul căii.
  • Imaginea intitulată Play table Back 16
    3
    Începe să aduci pionii. Pentru a scoate un jeton, trebuie să obțineți o mișcare egală cu sau mai mare decât numărul de vârf din zaruri. De exemplu, dacă ați tras un 4 și un 1 și aveți pioni pe al treilea și la primul vârf, le puteți scoate. Dacă rotiți un dublu 6, puteți scoate patru jetoane de la punctul șase sau orice combinație de 4 piese în cele 6 puncte ale casei dvs.
  • Dacă aveți în continuare o șansă de a utiliza și nu aveți nici un jeton de eliminat, va trebui totuși să utilizați mutarea, dacă este permisă. De exemplu, dacă aveți doar două jetoane la al șaselea și al cincilea punct de stânga, și rotiți câte 2 și 1, puteți muta un jeton de la al șaselea la al patrulea și altul de la al cincilea la al patrulea.
  • Singurul caz în care puteți scoate un jeton dintr-un punct inferior, cu o rolă mai mare decât numărul vârfului, este când nu există alte piese în cele mai înalte puncte. Puteți folosi un 5 pentru a scoate un token de la punctul trei numai dacă nu aveți alte dame pe cele patru, cinci și șase (și bineînțeles că nu aveți jetoane în afara casei).
  • Dacă folosiți cel mai mare rezultat al rulourilor de zaruri mai întâi că nu puteți utiliza cea mai mică rolă, va trebui mai întâi să utilizați numărul cel mai mic. De exemplu, dacă rotiți un 5 și un 1 și aveți un jeton pe al cincilea vârf, va trebui mai întâi să utilizați 1 pentru a muta cheia pe al patrulea sfat și apoi să o scoateți cu 5.
  • Imaginea intitulată Play table Back 17
    4
    Ia toate cele 15 din pungile tale. Jucătorul care reușește să o facă mai întâi câștigă jocul. Nu toate victoriile sunt la fel. Oponentul dvs. poate pierde în unul din trei moduri:
  • Înfrângerea normală. Se întâmplă atunci când iei primele dame în timp ce adversarul tău trebuie să-și scoată totul. Oponentul dvs. va pierde doar valoarea de la dublarea morții.
  • festă. Dacă scoateți toate damele înainte ca adversarul să reușească să scoată unul, vor avea de suferit o gamă și vor pierde de două ori valoarea dublării.
  • joc de table. Dacă scoateți toate piesele și adversarul are încă bucăți în bar sau în casa dvs., va suferi un table și va pierde de trei ori valoarea zarurilor de dublu.
  • Imaginea intitulată Play back table 18
    5
    Redați din nou. Jocurile de table se joacă adesea pe mai multe jocuri, deoarece fiecare dintre ele merită un anumit număr de puncte. Ați putea stabili o cotă care să fie atinsă pentru a decide câștigătorul.
  • Dacă doriți să jucați mai multe jocuri, dar timpul disponibil pentru dvs. sa terminat, luați notă de scorurile obținute până la acel punct, pentru a relua întâlnirea în viitor.
  • Sfaturi

    • Dacă aveți același număr în ambele zaruri (de exemplu, 4 și 4), faceți dublu. Dacă ați dublat, în loc să efectuați două mișcări egale cu numărul obținut, puteți face patru mișcări egale cu numărul respectiv. De exemplu, dacă aveți 3 și 3, puteți deplasa 3 puncte de patru ori.
    • Dacă zarurile (sau chiar și numai unul dintre ele) cad din bord, trebuie să le reînsufleți pe amândouă.

    Lucruri de care ai nevoie

    • Table de bord
    • 30 de bucăți de două culori diferite (15 pe culoare)
    • Două zaruri
    • Un adversar
    Afișați mai multe ... (15)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit