gtemata.com

Cum sa faci un pahar de vin cu Blender

Blender este un program de grafică 3D destul de greu de învățat. Cu toate acestea, cu acest ghid veți putea să-l utilizați. Continuați să citiți pentru a afla cum.

paşi

Partea 1

Creați o parte rotundă a sticlei de vin
1
Deschideți Blender și ștergeți cubul implicit.
  • 2
    Asigurați-vă că este selectat motorul Cycles Render. De asemenea, cealaltă opțiune ar trebui să fie implicită.
  • Imagine intitulată Adăugați cilindrul.jpg
    3
    Dați clic pe Adăugați > plasă > Cilindru.
  • 4
    Treceți în vederea frontală. Puteți face acest lucru apăsând 1 pe tastatura numerică.

    Imaginea intitulată Cylinder_front_view.jpg
  • 5
    Măriți sau apăsați "." pe tastatura numerică pentru a încadra obiectul selectat.
  • 6
    Apăsați 5 de pe tastatură pentru a schimba perspectiva.
  • 7
    Faceți clic pe reprezentarea vizuală și selectați Grid (Wireframe). Apoi modifică Modul de la Obiect la Modificare.

    Imaginea intitulată Wireframe.jpg
  • 8
    Apăsați Ctrl-R pentru a tăia un cerc.
  • 9
    Ținând cursorul peste centrul cilindrului, mutați rotița mouse-ului. Fă-o până când vezi trei inele, apoi dă clic pe cilindru.
  • 10
    Apăsați tasta A. Veți anula selecția curentă.
  • Imaginea intitulată
    11
    Apăsați tasta B de pe tastatură, puneți cursorul în colțul din stânga sus al cilindrului și selectați cea mai înaltă linie. Alegeți rândul de sus.
  • 12
    Faceți clic pe S. Acest instrument vă permite să redimensionați selecția în funcție de un factor de scală. Reduceți-l cu un semn pe grilă și faceți clic cu mouse-ul.
  • 13
    Apăsați Ctrl-A pentru a deselecta.
  • 14
    Apăsați B și selectați inelul central.
  • 15
    Apăsați S (scala sculei) și măriți 1 punct pe grila.
  • 16
    Apăsați Ctrl-A pentru a deselecta.
  • Imaginea intitulată Blender_Scaling_down.jpg
    17
    Apăsați B pentru a selecta inelul de deasupra inelului mijlociu.
  • 18
    Apăsați S și măriți o jumătate de marcaj pe grilă.
  • 19
    Apăsați Ctrl-A pentru a deselecta.
  • 20
    Apăsați B pentru a selecta inelul sub inelul central.
  • Image cu titlul Progress_so_far_for_wine_glass.jpg
    21
    Apăsați S și faceți până la trei puncte pe grila. În imagine, veți vedea ce ar trebui să arate sticla în acest moment.
  • 22
    Apăsați Ctrl-A pentru a deselecta.
  • 23
    Apăsați B pentru a selecta inelul sub inelul central.
  • Imaginea intitulată Four_wide.jpg
    24
    Apăsați S și micșorați patru puncte pe grilă.
  • Imaginea intitulată Vertices to delete.jpg
    25
    Țineți apăsat butonul mijlociu al mouse-ului (sau roata) pentru a roti obiectul. Dacă vedeți încă grilă în partea de sus, faceți clic pe butonul din dreapta pentru ao selecta și apăsați pe Ștergeți. Din opțiunile selectați Vertices. Aceasta este ceea ce veți șterge.
  • Partea 2

    Realizarea sticlei
    1
    Apăsați tasta 1 de pe tastatura numerică pentru a comuta în vederea frontală.
  • 2
    Cu partea inferioară de sticlă selectată, apăsați pe E pentru extrudare.
  • 3
    Trageți în jos pentru două puncte pe grilă. Faceți clic pe butonul mouse-ului pentru a seta lungimea.
  • 4
    Apăsați S, apoi reduceți lățimea a două semne pe grilă.
  • 5
    Apăsați E pentru extrudare.
  • Imaginea intitulată Stem.jpg
    6
    Trageți în jos până la a doua linie principală a grilajului, apoi întoarceți-vă trei linii.
  • 7
    Apăsați E pentru extrudare.
  • 8
    Trageți un semn pe grila.
  • 9
    Apăsați S și măriți două puncte pe grila.

    Imaginea intitulată Widening_by_2.jpg
  • 10
    Apăsați E pentru extrudare.
  • 11
    Trageți un semn pe grila.


  • Imaginea intitulată Base_of_glass.jpg
    12
    Apăsați S și măriți 5 puncte pe grila de pe ambele părți, pentru un total de 10.
  • 13
    Apăsați E pentru extrudare.
  • Image titled Very_bottom_of_glass.jpg
    14
    Trageți un semn pe grila. Aceasta este baza simplă a unui pahar de vin. Dacă ați urmat pașii corect, ar trebui "odihnă" pe o linie principală a rețelei.
  • 15
    Modificați reprezentarea vizuală la solid și modul Modificare la obiect.

    Imaginea intitulată Changing_mode.jpg
  • 16
    Măriți vizualizarea, apoi apăsați Shift și butonul din mijloc al mouse-ului pentru a muta obiectul în lateral.
  • 17
    Asigurați-vă că aspectul geamului este aproximativ cel dorit. Utilizați imaginea ca referință.
  • Grilă (dacă este prezent) nu este un vârf, este o față. Apăsați 1, schimbați reprezentarea vizuală în Retic, asigurați-vă că vederea este ortografică și nu perspectivă (5), apoi selectați (B) toate vârfurile părții superioare a geamului. Asigurați-vă că sunteți în modul Editare, apăsați Ștergeți și trebuie să apară un meniu. Faceți clic pe Ștergeți fața.
  • 18
    Apăsați Smooth (Smoală) pe partea stângă a ecranului pentru a netezi marginile ascuțite ale geamului.

    Imaginea intitulată Smoothing_glass.jpg
  • 19
    În partea dreaptă a ecranului, dați clic pe cheie (modificatori de obiecte).
  • 20
    Dați clic pe Adăugați modificatorul > Suprafața subdivizată. Această comandă îmbunătățește și mai mult forma.
  • Imaginea intitulată Blender Views_and_Render.jpg
    21
    Setați la trei (3) Vizualizări și Rendere. Puteți crește valoarea, dar ar fi nevoie de mai mult timp pentru a face sticla.
  • 22
    Apăsați 5 pentru a schimba perspectiva. Utilizarea roții, dacă este disponibilă, lărgește vederea.
  • Partea 3

    Finalizați sticla
    Imaginea intitulată Blender moving cursor.jpg
    1
    Plasați cursorul undeva sub pahar, ca în imagine. Următorul element al imaginii va fi adăugat acolo.
  • Imaginea intitulată Blender a adăugat planul.jpg
    2
    Accesați Adăugați > plasă > Plan. Veți introduce un plan sub sticlă.
  • Imaginea intitulată Blender table top.jpg
    3
    Odată ce avionul este selectat, apăsați S pentru ao redimensiona și pentru ao face mai mare. Proporțiile trebuie să fie cele ale unui tabel în comparație cu un pahar de vin.
  • 4
    Cu planul încă selectat, mergeți în partea dreaptă a ecranului și faceți clic pe pictograma Materiale.
  • Imaginea intitulată Blender Diffuse și Color.jpg
    5
    Selectați opțiunea Diffused BSDF, apoi alegeți o culoare similară celei pe care o vedeți în imagine.
  • Imaginea intitulată Cursor blender în spatele camera.jpg
    6
    Adăugați o altă podea pentru sursa de lumină. Pentru aceasta, faceți clic pe în spatele camera și plasați cursorul acolo.
  • Selectați Adăugați > plasă > Plan.
  • Apăsați R pentru a roti planul, astfel încât să acționeze ca o suprafață reflectorizantă pentru geamul și sursa de lumină.
  • Imaginea intitulată Blender light source.jpg
    Apăsați S pentru a redimensiona planul. Ar trebui să arate similar cu ceea ce vedeți în imagine.
  • 7
    Cu planul încă selectat, accesați secțiunea Materiale pe care ați deschis-o mai devreme. Selectați emisiunea, cu o putere de 10.
  • 8
    Faceți clic cu butonul din dreapta al mouse-ului la primul etaj pentru al selecta, apoi utilizați săgeata albastră și mențineți apăsat butonul stâng al mouse-ului, ridicați-l pentru a acoperi doar fundul geamului. În acest moment, coborâți-l până se află chiar sub baza geamului.
  • Imaginea intitulată Blender camera perspective.jpg
    9
    Schimbați perspectiva apăsând zero (0). Acum vă veți uita la geam din punctul de vedere al camerei.
  • 10
    Dacă trebuie să ajustați vizualizarea, schimbați proprietățile.
  • Du-te la Vista > Proprietăți (din stânga jos).
  • Găsiți caseta cu elementul Blocare pentru vizualizare. Faceți clic pe acesta, apoi urmați acești pași dacă doriți să mutați sticla: asigurați-vă că este selectată, apoi țineți apăsată tasta Shift și butonul din mijloc al mouse-ului (sau rotița de derulare) și mutați-o. De asemenea, puteți utiliza rotița pentru a mări sau micșora vederea.
  • 11
    Dacă nu ați făcut deja acest lucru, salvați proiectul.
  • Imagine cu denumirea Blender duplicated wine glasses.jpg
    12
    Duplicați paharul de vin apăsând Shift + D. Cel nou va fi generat direct peste cel vechi.
  • 13
    Mutați-o astfel încât să rămână aliniată la cea originală. Puteți face acest lucru apăsând X, astfel încât să se miște numai pe axa X.
  • 14
    Din moment ce utilizați în continuare "aparat foto", mișcați ochelarii, astfel încât ambii au perspectiva corectă.
  • 15
    Ați terminat cu modificările proprietății, apoi faceți clic din nou pe Vista > Proprietăți pentru a închide fereastra.
  • Imaginea intitulată Blender initial render.jpg
    16
    Observați-vă progresul. Faceți clic pe pictograma camerei din partea dreaptă, apoi pe imagine, fără a schimba nimic. Intensitatea este setată la o valoare scăzută (10), deci nu ar trebui să dureze prea mult. În imagine puteți vedea cum ar trebui să arate scena.
  • Imaginea intitulată Blender integrator.jpg
    17
    Căutați secțiunea Integrator din partea dreaptă a ecranului. Dacă este minimizat, faceți clic pe săgeata.
  • 18
    Vedeți redarea și verificați dacă vă place. În caz contrar, apăsați ESC. Apăsați ESC din nou, apoi zero (0). În acest fel, veți lăsa vizualizarea camerei.
  • 19
    Faceți clic cu butonul din dreapta al mouse-ului pe planul respectiv "emit lumina". Setați puterea la 15 sau 20.
  • 20
    Redenumiți redarea pentru a da aspectul dorit de pe geam.
  • 21
    Salvați proiectul. Probabil doriți o reprezentare a lucrării dvs. vizibilă în afara Blenderului.
  • Deplasați mouse-ul peste imagine și apăsați F3. Selectați tipul de format și îi atribuiți un nume când ați terminat.
  • Sfaturi

    • Dacă nu vedeți grila atunci când începeți să faceți modificări, apăsați din nou 1. Ar trebui să apară.
    • Dacă paharul de vin nu arată drept, probabil că nu ați poziționat corect planul de reflexie.
    • Rezoluția este de 50%. Puteți experimenta prin ridicarea acestei valori, însă considerați că va dura mai mult timp pentru a face.
    • Pentru a vă oferi o estimare a timpului, 500 de eșantioane necesită 22 de minute pe un sistem cu memorie RAM de 6 GB.

    Lucruri de care ai nevoie

    • Un mouse cu trei butoane cu o roată este foarte util
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit