gtemata.com

Cum se creează un program

Programele de calculator sunt implementate oriunde în prezent, de la mașini la telefoane inteligente și în aproape fiecare loc de muncă. Pe măsură ce lumea devine din ce în ce mai digitală, cererea de noi programe va continua să crească. Dacă aveți următoarea idee care poate schimba lumea, de ce nu o faceți singur? Începeți de la pasul 1 pentru a afla cum să învățați un limbaj de programare, pentru a vă dezvolta ideile într-un produs care poate fi testat și apoi corectați-l pentru al face pregătit pentru publicare.

paşi

Partea 1

Găsiți o idee
Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 1
1
Gândiți-vă la idei. Un program bun efectuează o sarcină care face viața mai ușoară pentru utilizator. Cercetați programele disponibile în prezent pentru sarcina pe care doriți să o efectuați și verificați modalități de a face procesul mai ușor sau mai clar. Un program de succes oferă utilizatorului o mulțime de utilitate.
  • Examinați operațiile pe care le faceți în fiecare zi pe computer. Există o modalitate prin care puteți automatiza o parte din aceste sarcini cu un program?
  • Scrieți orice idee. Chiar și acelea care par ridicol sau absurd, pentru că ar putea da viață ceva util sau strălucitor.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 2
    2
    Studiați celelalte programe. Ce fac ei? Cum ar putea fi îmbunătățite? Ce lipsește? Răspunsul la aceste întrebări vă poate ajuta să găsiți idei.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 3
    3
    Scrieți un document al proiectului. Acest document va descrie caracteristicile și obiectivele proiectului dvs. În timpul fazei de dezvoltare puteți să vă referiți la documentul proiectului, pentru a nu pierde concentrația și pentru a nu abate de la ideea inițială. Scrierea documentului de proiect vă va ajuta, de asemenea, să decideți cel mai bun limbaj de programare.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 4
    4
    Începeți cu ceva simplu. Când sunteți începător de programare, cea mai bună alegere este să începeți cu lucruri mici și să petreceți timp cu cei mai pretențioși. Veți învăța mai multe dacă aveți obiective tangibile pe care le puteți realiza cu un program simplu.
  • Partea 2

    Aflați o limbă
    Imaginea intitulată Creați un program Pasul 5
    1
    Descărcați un editor de text bun. Aproape toate programele sunt scrise în editoare de text și apoi compilate pentru a rula pe computere. Deși puteți utiliza programe precum Notepad sau TextEdit, este recomandat să descărcați un editor care evidențiază sintaxa ca Notepad ++, JEdit sau Sublime Text. Aceste programe vor facilita foarte mult analiza vizuală a codului.
    • Unele limbi, cum ar fi Visual Basic, includ un editor și un compilator într-un singur program.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 6
    2
    Aflați un limbaj de programare. Toate programele sunt create prin scrierea de coduri. Dacă doriți să vă creați propriile programe, va trebui să cunoașteți cel puțin un limbaj de programare. Limbile pe care le veți învăța vor varia în funcție de tipul de program pe care doriți să-l creați. Unele dintre cele mai utile și cele mai importante includ:
  • C - C este un limbaj de nivel scăzut care interacționează foarte atent cu hardware-ul calculatorului. Este una dintre cele mai vechi limbi care este încă utilizată pe scară largă.
  • C ++ - cea mai mare parte negativă a lui C este aceea că nu este orientată obiect. Și C ++ rezolvă această problemă. C ++ este în prezent cel mai folosit limbaj de programare din lume. Programe precum Chrome, Firefox, Photoshop și multe altele sunt scrise în C ++. Este, de asemenea, un limbaj foarte folosit pentru jocuri video.
  • Java - Java este o evoluție a C ++, și este extrem de portabil. Cele mai multe computere, indiferent de sistemul lor de operare, pot rula o mașină virtuală Java, ceea ce face programul aproape universal utilizabil. Este utilizat pe scară largă pentru jocuri video și companii și este adesea recomandată ca limbă esențială.
  • C # - C # este un limbaj bazat pe Windows și este unul dintre cele mai utilizate pentru crearea de programe pentru Windows. Este foarte asemănător cu Java și C ++ și ar trebui să fie ușor de învățat dacă cunoașteți deja aceste limbi. Dacă doriți să creați un program pentru Windows sau Windows Phone, va trebui să cunoașteți această limbă.
  • Obiectiv-C - Acesta este un alt văr de limbă C conceput special pentru sistemele Apple. Dacă doriți să creați o aplicație pentru iPhone sau iPad, aceasta este limba potrivită pentru dvs.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 7
    3
    Descărcați compilatorul sau interpretul. Pentru orice limbă de nivel înalt, cum ar fi C ++ sau Java și multe altele, veți avea nevoie de un compilator pentru a vă converti codul într-un format care poate fi utilizat de computerul dvs. Există multe compilatoare de alegere, pe baza limbii pe care o utilizați.
  • Unele limbi sunt interpretate, ceea ce înseamnă că nu au nevoie de un compilator. Ele necesită numai ca interpretul de limbă să fie instalat pe computer și programul poate fi executat imediat. Câteva exemple de limbi interpretate includ Perl și Python.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 8
    4
    Aflați conceptele de bază ale programării. Indiferent de limba pe care ați ales-o, va trebui să învățați câteva concepte comune de bază. Știind cum să gestionați sintaxa limbii vă va permite să creați programe mult mai puternice. Conceptele comune includ:
  • Declare variabile - variabilele sunt modul în care datele sunt stocate temporar în programul dvs. Aceste date pot fi apoi salvate, editate și recuperate în alte părți ale programului.
  • Folosind instrucțiuni condiționale (dacă, altfel, când, etc.) - acestea sunt funcțiile de bază ale programului și dictează modul în care funcționează logica. Declarațiile condiționate se bazează pe condiții "fals" și "fals".
  • Folosind buclele (pentru, gata, face, etc.) - buclele vă permit să repetați procesele de mai multe ori până când este dată comanda de oprire.
  • Utilizați secvențe de evacuare - aceste comenzi execută funcții cum ar fi crearea de noi linii, indentări, citate etc.
  • Comentând codul - comentariile sunt cheia pentru a vă aminti ce face codul dvs., pentru a ajuta alți programatori să înțeleagă codul dvs. și pentru a dezactiva temporar o parte a codului.
  • Înțelegerea expresiilor regulate.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 9
    5
    Găsiți texte în limba pe care o alegeți. Există cărți pentru fiecare limbă și pentru toate nivelele de experiență. Le puteți găsi în librării locale sau pe internet. Un text poate fi un instrument inestimabil deoarece îl puteți păstra la îndemână atunci când lucrați.
  • În plus față de cărți, rețeaua este o sursă inepuizabilă de ghiduri și tutoriale. Căutați ghiduri de limbi pe care le-ați ales pe site-uri precum Code.org, Bento, Udacity, Udemy, Khan Academy, W3Schools și multe altele.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 10
    6
    Urmăriți cursurile. Oricine poate învăța singuri cum să creeze un program dacă are hotărârea corectă, dar în unele cazuri un profesor și un mediu de clasă pot fi foarte utile. Timpul privat cu un expert poate reduce considerabil timpul necesar pentru a înțelege conceptele fundamentale ale programării. Sălile de clasă reprezintă un loc minunat pentru a învăța concepte avansate de matematică și logică necesare pentru programe mai complexe.
  • Lecțiile costă bani, deci asigurați-vă că vă abonați la clase care vă vor ajuta să aflați ce doriți să știți.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 11
    7
    Puneți întrebări. Internetul este o modalitate foarte bună de a vă conecta cu alți dezvoltatori. Dacă rămâneți blocat pe un proiect, cereți ajutor pe site-uri precum Stackoverflow. Asigurați-vă că puneți întrebările în mod inteligent și dați dovada că ați încercat deja mai multe soluții posibile.
  • Partea 3

    Construirea prototipului
    Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 12
    1
    Începeți să scrieți un program simplu cu principalele caracteristici. Acesta va fi prototipul care arată caracteristicile pe care încercați să le atingeți. Un prototip este un program rapid și ar trebui corectat până când veți găsi un design care să funcționeze. De exemplu, dacă creați un program pentru un calendar, prototipul dvs. va fi un calendar simplu (cu datele corecte!) Și o modalitate de a adăuga evenimente la acesta.
    • Prototipul dvs. se va schimba adesea în timpul ciclului de dezvoltare atunci când veți găsi noi modalități de abordare a problemelor sau o idee pe care doriți să o integrați în program.
    • Prototipul nu trebuie să fie pregătit grafic. De fapt, grafica și designul ar trebui să fie unul dintre ultimele lucruri pe care să vă concentrați. Folosind din nou exemplul calendarului, prototipul dvs. ar trebui să fie format numai din text.
    • Dacă faceți un joc, prototipul dvs. ar trebui să fie distractiv! Dacă prototipul nu este distractiv, probabil că nu va fi chiar jocul complet.
    • Dacă mecanica dorită nu funcționează în prototip, este probabil să începeți de la zero.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 13
    2
    Formați o echipă. Dacă dezvoltați singur un program, puteți folosi un prototip pentru a ajuta la construirea echipei. O echipă vă va ajuta să identificați erorile mai rapide, corecte și să proiectați aspectele grafice ale programului.
  • O echipă nu este necesară pentru proiecte mici, dar va reduce semnificativ timpul de dezvoltare.
  • Conducerea unei echipe este o operație complexă și dificilă și necesită o bună gestionare a calității și o echipă bine construită.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 14
    3
    Începeți de la zero, dacă este necesar. Când sunteți familiarizați cu limba dvs., este posibil să creați prototipuri de lucru în câteva zile. Din acest motiv, nu vă fie teamă să vă smulgeți ideea și să începeți din nou dintr-un alt punct de vedere dacă nu sunteți mulțumit de progresul dvs. Este mult mai ușor să implementați schimbări importante în acest stadiu și nu mai târziu când ați creat deja funcțiile.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 15
    4


    Observați totul. Utilizați sintaxa pentru a comenta în limba dvs. de programare pentru a lăsa note pe toate liniile importante de cod. Acest lucru vă va ajuta să vă amintiți ce faceți dacă ați fi nevoit să abandonați proiectul pentru o vreme și vă va ajuta pe ceilalți dezvoltatori să vă înțeleagă codul. Acest lucru este foarte important dacă lucrați ca parte a unei echipe de programare.
  • Puteți folosi comentariile pentru a dezactiva temporar piesele de cod în timpul testelor. Doar includeți codul pe care doriți să îl dezactivați în sintaxa de comentarii și nu va fi compilat. Apoi puteți șterge sintaxa comentariilor și codul va fi restabilit.
  • Partea 4

    Testarea Alfa
    Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 16
    1
    Reuniți o echipă de testare. În faza alfa, echipa de testare ar trebui să fie mică. Un grup mic va va ajuta sa primiti comentarii relevante si sa va oferiti sansa de a trata personal testerii. Ori de câte ori actualizați prototipul, noile versiuni vor fi trimise la testere alfa. Testerii vor încerca toate funcționalitățile incluse și vor încerca, de asemenea, să găsească erorile, documentând rezultatele lor.
    • Dacă dezvoltați un produs comercial, va trebui să vă asigurați că toți testerele dvs. semnează un acord de nedivulgare (CND). Acest lucru îi va împiedica să divulge informații altor persoane despre programul dvs. și vă va împiedica să sufli în presă și alți utilizatori.
    • Petreceți ceva timp proiectând un plan solid de testare. Asigurați-vă că testerii dvs. au o modalitate simplă de a raporta bug-uri în program și de a accesa versiuni noi ale alpha. GitHub și alte depozite de coduri reprezintă o modalitate excelentă de a face față acestei situații.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 17
    2
    Testați-vă prototipul în mod continuu. Bug-urile sunt ruina fiecărui dezvoltator. Erori în cod și utilizări neașteptate pot provoca multe probleme în produsul finit. Pe măsură ce continuați să lucrați cu prototipul, testați-l cât mai mult posibil. Faceți tot ce puteți pentru a găsi erorile din program și apoi încercați să evitați să faceți greșeli în viitor.
  • Încercați să introduceți date ciudate dacă programul dvs. funcționează cu date. Unele date foarte vechi sau în viitorul îndepărtat pot provoca reacții ciudate în program.
  • Introduceți tipuri greșite de variabile. De exemplu, dacă aveți un model care necesită vârsta utilizatorului, introduceți în schimb un cuvânt și vedeți ce se întâmplă cu programul.
  • Dacă programul dvs. are o interfață grafică, faceți clic pe tot. Ce se întâmplă atunci când vă întoarceți la un ecran anterior sau faceți clic pe butoane în ordine greșită?
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 18
    3
    Rezolvați bug-urile în ordinea priorității. Când corectați programul alfa, veți petrece o mulțime de timp de fixare a funcțiilor care nu funcționează corect. La organizarea rapoartelor de bug-uri ale testelor alpha, va trebui să le sortați în funcție de două valori: gravitate și prioritate.
  • Gravitatea unui bug este gradul de deteriorare pe care îl poate provoca. Bug-urile care provoacă prăbușirea programului, coruperea datelor și prevenirea executării programului se numesc Blocante. Caracteristicile care nu funcționează sau returnează rezultate incorecte sunt numite critice, în timp ce caracteristicile care sunt dificil de utilizat sau care arată neplăcut se numesc majore. Există, de asemenea, bug-uri Normal, Minor și Superfluous care afectează secțiuni mai mici sau caracteristici mai puțin importante.
  • Prioritatea unei erori determină ordinea în care îi veți rezolva în corecție. Rezolvarea problemelor unui program este un proces consumator de timp, care trebuie să fie scăzut din timp pentru a adăuga noi caracteristici și pentru a rafina programul. Deci, va trebui să luați în considerare prioritatea unui bug pentru a vă asigura că respectați termenele limită. Toate bug-urile de blocare și critice au cea mai mare prioritate, în unele cazuri numite P1. Bug-urile în P2 sunt, de obicei, bug-uri majore care trebuie rezolvate, dar nu vor împiedica publicarea produsului. Pentru bug-urile P3 și P4 nu există, de obicei, un termen limită pentru rezolvare și se încadrează în categoriile de îmbunătățiri ar fi frumos să pună în aplicare.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 19
    4
    Adăugați mai multe funcții. În timpul fazei alfa, veți adăuga mai multe funcționalități în programul dvs. pentru ao face mai asemănătoare cu programul descris în documentul dvs. de proiect. În timpul fazei alfa prototipul evoluează în bazele programului complet. La sfârșitul fazei alfabetice, programul dvs. ar fi trebuit să implementeze toate caracteristicile sale.
  • Nu vă îndepărtați prea mult de proiectul original. O problemă comună în dezvoltarea de software esteacumularea de funcționalități, adică adăugarea constantă de idei noi care duc la pierderea proiectului original și pierderea timpului în dezvoltare - Programul dvs. ar trebui să fie cel mai bun din categoria sa, și nu un meseriaș.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pas 20
    5
    Testați fiecare caracteristică atunci când o adăugați. Când adăugați o nouă funcție în faza alfa, livrați noua versiune testerelor. Regularitatea noilor versiuni va depinde în întregime de mărimea echipei dvs. și de viteza progresului dvs.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 21
    6
    Blochează caracteristicile atunci când faza alfa este terminată. Odată ce ați implementat toate funcțiile din programul dvs., puteți termina faza de alge. În acest moment, nu va trebui să adăugați alte caracteristici programului, iar cele incluse ar trebui să funcționeze. Acum puteți trece la o fază mai largă de testare și puteți finaliza programul, cunoscut sub numele de faza beta.
  • Partea 5

    Testarea beta
    Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 22
    1
    Măriți dimensiunea grupului de testare. În faza beta, programul este pus la dispoziția unui grup mult mai mare de persoane. Unii dezvoltatori fac beta faza publică, definită în acest caz beta deschis. Acest lucru permite tuturor persoanelor să se înregistreze și să participe la faza de testare a produselor.
    • În funcție de nevoile produsului dvs., puteți decide dacă să organizați o versiune beta deschisă.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 23
    2
    Verificați conectivitatea. Pe măsură ce programele devin tot mai interconectate, există șanse mari ca programul dvs. să se bazeze pe conectarea cu alte produse sau servere. Verificarea beta vă permite să vă asigurați că aceste conexiuni funcționează cu o sarcină mai mare, ceea ce va asigura că programul poate fi utilizat de public în momentul lansării.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 24
    3
    Rafinați-vă programul. În faza beta, nu veți mai trebui să adăugați funcționalități, astfel încât să vă puteți concentra pe îmbunătățirea esteticii și a ușurinței utilizării programului. În această fază, proiectarea interfeței cu utilizatorul devine o prioritate, pentru a se asigura că utilizatorii nu întâmpină dificultăți în navigarea programului și pot profita de toate caracteristicile acestuia.
  • Designul interfeței poate fi foarte dificil și complex. Există specialiști care sunt dedicați numai acestui aspect al programării. Asigurați-vă că proiectul dvs. personal este ușor de utilizat și plăcut pentru ochi. Este posibil să nu fie posibilă crearea unei interfețe profesionale fără cheltuieli semnificative și a unei echipe de dezvoltatori.
  • Dacă aveți banii disponibili, puteți angaja un designer grafic pentru a face interfața pentru dvs. Dacă ați creat un proiect minunat care poate deveni un program de succes, găsiți un bun designer și lăsați-l să se alăture echipei.
  • Imaginea intitulată Creați un program Pasul 25
    4
    Continuați să căutați bug-urile. De-a lungul fazei beta, trebuie să clasificați și să acordați prioritate erorilor găsite de utilizatori. Deoarece noii testere testează programul, probabil vor fi descoperite noi bug-uri. Eliminați bug-urile în funcție de prioritatea lor, ținând cont de termenele finale.
  • Partea 6

    Publicați programul
    Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 26
    1
    Reclamați programul. Dacă doriți să găsiți utilizatori, va trebui să vă asigurați că știu că programul dvs. există. Ca și în cazul oricărui produs, va trebui să faceți niște publicitate pentru a vă face cunoscută de oameni. Dimensiunea și profunzimea campaniei dvs. de marketing vor fi dictate de funcționalitatea programului dvs. și de bugetul la dispoziția dumneavoastră. Unele metode simple pentru a mări expunerea programului dvs. includ:
    • Publicați postările din programul dvs. pe forumuri specializate. Asigurați-vă că respectați regulile de publicare pentru a evita riscul ca postările dvs. să fie raportate ca spam.
    • Trimiteți comunicate de presă site-urilor de tehnologie. Găsiți câteva bloguri și site-uri de tehnologie care se ocupă de subiecte similare cu conținutul programului dvs. Trimiteți un comunicat de presă editorilor care descrie detaliile programului dvs. și cum funcționează. Includeți câteva instantanee ale ecranelor de programe.
    • Creați videoclipuri pe care să le încărcați pe YouTube. Dacă programul dvs. este conceput pentru a finaliza o anumită sarcină, creați un videoclip YouTube care vă arată programul în acțiune. Structurați videoclipurile ca ghiduri.
    • Creați pagini pe rețelele sociale. Puteți crea pagini Facebook și Google+ pentru programul dvs. și puteți utiliza Twitter pentru a lansa știri despre compania dvs. și despre program.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 27
    2
    Faceți programul disponibil pe site-ul dvs. web. Pentru programele mai mici, veți putea să încărcați fișierul direct pe serverul de site. Ați putea include un sistem de plăți dacă este software plătit. Dacă programul dvs. devine foarte popular, poate fi necesar să încărcați fișierul pe un server care poate gestiona mai multe descărcări.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 28
    3
    Creați un serviciu de asistență. Când programul dvs. a fost publicat, vor exista în mod inevitabil utilizatori cu probleme tehnice sau care nu înțeleg cum funcționează programul. Site-ul dvs. Web ar trebui să ofere documentație completă și un fel de serviciu de asistență. Acestea pot include un forum de asistență tehnică, un e-mail de asistență, ajutor live cu un operator etc. Ce puteți oferi utilizatorilor dvs. depinde de bugetul disponibil pentru dvs.
  • Imaginea intitulată Crearea unui program Pasul 29
    4
    Păstrați produsul actualizat. Aproape toate programele din zilele noastre primesc patch-uri și actualizări pentru o perioadă lungă de timp după lansarea lor. Aceste patch-uri pot rezolva bug-uri critice și necritice, pot actualiza protocoalele de securitate, pot îmbunătăți stabilitatea sau chiar pot adăuga caracteristici sau schimba grafică. Menținerea actualizată a programului vă va ajuta să rămâneți competitivi.

  • Afișați mai multe ... (1)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit