gtemata.com

Cum să învățați să programați utilizând limbajul C

C este unul dintre cele mai vechi limbi de programare - a fost dezvoltat în anii 1970 - dar este încă foarte puternic datorită structurii sale de nivel scăzut. Învățarea C este o modalitate excelentă de a vă pregăti pentru limbile cele mai complexe, iar noțiunile pe care le veți învăța vor fi utile pentru aproape toate limbile de programare. Pentru a afla cum să începeți programarea în C, citiți mai departe.

paşi

Partea 1

preparare
Imaginea cu titlul 53403 1 2
1
Descărcați și instalați un compilator. Codul C trebuie să fie compilat de un program care interpretează codul în semnal pe care mașina îl poate înțelege. Compilatorii sunt, de obicei, gratuite și există mai multe disponibile pentru diferite sisteme de operare.
  • În Windows, încercați Microsoft Visual Studio Express sau MinGW.
  • Pentru Mac, XCode este unul dintre cei mai buni compilatori C.
  • Pentru Linux, CGC este una dintre opțiunile cele mai utilizate.
  • Imaginea cu titlul 53403 2 2
    2
    Aflați elementele de bază. C este unul dintre cele mai vechi limbi de programare și poate fi foarte puternic. Acesta a fost proiectat pentru sisteme de operare Unix, dar a fost adaptat și extins pentru aproape toate sistemele de operare. Versiunea modernă a lui C este C ++.
  • C este înțeles în principiu prin funcții și în aceste funcții puteți utiliza variabile, instrucțiuni condiționale și bucle pentru stocarea și manipularea datelor.
  • Imaginea cu titlul 53403 3 2
    3
    Examinați codurile de bază. Uitați-vă la programul (foarte) simplu, mai târziu, pentru a obține o idee despre cum funcționează unele aspecte ale limbii și pentru a vă familiariza cu modul în care funcționează programele.
    #include int main () {printf ("Bună ziua, lume! N") -getchar () - return 0-}
  • Comanda este inserată înainte ca programul să pornească și să încarce bibliotecile care conțin funcțiile de care aveți nevoie. În acest exemplu, ne permite să folosim și funcțiile.
  • Comanda îi spune compilatorului că programul execută funcția apelată "principal" și care va întoarce un întreg atunci când este terminat. Toate programele din C efectuează o funcție "principal".
  • Simbolurile indică faptul că totul din ele este parte a unei funcții. În acest caz, ele denotă că tot ceea ce este în interior face parte din funcție "principal".
  • Funcția arată conținutul parantezelor de pe ecranul utilizatorului. Ghilimele garantează că șirul interior este imprimat literal. Secvența indică compilatorului să deplaseze cursorul la următoarea linie.
  • Denumirea sfârșitul unei linii. Cele mai multe linii de cod în C trebuie să se încheie cu un punct și virgulă.
  • Comanda instruiește compilatorul să aștepte ca un utilizator să apese un buton înainte de a continua. Acest lucru este util, deoarece multe compilatoare execută programul și închid imediat fereastra. În acest caz, programul nu se va închide până nu se apasă o tastă.
  • Comanda indică sfârșitul funcției. Rețineți cum funcționează "principal" fi o funcție. Aceasta înseamnă că va trebui să returnați un număr întreg la sfârșitul programului. unul "0" indică faptul că programul a fost executat corect - fiecare alt număr va însemna că programul a întâmpinat o eroare.
  • Imaginea cu titlul 53403 4 2
    4
    Încercați să finalizați programul. Tastați codul într-un editor de text și salvați-l ca fișier "* .c". Compilați-l cu compilatorul dvs., de obicei făcând clic pe butonul Build sau Run.
  • Imaginea cu titlul 53403 5 2
    5
    Comentează mereu codul tău. Comentariile fac parte din codul necomplicat, care vă permite să explicați ce se întâmplă. Acest lucru este util pentru a vă aminti ce este codul dvs. și pentru a ajuta pe alți dezvoltatori care ar putea utiliza codul dvs.
  • Pentru a comenta în C, introduceți-l la începutul comentariului și la sfârșit.
  • Observați toate părțile codului, cu excepția celor mai simple.
  • Puteți utiliza comentariile pentru a elimina rapid părți din cod, fără a le șterge. Simplu închideți codul care trebuie exclus cu etichete de comentariu și apoi completați programul. Dacă doriți să adăugați din nou codul, eliminați etichetele.
  • Partea 2

    Utilizați variabilele
    Imaginea cu titlul 53403 6 2
    1
    Înțelegeți funcția variabilelor. Variabilele vă permit să stocați date obținute prin calcule ale programului sau prin introducerea de către utilizatori. Variabilele trebuie definite înainte ca acestea să poată fi utilizate și există diferite tipuri de alegere.
    • Unele dintre cele mai comune variabile includ ,, și. Fiecare servește la stocarea unui alt tip de date.
  • Imaginea cu titlul 53403 7 2
    2
    Învățați să declarați variabilele. Variabilele trebuie să fie stabilite, sau "declarat"înainte de a fi utilizate de program. Puteți declara o variabilă prin introducerea tipului de date urmat de numele variabilei. De exemplu, următoarele sunt toate declarațiile valide ale variabilelor:
    float x-char nume-int a, b, c, d-
  • Rețineți că puteți declara mai multe variabile pe aceeași linie atâta timp cât acestea sunt de același tip. Pur și simplu separați numele variabilelor cu virgule.
  • Ca multe linii din C, fiecare linie de declarație variabilă trebuie să se încheie cu un punct și virgulă.
  • Imaginea cu titlul 53403 8 2
    3
    Aflați când să declarați variabilele. Trebuie să declarați variabilele la începutul fiecărui bloc de cod (părțile incluse în paranteze {}). Dacă declarați o variabilă mai târziu în bloc, programul nu va funcționa corect.
  • Imaginea cu titlul 53403 9 1
    4
    Utilizați variabile pentru a stoca intrarea utilizatorilor. Acum, că știți elementele de bază ale operării variabile, puteți scrie un program simplu care stochează intrarea utilizatorului. Veți folosi o altă funcție în program, numită. Aceasta funcționează căutând intrările furnizate pentru valori specifice.
    #include int principal () {int x-printf ( "Introduceți un număr: " ) -scanf ( "% d". &x) -printf ( "Ați introdus% d", x) -getchar () - întoarcere 0-}
  • Șirul indică o căutare pentru întregi în intrarea utilizatorului.
  • Prima dintre variabile indică unde să găsească variabila care să o modifice și stochează întregul în variabilă.
  • Comanda finală returnează întregul utilizator.
  • Imaginea cu titlul 53403 10 2
    5
    Manipulați variabilele dvs. Puteți utiliza expresii matematice pentru a manipula datele stocate în variabilele dvs. Cea mai importantă distincție care trebuie amintită pentru expresiile matematice este aceea că un singur atribuie o valoare variabilei, comparând valorile de la ambele părți pentru a verifica dacă ele sunt egale.
    x = 3 * 4 / * atribuie "x" 3 * 4 sau 12 * / x = x + 3- / * adaugă 3 la valoarea inițială de "x"și asociați noua valoare ca variabilă * / x == 15- / * verificați că "x" este egal cu 15 * / x < 10- / * verificați dacă valoarea "x" este mai mic de 10 * /
  • Partea 3

    Utilizați declarațiile condiționate
    Imaginea cu titlul 53403 11 2
    1
    Înțelegeți elementele de bază ale instrucțiunilor condiționate. Aceste declarații sunt inima multor programe. Aceste afirmații pot fi adevărate (TRUE) sau false (FALSE) și pot spune programului cum să acționeze în funcție de rezultat. Cea mai simplă afirmație este.
    • TRUE și FALSE funcționează diferit decât vă puteți imagina pe C. Declarațiile TRUE întotdeauna se termină prin potrivirea unui număr diferit de zero. Când executați o comparație, dacă rezultatul este TRUE, funcția va returna valoarea "1". Dacă rezultatul este FALSE, funcția va reveni la una "0". Înțelegerea acestui concept vă va ajuta să înțelegeți modul în care sunt procesate declarațiile IF.
  • Imaginea cu titlul 53403 12 2
    2
    Aflați operatorii condiționali de bază. Declarațiile condiționale se bazează pe utilizarea operatorilor matematici care compară valorile. Următoarea listă conține cele mai utilizate operatori condiționali.
     / * mai mare decât * /< / * mai mic decât * />= / * mai mare decât * /<= / * mai mic decât egal * / == / * egal cu * /! = / * altul decât * /
    10 > 5 TRUE6 < 15 TRUE8 >= 8 TRUE4 <= 8 TRUE3 == 3 TRUE4! = 5 TRUE
  • Imaginea cu titlul 53403 13 2
    3
    Scrieți o instrucțiune IF simplă. Puteți utiliza instrucțiunile IF pentru a determina ce ar trebui să facă programul după evaluarea instrucțiunii. Puteți să-l combinați cu alte afirmații condiționale mai târziu pentru a crea opțiuni multiple puternice, dar pentru moment, scrieți unul simplu pentru a vă obișnui.


    #include int main () {if (3 < 5) printf ( "3 este mai mic de 5") -getchar () -}
  • Imaginea cu titlul 53403 14 2
    4
    Utilizați instrucțiunile ELSE / ELSE IF pentru a vă extinde condițiile. Puteți extinde instrucțiunile FI utilizând ELSE și ELSE IF pentru a gestiona diferitele rezultate. Exemplele ELSE sunt executate dacă instruciunea IF este FALSE. Instrucțiunile ELSE IF vă permit să includeți mai multe instrucțiuni IF într-un singur bloc de cod pentru a gestiona diferitele cazuri. Citiți programul de probă de mai jos pentru a vedea interacțiunea acestora.
    #include int main () {int age-printf ( "Introduceți vârsta curentă: " ) -scanf ( "% d", vârsta $) -if (vârstă <= 12) {printf ( "Ești doar un copil! N" ) -} altfel dacă (vârstă < 20) {printf ( "Fiind un adolescent este cel mai bun! N" ) -} altfel dacă (vârstă < 40) {printf ( "Ești încă tânăr în spirit! N" ) -} altceva {printf ( "Cu vârsta ai devenit mai înțelepți. N" ) -} retur 0-}
  • Programul primește informația utilizatorului și îl analizează cu instrucțiunea IF. Dacă numărul satisface prima instrucțiune, programul va returna primul. Dacă nu satisface prima declarație, toate declarațiile ELSE IF vor fi luate în considerare până când se va găsi cea satisfăcută. Dacă niciuna dintre afirmații nu este îndeplinită, declarația ELSE de la sfârșitul blocului va fi executată.
  • Partea 4

    Aflați cum să utilizați buclele
    Imaginea cu titlul 53403 15 2
    1
    Înțelegeți cum funcționează buclele. Buclele sunt unul dintre aspectele cele mai importante ale programării, deoarece acestea vă permit să repetați blocurile de cod până când se ating anumite condiții. Acest lucru simplifică foarte mult punerea în aplicare a acțiunilor repetate și vă permite să nu rescrieți declarațiile condiționale noi de fiecare dată când doriți să se întâmple ceva.
    • Există trei tipuri principale de bucle: FOR, WHILE, și DO ... WHILE.
  • Imaginea cu titlul 53403 16 2
    2
    Utilizați o buclă FOR. Acesta este cel mai comun și mai util tip de buclă. Acesta va continua să execute funcția până când se vor respecta condițiile pentru buclă FOR. FOR buclele necesită trei condiții: inițializarea variabilei, condiția care trebuie îndeplinită și metoda de actualizare a variabilei. Dacă nu aveți nevoie de aceste condiții, va trebui totuși să lăsați un spațiu gol cu ​​punct și virgulă sau bucla va fi executată în mod continuu.
    #include int principal () {int y-pentru (y = 0- y < 15 - y ++ -) {printf ( "% D n", y) -} getchar () -}
  • În programul anterior, acesta este setat la 0, iar buclă continuă până când valoarea este mai mică de 15. De fiecare dată când se tipărește valoarea, 1 se adaugă la valoarea și se repetă buclă. Când = 15, bucla se va opri.
  • Imaginea cu titlul 53403 17 2
    3
    Utilizați o buclă WHILE. Cu toate că buclele sunt mai simple decât buclele FOR. Au doar o singură condiție și buclă este executată până când această condiție este adevărată. Nu este nevoie să inițializați sau să actualizați variabila, chiar dacă o puteți face în corpul principal al bucla.
    #include int main () {int y-în timp ce (y <= 15) {printf ( "% D n", y) -y ++ -} getchar () -}
  • Comanda adaugă 1 la variabila de fiecare dată când se execută buclă. Când ajunge la 16 (amintiți-vă, bucla este executată până când este mai mică de 15), bucla se oprește.
  • Imaginea cu titlul 53403 18 2
    4
    Utilizați o buclă DO... WHILE. Această buclă este foarte utilă pentru buclele pe care doriți să le asigurați că rulează cel puțin o dată. În buclele FOR și WHILE, condiția este verificată la începutul buclei, ceea ce înseamnă că este posibil să nu fie satisfăcut și să se termine imediat buclele. Buclele DO ... WHILE controlează condițiile de la sfârșitul buclei, asigurându-se că bucla este executată cel puțin o dată.
    #include int principala () {int y-y = 5-do {printf ("Această buclă este difuzată! N") -} în timp ce (y! = 5) -getchar () -}
  • Această buclă va afișa mesajul chiar dacă condiția este FALSE. Variabila este setată la 5 și bucla WHILE are o altă stare decât 5, astfel încât bucla se va termina. Mesajul a fost deja imprimat, deoarece condiția nu a fost verificată înainte de sfârșit.
  • Ciclul WHILE într-o serie DO ... WHILE trebuie să se încheie cu un punct și virgulă. Acesta este singurul caz în care o buclă este închisă printr-un punct și virgulă.
  • Partea 5

    Utilizați funcțiile
    Imaginea cu titlul 53403 19 1
    1
    Înțelegeți elementele de bază ale funcțiilor. Funcțiile sunt blocuri de cod care pot fi chemați în alte părți ale programului. Ele simplifică foarte mult repetarea codului și ajută la citirea și editarea programului. Funcțiile pot include toate tehnicile descrise mai sus, precum și alte funcții.
    • Linia de la începutul tuturor exemplelor anterioare este o funcție, de asemenea
    • Funcțiile sunt esențiale pentru a crea un cod eficient și ușor de citit. Utilizați bine funcțiile pentru a crea un program clar și bine scris.
  • Imaginea cu titlul 53403 20 2
    2
    Începeți cu o descriere. Cea mai bună modalitate de a crea funcțiile este să începeți cu o descriere a ceea ce doriți să obțineți înainte de a începe să scrieți codul. Sintaxa de bază a funcțiilor este "nume_exemplu (argument1, argument2, etc.) -". De exemplu, pentru a crea o funcție care însumează două numere:
    suma int (int x, int y) -
  • Aceasta va crea o funcție care însumează două numere întregi (și Format: kbdr) și apoi returnează suma ca un întreg.
  • Imaginea cu titlul 53403 21 1
    3
    Adăugați funcția la un program. Puteți utiliza descrierea pentru a crea un program care ia două numere întregi introduse de utilizator și le adaugă. Programul va defini funcționarea funcției "sumă" și o va folosi pentru a manipula numerele introduse.
    #include int suma (int x, int y) -int main () {int x-int y-printf ( "Introduceți două numere de adăugat: " ) -scanf ( "% d". &x) -scanf ( "% d". &y) -printf ( "Suma numerelor este% d n" sumă (x, y)) -getchar () -} suma int (int x, int y) {return x + y-}
  • Rețineți că descrierea este încă la începutul programului. Acest lucru va servi pentru a spune compilatorului ce să se aștepte atunci când funcția este chemată și care va fi rezultatul. Acest lucru este necesar numai dacă nu doriți să definiți funcția mai târziu în program. Ați putea defini înaintea funcției și rezultatul ar fi același chiar fără descriere.
  • Funcția adevărată a funcției este definită la sfârșitul programului. Funcția colectează numerele întregi introduse de utilizator și apoi le comunică funcției care trebuie să fie manipulată. Funcția va returna rezultatele funcției
  • Acum că funcția a fost definită, ea poate fi apelată oriunde în program.
  • Partea 6

    Continuați să învățați
    Imaginea cu titlul 53403 22 2
    1
    Găsiți cărți despre programarea C. Acest articol învață conceptele de bază, dar se limitează la zgârierea suprafeței programării C și a tuturor noțiunilor asociate cu aceasta. Un manual de referință bun vă va ajuta să rezolvați problemele și să vă salvați multe dureri de cap.
  • Imaginea cu titlul 53403 23 2
    2
    Faceți parte dintr-o comunitate. Există multe comunități, online sau reale, dedicate programării și tuturor limbilor existente. Găsiți programatori C ca tine cu care poți schimba idei și coduri și vei învăța multe de la ei.
  • Participați la programarea maratonilor (hack-a-thon) Acestea sunt evenimente în care grupurile și oamenii trebuie să inventeze programe și soluții într-un timp limitat și să stimuleze mult creativitatea. Puteți întâlni mulți programatori buni în acest fel și veți găsi hack-a-thon în fiecare țară din lume.
  • Imaginea cu titlul 53403 24 2
    3
    Urmăriți cursurile. Nu va trebui să vă întoarceți la școală și să obțineți o diplomă în informatică, dar urmarea unor cursuri vă poate ajuta foarte mult. Nimic nu depășește ajutorul direct al persoanelor calificate în utilizarea limbii. Puteți găsi frecvent cursuri la universități, iar în unele cazuri puteți participa fără înregistrare.
  • Imaginea cu titlul 53403 25 2
    4
    Luați în considerare învățarea limbajului C ++. Când ați aflat despre C, nu vă va face rău să începeți să consultați C ++. Aceasta este versiunea modernă a lui C, care permite mult mai multă flexibilitate. C ++ este conceput pentru a manipula obiecte, iar cunoașterea acestei limbi vă permite să creați programe puternice pentru aproape toate sistemele de operare.
  • Sfaturi

    • Adăugați întotdeauna comentarii la programele dvs. Acest lucru nu numai că vă va ajuta să vă ocupați de codul sursă, dar vă va ajuta, de asemenea, să vă amintiți ce scrieți și de ce. S-ar putea să știți ce să faceți atunci când scrieți codul, dar după două sau trei luni, amintirea nu va fi atât de ușoară.
    • Când găsiți o eroare de sintaxă atunci când compilați, dacă nu puteți continua, efectuați o căutare pe Google (sau un alt motor de căutare) cu eroarea pe care ați primit-o. Probabil că cineva a avut deja aceeași problemă și a publicat o soluție.
    • Codul sursă trebuie să aibă extensia * .c, astfel încât compilatorul să înțeleagă că este un fișier sursă C.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit