Cum se creează un joc pe calculator simplu folosind un script batch
Lotul este un limbaj simplu de scripting folosit pe orice sistem Windows sau MSDOS. Funcțiile sale se bazează pe comenzile de linie de comandă ale acestor sisteme. În plus, vă va permite să creați scripturi amuzante! Crearea unui joc în această limbă nu este foarte dificilă - tot ce este necesar este ceva timp și creativitate. Notă: Pentru a face acest program să funcționeze corect, veți avea nevoie de Windows 2000 sau o versiune superioară. Acest script nu va funcționa în versiuni de Windows anterioare sau MS DOS, deoarece MS DOS nu este compatibil cu cele mai recente scripturi batch.
paşi
1
Decideți la tipul de joc. Înainte de a decide să faceți un joc 3D sau un punct și faceți clic, știți că chiar și în MS DOS 8, scripturile lot sunt foarte limitate. Nu veți putea crea ceva mai complex decât un joc de text. Puteți crea un test sau un joc tematic, dar încă textual. Totuși, puteți decide să utilizați grafica ASCII, dar, în orice caz, jocul poate primi doar introducerea de text.
2
Aflați limba de scripting. Limba în sine nu este dificil de învățat, puteți chiar să o gestionați doar dacă vă uitați la codul unui alt program. Pentru a învăța însă orice limbaj de scripting, trebuie să știți cel puțin comenzile liniei de comandă de bază. Pentru această linie de comandă, comenzile de bază de care aveți nevoie sunt:
ecou
culoare
titlu
Goto
dacă
set
etichetare (destinată să învețe cum să creeze etichete (etichete))
3
Aflați cum să utilizați comenzile de mai sus.
Comanda ecou este folosită pentru a imprima text pe consola. În exemplul de mai jos, comanda ecou va fi utilizată pentru a imprima scrisul pe ecran "Bună ziua!":Comanda de culoare este utilizată pentru a schimba culoarea textului și a fundalului liniei de comandă. Nu este foarte util și, probabil, va fi mai bine pentru tine să nu se concentreze te prea mult despre asta până când ați finalizat crearea jocul- în orice mod, schimbarea de culoare poate fi plăcut ochiului. Culorile din linia de comandă DOS sunt numerotate. La sfârșitul acestui articol veți găsi o masă de culoare. Următoarea comandă va schimba culoarea liniei de comandă pe fundal negru cu text verde:Comanda titlului modifică pur și simplu titlul ferestrei liniei de comandă și în bara de activități și nu are nicio utilizare practică pentru program. În orice caz, îl puteți folosi pentru a vă face programul mai profesionist. Folosindu-l după cum se arată va schimba titlul ferestrei la "Program distractiv":Comanda geto este folosită pentru a trece la o anumită parte a codului programului. Veți utiliza pentru a determina ce se întâmplă ca răspuns la întrebările pe care vi le-ați adresat. Pentru a utiliza comanda goto pentru a sări la o etichetă de apel "GREȘIT":Comanda if este utilizată pentru a determina ce se întâmplă când apare un eveniment. După comanda if (dacă [ceva]), urmează o comandă. În acest fel, dacă evenimentul are loc după comanda if, comanda dată va fi executată. Veți folosi această comandă împreună cu comanda geto. În acest caz, instrucțiunea if va da un rezultat "real" (adevărat) dacă intrarea este egală cu 12Comanda set este foarte complicată, deoarece poate fi folosită în moduri diferite. Pentru moment, trebuie doar să spuneți computerului să asculte pentru intrarea utilizatorului. Cum se face:În cele din urmă, etichetele sau etichetele. Acestea sunt folosite pentru a numi părțile precise ale programului, astfel încât să le puteți rechema folosind comanda goto (literal "du-te la"). Puteți da orice nume acestor etichete atâta timp cât nu alegeți o comandă ca nume. Pentru a apela o secțiune "principal", scrieți următorul cod:
Secțiunile marcate includ toate codul din eticheta în sine și va include tot textul sub ea, atâta timp cât nu îndeplinesc o altă etichetă sau sfârșitul fișierului! Asigurați-vă că plasați eticheta ÎNAINTE de textul care urmează să fie etichetat și urmați-l cu o altă etichetă, astfel încât linia de comandă să știe care parte din cod se referă la dvs.! Exemplul de mai jos:
@echo off: LABEL1echo ACEST `UN TEST DE TESTOset / p = input ACEST` A INPUT PROVAif% intrare% == 1 Goto LABEL1goto LABEL2: TEST LABEL2echo
S-ar putea să fi fost confundat de prima linie de cod. Această linie face ca textul codului sursă să nu apară pe linia de comandă, deci nu apare ca și cum ar fi introdus direct în consola. În momentul de față, acest lucru nu este important, ceea ce trebuie să faceți în acest moment este să înțelegeți ce face programul de mai sus (ignorați prima linie). Programul va afișa un text care spune "Aceasta este o încercare de text" și apoi va cere introducerea de la utilizator. Dacă intrarea este 1 (înțeleasă ca utilizatorul a tastat 1), programul va reveni la LABEL 1 și repeta din nou comanda. Dacă este introdus un alt caracter, programul va scrie "TEST". Copiați programul de mai sus în două ferestre Notebook diferite. Într-una, salvați-o ca TEST1, în orice folder și porniți-o. Rețineți cantitatea de text afișată. În a doua fereastră, ștergeți prima linie și salvați-o ca TEST2 și porniți-o. Puteți observa diferența?Odată ce ați stăpânit aceste comenzi, puteți trece la pasul următor.4
Începeți să scrieți jocul. Pentru începători este recomandabil să folosiți notepad, dar dacă doriți să utilizați MS EDIT, nu este o problemă. De asemenea, recomandăm începătorilor să înceapă prin crearea unui simplu joc de chestionare, așa că vom face acest lucru în acest ghid. Amintiți-vă să începeți prin dezactivarea ecoului. Apoi scrieți o prezentare de joc utilizând comanda ecou și apoi folosiți comanda set pentru a permite o intrare care să fie utilizată cu comanda goto. La început s-ar putea părea complicat, apoi uita-te la imaginea de mai sus (Notă: comanda REM nu face nimic, dar a crea comentarii sau note pentru programator nu vor fi afișate în program):
5
Lucrați pe ecranul de instrucțiuni. În acest moment, ar trebui să salvați fișierul (salvați-l ca ceva.bat) și să-l puneți într-un dosar pe care l-ați creat pentru joc. După salvare, executați-l și asigurați-vă că funcționează.
Din acest punct veți putea să creați fișiere diferite pentru joc, mai ales dacă doriți să utilizați grafică ASCII. Puteți avea conținutul fiecărui fișier imprimat pe ecran cu comanda de tip. Comanda de mai jos va tipări conținutul "test.txt"Este important să nu uitați să includeți extensia de fișier sau comanda nu va funcționa corect.Creați o pagină de instrucțiuni în Notepad. Ar trebui să apară ceva de genul acesta:Salvați acest fișier ca INST.txt și plasați-l în dosarul fișier batch și apoi asigurați-vă că programul copiază textul fișierului de instrucțiuni în linia de comandă:Porniți programul și asigurați-vă că funcționează.
6
Lucrați asupra conținutului jocului. Grafică / funcționalitate etc. Este vorba despre asta pe care îl veți petrece de cele mai multe ori și în acest scop va trebui să scrieți cea mai mare parte a codului. Ar trebui să existe un ecran care apare atunci când dați un răspuns greșit și trebuie să vă duceți la următoarea întrebare atunci când dați un răspuns exact. Programul pe care îl vedeți mai sus vă va pune întrebări simple despre mașini. Evident, puteți înlocui aceste întrebări cu ceea ce doriți.
Porniți din nou programul pentru a vă asigura întotdeauna că totul funcționează.7
Creați un ecran care să apară dacă câștigați. Crearea unui ecran de victorie este la fel de simplă ca și crearea unei instrucțiuni. Creați un document de felicitare și salvați-l sub formă de WIN.txt în dosarul jocului. Adăugați următoarele rânduri la sfârșitul codului pentru a adăuga ecranul de victorie.
8
Jocul dvs. ar trebui să pară ca cel de mai sus:
Porniți programul și asigurați-vă că funcționează.9
Rafinați-vă jocul. Începeți prin a merge la fiecare etichetă și introduceți comanda cls după ea. Se va asigura că toate textele precedente de pe ecran sunt șterse, pentru a avea o interfață mai curată.
10
Faceți corecții gramatice, dacă este necesar. Dacă doriți, puteți crea propoziții complete pentru a fi introduse pentru fiecare răspuns. INDICAȚI-VĂ CĂ VEȚI EVITAȚI EVITUL UNUI CONTRACT UTILIZÂND CONTROLUL ECHO ÎN SCRIPT. Ar trebui să evitați, de asemenea, tăieturile și simbolurile, cum ar fi asteriscurile, procentele etc. Aceste simboluri vor da naștere la o eroare de sintaxă care ar putea să prăbușească sau să încetinească programul.
11
Creați un grafic al gustului dvs. pentru joc. Generați grafica ASCII într-un fișier text separat și utilizați comanda de tip pentru a le afișa:
12
Corectați orice greșeală pe care o găsiți. Rafinați-vă și faceți jocul mai elegant și apoi adăugați culoarea cu comanda de culoare. Este recomandabil să folosiți comanda de culoare de la începutul codului, astfel încât întregul program să fie afișat în această culoare. Mai jos vom explica cum se utilizează direct din linia de comandă:
Setați culorile implicite pentru fundal și text.
CULOARE [attr]
attr specifică culoarea ieșirii consolei
Atributele de culoare sunt specificate în două cifre hexazecimale - prima corespunde fundalului - cea de-a doua a textului. Orice cifră poate fi înlocuită cu oricare dintre următoarele valori:
0 = Negru 8 = Gri 1 = Albastru 9 = Celeste 2 = Verde A = Verde 3 = apă Verde B = apă limpede verde 4 = Roșu C = clar Red 5 = Violet D = Violet 6 = Galben E = Galben deschis 7 = Alb F = Alb strălucitor
Dacă nu este specificat nici un atribut, de exemplu, numai prin introducere "culoare", programul va reseta culoarea implicită a CMD. Această valoare poate să fi fost setată pe linia de comandă, prin intermediul comutatorului / T din linia de comandă sau din valoarea registrului DefaultColor
Cu alte cuvinte, dacă aș vrea să obțin un fundal alb strălucitor cu text negru:
@echo offcolor f0: MAINclsecho.
13
Felicitări! ați creat primul joc utilizând un script batch!
Sfaturi
- Lotul este o modalitate amuzantă de a începe să scrieți programe. Pentru a vă deplasa la ceva mai avansat, puteți încerca limba de programare Python.
- Pe YouTube puteți găsi videoclipuri gratuite pentru a învăța orice limbaj de programare.
- Salvați frecvent, dacă nu puteți găsi că trebuie să începeți din nou.
- Încercați să creați mai multe versiuni ale jocului pentru a le compara. Nu vă faceți griji despre spațiu, fișierele lot sunt foarte ușoare.
- Puteți crea variabile introducând comanda "set variabila = valoare" sau ați putea să o faceți direct pentru ca utilizatorul să le creeze, folosind comanda "set / p input = textul de intrare:". "Introduceți textul" acesta poate fi înlocuit cu orice text pe care doriți să-l afișați când primiți informații de la utilizator.
- Dacă lucrați alături de mai multe scenarii batch împreună, puteți folosi comanda "apel" pentru a porni un alt fișier batch în cel pe care îl utilizați.
- Când salvați, selectați-l "Toate fișierele" din meniul drop-down, mai degrabă decât "fișier text". Odată ce acest lucru este făcut, asigurați-vă că numele programului dvs. se termină întotdeauna ".bat".
- Dacă doriți să salvați codul unui fișier bat, dar nu l-ați completat, îl puteți salva întotdeauna și apoi faceți clic pe fișier cu butonul drept al mouse-ului și apoi faceți clic pe "edita".
Avertismente
- Veți auzi că trimiterea fișierelor batch prin internet este ilegală. Acest lucru nu este absolut adevărat, dar trebuie să fiți conștienți de faptul că este posibil să fiți în dificultate pentru trimiterea de fișiere periculoase prin Internet, cum ar fi fișierele batch care crashază computerul sau șterg fișierele critice. Acestea din urmă, chiar dacă nu sunt viruși, sunt încă dăunătoare și ar putea să vă trezească în necazuri.
- Nu introduceți niciodată comenzile MS DOS după comanda ecou, deoarece în acest fel nu veți face decât să afișați textul în linia de comandă fără a executa chiar comanda. Amintiți-vă că orice lucru indicat de comanda ecou este nimic mai mult decât text.
- În același mod, nu introduceți niciodată comenzile MS DOS în fișierele text pe care le veți vedea în program, de fapt ele vor fi afișate pe ecran fără a le executa. Fișierele text rezolvă probleme, cum ar fi afișarea de zgârieturi și asteriscuri, dar nu execută comenzi.
- Fiți atenți la comandă "". Acesta poate fi folosit pentru a șterge fișierele, inclusiv cele vitale pentru sistem. Nu folosiți-o niciodată dacă nu știți ce faceți.
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit