gtemata.com

Cum să redați bateria

Drummerii sunt în mare nevoie. Bateria este unul dintre cele mai populare instrumente din lume - tehnicile și abilitățile de bază pot fi învățate într-o după-amiază, însă sunt necesare luni sau ani de practică și dedicație pentru a deveni un expert

. Cu timpul și exercițiul constant puteți învăța ritmul și elementele de bază ale tobei și învățați treptat ritmuri și modele mai complexe. Continuați să citiți pentru mai multe informații.

paşi

Partea 1

Luați încredere în instrument
Imagine cu titlul Play Drums Step 6
1
Familiarizați-vă cu componentele de bază ale bateriei. Fiecare kit este diferit și folosește diferite tipuri de tobe care alcătuiesc întregul. Există diferite mărci, dimensiuni, tije și diferite reglaje, precum și alte serii de modificări care afectează sunetul general al fiecărui instrument. Totuși, multe truse folosesc în mod esențial aceleași componente principale. Cele mai multe baterii de bază includ:
  • Tamburul basului produce un sunet slab atunci când este lovit de un cap care este acționat de o pedală.
  • Lama se găsește de obicei pe partea non-dominantă a bateristului și se joacă cu bagheta mâinii non-dominante. Este un tambur tensionat, cu un sunet strălucitor, cu o bandă de margele metalice (cordura) care vibrează în partea inferioară. De obicei, prinderea este cunoscută pentru sunetul clar și bine definit urmat de "sunet de rezonanță" din margele.
  • Există multe tipuri de tom-tom, dar cele mai obișnuite sunt Etajul Tom (cel mai adânc dintre cele trei), Mid-Tom (mijlocul) și High-Tom (cel mai clar). O baterie cu adevărat esențială poate avea doar Floor-Tom, în timp ce bateriile mai complete pot avea diferite tipuri împreună. Acestea sunt reglate diferit pentru a crea o gamă de sunete mai profunde necesare pentru aruncarea opririlor în timpul executării (umplere).
  • Imaginea intitulată Play Drums Step 7
    2
    Aflați cum să cunoașteți diferitele tipuri de feluri de mâncare. Există multe care variază în funcție de tip, formă și sunet. Plăcuța este un instrument metalic rotund care rezonează atunci când este lovit. Cele patru tipuri cele mai frecvent utilizate sunt hi-hat, plimbare, stropire și accident.
  • Charleston constă dintr-o pereche de plăci montate pe o pedală. De obicei, pedala este acționată de piciorul stâng și controlează plăcile, leagă-le atunci când sunt presate și detașându-le atunci când sunt eliberate. Puteți lovi piciorul de hîrtie cu bagheta când este închisă integral sau parțial, puteți închide plăcile cu piciorul la viteze diferite, fiecare creând un sunet diferit.
  • râde creează un sunet mai subtil și mai profund decât celelalte plăci, deoarece este redat repetitiv în majoritatea pieselor. De obicei, rezonează de la o singură fotografie la alta, creând un sunet foarte lung și caracteristic.
  • stropi este un fel de mâncare care creează un sunet metalic asemănător "stropi", similar cu sunetul unui val de rupere. Este amortizat imediat după atingerea vârfului maxim și este, în general, utilizat în umplutura de bază ca ornamentarea opririi.
  • prăbușire este similar cu splash, dar de obicei produce un sunet mai lung, mai puternic și mai intens. În general, este folosit ca o închidere a glumei în muzica pop sau pentru accentuarea patosului în muzica orchestrală.
  • 3
    Învățați să păstrați bețișoarele. Există două prize principale, numite aderență potrivită (modernă sau timpană) și aderență tradițională (aderență tradițională).
  • în potrivirea aderenței, bastoanele trebuie să fie ținute între degetul mare și arătător la câțiva centimetri de la bază, înfășurând în jurul degetelor rămase. Acesta este cel mai obișnuit mâner, deoarece vă permite să aveți un control excelent al încheieturii mâinii și cel mai bun confort.
  • în aderență tradițională, cu mâna non-dominantă, plasați bagheta în locașul dintre degetul mare și degetul arătător și în partea superioară a degetului inelului. Împingeți degetul mare, arătătorul și degetul mijlociu în jurul baghetei. Țineți cealaltă baghetă cu mânerul modern. Unii bateristi de jazz folosesc aceasta metoda pentru a avea un control diferit asupra capcanei, jucand ritmuri complicate in timpul lansarilor.
  • Imaginea intitulată Play Drums Pasul 9
    4
    Căutați bateria unui începător. Dacă veți juca acest instrument, puteți găsi configurații diferite de kituri noi sau folosite la prețuri accesibile înainte de a cheltui prea mulți bani pe unul de înaltă calitate. Consultați diverșii angajați, care ar trebui să vă orienteze în direcția cea bună. Începeți cu un set ieftin sau folosit, cel puțin până când veți decide să vă angajați serios să jucați tobe.
  • De asemenea, puteți să vă alăturați grupului de muzică al școlii pentru a avea acces la instrument și pentru a urma lecțiile de învățat. Sau puteți întreba dacă puteți practica de câteva ori pe săptămână instrumentația lor, deoarece sunteți interesat să jucați tobe. Muzicienii sunt, în general, oameni prietenoși, solicitându-i că nu costă nimic.
  • Imaginea intitulată Play Tamburi Pasul 10
    5
    Încercați o serie de bastoane. Puteți găsi mulți pe piață, dar nu există bagheta potrivită sau greșită. 5A au o greutate bună și sunt ideale pentru începători.
  • Adresați-vă profesorului de tobe sau comerciantului - vă pot oferi atât instrucțiuni despre cum să țineți bețișoarele, cât și cum să atingeți bine capcana, cum ar fi ajustați tamburele pe baza mărimii dvs. și a modului în care montați bateria acasă. De asemenea, puteți găsi gratuit o mulțime de informații pe internet.
  • Imaginea intitulată Play Tamburi 11
    6
    Învățați să stați pe baterie luând o poziție corectă. Poziția bună vă va permite să jucați mai confortabil în timpul practicării și vă va ajuta să ajungeți mai ușor la diferitele componente. Îmbunătățirea va suna mai bine și veți avea mai multă distracție.
  • Stați drept și țineți-vă coatele închise. Stați aproape de componente, păstrând pedalele la o distanță confortabilă.
  • Partea 2

    Aflați ritmul
    1
    Începeți prin atingerea cu mâinile. Nu trebuie să aveți un kit super-profesional ca Neil Peart de la Rush pentru a afla instrumentele de bază ale instrumentului. Nu este chiar necesar să aveți o baterie. Pentru a începe să învățați elementele de bază, puteți folosi mâinile și le puteți bate pe coapse într-o poziție așezată, astfel încât să puteți învăța un ritm de bază.
    • Mulți începători se pot simți frustrați dacă au o baterie și nu pot să joace chiar și un ritm simplu. Este o idee bună să începeți prin a obține un anumit sentiment de ritm înainte de a investi într-un instrument pe care îl puteți practica sau înainte de a vă frustrați.
  • 2
    Aflați cum să numără sferturile. Există multe modalități de a analiza o glumă muzicală, dar să începem prin abordarea timpului în 4/4, ceea ce înseamnă că există 4 măsuri într-o măsură. Bateți de 4 ori o mână cu un ritm constant. Acestea sunt sferturile.
  • Primele momente se numără cu voce tare. Este important să urmăriți timpul și să învățați ceea ce jucați, pentru a dezvolta o mai mare conștientizare a glumei.
  • Este o idee bună să folosiți un metronom sau să creați o bază înregistrată pentru a exersa ritmul. Puteți să le găsiți cu ușurință online, utilizând programe precum GarageBand sau aplicații pentru telefonul dvs. sau puteți să vă jucați împreună cu melodiile.
  • 3
    Învață să numeri în opt. Fiecare trimestru este format din două optzeci. Învingeți mișcarea simplă a celui de-al patrulea cu o mână și încercați apoi cele opt păstrarea aceluiași ritm. Pentru a număra repeta "1-e-2-e-3-e-4-e ..." Faceți tot ce este mai bun pentru a spune într-un ritm constant bateți.
  • 4
    Lucrați cu cealaltă mână. Cu prima mână continuă să conteze optzeci. Acum, ori de câte ori spui "două" și "patru", bateți pe masă sau pe partea superioară a coapsei cu cealaltă mână. Această glumă este echivalentă cu prinderea de pe cap când stați pe tobe.
  • 5
    Lucrați cu accente de bătut. Continuați să bateți cu ambele mâini, dar acum ori de câte ori spui "unul" și "trei", bate piciorul drept (sau stânga). Aceasta se numește "bate", și asta e ceea ce jucați pe toba basului.
  • Joci un ritm simplu în stil rock! Redarea tobei implică două categorii majore de lucruri pe care trebuie să le învățați: ritm și tehnică. Nu puteți învăța tehnica fără instrument, dar puteți învăța ritmul. Învățând tot ce poți despre ritm și dezvoltând sentimentul de timp înainte de a sta pe un tambur, vei fi un muzician mai bun și vei fi capabil să înveți mai repede.
  • Partea 3

    Exercițiu corect
    Imaginea intitulată Play Drums Step 12.
    1
    Cumpărați un metronom. Acest lucru nu va fi niciodată subliniat suficient: este esențial să învățăm să jucăm un ritm constant, iar cel mai ușor mod de a realiza acest lucru este să practicăm metronomul. Dacă nu vă puteți permite unul, puteți găsi una "clic" pe pista în unele înregistrări pe care le puteți asculta pe stereo, în mp3 player sau pe computer în timpul exercițiilor.
  • 2
    Redați ritmul simplu pe care l-ați jucat cu mâinile pe tobe. Redați octavele de pe hat, atingeți prinderea de pe barele 2 și 4 și tamburul basului de pe barele 1 și 3.
  • Asigurați-vă că numărăți cu voce tare pe măsură ce jucați. În cele din urmă nu va mai fi necesară, dar este bine să o faceți în timp ce studiați și practicați.
  • Pentru a practica un pic cu toate componentele și pentru a vă familiariza cu kitul, bateți orice alt element al kit-ului "două" și "patru" în loc de capcana.
  • Încercați să dezvoltați o groove și să vă obișnuiți să jucați în mod egal cu diferitele elemente, contorizând cu voce tare și utilizând metronomul.
  • 3
    Lucrați cu pedala de hi-hat. Aflați cum să închideți hi-hatul cu piciorul stâng când l-ați lovit cu mâinile. Puteți vedea cum face un sunet diferit, mai scurt. Aceasta este situația în care majoritatea bobocilor o folosesc mai frecvent.
  • Joacă a doua rundă cu mâna dreaptă. Utilizați mâna stângă pentru a bate capcana "două" și "patru". Ridicați piciorul din Charleston ocazional pentru a vă familiariza cu sunetele pe care le obțineți. Puteți să așezați complet cele două plăci, să le deschideți puțin și să atingeți hat în diferite puncte pentru a obține sunete diferite, cum ar fi pe marginea exterioară sau pe clopotul de sus.
  • 4
    Practicați sincronizarea picioarelor. În același timp, loviți hi-hat, învățați să bateți timp cu toba de bas pentru a vă ajuta să vă dezvoltați mușchii.
  • Încercați să jucați în același timp - sau cu toate membrele în același timp pentru a-ți folosi mușchii pentru mișcare.
  • 5
    Înapoi mișcările. Redați același cântec ca și mai înainte, dar loviți în locașul "două" și "patru" joacă la Charleston. Când scoateți mâna dreaptă din hat, mișcați mâna stângă în jos pentru a lovi prinderea. Practic, joci capul între fotografii de la Charleston.
  • În timpul acestui exercițiu se numără cu voce tare "Un e-e-e Două e-e-e Tre e-e e Quattro e-e-e", continuați să jucați Charleston cu mâna dreaptă pe"Unu și doi și trei și patru e" dar lovind capcana pe"și-și-și".


  • 6
    Relaxați-vă în timpul exercițiilor fizice. Dacă simțiți orice tensiune sau aveți dificultăți în a menține ritmul vitezei pe care o stabiliți pe metronom, încetiniți până când vă simțiți relaxați.
  • Partea 4

    Aflați independența artelor
    1
    Aflați rudimentele tamburului. Simplul împușcat "singur" și asta "dublu" ele sunt absolut esențiale pentru dezvoltarea independenței membrelor și complexitatea bateriilor. Dacă atingi tamburul alternând mâna cu fiecare bate, primești un model "singur". În caz contrar, dacă bateți bagheta cu fiecare lovitură, primind practic două lovituri pentru fiecare bătălie, vorbim despre modelul "dublu".
    • Aceasta este ceea ce permite unui baterist să efectueze rulouri și modele foarte rapide. Prin studierea și practicarea în cele 26 de rudimente tehnice ale capcanei, veți fi pe cale să vă stăpâniți modelele de lovituri unice, duble, triple și cvadruple.
  • 2
    Joacă cu ambele picioare. S-ar putea fi un pic „ca zgârierea abdomen în timp ce bate capul, dar a învăța să joace la tobe înseamnă că veți fi capabil să facă multe mișcări complicate simultan. În loc de a face un film în jos și una în sus, vei sfârși prin a avea să duble, triple sau chiar de patru ori o mișcare cu un membru, în timp ce celelalte arte face altceva într-o direcție diferită.
  • Numărați același timp pe care l-ați folosit până acum cu opt-urile și pentru fiecare măsură închideți pălăria de sus cu piciorul stâng și deschideți-o pe cea mai bună, atunci când spuneți "-e". A lovit lațul de pe Două și Patru pentru a obține un ritm simplu de rock. Cu mâna dreaptă, țineți opturi (una și două și trei și patru e) jucând pe marginea prăbușirii sau pe plimbare, dacă aveți una.
  • 3
    Încercați să jucați toba basului cu piciorul drept. Practicați-vă să faceți diferite bătăi cu piciorul drept, continuând să jucați modelul principal cu celelalte membre. Acesta este momentul în care începe să devină dificil. Nu vă faceți griji, totuși, va deveni mai ușor cu exerciții fizice. Scopul final este de a face artele independente una de alta. Nu există o tehnică rapidă care să o învețe. Trebuie doar să vă acordați timp și să vă concentrați asupra a ceea ce faceți. Lucrând treptat, puțin câte puțin, veți face totul mai ușor.
  • Partea 5

    Aflați mai multe Complex ritmuri
    1
    Aflați tripletele. Pentru a face tripletele trebuie să vă gândiți la jumătate de note. Trebuie să numărați Un-Due-Tre uniform în spațiul unei jumătăți de notă. Pentru cel de-al optulea triplet mecanismul este același, dar cu trei note împărțite în spațiul unui sfert.
    • Tripletele nu se joacă adesea în muzica rock, dar este mai ușor să le auzi în liniile de joc și percuție prezente în grupurile muzicale școlare. Practic un triplet constă în a juca 3 note în timp în care 2 joacă de obicei.
    • Al optulea triplă dă un sunet ritmic plin de viață. Rulați-le cu metronomul, unde fiecare clic este o glumă și fiecare bătălie este împărțită.
  • 2
    Aflați cele șaisprezece. Acestea sunt, în principiu, barele pe care le-ați jucat mai devreme când învățați să vă mișcați mâinile în direcții opuse. Acestea sunt numărate prin pronunțare "[Ta-ta-ta] [Ta-ta-ta] [Ta-ta-ta] [Ta-ta-ta]".
  • Cele șaisprezece triplete sunt numărate [Ta-ta-ta] de patru ori pentru fiecare bătălie.
  • 3
    Aflați treizeci de secunde. Principiul este fundamental același, cu singura diferență că, în acest caz, 8 runde trebuie să fie calculate pentru fiecare trimestru al unei măsuri "[One-Two-Three-Four-One-Two-Three-Four].
  • Există și treizeci și trei linii care necesită o subdiviziune substanțială - sunt prea rapide pentru a fi pronunțate cu voce tare, dar dacă doriți să ascultați câteva note în treizeci de secunde, puteți asculta melodia "Hei Joe" de Jimi Hendrix. Este cunoscut dificil de a juca corect, pentru că trebuie să fie în măsură să le joace în mod egal, creând același sunet la tobe cu fiecare mână și să fie capabil să se deplaseze fără probleme pe toate componentele pentru a fi în măsură să joace respectând ritmul de cântec în ansamblu.
  • 4
    Amintiți-vă că fiecare subdiviziune trebuie să se încadreze în timpul metronomului. Fiecare clic este un sfert din battuta- cu practica devine ușor de a păstra timp și veți face mai multe subdiviziuni, numărând sau jucând mai rapid, dar în orice caz, orice măsură trebuie să respecte cadența metronom.
  • 5
    Pauzele sunt folosite în cadrul melodiei, adică atunci când nu este emis niciun sunet pe durata unei note. Încercați să ascultați câteva dintre melodiile preferate și conta cu o subdiviziune în a opta sau a șaisprezecea. Veți observa cum, în multe ocazii, vor exista tăceri în timpul contelui tău. Acestea sunt pauzele.
  • 6
    Aflați cum să împărțiți glumele și pauzele practicând doar cu capcana. Obiectivul dvs. este acela de a obține același sunet cu ambele mâini. Când jucați o notă de accent cu mâna dreaptă, ar trebui să puteți reproduce același sunet cu mâna stângă. Același lucru este valabil și pentru bătăile normale și așa mai departe.
  • Un batet accentuat este produs prin lovirea tamburului mai greu decât de obicei (de obicei pe marginea tamburului - rimshot). Pe pentagrama, accentele sunt indicate cu semnul matematic "mai mare decât" (>).
  • Partea 6

    Joacă a umple
    1
    Scopul unei umpleri de tambur este de a da o bucată de stil o atingere de stil. Un chitarist efectuează o riffă mică, un cântăreț poate face o scuză sau un pas de dans, în timp ce bateristul joacă o umplere. Acest lucru se poate întâmpla între un ciclu de bătăi și celălalt, de obicei, folosind toms și plăci.
  • 2
    Începeți cu un ritm de bază. urma "1 și 2 și 3 și 4 e" și se pare că ai făcut-o cu mâna dreaptă pe hat și pe stânga pe cap. Cu piciorul drept, bate toba de bas. Repetați rutina până când vă încălziți. Acum el continuă să numere cu voce tare și doar joacă "1 și 2 e", opriți și terminați numărarea cu voce tare "3 și 4 e". Repetați de la început.
  • Sunetul ar trebui să fie ceva de genul "Bum tic Pap" dar când ajungi la "3 și 4 e" încercați să jucați altceva. De exemplu, respectând în același timp, puteți lovi accidentul (dacă aveți unul) cu o mână și cu cealaltă continuați cu aceeași mișcare. Ați terminat primul dvs. umplere.
  • 3
    Fii creativ. Încercați fiecare combinație și variație pe această temă de bază pe măsură ce continuați să numărați "3 și 4 e". Uneori vei produce o succesiune bună, uneori nu. În unele cazuri, va fi suficient să aliniați mâinile pe tamburul de prindere, două lovituri pe tamburul bas și două pe tamburul de prindere. Atâta timp cât păstrați timpul constant nu există nimic ce nu puteți face.
  • 4
    Încercați cele mai complexe umpluturi. Continuați cu primul exercițiu. Acum încercați să împărțiți bătălia în tripleți pe poziția corespunzătoare "3" și al "4". De exemplu, [3 și ta] [4 și ta]. Joaca mintea conteaza cu voce tare asa cum ati facut inainte.
  • Acum practicat în alte subdiviziuni ale împușcăturii corespunzătoare "3" și al "4"- puteți alege să urmați un ritm "[3 e] [4]" sau "[3 e] [4 e ta]", sau "[3 și ta] [4e]" și așa mai departe. Începe să se facă ceva mai simplu? Atâta timp cât barele urmează un timp constant, aveți mii de combinații posibile pentru a încerca.
  • Nu trebuie să jucați umpluturile [3] și [4]. Puteți juca piesa selectând subdiviziunea pe care o preferați cu fiecare bate și încercați combinații cum ar fi "[1e-e-e] [ta-ta-] [3e] [ta-ta-ta]". Vorbiți subdiviziunile cu voce tare pe măsură ce jucați cu toate artele, utilizați toate componentele cilindrului pentru combinații perfecte cu sunete noi.
  • 5
    Utilizați umplutura cu bun simț. Învață să te păstrezi, chiar dacă ești un baterist foarte bun. Cântecele AC / DC sunt caracterizate de umpluturi simple, adesea chiar și acolo. Această linie se potrivește perfect cu reputația puțin frivolă a trupei. Un solo în tambur "Înapoi în negru" ar fi ridicol.
  • Nu este necesar să începeți cu o umplere la începutul măsurii. conta "Unu și doi" și apoi sună ca și când ai făcut-o înainte, cu dreapta pe pălărie și pe stânga pe cap. Când ajungeți la "și trei și patru" puteți să vă plimbați cu umplutura în loc să așteptați gluma "trei".
  • Sfaturi

    • Mai intai trebuie sa fii muzician si apoi un tobosar. Cei mai buni drummeri din lume știu să-și interpreteze instrumentul într-un mod foarte muzical, punând cântecul întotdeauna pe primul loc în loc să interpreteze solo-uri spectaculoase. Există un loc și un timp pentru tot.
    • Nu vă descurajați. În timp ce capul învață să numere batai, picioarele și brațele trebuie să învețe unde să se miște. Cu timpul se vor îmbunătăți.
    • Practicați în fiecare zi, chiar și fără baterie sau chiar timp de 15-20 de minute. Redarea timp de 5 minute pe zi în fiecare zi este mai bună decât o faci de 35 de ori pe săptămână.
    • Când începeți, nu vă concentrați asupra vitezei, ci asupra ritmului și uniformității fotografiilor, astfel încât fiecare bate sună la fel ca și cealaltă.
    • Dacă vreți să deveniți un adevărat baterist, începeți cu un studio ieftin, sau un instrument folosit, ați putea scăpa cu câteva sute de euro. În mod obișnuit, acestea sunt truse constând dintr-un hat, un accident, un tambur de bas și un tambur de prindere, unul sau două toms montate pe tamburul basului și unul pe teren. Puteți îmbunătăți întotdeauna bateria cu alte componente sau puteți cumpăra mai bine cu timpul.
    • Lasati betisoarele sa lucreze pentru dumneavoastra, permiteti-le sa sarac in loc sa le ridice, altfel veti obosi repede.
    • Nu atingeți tamburul sau plăcile în mod violent, în caz contrar veți ajunge cu bastoane sau piei sparte, cu plăci crăpate și microtraumuri osoase care vă vor împiedica complet să vă jucați. Dacă nu sunteți John Bonham și Keith Moon, alegeți o abordare mai liniștită. Drummer mănuși poate ajuta.
    • Când jucați tobe, purtați întotdeauna protectori precum căștile. Lapa, în special, este proiectată să emită un sunet extrem de puternic și să fie auzit chiar și pe un câmp de luptă. Cu toate acestea, este redat aproape de cap și poate cauza vătămări urechilor.
    • Alegeți un videoclip sau o carte pentru a studia tobe, faceți unele cercetări privind scrierea corectă a titlului în motorul de căutare. Citiți recenzii pe material înainte de a-l cumpăra. Nu toate filmele și cărțile pot fi utile pentru cei care se apropie pentru prima oară de tobe, chiar dacă pretind că sunt proiectați pentru începători.
    • Aflați rudimentele bateriei de la cineva care vă poate învăța cum să le aplicați într-un mod muzical. Nu exersați învățarea cât mai repede posibil, fără să știți cum se topește ritmul într-un cântec. Puteți găsi cărți și videoclipuri online care vă pot ajuta în intenția dvs. Aceste cunoștințe de bază sunt esențiale pentru a juca tobe, cu excepția cazului în care doriți să fiți parte din cei care pretind că pot juca chiar dacă nu sunt capabili cu adevărat.
    • Dacă nu doriți să cumpărați o baterie întreagă, puteți evalua o electronică care poate fi conectată la computer și puteți descărca un program care vă ajută să învățați. Puteți schimba sunetul fiecărui tambur electronic. Dezavantajul acestor instrumente este că au un timp de răspuns lent și vă pot face să pierdeți ritmul.
    • Luați lecții de la un profesor pentru a vedea dacă tobe sunt foarte interesante.
    • Luați în considerare și viețile vecinilor și membrilor familiei. Practicați-vă într-o cameră îndepărtată, folosiți amortizoarele de zgomot și solicitați întotdeauna permisiunea.
    • Asigurați-vă că bateria nu are componente libere.

    Avertismente

    • Utilizați întotdeauna protecția la urechi și nu uitați să redați bateria la un volum care nu deranjează vecinii.

    Lucruri de care ai nevoie

    • Căști
    • Antifoane
    • tije
    • Baterie electronică pentru studiu
    • metronom
    • Baterie de bază
    • Cheie pentru a regla tensiunea pieilor
    • Mature sau mat pe care să se pună bateria
    • Titularul tamburului (opțional)
    • Ritmul de urmat
    • Amortizoare de tambur, bazate pe locul în care vă exercitați.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit