gtemata.com

Cum se potrivește o chitară la ureche

De la compozitorii folclorice până la metal, fiecare chitarist trebuie să știe cum să-și tune chitara. Chitara pierdută poate transforma cea mai frumoasă compoziție din lume într-un sunet cel mai neformat și uimit, deci este important să vă asigurați că este bine reglat înainte de a juca. De fapt, tuning-ul este adesea unul dintre primele lucruri pe care le înveți când iei lecții de chitară. Indiferent dacă sunteți un începător novice sau un chitarist mediu care caută modalități alternative de a vă regla chitara, citiți pașii următori!

paşi

Metoda 1

Administrați acordul standard
1
Acordați MI bass cu o notă de referință. Acordarea unei chitări înseamnă, în principiu, asigurarea faptului că fiecare șir de sunete are nota potrivită atunci când faceți o alegere. Acest lucru se face prin tragerea sau desfacerea șirurilor, rotirea cheilor respective de la capătul mânerului (numit "linguriță"). De obicei, prima coardă vreodată este cea mai importantă, deoarece dacă puteți regla perfect acest lucru, nu este dificil să acordați celorlalte șiruri prima referință. Pentru a regla șirul de bas (cea mai groasă șir de chitară), utilizați cheia relativă pentru ao trage sau slăbiți până când nota se potrivește perfect cu MI natural.
  • Mai precis, nota pe care trebuie să o căutați pentru a acorda MI de bass este conform MI sub autoritatea centrală. Pe o tastatură a unui pian cu 88 de taste, este nota produsă de cheia albă imediat din dreapta celei de-a opta chei neagră, pornind de la stânga.
  • Există multe moduri simple de a auzi tonul de referință pentru a regla MI-ul de bas. Dacă aveți un pian sau o tastatură, puteți reda cheia indicată mai sus. Altfel, însă, există o mulțime de alte posibilități disponibile. De exemplu, într-un magazin de muzică ați putea cumpăra un tuner electronic sau o furculiță de tuning sau chiar ați putea folosi un tuner de internet pentru a găsi tonul de referință.
  • 2
    Se potrivește sunetul celui de-al cincilea șir (LA) cu nota emisă apăsând tasta 5 a șirului anterior. Odată ce MI este reglat, reglarea restului de șiruri este destul de ușoară și nu necesită neapărat ajutorul unui tuner. Începeți prin apăsarea celui de-al șaselea șir (MI mai mic) pe a cincea cheie cu degetul arătător al mâinii stângi (de obicei această tastă de pe tastatură este marcată cu un punct). Cu mâna dreaptă (sau cu un plectrum), el joacă această notă prin ciupirea șirului. Apoi jucați șirul LA într-un vid. Rotiți cheia relativă pentru a acorda șirul LA până când obțineți aceeași notă pentru ambele.
  • Aveți grijă să întoarceți doar cheia de pe șirul pe care îl reglați, altfel riscați să trebuiască să începeți din nou.
  • 3
    Tunează al patrulea șir (RE) cu nota generată prin apăsarea celei de a șasea a cincea fret. În acest moment, va trebui să repetați exact aceeași procedură pe care ați urmat-o pentru coarda LA, dar vă deplasați pe perechea de șiruri inferioare. Redați nota celei de-a cincea taste a șirului LA și prindeți șirul RE. Rotiți cheia relativă până când cele două note coincid.
  • Ca și înainte, asigurați-vă că ați rotit cheia dreaptă.
  • 4
    Ajustați cel de-al treilea șir (SOL) folosind nota de pe a cincea cheie a șirului precedent ca referință. Deplasați o coardă și repetați aceeași procedură pe care ați utilizat-o până acum. Redați nota celei de-a cincea taste a șirului RE și prindeți șirul SOL, apoi fixați-l pe cel din urmă astfel încât notele să coincidă. Ca și înainte, nu atingeți cheile celorlalți.
  • 5
    Tunează al doilea șir (SI) cu nota din al patrulea cheie din cel precedent. Procedura de reglare pentru următorul șir este ușor diferită de celelalte șiruri. Pentru acest șir va trebui să redați nota celei de-a patra chei a șirului SOL, în locul celui de-al cincilea. Goliți șirul SI și potriviți-l cu nota de referință. Nu uitați această diferență mică, dar fundamentală.
  • O modalitate bună de a vă aminti că pentru tuning utilizați nota celei de-a patra taste cu șirul SOL în loc de a cincea cheie și memorați sloganul "a patra coardă, a patra cheie".
  • 6
    Tunează ultimul șir cu nota emisă apăsând a cincea cheie a șirului SI. În cele din urmă, după ce i-au acordat toate celelalte șiruri, rămâne doar cea a cantinei MI. Pentru a-l regla, va trebui să reveniți la nota celei de-a cincea taste a șirului precedent. Redați această notă și apoi strângeți șirul MI, apoi încercați să o potriviți cu nota emisă mai devreme
  • Trebuie remarcat faptul că șirul cantinei MI trebuie să fie exact cu două octave mai mare decât cel al bass-ului MI (cel mai gros șir pe care l-ați reglat mai întâi). În cazul în vid sunete simultan scăzut MI și MI cantino (se poate face folosind degetul mare și arătător al mâinii drepte pentru a smulge corzile relative), acestea ar trebui acordate între ele. Dacă sunetul este clar "diferit" sau "pâlpâirea"înseamnă că tuning-ul corzilor intermediare probabil că nu a fost făcut perfect și va trebui să repetați pașii din nou.
  • 7
    Verificați reglajul efectuat. După ce ați terminat setarea șirurilor, înainte de a începe să jucați, este o idee bună să vă asigurați că chitara este perfect reglată și că nu s-au făcut erori de reglare. Se poate face în multe feluri. De exemplu, pentru a verifica dacă fiecare șir este perfect reglat, puteți utiliza un tuner electronic, un pian sau o tastatură sau o aplicație de tuning online. Puteți încerca, de asemenea, să redați diferitele șiruri de caractere pentru a verifica prin ureche că sună clar și se potrivesc reciproc.
  • Pornind de la partea de sus în jos (de la cel mai gros la cel mai subțire), șirurile ar trebui să fie reglate în ordine cu notele MI, LA, RE, SOL, SI, MI.
  • Dacă nu știți încă acorduri, urmați aceste instrucțiuni pentru a juca un SOL major și pentru a verifica reglajul. Apăsați a treia tastă a șirului inferior MI cu degetul mijlociu al mâinii stângi. Țineți apăsat și apăsați a doua tastă a șirului LA cu degetul arătător. În cele din urmă, mereu menținând apăsat cu aceste două degete, cu degetul inelului apăsați a treia cheie a funiei miantino. Acum dă-i o penny tuturor celor șase șiruri cu o singură mișcare. Acordul care ar trebui să rezulte ar trebui să aibă un sunet plăcut și "vesel", practic fără disonanțe.
  • 8
    Începeți să jucați. Felicitări! Ați reglat chitara cu tuningul standard. Acest tip de tuning este de departe cel mai des întâlnit pentru orice tip de gen muzical. Este folosit pentru multe melodii de muzică clasică, blues, rock și pop. Ca un exemplu de cât de vastă varietate de stiluri muzicale utilizează acest tip de tuning, rețineți că este "Hei Ya!" din Outkast că clasicul "În timp, ei sunt a-Changin `" Bob Dylan o folosește.
  • Deși tuningul standard este, fără îndoială, cel mai răspândit, există totuși nenumărate cântece nu ei folosesc acest tip de tuning. În următoarele capitole vom explica câteva sisteme alternative de reglare.
  • Metoda 2

    Drop D tuning (Drop Tuning in RE)
    1
    Tunează șirul MI scăzut cu nota RE. Ca și în cazul tuningului standard, prima notă pe care va trebui să o acordați acestui sistem de reglare alternativă este șirul mai gros din partea de sus a tastaturii. Cu toate acestea, în acest caz, va trebui să o potriviți cu o notă diferită de numele șirului MI. Folosind unul din instrumentele descrise în capitolul anterior (un pian, o tastatură, un tuner sau o aplicație de internet), jucați un RE redus. Această notă ar trebui să fie exact un ton întreg sub MI utilizat pentru tuning standard. Răsuciți MI până când șirul ajunge la nota RE.
    • Rețineți că, dacă aveți nevoie de o tastatură, nota pe care o căutați este cea a cheii albe imediat din stânga MI care ați utilizat anterior pentru reglajul standard sau, cu alte cuvinte, cheia albă dintre cea de-a șaptea și cea de-a opta negru pornind de la stânga (având întotdeauna în vedere o tastatură cu 88 taste).
    • Termenul "ton întreg" de mai sus se referă la modul în care cântarele muzicale sunt împărțite în note. Practic, cântarele sunt împărțite în douăsprezece tonuri. Cu toate acestea, aceste tonuri nu sunt toate împărțite în mod egal în cadrul scalei. Unii, cum ar fi MI și RE, un ton întreg sunt îndepărtați unul de celălalt, în timp ce alții, ca IM și MI plat, sunt la jumătatea distanței dintre ei (se spune că sunt "semi-ton").
  • 2
    Acordați șirul LA cu a șaptea cheie a șirului MI scăzut. Cu ajutorul reglării Drop D, un singur șir (cel al MI-ului basului, care este reglat în RE) diferă de tuningul standard. Toate celelalte șiruri sunt reglate cu aceleași note ca și tuning-ul standard. Pentru a tune șirul LA, redați șirul MI scăzut la cel de-al șaptelea fret, apoi șirul LA și acționați pe cheia acestuia pentru a ajusta tonul său la cel al șirului MI scăzut (jucat la cel de-al șaptelea fret).
  • Procedând astfel, șirul LA este acordat notei LA, la fel ca în cazul tuningului standard. O cheie diferită a șirului MI scăzut este folosită pentru a compensa faptul că acest șir este acum reglat la o notă inferioară.
  • 3


    Sunt de acord cu corzile regelui, SOL, SI și MI, în funcție de acordul standard. Deoarece numai șirul MI scăzut este acordat unei note diferite, luându-l la un RE redus, puteți regla ultimele patru șiruri exact așa cum faceți pentru reglarea standard. Cu alte cuvinte, acordați-l după cum urmează:
  • Tunează șirul RE cu nota celei de-a cincea cheie șir LA.
  • Tunează șirul SOL cu nota celei de-a cincea chei de caractere R.
  • Tunează șirul SI cu nota din al patrulea Trusa de coardă SOL.
  • Reglați șirul cantinei MI cu nota a cincea cheie a cablului SI.
  • 4
    Redați câțiva bichordi (acorduri de alimentare) pentru a verifica reglajul. În acest moment trebuie să fi terminat. Felicitări! Ați reglat chitara cu un tuner D. Aceasta vă permite să aveți nota RE de bas pe primul șir și să faceți acordurile mai întunecate, cu un sentiment mai murdar. Rețineți că, prin această reglare, bichordurile cu nota fundamentală pe șirul mai gros, devin extraordinar de simple de efectuat. Doar puneți arătătorul mâinii stângi pe aceeași cheie a primelor trei șiruri (cel mai gros) și dați un accident doar pe acestea pentru a juca un bichord. Dacă chitara este reglată corect, coarda ar trebui să dea un sunet murdar (într-un sens pozitiv).
  • Acest sistem de tuning este adesea folosit pentru a obține un sunet silențios pentru a juca metale grele. De exemplu, pentru cantece ca "Moby Dick" de Led Zeppelin e "Everlong" din Foo Fighters folosiți setarea Drop D pentru a obține un efect perfect.
  • 5
    Pentru o picătură de tuning în DO, SI, etc., șirul MI scăzut trebuie să fie reglat la nota dorită. Cu toate că tuningul D drop în RE este probabil cel mai frecvent după reglajul standard, mai multe alte sisteme de tuning alternative folosesc aceeași configurație "picătură". Diferența dintre aceste reglaje se bazează pe nota cu care firul MI scăzut este inițial reglat. După ce ați reglat-o la nota dorită, celelalte șiruri sunt reglate în același mod ca și reglarea picăturilor în RE. Cu cât este mai mică nota de început, cu atât mai mult chitara va produce sunete întunecate și murdare. Această caracteristică face ca tuningurile să fie foarte populare pentru performanțele metalice. De exemplu, duoul metalic experimental Sunn O))) folosește sunete extrem de întunecate, datorită unei reglaje în LA.
  • După cum sa menționat mai sus, odată ce ați ales nota pentru primul șir, va trebui să acordați celelalte șiruri exact așa cum faceți cu tuning-ul drop în RE. Aceasta înseamnă că, pentru acordările de drop diferită de cea din RE, nota actuală cu care sunt reglate sforile nu va fi întotdeauna aceeași ajustare standard, dar distanța tonală dintre șiruri va fi. De exemplu, dacă vrem să facem o ajustare a drop-urilor în DO, va trebui să acordăm șirul MI scăzut la DO și apoi să aliniem celelalte șiruri în felul următor:
  • Tunează șirul LA cu nota celei de-a șaptea chei a șirului MI scăzut (SOL).
  • Tuneți frânghia RE cu nota a cincea cheie a frânghiei LA (DO).
  • Reglați șirul SOL cu nota celei de a cincea chei de caractere R (FA).
  • Acordarea sirului SI cu nota din al patrulea Tasta de cablu SOL (LA).
  • Tunează șirul cantinei MI cu nota celei de-a cincea taste a frânghiei SI (RE).
  • Metoda 3

    Deschideți Acordul în RE
    1
    Luați un diapozitiv pentru a juca. Până acum am vorbit despre tuninguri care sunt utile pentru cei care interpretează chitara cu un plectrum sau prin ciupirea corzilor. Cu toate acestea, acestea nu sunt singurele tehnici de a juca o chitara. De exemplu, multe cântece de blues necesită utilizarea unui instrument special numit diapozitiv, care este în esență un mic sticlă sau un tub metalic pe care chitaristul îl pune pe degetul arătător. Diapozitivul permite chitaristului să alunece ușor de la o notă la alta de pe tastatură, producând un sunet caracteristic "fluid" (Un bun exemplu al acestei tehnici este introducerea melodiei principale a celebrului cantec Lynyrd Skynyrd "Bird gratuit"). Deși este posibil să se joace cu diapozitivul pe orice tuning, datorită rigidității sale, folosindu-l într-o reglare în care corzile deja produc un coardă chiar și atunci când sunt jucate într-un vid, face utilizarea diapozitivului mult mai simplu. În această secțiune vom vedea cum să reglați chitara cu o tuning deschisă în RE, una dintre cele mai răspândite de acest tip pentru utilizare cu diapozitivul.
    • Pentru a obține exemple ilustre de chitară jucată cu diapozitivul și cu tuning deschis, ascultați "Du-te la râu" Mississippi Fred McDowell o "Prinde Hell Blues" din The White Stripes (ultima este cu un tuning deschis în LA, mai degrabă decât în ​​RE).
  • 2
    Tuneți șirul MI scăzut la RE, ca și pentru reglarea drop-ului în RE. Primii pași pentru tuningul deschis în RE sunt în esență aceiași ca și cei pentru reglarea drop-urilor în RE. Va trebui să începeți prin acordarea șirului MI scăzut la RE. Așa cum am subliniat mai sus, puteți utiliza o tastatură, o furcă de tuning sau un tuner.
  • 3
    Aranjați șirurile LA și RE așa cum faceți pentru căderea de reglare în RE. Apoi, va trebui să potriviți următoarele două șiruri în exact același mod ca și dvs. pentru reglarea drop-urilor în RE. Acordați șirul LA cu nota emisă de a șaptea cheie MI mică și, după aceasta, acordați șirul RE cu nota celei de-a cincea chei de corespondență LA. În acest fel, primele trei șiruri vor fi reglate în RE, LA și RE, respectiv, în octavă mai mare decât prima RE.
  • Ar fi trebuit să observi că acest tip de tuning păstrează posibilitatea de a juca cu ușurință bichords cu primele trei șiruri neschimbate. Cu toate acestea, bichetele nu sunt neapărat sunete obișnuite în muzica jucată cu diapozitivul.
  • 4
    Tunează șirul SOL cu al patrulea RE butonul de coarda. Pentru ultimele trei șiruri de caractere, reglajul deschis în RE începe să fie diferit de scăderea RE. Șirul SOL trebuie să fie reglat cu cea de-a patra cheie a RE, în loc de a cincea, ca de obicei. Procedând astfel, șirul SOL este reglat în FA diesis.
  • Numai pentru pro-memorie, tuning-ul pentru a reda chitara cu diapozitivul încearcă să obțină acorduri deja când toate cele șase șiruri sunt redate simultan într-un vid. Notele care alcătuiesc arpeggio-ul principalului KING sunt ascuțite RE, LA și FA. Prin acordarea șirului SOL la F sharp, se asigură că toate corzile jucate împreună produc o coardă.
  • 5
    Tunează șirul SI cu treilea Trusa de coardă SOL. Deci, acum trebuie sa facem un pasaj pe care nu l-am mai facut vreodаta: tuneaza un sir cu a treia cheie a sirului anterior. Așa cum am spus mai înainte, vrem ca toate notele tuningului deschis în RE să fie parte a scalei majore RE, iar aceste note sunt RE, LA și FA clare. Prin acordarea șirului SI cu a treia cheie a șirului SOL (care în acest caz este reglat în F sharp), obținem un LA sau, mai degrabă, una dintre notele acordului principalului KING.
  • 6
    Acordați cantino MI cu a cincea cheie a șirului SI. În cele din urmă, finalizați reglajul deschis în RE reglând ultimul șir, așa cum ați făcut întotdeauna. Deși suntem tuning exact ca înainte, deoarece șirul SI este acum tuned în LA, suntem de fapt tuning MI cantino în RE, mai degrabă decât MI. Și acest lucru este bun deoarece, așa cum am menționat mai sus, RE este o notă în scara regelui major.
  • 7
    Sunet pentru a verifica reglajul. Ai ajuns la fund! Tot ce rămâne este să verifici munca depusă prin interpretarea chitară, de preferință cu diapozitivul, pentru a beneficia de tuningul deschis (chiar dacă nu este necesar). Introduceți diapozitivul pe degetul arătător al mâinii stângi și faceți o mâncare pe toate cele șase șiruri goale cu mâna dreaptă. Puneți diapozitivul pe șiruri și faceți un alt curs. Dacă chitara este bine reglată, ar trebui să auziți o coardă mai mare. Lăsați notele să se joace și să mutați diapozitivul de-a lungul mânerului. Pe măsură ce mutați diapozitivul, coarda ar trebui să schimbe treptat culorile. Va dura ceva exerciții, dar în cele din urmă ar trebui să puteți învăța cu ușurință cum să jucați cu diapozitivul și tuningul deschis.
  • Dacă nu aveți un diapozitiv, îl puteți remedia cu ușurință jucând cu orice obiect similar, neted și rotunjit. De exemplu, gâtul unei sticle goale de sticlă funcționează destul de bine.
  • Sfaturi

    • Folosind chitara pentru o anumită perioadă de timp (câteva ore), toate vârfurile tind să uite chitara. De fiecare dată când tuning-ul trebuie verificat înainte de a începe să jucați.
    • Puneți chitara înapoi într-un loc în care praful nu este lovit. De exemplu, așezarea chitara pe perete ar putea duce la o presiune și apoi la rotirea cheilor de acordare, uitând chitara.
    • Încercați să țineți o furcă de tuning în carcasa chitara. Este un instrument foarte util.

    Avertismente

    • NICIODATĂ nu acordați prea mult strunele. Mai ales frânghiile de sus, pentru că s-ar putea rupe, forțându-vă să cumpărați un costum de schimb.
    • Nu jucați o chitară uitată, în special în prezența altor persoane. Sunetul ar fi groaznic!
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit