gtemata.com

Cum să însoțești un cântăreț cu planul

Ați considerat ideea de a însoți un cântăreț solo cu pianul și doriți să învățați cum să faceți autodidactul? Aptitudinile necesare pentru a însoți pianul sunt aceleași ca și celelalte moduri de a juca, dar există elemente foarte diferite de la pianul solo. În curând veți realiza că este mai ușor să însoțiți un cântăreț de pian decât să jucați singur - dacă aveți cunoștințe de bază.

paşi

Metoda 1

Acompanarea cu Acordurile
1
Practicați-vă cu cântăreața de pian. Va trebui să replicați ceea ce ați face cu o chitară însoțitoare. Aceasta este, va trebui să urmări cântăreața și evitați:
  • Redați notele din "melodie" în timp ce cântărețul le cântă.
  • Decideți "timp"deoarece solistul ar putea să-l încetinească și să-l grăbească intenționat pentru a acorda mai multă atenție unor părți ale cântecului.
  • Decideți "ritm" dacă cântăreața are interpretarea proprie.
  • Pentru a rezuma, nu veți fi cel care o va alege "stil" a cântecului. Nu fura jobul de la cantareata. Vorbește cu solistul tău! Majoritatea cântăreților vor dori să le urmați, dar alții vă vor cere să păstrați un ritm constant (ca o baterie), deci aveți un punct de referință. Toată lumea are nevoi diferite, așa că va trebui pur și simplu să întrebați. Un solist expert ar putea să vă spună ce preferă. În general, va trebui să jucați însoțit - urmând literalmente interpretarea solistului a piesei (în termeni de timp și stil general).
  • 2
    Ca o tehnică de bază, nu sună prea tare. Gândiți-vă la o bandă în care chitaristul joacă acordurile ușor și bateristul folosește periile sau nu bate tobe cu mare intensitate. Desigur, unii cântăreți preferă în schimb să aibă instrumente de acompaniament la un volum mai mare.
  • 3
    Redați acorduri cu un arpeggio, de ce nu sună ca lovituri repetate și încearcă să joace partea ritmică cu o singură mână. Redarea pianului ca acompaniament necesită adesea ambele mâini pentru partea ritmică, de exemplu pentru a juca variații ale coardei, cercul cincilor și pentru a se adapta la stilul solistului. Probabil va trebui să efectuați introducerea și finala cu două mâini.
  • 4
    Utilizați o mână pentru a însoți pianul. Sunt necesare multe elemente pentru a deveni un corector de pian bun. Începeți cu acordurile din secțiune "Sfaturi".
  • Nu trebuie doar să joci acorduri cu o mână cu volum redus.
  • 5
    Învață să separi acordurile într-un arpeggio, adică "jucând note ale unui acord succesiv și nu împreună".
  • Nu jucați întreaga coardă în același timp.
  • 6
    Practicati arpeggios prin mutarea mainii si a degetelor: încercați fiecare coardă, jucând notele în mod individual.
  • În acest fel, acordurile nu vor părea "suna confuz".
  • 7
    Utilizați aceste imagini mentale pentru a vă ajuta să vă amintiți formele coardei.
  • Cele trei coarde de note necesită o poziție furcă.
  • Al șaptelea (patru note) corzi necesită o poziție cu patru degete în furcă.
  • 8
    Joacă practică "închide" la centrul C, și o octavă deasupra sau dedesubt pentru a se potrivi tonului cântăreței tale.
  • 9
    Aflați cum să obțineți acordurile din scor. Veți vedea o diagramă în scor și veți putea analiza evoluția datorită "cercului aripilor".
  • Fiecare nuanță este o gamă muzicală definită ca "al cincilea" în comparație cu umbra vecină.
  • În nuanțele care conțin bemoli, numele nuanței este "în partea stângă a ultimului apartament". O umbră cu patru bemolli, Si, Mi, La și Re, de exemplu, este un apartament.
  • 10
    Scrieți schimbările coardei peste cuvintele de pe textul scris ca și pentru chitară. Puteți face acest lucru profesional utilizând notațiile de scor Nashville. Acestea sunt pentru secțiunile ritmice (de obicei compuse din pian, chitară, tobe și bas). Muzicienii practică pentru a improviza și a prezenta coarde împreună cu alte instrumente. Această metodă numerică permite muzicienilor care știu "nuanțe și acorduri" pentru a juca același cantec în "orice umbră" cunoscute fără scorul scris.
  • 11
    El interpretează diferite stiluri de pian de urechi, astfel încât să poată schimba tempo-ul și tonul la voință. Puteți descărca un program gratuit creat de departamentul de programare al computerelor Harvey Mudd College pentru acest tip de notație.
  • 12
    Lasă cântăreața să cânte melodia și să folosească în mod inteligent coardele și să dea ritm piesei. Amintiți-vă să utilizați tehnica arpeggio. Pe scurt, aceasta este tehnica pe care va trebui să o adoptați.
  • Vedeți diagramele din "Circolo delle Quinte", care se bazează pe numărătoarea "fiecare cincea notă". Acest număr nu este valabil numai pentru Do a Da, dar dacă vă gândiți la note ca pe un cerc, după ce puteți reîncepe din Do, Re, Mi și așa mai departe. Sol și Re, de exemplu, sunt al cincilea, deoarece între ele există trei note, înainte sau înapoi.
  • Metoda 2

    Ajutați cântăreții să armonizeze

    1
    Arată doi sau mai mulți cântăreți armonie dintre cele mai simple trei coarde: acordurile "1,3,5" (adică tonurile lui Do, Fa sau Sol) care nu sunt clare sau plate, etc. 1 reprezintă nota fundamentală. 3 reprezintă "treilea" adică două note mai sus. Cele 5 reprezintă "al cincilea", sau 4 note mai mari decât cele fundamentale și 2 mai mari decât cele trei. Fiecare notă ignorată este definită interval (și creează o separare plăcută între notele redate).
  • 2
    Arătați acordurile cântăreților și ajutați-i să simtă cum joacă împreună combinația de note diferite. Este mai ușor să înveți elementele de bază ale armoniei prin ascultarea de note pe pian. Singerii pot apoi să înceapă să cânte împreună cu notele. Ei pot apoi să se joace în armonie cu un alt cantaret.
  • Un bun exercițiu este de a distinge 2 sau 3 cântăreți care interpretează melodia cu o octavă mai mare sau mai mică decât cealaltă sau cântă la unison, dar nu armonizează.
  • De exemplu: solistul cântăreț care cântă melodia cu o octavă mai mică "respect" la femeia soprano, cântă la unison (nu armonizează). Cântând în mod unison înseamnă "stratifica" și poate îmbunătăți sunetul, de exemplu într-un cor (un duet, un trio sau un cvartet nu cântă normal în mod unison, dacă nu pentru a reproduce anumite efecte).
  • 3
    Armonizați prin cântări "melodia" dar cu note puțin mai mari sau mai mici pentru a crea o coardă cu vocile.
  • Dacă un solist, pe de altă parte, joacă o notă de armonie și nu de melodie, este o formă de cântând de nuanță.
  • 4
    Adăugați a șaptea pentru oa patra voce în armonie, sau nota fundamentală a unei octave superioare (pentru a cânta la unison).
  • 5
    Aflați notele 1,3,5,7 ale acordurilor majore (Do7, Fa7, Sol7 - vezi i "Sfaturi" mai târziu), iar apoi puteți ajuta cântăreții să se armonizeze jucând notele pentru ei într-un aranjament. Dacă cântă jucând notele alocate unui alt cântăreț, nu se vor armoniza corect.
  • Dacă există mai mult de 3 persoane, puteți face doi sau mai mulți să cânte așa cum ați face într-un grup coral. După ce înțelegeți elementele de bază ale armonizării, puteți experimenta alte tipuri de note care conțin obiecte ascuțite sau apartamente.
  • Metoda 3

    acorduri
    1
    În general, acordurile constau cel puțin din trei note, joacă împreună. Numai două note pentru a fi jucate sunt definite în schimb interval.

    Acordul Do, de exemplu, constă din note "Do-Mi-Sol". Faceți dublu clic pe fotografie pentru ao mări.
    • Acordul de la "face":
  • Acordul de la "în urmă":
  • Acordul de la "sol": acordurile simple cu trei note sunt acorduri majore, care pot fi realizate prin apăsarea numai a cheilor de pian albe, distanțate exact în același mod.
  • Rețineți că acordonul Do are exact aceeași formă ca și Fa și Sol în fotografii.
  • Aceste acorduri cu trei note sunt numite "triade". Acordurile care au mai mult de trei note (nu necesare pentru o sarcină simplă de însoțire) "tetradi, pentadi și esadi" (sau, de asemenea "tetrachords, pentacle și hexagoane).
  • Unele acorduri pot fi, de asemenea, complicate prin combinații de note la intervale diferite definite "perfect". "a crescut" sau "a scăzut".
  • Metoda 4

    Prezentarea formei acordului privind degetele și mâinile

    Două degete simple vă vor permite să realizați toate coardele majore, minore, șaptea, a șaptea și a șaptea

    Metoda 5

    Trei prinderi de degete pentru acordurile majore
    1
    Numără degetele și degetul mare al mâinii stângi "5, 4, 3, 2, 1" pornind de la degetul mic (5).
  • 2
    Aflați că "forma mâinii" pentru acordurile "Do, Fa și Sol" este întotdeauna la fel. acest "formă" utilizați degetele "5, 3 și 1". Celelalte acorduri mai mari de 3 note utilizează în sine atingere cu degetul:
  • Găsiți nota fundamental (Do, Fa sau Sol).
  • Cu mijlocul treceți la a treia notă, pe cheia fildeșului
  • Cu degetul mare mergeți la nota a cincea, pe cheia fildeșului.
  • Prin urmare, formula pentru aceste trei coarde este pur și simplu de la stânga la dreapta a mâinii stângi, 5, 3, 1.
  • Acordul de la "re":
    Acordul de la ""Rețineți că coarda regelui utilizează exact aceeași formă ca coarda La în imagine, dar pe un scor nu ați avea aceeași impresie. forma mâinii pentru acordurile La și Re este aproape identică cu acordurile Do, Fa și Sol, dar Regele și La au o notă centrală. Prin urmare, ambele planificați să apăsați cu tasta negru mijlocul - de la stânga la dreapta a mâinii stângi (5, 3 #, 1) unde simbolul "#" indică "ascuțit", adică cheia neagră din dreapta notei de pe tastatură.
  • Dacă există două chei de fildeș consecutive (fără un negru pentru a le împărți) în unele corzi și balanțe, ascuțirea va cădea pe o cheie albă.
  • Apartamentele funcționează în același mod, dar într-o direcție descendentă (stânga pe tastatură).
  • Combinația pentru o coardă de trei sau mai multe note care se joacă împreună cu anumite distanțe între note (ca un pasaj) se bazează pe o formulă, cum ar fi "5, 3, 1".
  • 3
    Numără degetele mâinii drepte "1, 2, 3, 4, 5" începând cu degetul mare (1).
  • Redați aceleași coarde cu mâna dreaptă folosind-o "același tip de formă" din mâna stângă, dar amintindu-și să pornim de la degetul mare (1).
  • Vă puteți gândi la numerotarea mâinii drepte ca inversă a mâinii stângi: "1, 3, 5" dacă stânga era "5, 3, 1" (desigur, de asemenea "1, 3 #, 5" dacă stânga era "5, 3 #, 1").
  • Metoda 6

    Patru degete pentru degetele majore
    1
    A șaptea acorduri sunt compuse din patru note: următoarele dungi vă permit să efectuați toate acordurile majore și minore ale șaptea (degetul mic joacă a șaptea) într-un avion, sărind degetul inelului.
    • De exemplu: puteți găsi coarda Sol7 având în vedere solul prima notă a coardei și apoi numărarea 1-3-5-7 sau Sol-Si-Re-Fa, notând că toate notele au o un interval.
    • Degetul pentru mâna stângă a acestui coardă este 5-3-2-1 (sări pesteinelar). Deget mic - Sol, mediu - Da, index - Regele și degetul mare - Fa.
    • Mâna dreaptă folosește aceeași degetare "inversat", sau 1-2-3-5 (în acest caz și degetul inelului). Thumb - Sol, index - Da, mediu - Rege și deget mic - Fa.

    Sfaturi

    • Dacă aveți facilități în zona dvs. care oferă cursuri de muzică gratuite, frecventați-i să vă îmbunătățiți tehnica și să învățați teoria muzicii.
    • Puteți începe să ajuți un cântăreț dacă sunteți în măsură să faceți aranjamentele "Do, Re, Fa și Sol", și mai târziu puteți adăuga acordul lui La și altora care conțin obiecte ascuțite și apartamente, atunci când ați devenit mai abil.

    Avertismente

    • Asigurați-vă că nu decideți tempo-ul, de exemplu jucând prea încet sau rapid în comparație cu vocea cântărețului: amintiți-vă că întotdeauna trebuie să încercați să urmări cântăreața.
    • Dacă cântăreața vă acuză că ați greșit, amintiți-vă că este probabil nervos. Mențineți calm și spuneți-i că veți corecta greșeala imediat.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit