gtemata.com

Cum se joacă creierul

Mastermind este un joc logic în care un jucător încearcă să ghicească codul creat de adversar. Acesta a fost inițial un joc de bord, iar înainte de aceasta a fost jucat cu pix și hârtie, iar acum este disponibil online și pe telefonul mobil. Puteți juca, de asemenea, creierul cu stilou și hârtie dacă nu aveți un joc de bord sau o versiune de software.

paşi

Partea 1

Regulile
Imagine intitulată Play Mastermind Pasul 1
1
Oponentul alege codul. Tabla de joc are un șir de găuri la un capăt ascuns de vederea adversarului. Jucătorul care creează codul are câțiva picioare colorate și le plasează fără a fi văzut în acest rând. Acesta este codul de care aveți nevoie pentru a încerca să ghiciți.
  • În versiunea computerului, combinația este de obicei creată automat.
  • Jucătorul care creează codul trebuie să completeze toate găurile. El poate folosi două sau mai multe știfturi de aceeași culoare. De exemplu, combinația poate fi verde, galben, galben, albastru.
  • Imagine intitulată Play Mastermind Step 2
    2
    Faceți prima încercare. Acum va trebui să încercați să ghiciți codul. Pornind de la celălalt capăt al plăcii, luați cârligele colorate și introduceți-le în primul rând.
  • De exemplu, puteți încerca cu albastru, portocaliu, verde, purpuriu. Setul de jocuri poate avea mai multe găuri sau culori diferite.
  • Imagine cu denumirea Play Mastermind Pasul 3
    3
    Adversarul trebuie să vorbească. Alături de fiecare dintre rândurile dvs. există un pătrat mic, cu patru găuri mici pentru patru picioare mai mici. Acestea au doar două culori, alb și roșu (sau alb-negru în unele versiuni). Adversarul îi va folosi pentru a vă da indicii. El nu poate minți și va trebui întotdeauna să urmeze aceste instrucțiuni:
  • Fiecare pictură albă înseamnă că una dintre culori este corectă, dar într-o poziție greșită.
  • Fiecare știft roșu (sau negru) înseamnă că culoarea are dreptate și este în locul potrivit.
  • Ordinea în care sunt plasate peții alb și negru nu contează.
  • Imagine intitulată Play Mastermind Step 4
    4
    Continuați prin proces. În exemplul de mai sus, adversarul a ales codul galben, galben, verde și albastru. Jucătorul încearcă cu albastru, portocaliu, verde, purpuriu. Oponentul observă încercarea și dă următoarele indicii:
  • Prima culoare este albastră. Există un cod albastru în cod, dar nu în primul rând, așa că pune un cuib alb.
  • A doua culoare este portocalie. În codul nu este prezent, deci nu cârlige.
  • A treia culoare este verde. Există un verde în cod, și este în a treia poziție, astfel încât pune un roșu (sau negru) cuier.
  • A patra culoare este violet. Nu este prezent în cod, deci nu există cârlige.
  • Imaginea intitulată Play Mastermind Pasul 5
    5
    Continuați cu a doua încercare. În acest moment aveți niște indicii. În exemplul nostru, vom avea o culoare potrivită în locul potrivit și unul în locul greșit. Dă-i o altă încercare.
  • Încercați cu albastru, galben, portocaliu, roz.
  • Adversarul dă indicii: albastrul este acolo, dar este în poziția greșită, galbenul este în poziția corectă, portocaliu și roz nu sunt prezente în cod.
  • Adversarul va repune din nou un clic alb și un roșu (sau negru).
  • Imaginea intitulată Play Mastermind Step 6


    6
    Continuați până când ghiciți codul sau până când nu reușiți să încercați. Veți continua să încercați utilizând informațiile din toate încercările anterioare. Dacă ghiciți codul pe care l-ați câștigat, dacă rămâneți fără încercări înainte de a vă ghici adversarul câștigă.
  • Imaginea intitulată Play Mastermind Step 7
    7
    Răsturnați rolurile și faceți alt joc. Întoarceți masa și începeți să redați părți inverse. În acest fel, amândoi vă distrați să încercați să ghiciți codul.
  • Partea 2

    Strategii de joc
    Imagine cu denumirea Play Mastermind Pasul 8
    1
    Începeți prin a repeta aceeași culoare. Jucătorul începător va înțelege rapid că, chiar și cu atât de multe indicii, nu este ușor să câștigi rapid, deoarece există multe posibilități de interpretare. Începeți cu patru culori egale, de exemplu patru albastre, pentru a avea un bun punct de plecare.
    • Există și alte strategii, dar acesta este unul dintre cele mai simple. Nu este foarte funcțional dacă setul de jocuri are mai mult de șase culori.
  • Imaginea intitulată Play Mastermind Pasul 9
    2
    Utilizați o schemă 2-2. În mișcările următoare el folosește două perechi de culori, întotdeauna începând cu culoarea primei încercări. De exemplu, după încercarea cu patru albastre, încercați albastru, albastru și o altă culoare. Încearcă-le pe toate.
  • Patru albastru, nici o idee. În regulă, vom continua să folosim albastru.
  • Albastru, albastru, verde, verde. Un cerc alb. Vom reține că în cod există un verde și trebuie să fie în primele două poziții.
  • Albastru, albastru, roz, roz. Un cui negru. Știm acum că unul dintre cei doi a crescut în poziția corectă.
  • Albastru, albastru, galben, galben. Un cep alb și un negru. Trebuie să existe două coduri galbene în cod, unul în stânga și unul în dreapta.
  • Imaginea intitulată Play Mastermind Step 10
    3
    Utilizați logica pentru a rearanja culorile potrivite. Odată ce ați primit patru indicii, ar trebui să știți exact ce culori conține codul, dar nu și ordinea acestora. În exemplul nostru, codul trebuie să conțină verde, roz, galben, galben. Prin împărțirea codului în două perechi avem acum și câteva informații despre poziție, astfel încât ar trebui să putem câștiga în trei mișcări:
  • Cu verde, galben, roz, galben primim două cârlige albe și două negre. Aceasta înseamnă că primele două trebuie să fie inversate, sau a treia și a patra.
  • Încercăm cu galben, verde, roz, galben. Avem patru ciorapi negri. Codul este rezolvat.
  • Sfaturi

    • Dacă începeți cu strategia 2-2 și jucați perfect ar trebui să câștigați în cinci mutări sau mai puțin. O piesă perfectă ar trebui să țină cont de 1296 de coduri posibile, deci este viabilă numai de pe un computer.
    • Dacă doriți să faceți jocul mai dificil, reduceți încercările disponibile.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit