gtemata.com

Cum să scrieți o poveste bună

Ființele umane sunt povestitori, prin natura lor, dar atunci când este vorba de a scrie o poveste bună, s-ar putea simti blocat, chiar dacă aveți o imaginație vie și un milion de idei mari. Pentru a scrie o poveste bună, trebuie să aveți o inspirație, să dezvoltați conținutul și apoi să vă revizuiți lucrarea până când veți scrie cea mai bună poveste. Dacă doriți să scrieți o poveste bună, urmați acești pași.

paşi

Partea 1

Ia inspirație

Lăsați-vă să vă inspirați prin a acorda atenție lumii și a ceea ce este în jurul vostru. Dacă doriți să fie în măsură să scrie o poveste bună, poate prea mult timp, atunci trebuie să țină ochii și urechile sunt mereu deschise, ascultând lumea și lăsați-l să te inspire! Veți descoperi în curând ceea ce puteți scrie pentru a face povestea mai bună! Timpul, efortul și descrierile din povestea ta nu sunt suficiente. Iată câteva modalități minunate de a colecta detalii care vă pot duce la o poveste scurtă:

Imaginea intitulată 18438 1
  1. 1
  2. Citește o carte! Experienta ajuta. Poate că cartea vă va oferi câteva idei pentru a începe, inspirația și tipul de text pe care doriți să-l scrieți. Următorul lucru pe care îl veți întâlni va fi premisa unei povestiri scurte.
  3. Observați trasaturile caracterului interesant. Poate că ați observat că vecinul tău iubește să vorbească cu plantele sale sau că în fiecare dimineață își ia pisica să meargă. Încercați să vă gândiți la viața interioară a acestui tip de persoană pentru a vedea dacă puteți dezvolta o poveste.
  4. Acordați atenție mediului înconjurător. Faceți o plimbare sau petreceți câteva ore într-un parc și urmăriți ce puteți găsi. Poate veți vedea o grămadă de trandafiri lângă un jgheab sau o pereche nouă de adidași pe banca de parc. Cum să ajungem acolo?
  5. Ascultați oameni atunci când vorbesc. Chiar și o simplă expresie interesantă, pe care o auziți în timp, vă poate inspira să scrieți o poveste întreagă. Poate auzi cuiva spune: "a treia soție a fost singura pe care am iubit-o vreodată ..." sau "cainele meu ii place sa tortureze toti barbatii cu care ies cu ..." Este suficient să începeți o poveste? Desigur!
  6. Imaginea intitulată 18438 2
    2
    Inspirați de un scenariu "ce se întâmplă dacă...». Aceasta este o altă modalitate excelentă de a începe o scurtă poveste. Când observați ce se întâmplă în jurul vostru, trebuie să acordați atenție nu numai realităților lumii, ci și posibilităților sale. Când vă acordați atenție unei povesti pe care o auziți sau o vedeți, întrebați-vă: "Dar dacă acest alt lucru sa întâmplat?" sau "Ce ar face această persoană dacă ...?". Urmând această linie de gândire, puteți să explorați misterele care vă obsedă.
  7. Nu trebuie să cunoașteți încheierea unei povesti când începeți să o scrieți. De fapt, neștiind totul despre o poveste, înainte de a începe să o scrieți, vă va duce să explorați cele mai creative posibilități și să vă faceți povestea mai puternică.
  8. Scenariul "ce dacă ..." poate fi practic sau complet fantastic. Puteți întreba "Ce se întâmplă dacă câinele meu a început să vorbească cu mine?" sau "Dacă vecinul care mă îndoiește pe câinele meu într-o zi frumoasă o prăbușește?".
  9. Imaginea intitulată 18438 3
    3
    Inspirați-vă de experiențele dvs. Deși scrierea unei povesti intră în categoria scriiturii narative, multe povești sunt puternic autobiografice. Dacă scrieți ceva care sa întâmplat cu adevărat cu dvs. sau cu cineva pe care îl cunoașteți, atunci este considerat scris non-ficțiune. A te inspira din experiențele pe care le-ai avut de fapt și le duci la un nivel nou și imaginativ este un plan minunat de a scrie o poveste scurtă, mai ales dacă simți că nu ai "nimic de scris".
  10. Mulți oameni spun că ar trebui să scrie despre "ceea ce este cunoscut". O școală de gândire sugerează că, dacă ai crescut la o fermă din Arkansas sau dacă ai petrecut zece ani încercând să fie un pictor în Islanda, ar trebui să scrie despre aceste experiențe în loc de a încerca să ghicească cum ar putea fi cineva care a crescut într-un loc în care există nu ai fost niciodată.
  11. Unii scriitori spun că ar trebui să scrie despre "ceea ce nu știi să știi". Aceasta înseamnă că ar trebui să începeți de pe teritoriul familiei și apoi să începeți să explorați ceva care vă lasă intrigat sau despre care nu știați prea multe.
  12. Dacă vă simțiți prea confortabil scriind despre lucruri care s-au întâmplat de fapt, nu veți avea loc pentru creativitate. De exemplu, poate că ai avut un prieten din copilarie o zi care a plecat, fără să spună nimănui, sau poate esti fascinat ca un copil de către un operator de roată și v-ați întrebat mereu ce sa întâmplat cu el. Explorați această lume și compuneți-o.
  13. Imaginea intitulată 18438 4
    4
    Inspirați-vă de o poveste pe care ați auzit-o. Mergi mereu în căutarea unor povestiri care ți-au fost aduse la cunoștința prietenilor tăi sau a membrilor familiei care fac atât de multă dragoste. Dacă mama sau bunica vă vorbește mereu despre copilarie, începeți să le scrieți. Încercați să vă imaginați cum a crescut într-un alt moment sau loc și începeți să scrieți toate eventualitățile. Nu vă descurajați dacă nu știți totul despre acea perioadă: puteți face întotdeauna cercetarea.
  14. Când unul dintre prietenii tăi spune: "Nu veți crede ce mi sa întâmplat săptămâna trecută ...", atenție. O poveste scurtă ar putea începe de acolo.
  15. Istoria ar putea proveni dintr-un loc puțin probabil. Poate un DJ de radio își amintește copilăria în câteva propoziții și te vei simți brusc fascinat de viața.
  16. Doar știți că dacă obțineți reputația unui scriitor care "fură" povestirile pe care oamenii le spun și le folosesc pentru ficțiune, oamenii pot fi mai reticenți în a vă deschide.
  17. Imaginea intitulată 18438 5
    5
    Inspirați dintr-un loc, de unde se poate naște o poveste. Nu trebuie să vă inspirați de pe o plajă uluitoare sau de o vacanță incredibilă din Veneția. În schimb, încercați să obțineți inspirația obișnuită. Gândiți-vă cum a fost să vă petreceți câmpul de măr al bunicii copilului dvs. în fiecare vară - amintiți-vă cum ați petrecut timpul în subsolul celui mai bun prieten din liceu.
  18. Scrierea despre un loc vă poate determina să dezvoltați caractere și conflicte interesante.
  19. Imagine cu denumirea 18438 6
    6
    Inspirați-vă de un exercițiu scris. Ei au ajutat o mulțime de scriitori de a dezvolta creativitatea, pentru a găsi inspirație în locuri puțin probabil să te forța să scrie atunci când simt că au "idei". Puteți începe cu o scriere de zi cu zi cald-up exercițiu timp de 10-15 minute doar pentru a porni în sus mintea ta sau scrie pentru o oră, în funcție de exercitarea, chiar dacă nu se simt inspirat. Iată câteva exerciții excelente de scriere pentru a începe:
  20. Începeți o poveste cu următoarea teză de deschidere: "N-am mai spus niciodată nimănui".
  21. Uită-te la o imagine a unui hambar simplu într-un câmp. Apoi descrie-o din punctul de vedere al cineva care tocmai a comis o crimă. Fă-o din punctul de vedere al unei fete care tocmai și-a pierdut mama. Încercați să înțelegeți cum gândurile unui personaj pot influența modul în care vede lumea.
  22. Doar scrie timp de 10-15 minute fără oprire. Mergeți mai departe și nu includeți ceea ce ați scris până când nu ați terminat.
  23. Alegeți o persoană din viața voastră pe care absolut nu-i place. Încercați acum să scrieți o poveste din perspectiva lui. Încercați să faceți ca cititorul să simpatizeze cu ea cât mai mult posibil.
  24. Lăsați un personaj să vă surprindă. Scrieți despre un personaj pe care păreți să îl cunoașteți destul de bine și apoi lăsați-o pe această persoană să facă ceva care vă prinde complet din gardă. Încercați să vedeți unde vă duc acest lucru.
  25. Cearta. Fie ca două personaje să se certe despre ceva complet banal, cum ar fi cel care trebuie să scoată coșul de gunoi sau cine va plăti pentru film. Faceți-vă clar că această încurcătură este de fapt ceva mai mare și mai gravă, cum ar fi cel care va încheia relația sau care dă prea mult fără a obține nimic înapoi. Încercați să lăsați dialogul să facă toată munca.
  26. Limba corpului. Scrieți 500 de cuvinte care descriu două caractere așezate una lângă cealaltă. Fără dialog, permiteți cititorului să vadă exact cum se simt reciproc acești doi personaje.
  27. Imagine cu denumirea 18438 7
    7
    Inspirați-vă prin citirea povestirilor scurte. Dacă vrei să reușești să stăpânești povestea, atunci ar trebui să citești cât poți. Ar trebui să citiți atât marile clasice cât și cele contemporane și să folosiți scrierea altora pentru a vă încuraja să scrieți niște povești alese de dumneavoastră. Iată câteva povestiri contemporane și clasice care vă pot inspira să scrieți mai multe povestiri:
  28. Cehov, "Doamna cu câinele"
  29. Edgar Allan Poe, "Cagulea lui Amontillado"
  30. Ernest Hemingway, "Un loc curat, bine luminat"
  31. Eudora Welty, "La Worn Path"
  32. Raymond Carve, "catedrală"
  33. Isaac Asimov, "Trecutul mort"
  34. Ray Bradbury, "Veldt"
  35. Tim O`Brien, "Lucrurile pe care le-au purtat"
  36. Alice Munro, "Fecioara de cerșetorie"
  37. Jamaica Kincaid, "model"
  38. Joyce Carol Oates, "Unde te duci, unde ai fost?"
  39. Jhumpa Lahiri, "O chestiune temporară"
  40. Junot Diaz, "Cum la data de la Brown Girl, Black Girl, White Girl, sau Halfie"

Partea 2

Dezvoltați istoria
Imaginea intitulată 18438 8
1
Dezvoltați-vă punctul de vedere. Cele mai multe povești sunt scrise din punctul de vedere al primei, celei de-a doua sau a celei de-a treia persoane. Dacă începeți, trebuie să rămâneți la un punct de vedere. Aici toate cele trei sunt descrise și modul în care sunt utilizate:
  • Prima persoană. Prima persoană este spusă direct din perspectiva unui personaj pe care îl folosește "eu" să se refere la el însuși. "N-am mai spus niciodată nimănui" este un exemplu de scriere de prima persoană. E bine dacă vrei să adere strict la gândurile și perspectivele unui personaj, dar poate fi limitat dacă este prea îngust. Poate fi cea mai simplă perspectivă de utilizat dacă începeți.
  • A treia persoană. Atunci când scrieți despre un personaj cu "el" sau "ea" din punct de vedere extern (de exemplu, "era obosit"). În cea de-a treia persoană, autorul poate aborda gândurile personajului sau se poate îndepărta de ele.
  • A doua persoană. Se adresează direct cititorului cu "tu", ca în cazul "te plimbi în biroul tău". Poate fi o tehnică excelentă pentru capturarea cititorului, dar poate fi și puțin exagerată.
  • Imaginea intitulată 18438 9
    2
    Dezvoltați complotul. Fiecare poveste ar trebui să aibă un complot care să se ocupe de cititor, ceea ce îl determină să întrebe ce se va întâmpla în continuare. Acest lucru nu înseamnă că povestea dvs. ar trebui să includă o urmărire sau o crimă de mare viteză - cititorii dvs. ar putea dori să știe ce se întâmplă, chiar dacă tot ce se întâmplă este că doi oameni vorbesc în timp ce au o cafea. Chiar dacă fiecare poveste este diferită, iată câteva dintre elementele sale de bază:
  • Acțiunea / expunerea în devenire: aceasta se găsește, de obicei, la începutul povestirii, atunci când cititorii sunt introduși în personajele principale, în situația și în conflictul central. Cu toate acestea, unele povești încep în mijlocul acțiunii și fac cititorii să meargă înapoi pentru a afla ce se întâmplă cu adevărat.
  • Conflictul: miza în joc în istorie. Trebuie să fie ceva în joc în fiecare poveste, altfel cititorul nu va dori să continue să citească, indiferent cât de frumos poate fi limba. Fiecare poveste are nevoie de un conflict sau de un punct de tensiune - poate fi dramatic chiar dacă doi bărbați se luptă cu aceeași femeie sau dacă o fată îi întreabă pe prietena ei dacă vrea să o invite la o petrecere. Natura conflictului nu este importantă - ceea ce este important este că cititorii sunt interesați de ceea ce se întâmplă.
  • Rezoluția povestirii. După ce conflictul a fost rezolvat sau discutat, povestea va trebui să se încheie. Dar majoritatea poveștilor nu au un sfârșit fericit sau chiar atât de mult. Atât de multe povesti se încheie cu un cuvânt sau o imagine care lasă cititorul să gândească. Dacă povestea este încheiată cu desăvârșire la sfârșit, atunci veți fi îndepărtat mult din mister și farmec.


  • Imagine cu denumirea 18438 10
    3
    Dezvoltați-vă personajele. Povestea dvs. trebuie să aibă una sau mai multe personaje pe care cititorii dvs. trebuie să vă îngrijoreze și, de asemenea, de ce se pot mândri, chiar dacă nu sunt cetățeni loiali sau oameni buni. Puteți caracteriza personajele dvs. prin mai multe moduri diferite și toate acestea sunt valide. Iată câteva modalități de a transmite cititorilor dvs. un sentiment puternic al personajelor dvs.:
  • Descrieți ce spun ei. Linia perfectă de dialog poate arunca o privire asupra intențiilor unui personaj - mai ales dacă dialogul nu se potrivește cu ceea ce gândește el.
  • Descrieți ce fac. Personajul se ridică în fiecare dimineață la ora 6 dimineața fără o alarmă sau trece orele apăsând butonul "ațipi" înainte de a te ridica? Fiecare acțiune mică, oricât de nesemnificativă ar părea la început, poate ajuta la construirea personajului.
  • Descrieți ce păreau. Personajul merge personalizat atunci când merge la supermarket sau zâmbește maniacal în timpul unui moment de tristețe profundă? Aspectul fizic al unui personaj poate arunca o secțiune transversală a stării sale mentale.
  • Descrieți cum interacționează cu ceilalți. Este caracterul tău timid într-un mod debilitant sau arogant, încât toată lumea din jurul lui se teme să-și deschidă gura? Ești bună cu slujnicele pentru că mama ta a făcut acea slujbă prea mult sau este o țărană cu toate pentru că una dintre ele și-a străpuns inima sau pur și simplu pentru că simte așa? Văzând un personaj din exterior, el poate dezvălui multe despre el.
  • Imagine cu denumirea 18438 11
    4
    Dezvoltați-vă dialogul. Dialogul marchează cuvintele pe care personajele le spun, care de obicei sunt plasate în citate. Poate dezvălui multe despre un personaj, atât din ceea ce spune, cât și din ceea ce alege să nu spună. Ar trebui să găsiți dialogul care să pară vorbit de oameni reali, mai degrabă decât să pară prea fantezie sau forțată. Citește dialogul cu voce tare pentru a vedea dacă de fapt sună ca ceva pe care o persoană ar spune-o.
  • Dialogul dintre două personaje poate, de asemenea, arunca o mulțime de înțelegere în dinamica lor.
  • Acordați atenție și celor nesatisfăcute. De exemplu, dacă un copil este supărat pentru că tatăl său și-a pierdut jocul de baseball, dacă nu mai dă jocul când se văd din nou și întreabă "cum a fost treaba ta?", atunci el poate dezvălui multe despre el.
  • Evitați să adăugați etichete grele dialogului dvs., cum ar fi: "Mary a declarat ..." în loc de "Mary a spus ...".
  • Imagine cu denumirea 18438 12
    5
    Dezvoltarea setării unei povestiri poate fi crucială sau poate avea foarte puțin de-a face cu evenimentele care se desfășoară. Dacă povestea este pusă într-o casă generică care are puțin de-a face cu istoria, atunci este bine. Dar dacă iubitul unui personaj izbucnește în casă pe care îl împarte cu soția, atunci fiecare detaliu este important, deoarece el poate arunca o lumină asupra relației personajului cu soția sa - și despre ce gândește iubitul său. Decideți cât de important ar trebui să fie mediul și dezvoltați-o în consecință.
  • Deși setarea nu este atât de importantă pentru poveste, ea evită confundarea cititorului și lăsându-i să știe unde au loc evenimentele, chiar dacă este doar un oraș agricol pierdut sau o liceu anonim în mijlocul nicăieri.
  • Perioada de timp poate fi considerată parte din setare. Dacă povestea este stabilită în anii șaizeci, dați cititorului suficiente indicii, astfel încât el nu petrece jumătate din poveste gândindu-se că are loc în prezent.
  • Imaginea intitulată 18438 13
    6
    Dezvoltați-vă vocea. În scris, vocea este singura modalitate în care sunt scrise cuvinte care arată că acestea au fost scrise numai de dvs. Cuvintele tale ar trebui să aibă particularitatea, ritmul și cadența lor și nimeni nu ar trebui să le poată replica. La inceput, este normal ca povestitorii sa incerce sa imite autorii lor preferati, dar crescand in profesionalism, ar trebui sa gasiti o modalitate unica de a-ti exprima gandurile si ideile.
  • Termenul "voce" descrie modul în care sună cuvintele autorului, nu doar cele ale personajului. Fiecare cuvânt care este inserat într-o poveste contribuie la "vocea" autorului.
  • Imaginea intitulată 18438 14
    7
    Evitați capcanele inerente în scrierea povestirii. Deși există câteva reguli, nu există reguli dure și rapide cu privire la ceea ce face o poveste bună sau nu. Mai mult, puteți îmbunătăți șansele de a scrie o poveste de succes evitând unele dintre cele mai frecvente greșeli comise de povestitori. Iată câteva lucruri la care să ne gândim când avansăm povestea:
  • Evita "supraîncărcarea informațiilor". Nu spuneți cititorului tot ce credeți că ar trebui să știe exact când începe povestea. Dacă petreceți trei pagini care descriu personajele și acțiunea înainte ca ceva să se întâmple, cititorul va obosi.
  • Evitați finala cu machiajul. Nimănui nu îi place să citească o poveste doar pentru a afla că a fost un vis sau că a fost spus tot timpul din punctul de vedere al străinului. O. Henry a fost renumit pentru astfel de finaluri, dar acum el este văzut ca un clișeu.
  • Păstrați lucrurile simple. S-ar putea să vă gândiți că folosirea unei limbi florale și nobile este calea de a scrie o scurtă poveste. Dacă scrieți o poveste despre viața unei societăți înalte într-un castel ornat, atunci aceasta ar putea fi cea mai bună soluție, însă pentru cele mai multe concepte este mai bine să rămână scurtă și simplă.
  • Evitați expunerea în dialog. Este narațiunea e nu dialogul care ar trebui să explice cititorilor dvs. informațiile de bază despre poveste. Dialogul ar trebui folosit pentru a oferi mai multe informații despre personaje și despre luptele și relațiile lor, dar nu despre a le explica "faptele obiective" de istorie. De exemplu, un personaj nu ar trebui să spună "Luca, chiar dacă ai douăzeci de ani și te afli în al doilea an universitar ..." pentru că acesta este ceva pe care ambii personaje îl știu deja.
  • Păstrați clar mizele istoriei. Fiecare cititor, în timp ce vă citește povestea și după, ar trebui să poată răspunde "Ce este în joc?". Dacă un cititor termină recolta și nu are nicio idee despre ceea ce era în joc, povestea a eșuat.
  • Partea 3

    Revizuirea istoricului
    Imagine cu denumirea 18438 15
    1
    Puneți-o la o parte și reveniți la ea. Dă povestea ta o pauză - chiar dacă este doar pentru o zi. Apoi citiți-o cu ochi noi și încercați să o vedeți mai degrabă ca cititor decât scriitor. În calitate de cititor, care fraze ar fi inutile sau înșelătoare? Ce fapte trebuie să știți mai mult? Ce puncte din complot sunt prea evidente sau prea complicate? Citirea lucrării cu ochi proaspeți vă poate oferi o nouă perspectivă asupra a ceea ce trebuie schimbat.
    • Uneori, chiar prin simpla imprimare a unei povestiri scrise într-un document Word vă poate ajuta să o vedeți dintr-o perspectivă nouă.
    • Dacă chiar vrei să îmbunătățești povestea, dar ești complet derutată, încercați să o lăsați deoparte pentru o lună sau două. Veți fi surprins de cât de mult veți înțelege în această perioadă.
    • Lăsându-ți munca deoparte pentru o vreme este o mișcare bună, dar nu atât de mult încât să pierzi interesul pentru ea.
  • Imagine cu denumirea 18438 16
    2
    Căutați feedback. Dacă sunteți gata să aduceți povestea voastră în lume, puteți să o împărtășiți cu un prieten apropiat, cu un coleg de scriitor, cu un profesor de engleză sau chiar cu un grup de colegi scriitori. Asigurați-vă că nu cereți un aviz cu privire la poveste înainte de a fi complet format sau s-ar putea simți criticat. Participarea la un atelier de scriere cu persoane de același gen, care sunt serioase despre scrisul bun, vă va permite să obțineți o nouă perspectivă asupra muncii dvs.
  • Pentru ca feedbackul să fie util, trebuie să fiți receptivi la acesta. Dacă credeți că ați scris cea mai perfectă poveste din lume, nu veți auzi vreodată unul dintre cuvintele rostite de voi.
  • Asigurați-vă că vă oferiți povestea dvs. cititorilor potriviți. Dacă scrieți o poveste de science fiction, dar l-ați livrat prietenului dvs. de scriere care nu a mai citit niciodată într-adevăr unul anterior, atunci nu puteți obține cel mai bun feedback.
  • Imaginea intitulată 18438 17
    3
    Examinați povestea folosind diferite trucuri. Există multe modalități diferite de a revizui o poveste și totul depinde de modul în care arată primul proiect și de cât mai mult de lucru trebuie făcut. Multe povestiri pot necesita zece sau mai multe proiecte, așa că nu fi descurajat dacă simți că trebuie să schimbi totul în povestea ta. Când faceți schimbări în munca dvs., iată câteva idei pe care trebuie să le gândiți:
  • Nevoia de schimbare a punctului de vedere. S-ar putea să fi crezut că povestea ta ar funcționa mai bine în prima persoană, dar după o lectură ulterioară, s-ar putea să observați că a treia persoană ar fi mai potrivită.
  • Taie fiecare verbozitate. O regulă bună este să tăiem 250 de cuvinte din istorie (atâta timp cât este de cel puțin zece pagini lungi) după ce sunteți sigur că ați terminat. V-ați fi surprins să știți cât de multe verbosități inutile pot fi găsite.
  • Reduce confuzia. Întrebați-vă dacă ați fi înțeles pe deplin ce se întâmpla dacă nu aș fi scris povestea. Poate că concepțiile istoriei au fost clar pentru dvs., dar cititorii dvs. ar putea fi complet confuzi.
  • Asigurați-vă că includeți senzații, sunete etc. Sentimentele fac o poveste vie. La urma urmei, ce este o poveste fără emoții?
  • Faceți mai multă cercetare dacă este necesar. Dacă scrieți o poveste stabilită în satul West of New York în anii 60 și aflați că într-adevăr nu știți prea multe despre asta, este timpul să luați cărțile pentru a învăța multe pentru a scrie o poveste convingătoare stabilită în această epocă.
  • Fii persistent. Când vă simțiți frustrați, amintiți-vă că nici un prim proiect de poveste nu este foarte bun - dar dacă veți scrie un al doilea, al treilea și chiar un al patrulea proiect, atunci veți avea potențialul de a scrie o poveste fantastică.
  • Sfaturi

    • Trebuie să aveți idei clare despre ce fel de atitudine trebuie să aibă caracterul tău, comportamentul lui. Nu dă un copil nefericit o frază grozavă de pronunțat atunci când știi că nu are sens să o spui. Cunoașteți personajele pe care le cunoașteți. Trăiți în capul personajelor pentru o zi.
    • Oamenii de obicei nu vorbesc spunând propoziții complete. Ei dau răspunsuri la un cuvânt. Așa că, ocazional, folosește cuvinte încetine, cum ar fi "da", "mhm", etc. Nu exagerati, oricum! Un dialog bun, de fapt, nu seamănă exact cu un discurs real: să spunem că seamănă cu acesta, dar fără părțile plictisitoare.
    • Întotdeauna încercați să îmbunătățiți utilizarea cuvintelor. Găsiți cuvântul exact pentru ceea ce încercați să spuneți: caracterul este supărat sau agitat? Cercetați și gândiți-vă la conotația cuvintelor. Încercați manuale de tip "Elementele stilului" astfel încât să puteți învăța cum să spuneți ceea ce doriți într-un mod care este clar, eficient și unic al dvs.
    • Du-te on-line și căutați semnificația numelor pentru a inventa unele dintre ele pentru personajele dvs. Aceasta este o metodă bună dacă nu puteți găsi un nume potrivit pentru un anumit personaj. De exemplu, dacă aveți pe cineva în poveste ca pe un vânător, aruncați o privire la numele legate de cuvânt "vânător". Acesta vă va da, probabil, o listă de nume care au legătură cu descrierea respectivă. lua "cursă" adică vânător: în final, acest personaj din povestea ta ar putea fi numit asta, Chase.
    • Corect, corect, corect. Verificați semnele de punctuație, ortografia, gramatica, simțul propozițiilor, desigur - dar nu ignorați marile întrebări. Acțiunile și reacțiile personajelor tale sunt plauzibile? Ați folosit comenzi rapide în complot, făcându-l banal și simplist?
    • Dacă vă permiteți ușor să fiți influențați de modul în care scriu alți autori, nu citiți prea mult. Rămâneți pe cărțile pe care le cunoașteți și studiați modul în care autorul își dezvoltă personajele, complotul și obiectivele în timp.
    • Utilizați limbajul senzorial. Aceasta este cheia pentru a împinge cititorul în povestea ta. Asigurați-vă că audiența dvs. poate "vedeți, miroși și ascultați" ceea ce le înconjoară. Pictați o imagine prin cuvinte, deoarece nu doriți ca cartea dvs. să fie plictisitoare sau lipsită de adâncime, doriți ca cititorul dvs. să poată "vedeți și retrăiți" scena pe care ai creat-o. Dar, din nou, nu exagerați, nu descrieți fiecare frunză pe fiecare copac sau veți risca să trageți prea mult frânghia.
    • Gândiți-vă lung și greu la personajele dvs. (cine sunt, aspectul lor, ceea ce vor, ceea ce le este frică), setările (perioada de timp, locurile) și conflictul (persoană vs. persoană, persoană împotriva societății, ). Ei sunt cei care vă fac povestea interesantă.
    • Când scrieți, de exemplu, o carte, este o idee bună să cheltuiți în jur de o oră în fiecare zi, aruncând un anumit punct al situației, astfel încât să aveți întotdeauna controlul asupra locului unde vă aflați, unde vă aflați și unde vreți să mergeți.
    • Citiți cel puțin o mie de cărți înainte de a scrie unul. Implicați-vă în călătoria curajoasă care vizează citirea autorilor care vă intrigă, din toate părțile lumii. Amintiți-vă să alegeți cărți care ar putea fi relevante pentru povestea dvs. și să luați note cu privire la modul în care autorul continuă să deruleze paginile. Dacă doriți să scrieți, de exemplu, un roman thriller profund, citiți câteva cărți ale lui Stephen King. Observați ce fel de stil dă fiecărei cărți un înțeles și ce vă fascinează. Caracterul are o profunzime psihologică? Folosește autorul limbajul simțurilor? Mențineți întotdeauna acest lucru în minte, dar, în același mod, nu uitați să păstrați propriul stil.

    Avertismente

    • Asigurați-vă că variați lungimile propoziției.
    • Nu efectuați modificări pe măsură ce lucrați. Acest lucru încetinește scrisul dvs. și vă poate face să uitați ce ați vrut să scrieți. Luați în schimb pauze și schimbați când puteți.
    • Încercați să nu trageți povestea sau să vă întindeți prea mult asupra subiectului. Oferiți doar suficiente detalii pentru a încuraja înțelegerea și interesul.
    • Nu folosi prea multe cuvinte mari sau termeni sofisticați. Sună amator, ca și cum aș fi folosit un computer pentru a scrie pentru tine.
    • Descrierea excesivă a unui scenariu poate fi un sfârșit.
    • Pentru ca povestea ta să fie interesantă, nu plătiți niciodată munca cuiva. Scrierea unei povesti bune poate dura întotdeauna ceva timp, deci fiți răbdători!
    • Este o descriere naturală și ușor de folosit foarte aproape de oamenii pe care îi cunoști bine, cum ar fi familia ta. Asa ca fie ascunde-le pentru bine pentru a evita ofensa pe cineva sau stii ca vei suferi consecintele pentru un timp.
    • Blocul scriitorului este foarte comun. Vă veți simți frustrat, dar nu renunțați - faceți pauze și vă odihniți mintea.




    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit