gtemata.com

Cum se scrie un sonet

Deși, ca regulă generală sonetul este definită ca un poem compus din paisprezece linii hendecasyllables, există diferențe semnificative între cele mai comune forme de sonet: că Petrarca (italiană) și elisabetan (în limba engleză). Acest articol va descrie cum să respecte ambele forme, apoi să discutăm cum să extindeți orizonturile sonetului cu formele sale mai puțin cunoscute.

paşi

Metoda 1

Scrieți un sonet elisabetan
Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 1
1
Utilizați schema de rimare Elizabethan sau Shakespearian. Dacă sunteți începător de sondete, această formă este ideală pentru a începe, deoarece urmează modelul de rime și structura mai obișnuită și mai clară. Schema de rimare a unui sonet elizabetan este întotdeauna următoarea:
  • ABABCDCDEFEFGG
  • Aceste litere reprezintă sunetele care apar la sfârșitul fiecărui verset.
  • Prin urmare, în conformitate cu această schemă de rimă alternativă, descoperim că ultimul cuvânt din prima linie trebuie să rimeze cu ultima din a doua rimerà terzo- cu a patra a cincea cu settimo- al șaselea cu al optulea și așa mai departe , până la cupla finală a rimei.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 2
    2
    Scrieți versurile în pentametrul iambic. Pentametrul iambic este un tip de metru poetic, care este un mijloc de măsurare a ritmului unui vers. Pentametrul este un metru foarte regulat și unul dintre cele mai frecvente în poezia engleză.
  • "pentametru" derivă din cuvântul grecesc "Penta" (cinci) și, prin urmare, are cinci "mers" poetic. Fiecare picior este o unitate de două silabe - în consecință, un pentametru conține zece silabe.
  • "iambic" înseamnă că fiecare picior este a "iamb". Giambia constă dintr-o silabă atonică, urmată de o silabă accentuată, care are un ritm "TA-UTM". Cuvântul "hel-LO" este un exemplu de giambo.
  • Un pentametru iambic este prin urmare un verset cu cinci picioare iambice, care dau un ritm la 10 silabe de tip ta-TUM ta-TUM ta-TUM ta-TUM ta-TUM.
  • Un exemplu de pentametru iambic este "VRE I / COMPARE / te TO / a SUM / mer`s DAY?" (De la "Sonet 18" al lui Shakespeare)
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 3
    3
    Schimbați contorul din când în când. Chiar și aproape toate versetele unui sonet elisabetan ar trebui să fie scrise în pentamer iambic, ritmul poate deveni predictibil și banal dacă îl folosiți mereu în mod constant. Prin modificarea modelului accentelor în momente cheie, puteți rupe monotonia și puteți face poezia mai interesantă pentru ureche, precum și a atrage atenția asupra celor mai importante fraze.
  • Al treilea verset din "Sonet 18" al lui Shakespeare, de exemplu, începe cu unul spondeo, sau două silabe consecutive accentuate: TUM-TUM
  • Dupa doua versuri in pentametrul perfect iambic, el a scris: "VERDE RUGATE / SHAKE / DAR / LUNG BUDS / din MAI"
  • Această variație rupe ritmul și se concentrează asupra durității vântului descrise.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 4
    4
    Urmați structura camerelor sonetului Shakespeare. Un sonet în această formă este alcătuit din trei quatraine eroice și un cuplu eroic. Un quatrain eroic este un grup de patru versuri în pentamer iambic cu schema ABBY Rhyming - un cuplu eroic este un grup de două versuri în pentametru iambic cu rima AA.
  • În sonetul shakespearean, cele trei quatraine eroice sunt parte "ABAB CDCD EFEF" a schemei de rime.
  • Cuplul eroic este închiderea "GG".
  • Puteți să separați aceste versete de versetele pierdute sau să le scrieți consecutiv într-un poem continuu, dar sonetul ar trebui să provină din aceste versuri structurate.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 5
    5
    Dezvoltați cu atenție stanzile. Chiar dacă poemul tău ar trebui să aibă o singură temă, fiecare stanză ar trebui să dezvolte în continuare ideea. Gândiți-vă la fiecare quatrain ca paragraf, în care să explorați un element al subiectului poeziei. Fiecare quatrain ar trebui să pregătească ultimul cuplet, unde în mod tradițional există o descoperire sau o realizare. Punctul de cotitură, care are loc în al treisprezecelea verset al sonetului shakespearean, oferă o rezoluție sau un comentariu la problema dezvoltată de primele trei cvinteze. Ar putea fi util să te uiți la un exemplu, cum ar fi "Sonetul 30" de la Shakespear:
  • Cvadrul 1 introduce situația: "Când la apelul gândului tăcut citez amintirea zilelor trecute, îmi amintește lipsa multor lucruri râvnite". Acest quatrain utilizează terminologia juridică pentru a transmite mesajul: recurs și citare.
  • Cantonul 2 începe cu cuvântul de tranziție "atunci", care sugerează legătura cu quatrain 1, dar continuă în dezvoltarea ideii: "Simt că ochii mei au fost inundați de prieteni îngropați în noaptea veșnică a morții". În acest limbaj sa folosit limba comercială.
  • Cantonul 3 începe din nou cu cuvântul de tranziție "atunci" și dezvoltă în continuare ideea de comerț (cont, plata): "Mă tem de nenorocirile din trecut ... Revizuiesc contul nefericit ... pe care-l plătesc încă ca și cum n-aș fi plătit niciodată".
  • Cuplajul final marchează punctul de cotitură cu cuvântul "dar", care sugerează discontinuitatea cu versiunile anterioare, introducerea unui nou gând. Nu există o rezolvare a problemei doliu în acest caz, dar există o analiză a pierderii și a durerii: "Dar dacă în acel moment mă gândesc la tine, dragă prietenă, fiecare pierdere este compensată și durerea se termină". De asemenea, în acest caz au fost folosite imagini ale comerțului (pierderi, compensate).
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 6
    6
    Alegeți cu atenție subiectul. Chiar dacă puteți scrie un sonet shakespearean pe orice temă, în mod tradițional este vorba de poezii de dragoste - ați putea lua în considerare acest lucru dacă vreți să scrieți un sonet pur tradițional.
  • Rețineți că pentru structura centrată pe primele versete ale sonetului shakespearean, forma nu se supune unor subiecte foarte complexe sau abstracte. Punctul de cotitură și rezoluția trebuie să ajungă rapid, în cele două versete finale, deci alegeți un subiect care poate fi rezolvat cu ușurință cu un cuplet inteligent de închidere.
  • Dacă doriți să tratați un subiect mai contemplativ, un sonet Petrarch se îmbină mai bine.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 7
    7
    Scrieți sonetul Shakespearean. Nu uitați să urmeze schema de rima, pentru a scrie în pentametru iambic introducerea unor variații din timp în timp, și pentru a dezvolta subiectul în cele trei catrene eroice, înainte de a oferi un progres și o rezoluție în cuplet eroică finală.
  • Utilizați un memento dacă nu găsiți rimele pentru a încheia versurile.
  • Metoda 2

    Scrieți un sonet Petrarchesco
    Imaginea intitulată Scrieți un sonet Pasul 8
    1
    Utilizați schema sonetului Petrarch. În timp ce sonetul shakespearean urmează întotdeauna același tip de rime, sonetul Petrarch nu are o schemă unică. Deși primele opt versuri urmează întotdeauna schema rima ABBA ABBA, ultimele șase versete prezintă variații. Există însă cinci scheme care sunt cele mai comune în tradiție:
    • cdcdcd
    • CDDCDC
    • CDECDE
    • CDECED
    • CDCEDC
  • Imagine intitulată Scrieți un Sonet Pasul 9


    2
    Folosește versetele hendecasilibice. Toate poemele trebuie să fie scrise în versuri eroică, dar aveți posibilitatea să inserați modificările valori din timp în timp (de exemplu, șapte silabe) pentru a da viață ritmul și atrage atenția asupra celor mai importante fraze.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 10
    3
    Dezvoltați conținutul în urma structurii ramurilor Petrarchan. În timp ce sonetul elisabetan a avut strâmbe înălțarea pe, este format din trei catrene și un cuplet, sonetul Petrarca este mai echilibrat, cu două catrene și două triplete de a dezvolta subiectul poeziei. Din acest motiv, este potrivit pentru subiecte complexe care necesită rezolvarea multor versete. Cele două cvinteze introduc și prezintă o problemă. Descoperirea are loc la începutul primului triplet (versetul 9) - cele două triplete oferă noi considerații privind dilema prezentată în quatraine. Luați în considerare "călugărițele lui William Wordsworth, care nu se află în camera lor confuză", ca exemplu de analiză:
  • Cele două quatrains progresează printr-o serie de exemple de creaturi și oameni care nu sunt deranjați de spații limitate.
  • Progresia trece de la cele mai respectate elemente ale societății la cele mai umile: de la călugărițe, pustnici, învățați, muncitori la insecte.
  • Punctul de cotitură al acestui sonet este, de fapt, un verset mai devreme decât de obicei, la sfârșitul celui de-al doilea quatrain. Deși nu este o alegere complet tradițională, poeții au experimentat adesea structura și au manipulat-o în funcție de preferințele lor. Și tu trebuie să te simți liber să faci același lucru.
  • În versetul 8, "În adevăr" marchează punctul de cotitură - de atunci, Wordsworth va face câteva considerații cu privire la ideea de a fi în liniște în spațiile strâmte.
  • Cele două triplete sugerează că structura formală a sonetului - cu schema de rima, The hendecasyllable versuri și structura rigidă a quadrupletii și tripleți - nu este o închisoare, ci un mijloc de a scăpa poetul și "găsi ușurare". El speră că cititorul va împărtăși acest sentiment.
  • Tripletele introduc o considerație care ne permite să înțelegem mai bine oamenii și lucrurile descrise în quatrains.
  • Imagine intitulată Scrieți un Sonet Pasul 11
    4
    Scrieți sonetul Petrarch. Așa cum ați făcut pentru sonetul elizabetan, amintiți-vă modelul de rime și structura sonetului sonetului, în plus față de măsura endecasillabică a versurilor. Rețineți însă că puteți manipula structura în funcție de nevoile dvs. Sonetul a fost schimbat în multe moduri de-a lungul istoriei, așa că nu ezitați.
  • Un exemplu frumos de sonet Petrarch manipulat "Voi pune haosul în paisprezece linii" de Edna St. Vincent Millay, un sonet care se ocupă de scrierea unui sonet. Millay folosește schema de rimă și contorul Petrarhic, dar întrerupe versurile cu zei enjambements (întreruperile versurilor în mijlocul unei propoziții) și variațiile ocazionale ale contorului pentru a evidenția problemele sale cu structura sonetului.
  • Metoda 3

    Experimentați cu formele mai puțin obișnuite ale sonetului
    Imagine intitulată Scrieți un Sonet Pasul 12
    1
    Explorați proporțiile cu sonetul tăiat. Acest formular a fost elaborat de Gerard Manley Hopkins, și își ia numele de la manipularea formei Petrarhice care prevede o "tăiat" de poezie. Matematic, sonetul este exact 3/4 din sonetul Petrarch. Experimentând acest formular, puteți explora modul în care un sonet Petrarch se adaptează unui spațiu mai limitat. Luați în considerare dacă credeți că se schimbă ceva în relația dintre cele două jumătăți ale poemului.
    • Cut-ul sonet este compus dintr-o sestină cu schemă rima ABCABC și un quintin cu o schemă de rimă DCBDC sau DBCDC.
    • Deși poate părea ca 11 versuri sau ceva mai mult de 3/4 din cele 14 versuri ale unui sonet Petrarch, de fapt această compoziție este compusă din versetele 10.5, deoarece ultimul verset al quintinului este un quinar.
    • Cu excepția ultimului verset, sonetul este scris totuși în endecasyllables.
    • "Pied Beauty" de Hopkins este un exemplu faimos de sonet tăiat. Rețineți că ultimul verset, "Fiți laudat", trunchiază versetul al unsprezecelea la proporția de 3/4 dorită.
  • Imagine intitulată Scrieți un Sonet Pasul 13
    2
    Experimentați cu întreruperile versului și fluența cu sonnetul miltonian. Această formă, dezvoltată de John Milton, ia și sonetul Petrarch ca o bază și are o structură aproape identică. Cu toate acestea, dacă sonetul Petrarch include o împărțire între quatraine și tripleți, separate de un punct de cotitură, Milton dorea să exploreze ce s-ar fi întâmplat dacă sonetul nu ar fi prezentat această separare.
  • Un sonet Miltonian adoptă o schemă de rima ABBAABBACDECDE și este scrisă în pentametre iambice.
  • În unele cazuri, totuși, punctul de cotitură este omis, iar mai degrabă se introduc "enjambements".
  • Când un verset sau o stâncă este întreruptă într-un punct care nu reprezintă concluzia logică sintactică (unde ați găsi în mod normal un punct, o virgulă sau un punct și virgulă), se creează o atmosferă. Un exemplu de verset cu dispoziție este: "sol cu ​​un lemn și cu acel tovarăș din care nu era pustiu." (Dante - Inferno, canto XXVI).
  • Citește "pe orbire" de Milton pentru un exemplu de sonet miltonian. Rețineți cum se utilizează condițiile în versetele individuale și în diviziunea dintre cvadreni și tripleți.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 14
    3
    Explorați un alt tip de rime cu sonetul Spenserio. În timp ce sonetul și sonetul Miltonian au folosit sonetul Petrarch ca bază, sonetul Spenserian, dezvoltat de Edmund Spender, este modelat pe sonetul Elizabethan. Dar explorați un model de rime interconectate.
  • Ea este compusă din trei quatraine eroice și un cuplu eroic, cum ar fi sonetul Elizabethan. Este, de asemenea, scris în pentametre iambice.
  • Modelul rimelor diferă, însă, de cele ale tradiției prin alternanța ei: a doua rimă a fiecărui quatrain devine primul dintre următoarele.
  • Schema rezultată a rimelor este ABAB BCBC CDCD EE.
  • Comparați-l cu schema de rimme Elizabethan: ABAB CDCD EFEF GG.
  • Schema de rime interconectate produce trei quatraine mai strâns legate de sunetele de rimare repetate, în special în tranziții între quatrains, când ultimul verset al precedentului se repetă imediat în cele ce urmează.
  • Deoarece versetele miltoniane explora relația dintre părți sonetului petrarchist folosind întreruperile versetelor și enjambement, sonetul spenserian explorează relația dintre părți sonetului elisabetană, folosind modele de rime întrețesute.
  • Imaginea intitulată Scrieți un Sonet Pasul 15
    4
    Explorați versuri mai scurte și scheme de diferiți rime folosind sonetul în cea de-a treia rimă Cu excepția tăierii sonetului, toate formele citate citate utilizează un quatrain ca prima secțiune. Cu toate acestea, sonetul este scris folosind tripleți încrucișați.
  • Este totuși scris în pentametre iambice și are 14 versete.
  • Cu toate acestea, urmează ABA BCB CDC DAD AA rhyming scheme. Rețineți că rima "A" din tripletul de deschidere se repetă în a doua direcție a celui de-al patrulea triplet și în cuplajul eroic de închidere.
  • Chiar mai mult decât soneta Spenseron, sonetul din cea de-a treia rimă trebuie să ia în considerare relația dintre limitele poeziei, dezvoltate nu numai prin subiect, ci și datorită sunetelor.
  • Prin împărțirea primei părți a poeziei într-un grup de trei versete, nu patru, este necesar să se exprime idei mai rapid și mai concis în versete.
  • Un exemplu de sonet în cea de-a treia rimă este "Cunoscut cu noaptea" de Robert Frost.
  • Imagine cu titlul Scrieți un Sonet Pasul 16
    5
    Experimentați numai cu forma sonetă. După cum puteți vedea din multele forme prezentate în acest articol, poeții au avut libertatea de a modifica sonetul de-a lungul istoriei. Deși sonetul a câștigat popularitate datorită Petrarca, care este numit dupa forma cea mai tradițională de acest poem, a evoluat enorm în mâinile multor poeți mari, cum ar fi Shakespeare, care a conceput forma elisabetană. Autori ca Hopkins, Milton și Spenser, totuși, s-au simțit liberi să schimbe regulile formelor clasice de sonet și ar trebui să o faci și ei. Iată câteva elemente pe care le puteți modifica în funcție de creativitatea dvs.:
  • Lungimea versurilor - ce s-ar schimba dacă am încerca să scriu un sonet în tetrametri iambici sau în septenarii?
  • Metro - ce s-ar întâmpla dacă aș abandona complet contorul iambic sau versurile hendecasillabice? Încercați să citiți "Carrion Comfort" de Gerard Manley Hopkins, care respectă toate regulile sonetului Petrarch, cu excepția metroului.
  • Schema de rime - ce s-ar întâmpla dacă aș scrie cele două cvinteze ale unui sonet Petrarch în cuplete eroice (AA BB CC DD)?
  • Are un sonet nevoie de rime? Multe sonde contemporane nu le au. Luați ca exemplu "[Când patul este gol ...]" de Dawn Lundy.
  • Sfaturi

    • Încercați să citiți cu voce tare și să accentuezi o da și o silabă, astfel încât să fie mai ușor să urmați pentametrul iambic. Puteți bate, de asemenea, pe masă sau bateți pentru a acorda mai mult accent pe ritm.
    • Citește cât mai multe sondete, de diferite tipuri. Cu cât sunteți mai familiari cu forma, cu atât mai bine veți putea să vă scrieți sondele.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit