gtemata.com

Cum se scrie un script

Nu ai lăsat niciodată gândul la cinema "Aș fi putut scrie un scenariu mai bun?". Realitatea, totuși, este că găsirea unei idei minunate pentru un film este dificilă - și este chiar mai greu să scrii un scenariu mare. Scrierea pentru ecran, mai ales pentru cea mare, înseamnă a compune ceva destinat unui mediu vizual. Și, deși poate fi dificil să o faci bine, un scenariu excelent are puterea de a schimba viața spectatorilor.

paşi

Partea 1

preparare
Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 1
1
Familiarizați-vă cu forma scripturilor. Contrar poveștilor și romanelor, scenariile se bazează pe dialoguri, nu pe proză sau pe descrieri. Principala regulă de scriere a scripturilor este: scrieți vizual. Filmele sunt o serie de imagini, astfel încât imaginile scenariului ar trebui să lovească și să le implice.
  • O altă regulă foarte importantă este: fiecare paragraf de acțiune trebuie să fie format din trei linii sau mai puțin. Aceasta înseamnă că descrierile personajelor pe care le poartă sau cum se comportă nu trebuie să depășească trei rânduri. Utilizați cât mai puține cuvinte atunci când descrieți acțiunile și lăsați dialogurile să fie "vorbire".
  • Contextul personajelor și motivațiile lor ar trebui să arate prin acțiunile și dialogurile lor și să nu fie descrise. Cei mai buni scriitori nu scriu paragrafe de acțiune de mai mult de două rânduri pentru aproape întregul scenariu. Ar trebui să utilizați puterea dialogului pentru a descrie toate detaliile importante.
  • Scrieți utilizând indicativul prezent. Aceasta permite avansarea evenimentelor din poveste, apoi executarea funcției principale a scriptului: pentru a continua acțiunea și caracterele.
  • Firește, există excepții de la această regulă. Scenariul de film din 2013 "Totul este pierdut - Totul este pierdut", de exemplu, scris de J.C. Candor, jucat de Robert Redford, conține doar 4-5 pagini complete de dialog pe tot parcursul scenariului. Aproape toate acțiunile personajului principal sunt prezentate cu secțiuni descriptive lungi. Aceste tipuri de scripturi sunt rare, însă, și foarte greu de realizat.
  • Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 2
    2
    Familiarizați-vă cu formatul unui script. Scripturile sunt formatate diferit de celelalte tipuri de lucrări scrise. Formatul unui script este foarte specific și necesită o mulțime de tabele și reintrări, mai ales dacă decideți să utilizați un program de procesare de text. Puteți utiliza software-ul care are grijă de formatare pentru dvs., cum ar fi Final Draft, Scrivener și Movie Magic. Puteți accesa gratuit versiunile de bază ale acestor programe pe internet. Luați notă de elementele de format ale unui script, incluzând:
  • slug-line: această teză este scrisă cu majuscule la începutul scenei și descrie pe scurt locul și ora. De exemplu: INT. RESTAURANT - NOAPTE. În unele cazuri, liniile de culori sunt abreviate cu expresii ca "Mai târziu" sau "DORMITOR".
  • "INT / EXT": INT reprezintă intern, de exemplu INT HOME, iar EST este extern, de exemplu EST HOME.
  • tranziţii: aceste fraze ajută la trecerea de la o scenă la alta. Exemple de tranziții sunt fade-in si fade in negru, care indică trecerea de deschidere treptată și închidere a unei noi scene și inamovibilitatea, care este un salt scenă.
  • PRIMUL POT: acest termen indică o închidere a unei persoane sau a unui obiect. De exemplu: "Primul etaj al feței lui Laura".
  • STILL IMAGE: blocul de imagini de pe ecran care devine o fotografie este definit ca o imagine statică.
  • B.G.: reprezintă "fundal" (fundal) și indică momentul în care are loc un eveniment în contextul acțiunii principale. De exemplu: "Două persoane se luptă în b.".
  • O. S. sau O.C.: aceste abrevieri sunt pentru off-screen (off screen) sau off-camera (din cadru). Aceasta înseamnă că vocea personajului vine dintr-o zonă care nu a fost reluată. De exemplu: "Carlo strigă la Laura O.S.".
  • V.O.: reprezintă vocea (dublarea) și este folosită atunci când un actor pronunță propoziții pe o scenă, descriind-o. Această abreviere apare sub numele de personaj, înainte de dialogul numit.
  • Editare: o serie de imagini care prezintă o temă, o contradicție sau trecerea timpului. Este de obicei folosit pentru a arăta trecerea timpului în secunde pe ecran.
  • Urmărirea: un roundup este un tip de împușcare în care aparatul foto urmărește o persoană sau un obiect. Dacă aparatul foto nu este fixat și urmează un subiect, acesta efectuează o roundup.
  • Imagine intitulată Scrieți un scenariu Pasul 3
    3
    Legile scenariilor. Multe scripturi sunt considerate aproape perfecte, cum ar fi cea a clasicului din 1942 "Casablanca". Alte exemple ilustrează diferitele modalități prin care vehiculul poate fi exploatat. De exemplu:
  • "Doamna de vineri", un scenariu scris de Charles Lederer.
  • "Pulp Fiction", un scenariu scris de Quentin Tarantino.
  • "Harry, te prezint pe Sally", un scenariu de Nora Ephron.
  • "Thelma & Louise", un scenariu de Callie Khouri.
  • Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 4
    4
    Citiți titlurile scripturilor de probă. Titlurile arată setarea scenei, în unele cazuri cu anumite momente.
  • în "Thelma & Louise", prima scenă are linia slug: INT. RESTAURANT - MORNING (PREZENT).
  • în "Harry, te prezint pe Sally", prima scenă are o linie de sunete care nu se referă la un anumit loc sau setare: "VIDEO DOCUMENTAR". Acest lucru indică faptul că filmul va începe cu un film de documentar și nu cu un cadru specific.
  • Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 5
    5
    Observați descrierile setărilor și caracterelor. Aceste elemente ar trebui completate cu cât mai puține cuvinte posibil, dar cu multe detalii.
  • în "Thelma & Louise", iată paragraful introductiv despre Louise:

    LOUISE este o chelneriță într-o cafenea. Are puțin peste treizeci de ani, dar e prea bătrân pentru slujba. Ea este foarte frumoasă și bine îngrijită, chiar și la sfârșitul schimbării ei. Scoateți cupele murdare de pe tejghea în tava sub ea. Are multă zgomot, fără să-și dea seama. În b.g. el interpretează ȚARA Muzică, pe care o zumză.


  • Scriitorul oferă o descriere clară a faptului că Louise este mulțumită profesiei sale ("chelneriță într-o cafenea"), hainele și aspectul său ("puțin peste treizeci de ani, dar prea veche pentru munca sa". "foarte frumos și bine păstrat") și acțiunile sale ("mișcați cupele murdare". "fără a observa" de zgomot). Adăugarea de sunete (care apar cu majuscule în scenariu), cum ar fi muzica de țară, vă permite să creați o setare foarte clară cu câteva cuvinte.
  • în "Pulp Fiction" găsim un paragraf introductiv privind setarea:

    O regulă a lui Denny, o cafenea în stil Spiers din Los Angeles. Este cam 9 dimineața. Chiar dacă locul nu este aglomerat, există mai mulți oameni care beau cafea, mestecați bacon și mâncați ouă.
    Doi dintre acești oameni sunt TINERI ȘI O FEMEIE TINĂ. Tânărul are un accent ușor al clasei muncitoare englezești și, la fel ca și conaționalul său, fumează țigări ca și cum ar fi ieșit din modă.
    Este imposibil de înțeles vârsta sau originea Tinelei - tot ceea ce spune că contrazice acest lucru. Băiatul și fata stau la masă. Dialogul lor trebuie pronunțat într-un ritm rapid, imitând "LADY OF FRIDAY".


  • Tarantino ne oferă câteva detalii de bază despre numărul de persoane care se află în scenă ("oameni diferiți", tânăr și tânără) și oferă descrieri scurte, dar specifice ale ambelor personaje. De asemenea, se referă la "Doamna vineri", un film din anii 1940, renumit pentru dialogurile sale rapide. Toate aceste detalii creează un sentiment de bază de descriere și de caractere, care vor fi mai bine delimitate prin dialog.
  • Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 6
    6
    Fiți atenți la dialogurile scripturilor de probă. În aproape toate scenariile, dialogurile sunt preponderente dintr-un motiv: ele sunt instrumentul principal disponibil unui scenarist pentru a spune o poveste. Rețineți modul în care anumite caractere folosesc limbajul în dialogurile lor.
  • De exemplu, Tarantino face ca Jules să folosească impresii și fraze dialectale. Acest lucru ajută la crearea personajului și personajului lui Jules.
  • în "Thelma & Louise" Caracterul lui Louise se repetă deseori "Isus Hristos" și "Pentru dragostea lui Dumnezeu". Acest lucru contrastează cu dialogurile lui Thelma, care sunt mai corecte și mai sobru. În acest fel, scenaristul Khouri distinge cele două personaje și le arată publicului modul în care gândesc și acționează.
  • Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 7
    7
    Rețineți utilizarea descrierilor sau indicațiilor vizuale în dialoguri. Indicațiile vizuale sunt mici note descriptive care preced dialogurile. Aceste note apar în paranteze înainte de dialogul unui personaj.
  • în "Harry, te prezint pe Sally"de exemplu, scrie Ephron "(emite un sunet de buton)" înainte de un dialog cu Harry. Acesta este un mic detaliu, dar clarifică faptul că Harry este spiritual și vorbește într-un mod caracteristic.
  • Puteți obține același rezultat cu un singur cuvânt de descriere între dialoguri. în "Pulp Fiction" Tarantino scrie că este o servitoare "(Arrogant)" când se adresează uneia dintre personaje. Acest lucru dă tonul expresiei chelnerii și îi conferă dialogului dialog.
  • Introduceți indicații vizuale numai dacă este necesar. Nu depinde de ele să spună povestea. Dialogurile și acțiunile personajelor ar trebui să dezvăluie povestea în mod eficient, fără ajutorul acestor adnotări.
  • Imagine intitulată Scrieți un scenariu Pasul 8
    8
    Acordați atenție modului în care scriptul se schimbă de la scenă la scenă. Aproape toate scripturile trec între scene cu una "STAY ON:" care indică o detașare între o scenă și următoarea. Ar trebui să detașeze o scenă doar când comutați la o nouă setare sau o imagine, la fel ca în „Pulp Fiction“, în cazul în care Tarantino prezintă două personaje care vorbesc în mașină și apoi a deschis de-a lungul trunchiului.
  • De asemenea, ați putea vedea adnotarea: "Fade" sau "FADE". Aceste tehnici sunt de obicei utilizate la începutul unui film, ca în "Harry, te prezint pe Sally", și la sfârșit. Absoluțiile oferă o deschidere delicată la o scenă, care oferă spectatorilor timp să se stabilească.
  • Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 9
    9
    Observați notele referitoare la diferite tipuri de încadrare, cum ar fi fotografiile de fundal sau urmărirea. Rețineți cum scriitorii utilizează o adnotare specifică pentru a crea o anumită imagine sau moment pentru caracter. Aproape toată lumea folosește adnotări pe fotografii numai atunci când este absolut necesară pentru binele istoriei.
  • în "Pulp Fiction"de exemplu, Tarantino deschide o scenă cu o notă privind urmărirea:

    EST. CONDOMINIUL COURTYARD - MORNING
    Vincent și Jules, cu hainele lor egale care practică pe teren, umblă în curtea a ceea ce arată ca un condominiu de hacienda în stil hollywoodian.
    WALK care le urmează.


  • Această notație indică faptul că aparatul foto se va deplasa cu personajele în timp ce se plimbă, creând un sentiment de mișcare pe ecran.
  • Partea 2

    Scrie scriptul
    Imaginea intitulată Scrieți un scenariu Pasul 10
    1
    Găsiți idei pentru o poveste. Una dintre cele mai bune moduri de a face acest lucru este să vă gândiți la filme sau personaje pe care le-ați iubit și le-a plăcut. Iti place un anumit gen, cum ar fi comediile romantice, filmele de actiune sau groaza? Luați în considerare scrierea unui script de gen care vă place. Probabil știți mai bine genurile despre care sunteți pasionați și pasiunea dvs. va străluci prin scrisul dvs.
    • De asemenea, vă puteți gândi la o amintire ca pe un copil care te-a chinuit mereu ca pe un adult sau o experiență pentru adulți pe care nu te poți opri să te gândești.
    • S-ar putea să fiți interesat de o anumită perioadă istorică, cum ar fi Roma din anii `50 sau California din anii `70, și să începeți să generați idei pentru povestea care oferă acest cadru specific.
    • Scrieți despre sentimente și despre oamenii pe care îi cunoașteți și despre care sunteți pasionați. Acest lucru vă va ajuta să transmiteți povestea dvs. altora.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 11
    2
    Localizați un erou sau o eroină. Creați un personaj pe care puteți scrie 300 de pagini, ceea ce vă va atrage atenția și atenția publicului. Gândiți-vă la oamenii pe care îi cunoașteți, la cei pe care îi citiți în ziare sau la cei care v-au lovit pe stradă sau la supermarket. Eroul tău ar putea fi legat de o temă, cum ar fi războiul, singurătatea sau dragostea. Sau ar putea fi în contrast cu stereotipul unui gen sau temă, ca o vrăjitoare cu inima frântă sau un gangster grijuliu și grijuliu.
  • Creați un profil al personajului dvs. principal. Profilurile de caractere sunt chestionare care ajută scriitorii să învețe mai multe despre protagoniștii povestilor lor.
  • Nu toate detaliile din profilul unui personaj trebuie să apară în scenariu. Știind cel mai bine posibil protagonistul, cu toate acestea, te va ajuta să-l consideri o persoană adevărată. Vă puteți întreba: "Ce ar face protagonistul meu în această scenă? Ce ai spune sau cum ai reacționa?". Înainte de a continua cu scenariul, asigurați-vă că puteți răspunde la aceste întrebări.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 12


    3
    Creați unul log-line. O linie logică este un rezumat al unei singure teze din întreaga ta poveste. Acestea sunt de obicei utilizate ca instrumente de marketing, de exemplu, atunci când un producător de studio vă cere să vindeți filmul. Cu această ocazie ar trebui să-ți spui linia de jurnale. De asemenea, vă poate ajuta să vă concentrați asupra celor mai importante aspecte ale povestirii și să rămâneți pe această temă. O linie logistică conține de obicei trei elemente:
  • Un protagonist: eroul sau eroina ta, persoana pentru care publicul se va bucura și se va bucura, sau pentru care va încerca cel puțin compasiunea. Puteți introduce mai mult de un erou, dar fiecare protagonist trebuie distins și are calități pozitive. în "Thelma & Louise"de exemplu, protagoniștii sunt Thelma și Louise, dar ambele personaje au obiective, motivații și perspective diferite.
  • Un antagonist: aceasta este dell`antieroe (sau antiheroină), sau persoana care luptă cu protagonistul. în "Thelma & Louise" antagonistul este un om care încearcă să-l violeze pe Thelma într-un bar. Mai târziu, în scenariu, antagonistul devine "legea"deoarece Thelma și Louise scapă după ce au tras la omul care a încercat să abuzeze de Thelma.
  • Un scop: ceea ce vă motivează și împinge protagonistul în istorie. Ce vrea protagonistul tău? Thelma și Louise doresc lucruri diferite la începutul scenariului, dar după ce sosesc antagonistul, ambii vor să evite închisoarea. Ei au un scop unic care îi păstrează.
  • O linie logică completă pentru "Thelma & Louise" ar putea fi următoarele: "O chelneriță din Arkansas și o casnică trage un violator și fuge într-o Thunderbird din 1966". Rețineți că linia de înregistrare nu utilizează numele personajelor, ci se referă la personalitățile lor.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 13
    4
    Scrie un tratament. În industria filmului, tratamentul va spune producătorilor dacă ideea dvs. merită investiția. Pentru primul proiect al scenariului, tratamentul poate fi, de asemenea, un instrument util pentru a schița povestea și pentru a crea un prim proiect. Tratamentele sunt rezumate pe 2-5 pagini care împart povestea în trei elemente:
  • Titlul filmului: titlul filmului se poate modifica în timp, dar este o idee bună să găsiți un titlu temporar care să rezume scenariul dvs. Cele mai bune titluri sunt adesea cele mai simple și cele mai directe, cum ar fi: "Harry, te prezint pe Sally" sau "Pulp Fiction". Titlul ar trebui să ofere spectatorului o idee generală despre scenariu, dar nu să dezvăluie totul, să încurajeze citirea sau vizionarea. Evitați titlurile lungi sau grele, cum ar fi cele cu un colon. Deși sunt comune în producțiile mari (în special în continuare), ele pot da impresia că nu aveți o idee clară.
  • Log-line: luați linia de corespondență pe care ați scris-o în etapa anterioară și o introduceți la începutul tratamentului.
  • sinopsis: extindeți-vă linia de jurnal și includeți nume de caractere, detalii scurte despre caracteristicile lor și o idee de bază despre cum provin acestea de la A la B în poveste. Un rezumat al "Thelma & Louise" ar putea fi, de exemplu: "Gospodina blândă Thelma pleacă cu prietena ei Louise, o chelneriță încăpățânată, pentru o excursie de pescuit în weekend. Dar călătoria lor devine o scăpare din lege când Louise împușcă și ucide un om care încearcă să-l violeze pe Thelma într-un bar. Louise decide să fugă în Mexic, iar Thelma se alătură ei. În călătorie, Thelma se îndrăgostește de un tânăr sexy numit J.D. și un detectiv plin de compasiune încearcă să convingă cele două femei să se întâlnească înainte ca soarta lor să fie sigilată".
  • Tratamentele pot include și părți de dialoguri și descrieri. Dar scopul principal al acestei scrieri este de a rezuma povestea.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 14
    5
    Scrieți structura scriptului. În această fază va trebui să vă concentrați asupra structurii scenariului. Aceasta este o îndrumare care vă va permite să spuneți povestea în mod eficient. Scenariul unui film este format din 50-70 de scene. Fiecare scenă trebuie să aibă un set și ceva care se întâmplă cu personajele. Aceste 50-70 scene ar trebui să fie fundamentale pentru poveste. Aproape toate scenariile complete sunt de 100-120 pagini lungi și sunt împărțite în trei acte:
  • Primul act este de aproximativ 30 de pagini și introduce setarea, personajele și evenimentele care au avut loc înainte de poveste. Evenimentele care încep povestea durează de obicei 10-15 pagini din scenariu.
  • Actul 2 este de aproximativ 60 de pagini și conține corpul principal al povestirii. Aici protagonistul își identifică scopul și întâlnește obstacolele. Problemele lui se înrăutățesc sau obiectivul devine mai greu de atins. De-a lungul celui de-al doilea act ar trebui să existe o tensiune care crește progresiv.
  • Al treilea act este adesea mai scurt decât primul, în jur de 20-30 de pagini. Aici veți descrie punctul culminant al istoriei, încercarea disperată a protagonistului de a-și atinge scopul. Punctul culminant reprezintă adesea termenul scenariului. Calmează apele, eroul tău poate călca spre apus, sau cădea de pe cal.
  • Amintiți-vă că nu va trebui să decideți cu exactitate cât de multe scenarii scenariul va fi compus până când nu ați finalizat un prim proiect. Luați în considerare aceste numere atunci când scrieți. Probabil că va trebui să faceți reduceri și să vă modificați proiectul pentru a crea un script mai structurat, bazat pe trei acte.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 15
    6
    Compuneți un prim proiect (flash draft). O proiecție flash este prima încercare de scriere, scrisă rapid, fără să se gândească prea mult și să se evite schimbările. Unele scripturi fac aceste proiecte într-o săptămână sau câteva zile. Dacă aveți o linie logică bună în spatele dvs., un tratament bun și o structură de poveste bună, nu ar trebui să aveți probleme în a scrie o primă schiță.
  • Concentrați-vă pe expunerea ideilor, atunci când compuneți prima schiță. Dacă vă opriți pentru a alege cele mai bune cuvinte sau pentru a corecta greșelile, veți încetini procesul creativ. scrie și asta este.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 16
    7
    Scrieți într-un mod vizual. Amintiți-vă că scrieți pentru un mediu vizual. Concentrați-vă pe lucruri care pot fi văzute sau auzite pe ecran și care nu necesită explicații de la vizualizator.
  • în "Pulp Fiction"De exemplu, Tarantino descrie utilizarea medicamentelor într-o serie de fotografii rapide care arată ce vedeți și auziți pe ecran.

    PRIMUL PLATĂ - NEGRE
    Care intră în vena lui Vincent.
    PRIMUL FLOOR - SANATATE
    Squirts în seringă, amestecând cu heroina.
    PRIMUL PARDOSAL - POLLICE DI VINCENT
    Împingeți pistonul.


  • Tarantino nu folosește multe adjective sau note descriptive vii, dar distanțele și descrierile paginilor folosesc vopsele portrete vii. Când utilizați descrieri, alegeți un impact specific și puternic, cum ar fi "squirts" în loc de "intră" și "venă" în loc de "braț".
  • Nu vă fie teamă de spațiul alb al paginii. Tarantino folosește spații albe pentru a arăta că fiecare scenă va lovi spectatorul rapid și cu impact maxim. Audiența va putea să experimenteze consumul de droguri fără să vadă fotografii lungi care ar dura prea mult timp pe ecran.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 17
    8
    Limitați dialogurile la trei bare sau mai puțin. Aproximativ 95% din dialoguri trebuie să fie scurte și directe. Chiar și folosirea monologilor în scenariu este importantă și poate fi ridicată la artă (cum ar fi cel mai recent monolog al lui Jules în "Pulp Fiction" sau monologul lui Harry la sfârșitul anului "Harry, te prezint pe Sally"). Cu toate acestea, cele mai multe dialoguri ar trebui să se facă prin schimburi rapide. Evitați discursurile care imită proza. Schimburile vor permite scriptului să meargă fără probleme.
  • În scena restaurantului "Harry, te prezint pe Sally"de exemplu, Ephron folosește un dialog pentru a păstra scena dinamică și pentru a dezvălui personajele:

    HARRY
    De ce sa terminat cu Sheldon?
    SALLY
    Ce știi că sa terminat?
    HARRY
    Pentru că dacă nu s-ar fi terminat, nu ai stat cu mine, ai fi cu Sheldon, Fucker!
    SALLY
    Mai întâi de toate, nu sunt cu tine. Apoi, nu e treaba ta.
    HARRY
    Ai dreptate, ai dreptate. Nu vreau să știu.
    SALLY
    Dacă vrei cu adevărat să știi, am plecat pentru că era atât de gelos cu niște chiloți cu zilele săptămânii ...
    HARRY
    (face sunetul unui buton)
    Nu, așteaptă să devină dificil ... ai spus chiloți, nu?
    SALLY
    Da, au fost imprimate zilele săptămânii și le-am găsit amuzante ... și într-o zi, Sheldon mă face: "Nu luați niciodată duminica" și toate suspecte "Unde e duminica? Unde ai plecat duminică?" și i-am spus, dar nu ma crezut!
    HARRY
    Înțeles?
    SALLY
    Duminica nu era acolo.


  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 18
    9
    Creați dialoguri separate pentru personajele dvs. Caracterele tale sunt oameni vii, ei respiri. Prin urmare, ea creează dialoguri care reflectă trecutul, educația și viziunea lor asupra vieții. Un tânăr care a crescut în Scampia, probabil, nu va avea același mod de a vorbi și nu va folosi aceleași condiții ca o bătrână care a crescut în Milano în anii `60. Dialogurile trebuie să imite realitatea.
  • Este deosebit de important să scrieți diferite dialoguri pentru personajele dvs., dacă mai mult de un personaj vorbește într-o scenă (așa cum se întâmplă în aproape toate scenariile bune). în "Thelma & Louise", Khouri dă fiecărui personaj un stil distinctiv de expresie și jargon care ilustrează gândurile și punctele lor de vedere diferite când participă la aceeași scenă.
  • Evitați descrierea evidentă. Dialogurile trebuie să aibă întotdeauna mai multe rezultate simultan. Dialogurile care spun numai trecutul unui personaj sau care servesc doar pentru a răspunde la o întrebare nu fac suficientă muncă. Dialog la restaurantul din "Harry, te prezint pe Sally" nu este doar o modalitate pentru oameni de a avea o conversație. Povestea lui Sally ilustrează totuși lui Harry opiniile sale despre relații și despre ideile sale despre onestitate și intimitate.
  • Dacă folosiți monologuri în scenariul dvs., introduceți unul sau două și asigurați-vă că sunt foarte eficiente. Ele ar trebui să fie strălucitoare și necesare dezvoltării povestirii și personajelor.
  • S-ar putea să fiți tentați, mai ales dacă scrieți un film istoric sau setați într-o anumită perioadă de timp, pentru a crea dialoguri "sofisticat" folosind o limbă arhaică. Amintiți-vă, personajele dvs. trebuie să pară ca niște oameni adevărați pentru spectatori. Nu lăsa limbajul complex să facă personajele voastre neimportante.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 19
    10
    Filmul începe o scenă târzie și permite să se termine mai întâi o scenă. Evitați tentația de a trăi în descrierile personajelor sau setărilor. Scenariul nu trebuie să se ocupe de cele mai mici detalii, ci să încheie o scenă la momentul potrivit, pentru a păstra atenția spectatorului. Un truc bun este eliminarea primei și ultimei fraze a unei scene. Dacă scena rămâne fără aceste fraze, nu le re-adăugați.
  • în "Pulp Fiction"De exemplu, Tarantino incheie multe scene in cel mai important moment, dupa ce doi asasini au ucis o tinta sau un boxer si-a aterizat rivalul. Schimbați direct din aceste momente într-o nouă scenă. Aceasta menține acțiunea în mișcare și participantul vizat.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 20
    11
    Faceți-i pe oameni să riște mari riscuri și să le dea mari obiective. Unul dintre cele mai bune aspecte ale filmelor este capacitatea de a afișa evenimente mari și imagini de format mare, numite o piesă stabilită. Piesele fixe sunt, de obicei, secvențe cu impact mare care captează atenția și sunt, în cazul tuturor filmelor de acțiune, spectaculoase. Chiar dacă într-un film despre doi oameni care vorbesc în diferite locații ("Harry, te prezint pe Sally") sau două femei care fugeau ("Thelma & Louise"), ar trebui să existe întotdeauna mari riscuri și vise mari pentru personaje.
  • Harry și Sally caută dragoste și companie, iar după zece ani de prietenie, înțeleg că pot găsi unul în celălalt. Deci, riscul este mare, pentru că prietenia lor se poate încheia dacă relația lor romantică nu funcționează și obiectivele sunt minunate, pentru că nimic nu este mai important decât dragostea.
  • Chiar și Thelma și Louise riscă foarte mult și au vise mari. O serie de evenimente îi împinge pe ambii heroine într-o situație în care ar putea ajunge în închisoare. Prin urmare, marele lor vis este acela de a scăpa de lege și, într-un fel, de situația lor, fără a-și pierde libertatea.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 21
    12
    Asigurați-vă că scenariul are un început, un centru și un sfârșit. Va trebui să reia structura în trei fapte. Scenariul dvs., oricât de unic sau interesant ar putea fi subiectul, poate fi reprezentat în trei acte. În primul act trebuie descris evenimentul care aduce istoria la viață, în actul al doilea erou lupta obstacole pentru a-și atinge scopul, va descrie în a treia și ultima punctul culminant.
  • Partea 3

    Examinați scenariul
    Imaginea intitulată Scrie scenariul 22
    1
    Verificați formatarea. Scriptul dvs. va suferi multe modificări în timp. Dar, înainte de a le putea citi altora sau de a le trimite producătorilor de film, va trebui să verificați dacă este formatat corect.
    • Verificați dacă începeți cu a"Fade", un titlu și o descriere a setării.
    • Confirmați că scriptul conține linii descriptive pentru toate caracterele, mai ales când sunt denumite pentru prima dată.
    • Asigurați-vă că toate numele caracterelor sunt majuscule, precum și sunetele.
    • Confirmați că toate notele vizuale sunt în paranteze.
    • Verificați tranzițiile.
    • Confirmați prezența note în partea de jos a paginii, indicând (ALTELE) sau (CONTINUARE), în cazul în care pagina întrerupe un dialog sau o scenă.
    • Verificați dacă sunt prezente numerele paginilor, în partea dreaptă sus.
  • Imaginea intitulată Scrie scenariul 23
    2
    Citiți scriptul cu voce tare. În industria cinematografică, după ce a vândut scenariul, această lectură poate avea loc la o masă cu actorii și actrițele distribuite pentru filmul tău.
  • Chiar dacă nu v-ați vândut deja scenariul la studiul viselor dvs., este important să citiți acest lucru. Cereți unor prieteni să interpreteze personajele din scenă. Rețineți dacă dialogurile sunt capabile să avanseze povestea și eficiența tranzițiilor. Ascultați personajele dvs. și întrebați-vă dacă scenariul este potrivit pentru ecranul mare.
  • Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit