gtemata.com

Cum de a crea un rău credibil în narrative

De obicei, unul este creat "rău" credibile în narațiune descriind trasaturile crude sau pur și simplu "neplăcut", conform stereotipurilor. Acordarea unei credibilități bune ticăloșilor într-o poveste sau roman necesită un echilibru delicat între bine și rău.

paşi

Creează-ți rău

1
Începeți prin citire Cum să inventați un caracter de plante sănătoase. Acest articol vă va oferi elementele de bază cu care să creați orice tip de caracter.
  • 2
    Ce spune povestea ta și cum se potrivește cel rău în schema generală a povestirii? Scopul ei este pur și simplu să împiedice protagonistul și să devină un catalizator în locul lui? Este un aspect al temei principale a acestei povestiri?
  • 3
    Decideți gradul de răutate pe care doriți să-l atribuiți ticălosului tău. Unele povești necesită răul unui ucigaș în serie, în timp ce alții au nevoie doar de un bully. Adaptați-vă pe personajul tău la fel de poveste. Povestirile de groază au nevoie de un demon, o armată zombie, fantome rău sau o persoană obsedată cu o competență (arhitect, om de știință, etc.). Un thriller de poliție necesită un criminal, un lider al bandei rivale sau șeful unei forțe de poliție corupte. Pentru science fiction, un gem rău dintr-un univers alternativ, un cyborg ucigaș sau un robot distructiv este bine. În fantezie este nevoie de un rege sau de un vrăjitor rău, de un preot, de un ofițer de rang înalt sau de membru al unei societăți secrete. În toate genurile, tipul rău este mai interesant dacă este considerat bun și de încredere de către ceilalți, păstrându-și ambițiile în secret.
  • 4
    Inventați un incident traumatic pentru ticălosul tău. Ar putea fi la fel de devastatoare ca și martorii uciderii părinților sau a celor mai măiestri ca fiind martorii distrugerii unui trandafir prețios cauzat de capriciile naturii. Motivul acestui eveniment este acela de a crea un moment de cotitură în viața ticălosului. Nu trebuie neapărat să fie traumatizantă, personajul tău poate să fi crescut într-un mod care ia influențat puternic prezența. Chiar și un moment decisiv ar putea schimba viața cuiva, în funcție de persoană. Unele pot fi corupte cu ușurință sau pot dezvolta valori solide care le motivează să facă alegeri drastice.
  • 5
    Spuneți la acest incident unic. Măriți-l, distorsionați-l până devine partea coruptă a ticăloșului tău. Este acest eveniment oarecum opus experienței protagonistului?
  • 6
    Alegeți un singur element pe care personajul îl adoră fără lăcomie sau răutate. Nu trebuie să fie important - dimpotrivă, este mai bine decât nu este. De exemplu, tipul rău ar putea dori să meargă într-o grădină de trandafiri pentru a-și limpezi mintea. Sau, chiar mai puțin semnificativ, tipul rău îi place plăcerea simplă de a deschide o sămânță de floarea soarelui în gură și de a savura gustul sărat al pulpei sale. Sau o rudă îndepărtată, o iubire pierdută, un animal prețios? Această vulnerabilitate face protagonistul mai puternic pentru că este atât de nobil încât nu îl folosește împotriva răufăcătorului? Poate că o iubire pierdută este un motiv bun pentru ai mitui. Chiar și memoria poate da fericire.
  • 7
    Puneți "punct de cotitură" și "un singur element" și-i face să se întoarcă în mintea ta. Cum sunt conectați unul la altul? Deoarece cel rău iubește ceva într-o asemenea măsură și totuși este plin de răutate, ură sau simplu "antipatie"?
  • 8


    Luați în considerare protagonistul povestirii. Cum intră protagonistul în viața răufăcătorului? Cum se confundă dorințele lor, se întâlnesc și se ciocnesc? Sunt similare? Cum diferă acestea? Ticălosul ar trebui să fie la fel de puternic ca protagonistul, dacă nu mai mult.
  • 9
    În cele din urmă, tipul rău este răscumpărat sau este un tip rău? Urmăriți modul în care evoluează povestea și se dezvoltă ticălosul dvs. și decideți pe baza acestui lucru. Evitați schimbările bruște și extreme dacă nu doriți să creați o melodrama ca cea reprezentată în ea The Grinch.
  • 10
    Gândește-te la unele temeri. Toată lumea se teme de ceva. Ticălosul poate să se teamă de o caracteristică a protagonistului, de moarte sau de întuneric sau chiar de monstri sub pat! Fiți creativi, dar asigurați-vă că temerile nu sunt prea proaste, altfel povestea nu va fi luată în serios.
  • 11
    Amintiți-vă că un rău TRUE declanșează un conflict în istorie. Fără răufăcătorul protagonistul nu a putut să depășească obstacolele și să se dezvolte ca personaj.
  • 12
    Un ticălos adevărat este încă om. Cei mai buni răufăcători sunt cei cu care cititorii stabilesc o legătură. Cu cât mai ticălosul arată uman, cu atât mai mult călătoria prin istorie va părea înfricoșătoare și intrigantă.
  • 13
    Un ultim lucru pe care trebuie să-l amintiți este că, cu atît mai rău, răufăcătorul este rău și amenințător, cu atât mai des planurile lui rele funcționează. Nu face întotdeauna rău și câștiga protagonistul. Chiar și un răufăcător nu este doar rău! Un ticălos trebuie să aibă calități pozitive. Așa cum un protagonist are în esență calități pozitive, dar și unele defecte minore, un ticălos ar trebui să aibă în principal defecte, dar calități pozitive specifice.
  • 14
    Doar ucide pe tipul rău dacă merită cu adevărat. Asigurați-vă că moartea este proporțională cu răutatea sa. Dacă era un simplu hoț, ar fi trebuit să moară într-un mod simplu, de exemplu, împușcat cu o armă. Dacă ar fi fost rău brutal / sadic / rău în stare pură, ar fi fost nevoie de o moarte mai intensă, poate chiar exagerată. Cititorul este mulțumit dacă tipul rău obține ceea ce merită.
  • Sfaturi

    • Băieții răi care lucrează cel mai bine sunt cei care au o motivație destul de ușor de înțeles, dar scopul lor final și calea devin extrem de răsuciți.
    • Gândiți-vă la motivație. Există ceva pe care cel rău dorește sau ceva care ar dori să se întâmple și el crede cu fermitate, uneori în mod morbid, ceea ce este necesar pentru atingerea scopului său.
    • Cunningul este uneori cea mai bună calitate. Unii dintre cei mai buni răufăcători din literatură sunt cei care cred cu sinceritate extremă că acțiunile lor sunt bune și ajută pe alții. "punct de cotitură" a unui astfel de ticălos ar putea fi o descoperire care îi tulbură viața până în acel moment fără probleme, iar acțiunile sale ulterioare sunt doar o încercare de a rezolva problema. Acest ticălos ar putea să-și încalce propria etică, crezând că va păstra sfințenia acestei etici!
    • În timp ce motivul evident este rareori o idee bună, ar putea fi interesant să jucăm pe fundalul acestei motivații. Consecința unui păcat muritor sau ceva similar este un început bun. În loc de furie, ce părere ai despre ranchiună? Un ticălos cu probleme de familie are multe oportunități de a fi rău. În loc de tristețe sau de regret, cum rămâne cu vinovăția? Cei care se simt vinovați, indiferent dacă sunt cu adevărat vinovați sau nu, pot încerca în orice mod să se răscumpere și, uneori, o fac în mod greșit. Puteți construi motivații convingătoare despre acest subiect și lăsându-le bine ascunse până la sfârșitul povestirii poate fi o modalitate de a crea suspans.
    • Dacă doriți să creați compasiune pentru personajul negativ sau cel puțin să dați substanță personajului dvs., scrieți câteva capitole în perspectiva unuia dintre aliații răufăcătorului sau chiar a celui rău însuși.
    • Niciodată nu puteai folosi "punct de cotitură" pentru rezultatul final, dar amintiți-vă: nu este destinat cititorului. Este conceput pentru a face scriitorul să înțeleagă motivațiile personajului.
    • O modalitate bună de a arăta că un răufăcător este dincolo de răscumpărare este să-l facă să renunțe la partea sa pozitivă cu totul. Acest lucru ar trebui să fie un semnal pentru protagonist, și pentru cititor, că tipul rău ar trebui oprit.
    • Pentru un roman, puteți crea diferite "puncte de cotitură", dar toate ar trebui să reconfirme în detaliu incidentul inițial văzut de către "mintea celor răi".
    • Despre numele. Numele ticălosului îi poate afecta personalitatea sau genul de istorie. Billy Bob Johnson ar putea fi un fermier care vrea să ia pământul familiei protagonistului. Sir Oswald Walter Richardson III ar putea fi un tiran bogat care încearcă să devină primarul orașului și transformă un mic oraș într-o stațiune turistică, ceva împotriva căruia protagonistul se va lupta. Coco Bean ar putea fi ticălosul într-o poveste de benzi desenate care dorește să creeze un tip de tort care, odată mâncat, va arunca în aer toată lumea în râsul hilar în momentele cele mai necorespunzătoare. Fii creativ cu nume, te va ajuta.

    Avertismente

    • Evitați tentația de a crea răufăcătorul de la unul dintre păcatele muritoare. Dacă o faceți, veți crea o parodie a unui băiat rău în loc de un adevărat personaj negativ. Un alt lucru este un personaj care este personificarea păcatului muritor. Nu face asta.
    • Un ticălos bun are de obicei un plan sau un alt scop decât simplu "deranjează băiatul bun". De exemplu, ticăliții lui James Bond doresc de obicei să cucerească lumea sau să fure ceva de valoare. A deveni inamici ai lui Bond este rezultatul obiectivelor lor, nu obiectivul lor principal. Există unii băieți răi care vor doar să omoare eroul, poate pentru răzbunare, dar aceasta este o excepție și dacă nu vă angajați să creați o țintă credibilă pentru răufăcătorii voștri, ei vor părea neconvingători și falsi.
    • Crearea unui adevărat caracter rău poate fi un proces deosebit de intens. Încercați să scrieți piese mai scurte decât cele pe care le scrieți de obicei. Dacă nu faceți o mică pauză la fiecare jumătate de oră, s-ar putea să vă găsiți absorbind o parte din negativitatea răufăcătorului. Acest lucru poate afecta relațiile pe care le aveți cu cei dragi.
    • Încearcă să-ți creezi propriul personaj tridimensional. La sfârșitul istoriei, cititorul ar trebui să știe de ce personajele sunt așa.
    • Rețineți că, uneori, uciderea sau rănirea unui răufăcător ar putea fi grav preluate de cititori. Doar pentru că un personaj este antagonistul nu înseamnă că trebuie să-l omori sau să-l aruncați împotriva unei serii de evenimente negative (în afară de eșecul planurilor pe care le are în minte).
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit