gtemata.com

Cum să analizăm tonul în literatură

În literatură, tonul se referă la atitudinea autorului (ca narator) față de tema istoriei și a cititorilor săi. Autorul dezvăluie tonul prin alegerea cuvintelor. Pentru a recunoaște tonul, va face diferența să înțeleagă complet semnificația povestirii sau să nu o înțeleagă deloc. Puteți analiza tonul căutând elemente specifice din roman sau povestitor. Profesorii de literatură recomandă deseori să țineți minte scrisorile DFDLS atunci când analizați tonul unui text. Acestea sunt, prin definiție, cifre de vorbire, detalii, limbă și sintaxă (structura propoziției).

conținut

paşi

1
Acordați atenție dictatului. Când vorbim, termenul se referă la modul în care sunt pronunțate cuvintele. Cu toate acestea, în literatură se face referire la alegerea cuvintelor de către autor, dacă acestea sunt abstracte sau concrete, generice sau specifice, formale sau informale.
  • Cuvintele abstracte sunt cele percepute prin simțuri, în timp ce cuvintele concrete pot fi percepute și măsurate. De exemplu, cuvântul "galben" este concret, în timp ce cuvântul "plăcere" este abstract. Cuvintele abstracte "spune" și sunt utilizate pentru a trece rapid prin evenimente. Cuvintele concrete "arată" și sunt folosite în scenele cruciale, deoarece transportă cititorul în istorie alături de protagoniști.
  • Cuvintele generice sunt vagi, cum ar fi "mașină" sau "pisică". Acestea sunt cuvinte concrete, dar pot fi atribuite oricărei "mașini" și oricărei "pisici", astfel încât cititorul să le poată imagina după cum consideră potrivit. Dimpotrivă, cuvinte specifice precum "Siamez" sau "Ferrari" restricționează câmpul de imaginație al cititorului.
  • Cuvintele formale sunt lungi, tehnice și neobișnuite și sunt folosite de autori pentru a-și face pe ei înșiși sau protagoniștii lor foarte aculați sau pur și simplu pompos. Cuvintele neoficiale includ abrevieri și jargon și amintesc modul normal de a vorbi despre o mulțime de oameni.
  • 2
    Observați cifrele de vorbire. Acest tip de limbaj descriptiv dezvăluie ceea ce gândește și simte autorul sau personajul despre ceea ce se întâmplă.
  • Un autor care descrie un personaj în timp ce înota într-un iaz cu apă caldă și îl percepe ca și cum ar fi o baie fierbinte sugerează că iazul este invitat, relaxant și odihnitor. În cazul în care autorul a descris același înot ca "înființat într-un iaz", ar sugera supărare și neliniște.
  • 3
    Studiați detaliile. Nici un autor nu poate include în poveste orice fapt legat de un personaj, de o scenă sau de un eveniment. Detaliile incluse și detaliile omitete sunt un indicator important al tonului.
  • Un autor poate reprezenta o casă care descrie florile vesele și colorate pe care le are în grădină, o imagine care își amintește un loc și fericiți locuitori. Un alt autor poate omite detaliile florilor și descrie vopseaua decojită și geamul murdar, sugerând o casă tristă locuită de oameni trist.


  • 4
    Ascultați limba. Autorul alege cuvinte pe baza conotației lor, ceea ce sugerează dincolo de sensul lor literal, pentru a le dezvălui cititorului ce gândește despre subiectul despre care scrie.
  • Un autor care folosește cuvântul "câine" sugerează o afecțiune față de animal, în timp ce un autor care nu se iubește sau se teme de câini va folosi cuvântul "bastard". Un autor care se referă la un copil care îl numește "brat" va avea o atitudine diferită față de cel care îl numește "copil".
  • "Amurgul" și "apusul de soare" descriu atât momentul dintre zi între setarea soarelui și întunericul complet, dar sugerează lucruri diferite. "Amurgul" are mai mult de-a face cu întunericul decât cu lumina, și sugerează că noaptea se scurge rapid, luând toate lucrurile înfricoșătoare cu ea. Dimpotrivă, "apusul de soare" poate sugera că răsăritul soarelui și, prin urmare, o nouă plecare, se apropie sau că soarele se încadrează și marchează sfârșitul unei zile dificile.
  • Un autor poate alege cuvinte exclusiv pe baza sunetului lor. Cuvintele care sună bine sugerează că autorul spune lucruri plăcute, în timp ce cuvintele cu un sunet dur pot spune evenimente grele și neplăcute. De exemplu, sunetul clopotelor din aer poate fi melodios (muzical) sau cacofonic (enervant).
  • 5
    Împărțiți structura propoziției. Acesta este modul în care sunt construite diferite propoziții. Autorul modifică structura propozițiilor sale pentru a transmite tonul povestirii și poate urma un model recunoscut cititorului.
  • Într-o propoziție, ordinea cuvântului sugerează care parte să se concentreze asupra atenției. În general, cea mai importantă parte este la sfârșitul propoziției: "Giovanni aduce flori" evidențiază ceea ce a adus Giovanni, în timp ce "Flori le-a adus Giovanni" subliniază cine a adus flori. Prin inversarea ordinii cuvintelor, autorul transformă cine a adus flori într-o surpriză pentru cititor.
  • Exemplele scurte sunt mai intense și mai rapide, în timp ce propozițiile lungi creează distanța între cititor și poveste. Cu toate acestea, propozițiile lungi pronunțate de personaje sugerează atentă, în timp ce frazele scurte pot fi percepute ca nefiind foarte grave sau nerespectate.
  • Mulți autori rupe în mod deliberat regulile de sintaxă pentru a obține efectul dorit. De exemplu, un autor poate decide să pună numele în fața adjectivului său (o figură retorică numită anastrofă) pentru a acorda mai multă importanță adjectivului și pentru a face fraza mai intensă. "Ziua, boii și plictisitor" stimulează cititorul să acorde o atenție deosebită naturii neobișnuite a acelei zile.
  • Sfaturi

    • Cei mai buni autori schimba adesea tonul pe toată povestea. Căutați aceste schimbări și întrebați de ce sa schimbat tonul autorului.
    • Tonul se referă la modul în care autorul se opune subiectului pe care îl are, în timp ce starea de spirit reprezintă modul în care autorul face cititorul să se simtă în legătură cu acest subiect.
    Afișează mai mult ... (2)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit