gtemata.com

Cum de a crea o aventură text

Jocuri de aventură text, cunoscute și sub denumirea de ficțiune interactivă (pe scurt "IF"), au reprezentat prima formă de jocuri pe calculator și mențin un mic, dar credincios, și astăzi. De obicei, le puteți descărca gratis, necesită foarte puține cerințe de sistem și mai presus de toate, le puteți crea singur, fără nici o noțiune de programare.

paşi

Partea 1

Alegeți Software-ul
1
Test Inform 7. Informați 7 este un instrument popular și puternic pentru crearea de jocuri text, numit adesea ficțiune interactivă. Limbajul său de programare este conceput să arate ca propoziții simple în limba engleză, fără a pierde funcționalitatea. Inform 7 este gratuit și este disponibil pentru Windows, Mac și Linux.
  • 2
    Utilizați Adrift pentru a crea cu ușurință jocuri pe Windows. în voia sorții este un alt limbaj popular și ușor de utilizat pentru drame interactive, cu compilator. Deoarece se bazează mai degrabă pe o interfață grafică decât pe scrierea de coduri, este probabil cel mai ușor instrument de utilizat pentru un non-programator. Adrift este gratuită și disponibilă numai pentru Windows, chiar dacă jocurile create cu acesta pot fi redate pe orice sistem de operare sau browser.
  • 3
    Luați în considerare TADS 3 dacă aveți programe de bază. Dacă preferați să vă confruntați cu crearea unui joc de text ca un program de programare, TADS 3 este cel mai complet program. Acesta va fi deosebit de ușor de utilizat dacă cunoașteți C ++ și / sau jаvascript. TADS 3 este gratuit și disponibil pentru Windows, Mac și Linux.
  • Versiunea (numai) Windows a TADS 3 oferă una "banc de lucru" ceea ce face programul mult mai accesibil pentru non-programatori, și facilitează utilizarea lor în general.
  • Programatorii ar putea fi interesați această comparație în profunzime între Inform 7 și TADS 3.
  • 4
    Explorați celelalte opțiuni cele mai utilizate. Instrumentele menționate mai sus sunt de departe cele mai populare, dar există multe altele care au o puternică viziune în comunitatea fictivă interactivă. Dacă nici unul dintre instrumentele menționate nu ridică interesul dvs. sau dacă doriți să explorați alte opțiuni, încercați aceste programe:
  • Hugo
  • ALAN
  • 5
    Încercați o opțiune bazată pe browser. Puteți începe imediat fără a fi nevoie să descărcați niciun program utilizând unul dintre următoarele instrumente:
  • căutare (similar cu instrumentele menționate mai sus)
  • împleti (editor vizual ușor de utilizat)
  • StoryNexus (jucătorul trebuie să facă clic pe articole în loc să ghicească ce să scrie - StoryNexus face jocurile disponibile online - include opțiuni de generare de bani)
  • Partea 2

    Cum să începem
    1
    Familiarizați-vă cu comenzile de text. Cele mai multe jocuri bazate pe text sunt redate prin introducerea comenzilor cu tastatura. Cei care au jucat deja titluri de acest gen vă așteaptă să includeți câteva comenzi în joc, cum ar fi "examina (obiect)" și "lua (obiect)".
    • Manualul sau tutorialul pentru software-ul dvs. ar trebui să vă prezinte aceste comenzi și cum să le includeți în joc.
    • Adesea, un joc are comenzi unice suplimentare, de la care se poate trece "rotiți personalul dvs." la "taie iarba în grădină". Ar trebui să faceți întotdeauna aceste opțiuni jucătorilor, cu excepția cazului în care le introduceți ca glume sau ouă de Paști care nu sunt necesare pentru a finaliza jocul.
  • 2
    Planificați harta și progresul jucătorului. Cea mai comună formă de ficțiune interactivă implică explorarea unor locuri diferite, numite "camere" chiar dacă sunt în aer liber. Un proiect inițial bun poate include una sau două camere de explorat, alte încăperi care pot fi atinse după o simplă cercetare sau rezolvare de probleme și un puzzle mai complex pe care jucătorul trebuie să-l rezolve prin reflectarea sau căutarea amănunțită.
  • Alternativ, puteți face un proiect concentrat mai mult pe deciziile făcute de jucător decât pe rezolvarea puzzle-urilor. De exemplu, poți scrie o poveste interesantă bazată pe relația jucătorului cu un alt personaj sau o poveste complexă în care jucătorul trebuie să ia multe decizii, apoi să trateze consecințele în scenele ulterioare. Acest tip de joc poate utiliza în continuare o hartă geografică sau poate folosi "camere" care arata mai mult ca scene, care permit jucatorului sa exploreze desene animate care exploreaza acele teme.
  • 3
    Aflați sintaxa programului. Dacă camera dvs. nu funcționează așa cum doriți, sau dacă nu știți cum să faceți efectul dorit cu programul dvs., căutați meniurile "documentație" sau "ajutor", sau un fișier "Readme" sau "Citește-mă" în același folder ca instrumentul. Dacă nu găsiți informațiile pe care le căutați, adresați-vă o întrebare pe un forum al site-ului unde ați găsit software-ul sau pe un forum care se ocupă de ficțiune interactivă.
  • 4
    Creați introducerea și prima cameră. După ce ați creat planul de bază pentru jocul dvs., scrieți unul scurt introducere pentru ao descrie, explica comenzi neobișnuite și avertizează publicul despre conținutul pentru adulți dacă este necesar. Apoi, începeți să scrieți descrierea primei camere. Încercați să faceți prima setare interesantă, deoarece mulți jucători se vor opri din joc dacă le porniți într-un apartament gol. Iată un exemplu de primele scene pe care le-ați putea descrie celor care au început jocul:
  • Introducere: Ți-ai răscumpărat întreaga colecție de bilete de masă pentru această barcă, iar acum ești adorat pe mare. Norocul tău tipic. Mai bine să te duci să vezi cum o trece Laura. Când furtuna a venit, trebuia să fie în sala mașinilor.
  • Alerte logistice și de conținut: Bine ați venit "Călătoria cu barca a omului frugal". Digita "verificați cupoanele" pentru a vedea colecția dvs. curentă. Utilizați comanda "mântuiește" urmat de numele voucherului pentru a obține obiecte utile. Avertisment: jocul descrie acte de violență ușoară și canibalism.
  • Descrierea camerei: Sunteți într-o cabină cu pereți de stejar. Structura metalică a patului sa rupt în timpul furtunii, iar singura saltea se află ruptă și înmuiată sub dulapul de lichior. La nord există o ușă închisă.
  • 5
    Creați comenzi pentru prima cameră. Găsiți modalități de a permite jucătorului să interacționeze cu fiecare element pe care l-ați menționat. Cel puțin, ar trebui să fie capabil să "examina" (sau "x") fiecare obiect. Iată câteva exemple de comenzi pe care le poate utiliza jucătorul și textul pe care le poate citi ca rezultat:
  • examina salteaua - umplute cu pene de gâscă de cea mai bună calitate, majoritatea plutesc acum în cameră. Înmoaie și miroase ca alcoolul.
  • x mine - Ești epuizat și purtați doar halatul de culoare roz purtat înainte de furtună. Halat de baie are un buzunar și o bandă de bumbac.
  • deschide ușa - mânerul se întoarce, dar ușa nu se deschide. Aveți impresia că există ceva greu pe cealaltă parte.


  • 6
    Transformați prima cameră într-o enigmă simplă. Un start clasic cere jucătorilor să găsească o ieșire din cameră. Nu ar trebui să fie un puzzle complicat, ci să dați o idee despre cum va fi jocul. Veți învăța, de asemenea, jucătorul să citească cu atenție și să caute indicii. De exemplu, după tastarea comenzilor anterioare, jucătorul trebuie să procedeze în acest fel pentru a ieși din cameră:
  • colecta saltea - De îndată ce o ridici, o miros de tequila vă atacă nările. Acest lucru explică de ce saltea este înmuiată ... o aruncați pe o parte și vă uscați mâinile pe halat de baie.
  • camera x - Sunteți într-o cabină cu pereți de stejar. Structura metalică a patului sa rupt în timpul furtunii, iar singura saltea se află ruptă și înmuiată sub dulapul de lichior. În colț este un dulăpior. La nord există o ușă închisă. Pe podea există o sticlă spartă.
  • colecta sticla - Strângeți sticla de tequila spart. Nimic nu este aruncat.
  • x buzunar - Portofelul dvs. este încă în poziție. Mult noroc.
  • x portofel - S-ar putea să vă fi vândut voucherele de masă, dar încă aveți voucherele de urgență în portofel. În momentul în care aveți bun rang și a fluierul bun.
  • răscumpere piciorul cioarului - Țineți cuponul corp-picior în mână și goliți-vă gâtul. Cuponul se ridică și dispare, iar câteva secunde mai târziu, un levier util cade în mâinile tale.
  • usa deschisa cu ranga - Introduceți piciorul corpului în deschiderea ușii și împingeți-l puternic. Un hohote de cealaltă parte te surprinde. Cu o altă încercare, veți deschide ușa, dar mai bine ar trebui să aveți o armă gata.
  • usa deschisa cu ranga - De data aceasta ușa nu oferă rezistență. Deschideți cu ușurință și dezvăluie în spatele voastră un lup mare gri care vă privea. Ar trebui să gândiți mai repede - puteți alege o singură opțiune.
  • lovit lup cu o sticla - Lovit lupul pe nas cu flaconul spart. El bate și fuge. Drumul spre nord este acum liber.
  • Partea 3

    Finalizarea și încheierea jocului
    1
    Utilizați verbe și substantive care sunt ușor de înțeles. În calitate de creator, veți deveni atât de familiarizat cu termenii jocului încât aproape că veți simți a doua natură. Alți oameni au doar câteva linii de instrucțiuni pentru a lucra cu. Ori de câte ori adăugați o nouă comandă sau un obiect, mai ales unul fundamental pentru progresul jocului, asigurați-vă că este ușor de utilizat.
    • Utilizați întotdeauna nume obiect valide în descrierea camerei. De exemplu, dacă un jucător intră într-o cameră și citește descrierea "o imagine", asigurați-vă că "imagine" este termenul pentru acel obiect din joc. Dacă utilizați termenul "pictat" în schimb, va fi mult mai dificil pentru jucători să interacționeze cu acel obiect.
    • Permiteți includerea sinonimelor verbelor. Acordați-vă timp să vă gândiți la modul în care un jucător poate încerca să folosească obiecte. Un jucător poate fi nevoit să apese un buton cu "apăsați butonul". "apăsați butonul". "butonul de utilizare", etc. Împotriva unui inamic jucătorul ar putea folosi termenii "atacurile". "lovit" și "da-i un pumn", în plus față de "(orice obiect care poate fi considerat o armă) pe (inamic)".
  • 2
    Încercați să creați puzzle-uri realiste. Nu lăsați-vă puzzle-uri create cu minutia rupe imersiunea în mediul jucătorului. S-ar putea să vă simțiți extrem de inteligenți pentru a crea o enigmă care necesită o cască Viking, dinamită și un stup, însă nu este rezonabil să descoperiți aceste obiecte într-o navă spațială sau într-o școală. Setarea dvs. nu va fi consecventă și jucătorilor le va fi clar faptul că elementele au fost introduse pentru a fi folosite într-o enigmă.
  • Permițând jucătorilor să rezolve puzzle-uri în mai multe moduri, le face și mai realiste, permițându-le să utilizeze un obiect în mai multe enigme sau în mai multe moduri.
  • Creați puzzle-uri relevante. Personajul ar trebui să aibă un motiv pentru a le rezolva.
  • Evitați enigmele artificiale, cum ar fi turnurile hanoi, labirinturile și jocurile logice.
  • 3
    Tratează jucătorii în mod corect. Jocurile de aventură vechi sunt renumite pentru astfel de rezultate crude "Strângeți piatra, dând naștere unei avalanșe care vă scufundă. Joc peste." Astăzi jucătorii preferă abilitățile lor de a fi recompensați. În plus, pentru a evita moartea arbitrară a jucătorilor, iată alte obiective de design care trebuie păstrate în minte:
  • Nu permiteți ca evenimentele importante să se bazeze pe un joc de zaruri. În majoritatea cazurilor, dacă un jucător a înțeles ce să facă, ar trebui să aibă 100% de succes.
  • Oferiți indicii celor mai dificile puzzle-uri și nu includeți mai mult de două sau trei piste false.
  • Nu creați o enigmă care nu poate fi rezolvată prima dată când un jucător se confruntă cu povestea, ca un puzzle care necesită cunoașterea informațiilor prezentate într-o zonă ulterioară sau un puzzle care încearcă moartea jucătorului dacă nu este făcut corect.
  • Este permisă închiderea permanentă a unei zone în timpul jocului, dar jucătorul trebuie să primească un avertisment înainte de a se întâmpla. Dacă o alegere face ca jocul să fie imposibil de completat, ar trebui să-l clarificați bine în avans și ar trebui să provoace sfârșitul jocului, în loc să lăsați jucătorul cu speranța de a fi capabil să-l repare.
  • 4
    Scrieți finalele. Luați ceva timp pentru a face fiecare finală interesantă. Dacă jucătorul pierde, ar trebui să primească încă o secțiune descriptivă care să explice în mod specific ce sa întâmplat și să-l încurajeze să încerce din nou. Dacă jucătorul câștigă, rezervați-i o finală lungă și triumfătoare și gândiți-i să-i permiteți să savureze victoria cu unele acțiuni într-o cameră finală specială.
  • 5
    Găsiți alte sfaturi și surse de inspirație. Există zeci, dacă nu sute de articole disponibile Alamă Lanternă, Baza de date de ficțiune interactivă, și IFWiki, unde vă puteți rafina cunoștințele pe teme specifice, cum ar fi cum să creați caractere convingătoare sau cum să programați obiecte cu interacțiuni complexe. Chiar mai important este colecția mare de jocuri de text de pe Dacă arhiva, unde puteți afla ce vă place în prima persoană, jucând titlurile pe care le preferați. Iată câteva resurse excelente pentru a începe cu:
  • Colectarea citărilor din Dacă pietre.
  • Cartea teoretică privind IF
  • Craft of Adventure
  • 6
    Mergeți la faza de testare beta. Când jocul pare complet, terminați-l de mai multe ori. Încercați să urmați toate căile posibile și încercați să efectuați acțiunile într-o ordine "ciudat"pe care nu le-ați anticipa. După ce ați corectat erorile, întrebați-vă prietenii, membrii familiei sau jucătorii IF cunoscuți pe internet pentru a încerca jocul în același mod. Încurajați-i să comenteze părțile pe care le-au găsit frustrant și pe cele pe care le-au găsit amuzante și să ia în considerare sugestiile lor pentru eventualele modificări sau opțiuni suplimentare.
  • Salvați frecvent sau utilizați comanda "anulare", dacă este disponibil, astfel încât să puteți încerca diferite rute fără a începe de la început de fiecare dată.
  • 7
    Public. Unele programe pentru crearea de jocuri text oferă, de asemenea, o platformă online unde puteți încărca jocul. Cel mai adesea, creatorul va încărca jocul Dacă arhiva, și va publica o descriere pe aceasta IFDB.
  • Distribuiți link-uri către jocuri pe rețelele sociale și forumuri care se ocupă de ficțiune interactivă pentru o expunere mai mare.
  • Marea majoritate a jocurilor de text sunt oferite gratuit. Puteți să vă încărcați creația, dar dacă este primul dvs. proiect și nu aveți un fan de bază loial, nu vă așteptați la mulți cumpărători.
  • Sfaturi

    • O modalitate buna de a vă observa jocul este să o plasați într-una din numeroasele competiții IF existente. Cele mai multe dintre ele sunt gratuite și probabil vă vor permite să faceți cunoscut jocului dvs. cel puțin un număr de utilizatori. Dacă jocul este valabil, elementul se va răspândi.

    Avertismente

    • Unele texturi și setări au fost folosite într-o asemenea măsură încât devin cliche și necesită inscripționări excelente pentru a fi inserate fără jucători plictisitori de aventuri de text expert. Încercați să evitați crearea unei povesti bazate pe amnezie, flashback-uri, setări comune (un apartament sau un birou) sau oameni normali care sunt transportați într-un cadru fantezie eroic.
    Afișați mai multe ... (10)
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit