gtemata.com

Cum se creează o aplicație Windows

Te-ai intrebat intotdeauna cum sunt create programe ca Paint sau Calculator? Învățați cum să creați o aplicație Windows simplă utilizând acest ghid pas cu pas.

paşi

1
Obțineți un compilator. Un compilator transformă codul sursă brut (pe care îl veți scrie în scurt timp aici) într-o aplicație executabilă. Obțineți software-ul DEV-CPP IDE pentru scopurile acestui tutorial. Poți descărcați aici.
  • 2
    După instalarea DEV-CPP, deschideți-o. Veți primi o fereastră cu o zonă de text unde veți scrie codul sursă.
  • 3
    Pregătiți-vă să scrieți un program pentru a afișa textul într-o casetă. Înainte de a începe să scrieți codul sursă, ține cont de faptul că aplicațiile Win32 nu se comportă în același mod ca și alte limbaje de programare, cum ar fi Java.
  • 4
    În ecranul principal DEV-CPP, accesați Fișier -> Nou -> Proiect. Veți fi prezentat cu un alt ecran. Alegeți pictograma în cazul în care el spune "Windows Application" și setați limba ca "C", nu "C ++." În caseta de text în care se afișează "nume", introduceți "ProgrammaEsempio." Acum, DEV-CPP vă va întreba unde doriți să îl salvați. Salvați fișierul în orice folder, dar asigurați-vă că îl rețineți. De îndată ce ați făcut acest lucru, veți primi un formular în ecranul codului sursă. Apăsați Ctrl + A și apoi Backspace. Motivul pentru care facem acest lucru este că, în acest fel, putem începe din nou.
  • 5
    La începutul codului dvs. sursă scrieți "#include " (fără citate). Aceasta include biblioteca Windows pentru a crea o aplicație. Imediat scrieți mai jos: # include "resource.h" Și apoi bate: const char g_szClassName [] = "MyWindowClass"-
  • 6
    Scrieți o metodă pentru a gestiona toate mesajele și a scrie o altă metodă în care vom gestiona mesajele din resurse. Nu vă faceți griji dacă vă derutează acest lucru. Va deveni clar mai târziu. Pentru moment, salvați codul sursă ca ProgramExample.c. O vom lăsa așa cum este pentru moment.
  • 7
    Creați un script de resurse. Un script de resurse este o bucată de cod sursă care definește toate controalele (de exemplu: casetele de text, butoanele etc.). Includeți scriptul de resurse în programul dvs. și voila! Veți avea un program. Scrierea unui script de resurse nu este dificilă, dar este nevoie de timp dacă nu aveți un editor vizual. Acest lucru se datorează faptului că va trebui să estimați coordonatele X și Y exacte ale comenzilor de pe ecran. În ecranul principal DEV-CPP, accesați File -> Nou -> Fișier de resurse. DEV-CPP vă va cere "Adăugați fișiere de resurse la proiectul curent?" Faceți clic pe Yes (Da). La începutul scriptului de resurse, scrieți #include "resource.h", și, de asemenea, scrie #include Acest lucru are grijă de toate controalele.
  • 8
    Creați primul dvs. cec: un meniu simplu. scrie:
    IDR_ILMENU MENUBEGINPOPUP "&fișier"BEGINMENUITEM "și&eșiți", ID_FILE_EXITENDEND
    Partea "IDR_ILMENU" definiți meniul dvs. ca ILMENU. O poți numi ceea ce vrei, totuși. Partea BEGIN indică începutul. POPUP "&fișier" creează o nouă categorie de meniu numită Fișier. Semnul & permite utilizatorului aplicației dvs. să apese pe tastatură tasta Ctrl + F pentru a accesa rapid meniul dvs. :) MENUITEM "și&eșiți", ID_FILE_EXIT adaugă un element de meniu la categoria Fișier. Cu toate acestea, trebuie să definiți obiectul meniului utilizând ID_FILE_EXIT.
  • 9
    Acum să trecem la partea butoanelor. Butonul dvs. va fi plasat într-un dialog, așa că trebuie să creați mai întâi caseta de dialog. Pentru a face acest lucru trebuie să scrieți:
    IDD_SIMPLECONTROL DIALOG 50, 50, 150, 142 STYLE DS_MODALFRAME | WS_POPUP | WS_CAPTION | WS_SYSMENUMENU IDR_ILMENUCAPTION "Program exemplu"FONT 8, "MS Sans Serif"BEGINDEFPUSHBUTTON "Buna ziua!", ID_CIAO, 10, 10, 40, 15END
    IDD_SIMPLECONTROL definește caseta dvs. de dialog. Cele patru numere după cuvânt "DIALOG" determină x și înălțimea și lățimea casetei de dialog. Nu vă faceți griji prea mult despre stil pentru moment. MENIUL IDR_ILMENU îți pune vechiul meniu în program. CAPTION este legenda și atribuie caracterul. DEFPUSHBUTTON creează butonul numit "Buna ziua!" și pe care o definim ca ID_CIAO și îi dăm coordonatele x și y, înălțimea și lățimea.
  • 10


    Aici este! Am ajuns la scenariul de resurse. Rămâne doar un singur lucru. Trebuie să atribuie valori pentru toate lucrurile definite în scenariul nostru de resurse (de exemplu IDR_ILMENU etc.) Salvați fișierul de resurse ca ProgrammaEsempio.rc
  • 11
    Mergeți la File -> Nou -> Fișierul sursă. Adăugați fișierul sursă la proiectul curent? Da. Veți primi un ecran necompletat. Pentru a atribui valorile verificărilor definite, trebuie să le dăm numere. Nu contează cu adevărat numerele pe care le cedați cecurilor, dar ar trebui să le faceți pentru a le face organizate. De exemplu, nu definiți un control prin atribuirea unui număr aleator ca 062491 sau altceva. De aceea scrie:
    #define IDR_ILMENU 100 # definiți ID_FILE_EXIT 200 # define IDD_SIMPLECONTROL 300 # define ID_CIAO 400
  • 12
    Salvați acest fișier ca resource.h Vă rugăm să rețineți că am creat "#include "resource.h""? Ei bine, pentru asta am făcut-o. A trebuit să atribuim valorile.
  • 13
    Du-te înapoi la sursa, programul nostruExample.c sau în orice fel ați numit-o. scrie:
    int WinAPI WinMain (hInstance HINSTANCE, HINSTANCE hPrevInstance, lpCmdLine LPSTR, int nCmdShow) {return dialogbox (hInstance, MAKEINTRESOURCE (IDD_SIMPLECONTROL), NULL, SimpleProc) -}
  • 14
    Nu vă faceți griji prea mult despre chestiile tehnice aici. Doar știți că această parte returnează dialogul pentru procedura de gestionare a mesajelor numită SimpleProc.
  • 15
    Scrie: BOOL CALLBACK SimpleProc (hWndDlg HWND, UINT Mesaj, wParam wParam, lParam lParam) {comutator (mesaj) {caz WM_INITDIALOG: return true caz WM_COMMAND: comutator (LOWORD (wParam)) {ID_CIAO case: MessageBox (NULL,"hei". "Hallo!", MB_OK) case BREAK- ID_FILE_EXIT: EndDialog (hWndDlg, 0)} rupe -Break - caz WM_CLOSE: EndDialog (hWndDlg, 0) - BREAK- implicit:}} reveni fals retur TRUE-
  • 16
    Această parte gestionează mesajele de dialog. De exemplu, în cazul ID_CIAO (butonul nostru), trebuie să creați o casetă de mesaj care să vă salute! De asemenea, dacă mergem la Fișier și Ieșim, închidem fereastra ID_FILE_EXIT.
  • 17
    Asigurați-vă că SimpleProc vine înainte de partea int WINAPI WINMAIN! Acest lucru este important dacă doriți ca programul să funcționeze.
  • 18
    Apăsați F9 pentru a compila și a lansa programul!
  • Sfaturi

    • Dacă vă pierdeți, există mai multe ghiduri disponibile pe internet.
    • Dacă vă simțiți frustrați, faceți o pauză și apoi reveniți.
    • Acesta este ghidul unui începător, astfel încât multe părți nu sunt explicate. Deși este un ghid pentru începători, este recomandat să aveți experiență în lumea de programare (de exemplu, să înțeleagă operatorii logici, cum ar fi în cazul în care-altfel, etc.).

    Avertismente

    • Learning Win32 nu este o sarcină ușoară. Trebuie să vă dedicați. Cu siguranță nu este pentru cei slabi de inimă.
    • Numerotarea liniilor din acest ghid poate distorsiona într-un fel codul sursă.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit