Cum de a scrie primul program în Java
Java este un limbaj de programare orientat pe obiect, ceea ce înseamnă că în Java totul este reprezentat prin folosirea obiectelor care constau în `câmpuri` (câmpurile sunt atribute care descriu obiectul) și `metode` (metodele reprezintă acțiunile pe care un obiect le poate realiza). Java este un limbaj de programare "multi-platformă", ceea ce înseamnă că un program scris în Java poate fi rulat, fără modificări, pe orice arhitectură hardware care poate găzdui o mașină virtuală Java (JVM). Java este un limbaj de programare foarte detaliat, ceea ce face foarte ușor să înveți și să înțelegi pentru un începător. Acest tutorial este o introducere în scrierea unui program în Java.
paşi
Metoda 1
Scrieți primul program în Java1
Pentru a începe să scrieți un program în Java, trebuie mai întâi să creați și să configurați mediul de lucru. Mulți programatori, pentru a-și crea propriile programe Java, utilizează "mediile de dezvoltare integrată" (IDE), cum ar fi Eclipse și Netbeans. Cu toate acestea, un program Java poate fi scris și compilat fără a fi nevoie să recurgă la utilizarea acestor instrumente.
2
Orice editor de text, cum ar fi "Notepad", este suficient pentru scrierea unui program Java. Uneori, programatorii mai experimentați preferă să utilizeze editoare de text, cum ar fi "vim" și "emacs", care sunt incluse în ferestrele "Terminal". Un editor de text foarte eficient, care poate fi instalat atât în medii Windows cât și Linux, este "Sublime Text", care este, de asemenea, instrumentul pe care îl vom folosi în acest tutorial.
3
Asigurați-vă că ați instalat pe computer Kit de dezvoltare software Java. Acest instrument vă va ajuta să completați codul programului dvs.
Metoda 2
Bună Programul Mondial1
Vom crea un program care va afișa pe ecran ecranul "Hello World". Din editorul de text, creați un fișier nou și salvați-l cu următorul nume: "HelloWorld.java" (fără ghilimele). "Hello World" va fi, de asemenea, numele pe care îl veți aloca claselor programului dvs. Rețineți că numele fișierului și clasa principală a programului (cel care conține metoda "principală") trebuie să fie același.
2
Indicați-vă clasa și metoda principală. Metoda "principală" declarată cu următorul cod
public static void principal (String [] args)
este prima metodă care va fi rechemată în timpul executării programului. Metoda "principală" are același sistem de declarații în toate programele Java.clasa publică HelloWorld {public static void principal (String [] args) {}}
3
Creați linia de cod care va tipări "Hello World".
System.out.println ("Bună ziua.") -
sistem
indică faptul că sistemul va efectua o acțiune.afară
specifică faptul că acțiunea va afecta ceva care va fi afișat sau tipărit.println
este abrevierea pentru "linia de imprimare", care spune sistemului de ieșire să "tipărească" o linie.("Bună ziua.")
indicați metoda respectivă System.out.println ()
are parametri de intrare. În cazul nostru specific, este un singur parametru de tip "String" "Bună ziua."
.4
Elaborează codul de vize până acum. Programul dvs. "Hello World" ar trebui să arate astfel:
clasa publică HelloWorld {public static void principal (String [] args) {System.out.println ("Bună ziua.") -}}
5
Salvați fișierul și accesați fereastra de comandă a comenzii sau o fereastră "Terminal", pentru a putea compila programul. Accesați dosarul în care ați salvat fișierul "HelloWorld.java" și tastați următoarea comandă
javac HelloWorld.java
. În acest fel, veți spune compilatorului Java că doriți să compilați programul "HelloWorld.java". Dacă s-au găsit erori în timpul compilării, compilatorul vă va arăta ce sunt și despre ce se referă. În caz contrar, nu trebuie să primiți niciun fel de mesaj. Privind conținutul dosarului în care ați salvat fișierul "HelloWorld.java", ar trebui să localizați fișierul "HelloWorld.class". Acesta este fișierul care va fi utilizat de JVM pentru a vă rula programul.6
Executarea codului. Acum ne putem conduce programul! Din fereastra promptului de comandă sau dintr-o fereastră "Terminal", tastați următoarea comandă
java HelloWorld
. Această comandă va spune JVM că doriți să rulați clasa HelloWorld. În consecință, ar trebui să vedeți fraza pe ecran "Bună ziua.".7
Felicitări, tocmai ați creat primul program scris în Java!
Metoda 3
Intrare și ieșire1
Acum vrem să extindem programul Hello World pentru a putea primi informații de la utilizator. Programul Hello World imprimă pur și simplu un șir predefinit pe ecran, dar partea interactivă a programelor de calculator constă tocmai în capacitatea utilizatorului de a introduce informații. Acum vom modifica programul astfel încât utilizatorul să poată introduce numele său, după care îi vom mulțumi pentru ajutorul său folosind numele introdus.
2
Importa clasa "Scanner". În Java avem posibilitatea de a folosi câteva biblioteci de clase native ale limbajului de programare, dar este necesar să le "importăm" în avans în programul nostru. Una dintre aceste biblioteci este "java.util", care conține obiectul "Scanner" pe care îl vom folosi pentru a citi intrarea utilizatorului. Pentru a putea importa clasa "Scanner", trebuie să adăugăm următoarea linie de cod la începutul programului nostru:
import java.util.Scanner-
import java.util. * -
, introducând-o întotdeauna la începutul programului nostru.3
În cadrul metodei noastre "principale", trebuie să creați o nouă instanță a obiectului "Scanner". Java este un limbaj de programare orientat obiect, în care conceptele sunt reprezentate cu precizie folosind obiecte. Obiectul "Scanner" este un exemplu al unui obiect care are propriile câmpuri și metode. Pentru a folosi clasa "Scanner" în cadrul programului nostru, trebuie să creați un nou obiect "Scanner", de unde să putem popula câmpurile și să folosim metodele. Pentru a face acest lucru folosim următorul cod:
Scanner userInputScanner = Scanner nou (System.in) -
userInputScanner
reprezintă numele obiectului "Scanner" pe care dorim să-l creăm. Notă: numele acestui obiect este scris folosind "Camel Note" (CamelCase). Aceasta este convenția standard folosită în Java pentru numele variabilelor.nou
pentru a crea o nouă instanță a unui obiect. Deci, pentru a crea o nouă instanță a obiectului "Scanner", vom folosi următorul cod noul scanner (System.in)
.System.in
. Codul System.in
spune programului să analizeze intrarea sistemului care va fi mijlocul prin care utilizatorul poate comunica cu programul.4
Cereți utilizatorului să introducă informații. Trebuie să instruim utilizatorul să știe când să introducă informațiile solicitate în consolă. Acest lucru se poate face folosind următorul cod
System.out.print
sau System.out.println
.System.out.print ("Care este numele tău? ") -
5
Acum trebuie să spunem obiectului "Scanner" pentru a "citi" următoarea linie care va tasta utilizatorul și va stoca într-o variabilă. Obiectul "Scanner" stochează întotdeauna toate informațiile despre ce a introdus utilizatorul. Următoarele rânduri de cod vor spune obiectului "Scanner" pentru a stoca informațiile introduse de utilizator într-o variabilă:
String userInputName = userInputScanner.nextLine () -
objectName.methodName (parametrii)
. Cu codul userInputScanner.nextLine ()
numim instanta noastra a obiectului "Scanner" dupa numele pe care l-am atribuit, dupa care executam apelul la metoda nextLine ()
care nu oferă parametri de intrare.userInputName
6
Salută-i pe utilizator. Acum, când știm numele utilizatorului, putem "imprima" un salut personalizat pe ecran. Amintiți-vă codul
System.out.println ("Bună ziua.") -
pe care am folosit-o în clasa principală? Toată codul pe care tocmai l-am scris va fi adăugat la programul nostru înainte de acea linie. Acum putem modifica linia noastră de cod în felul următor:System.out.println ("Alo " + userInputName + "!") -
"Alo " + userInputName + "!"
, se numește concatenare șir.System.out.println
.7
Includeți tot codul văzut până acum și salvați programul. Codul nostru ar trebui să arate astfel:
import java.util.Scanner-clasa publică HelloWorld {public static void principal (String [] args) {Scanner userInputScanner = nou Scanner (System.in) -System.out.print ("Care-i numele tău? ") -String userInputName = userInputScanner.nextLine () - System.out.println ("Alo " + userInputName + "!") -}}
8
Compilați și rulați programul. Din fereastra de comandă de comandă sau din fereastra "Terminal", tastați aceleași comenzi utilizate pentru a compila și executa prima repetare a programului "HelloWorld.java". Mai întâi de toate trebuie să completați codul nostru:
javac HelloWorld.java
. Acum putem rula programul utilizând următoarea comandă: java HelloWorld
.Sfaturi
- Limbile de programare orientate pe obiecte au multe caracteristici specifice paradigmei lor de programare. Mai jos veți găsi trei caracteristici principale:
- încapsularea: aceasta este abilitatea de a restricționa accesul numai la anumite componente ale unui obiect. Java utilizează următorii modificatori "privați", "protejați" și "publici" pentru a gestiona accesul la câmpurile și metodele de date.
- polimorfism: capacitatea obiectelor de a dobândi identități diferite. În Java, un obiect poate fi transformat într-un alt obiect pentru a utiliza metodele.
- moștenire: capacitatea de a folosi câmpurile de date și metodele unei clase care se află în aceeași ierarhie ca și obiectul curent.
- Java este un limbaj de programare orientat pe obiecte, deci este foarte util să elaborăm conceptele din spatele programării orientate pe obiecte.
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit
- Cum se activează Java
- Cum se activează Java în Firefox
- Cum să activați Java Oracle în browserul dvs. Web pe Ubuntu Linux
- Cum de a crește memoria Java în Windows 7
- Cum se calculează Suma a două numere în Java
- Cum se compilează și se execută un program Java utilizând Promptul de comandă
- Cum să configurați Java Home
- Cum se configurează calea Java_Home în Ubuntu
- Cum se creează un nou proiect Java în Eclipse
- Cum de a crea primul program Java în Ubuntu Linux
- Cum să dezactivați Java
- Cum se execută actualizarea Java
- Cum se instalează Java
- Cum se instalează Java în Windows 8
- Cum se instalează Java pe Ubuntu
- Cum se instalează Kitul de dezvoltare Java (JDK) pe Mac OS X
- Cum de a inversa un șir în Java
- Cum se obține lungimea unui șir în Java
- Cum de a rezolva erorile Java
- Cum se descarcă Java pentru Internet Explorer
- Cum de a serializa un obiect în Java