Cum de a programa Lego NXT Mindstorm
Roboții Lego NXT Mindstorm sunt jocuri excelente și un instrument excelent pentru a învăța cum să programați. Programul livrat împreună cu robotul este simplu și intuitiv, și cu acesta puteți face aproape orice lucru robotului tău. După ce ați construit robotul cu Legos-ul disponibil, este timpul să îl programați pentru a-l face să efectueze acțiunile pe care le doriți. Continuați să citiți pentru a ști ce să faceți.
paşi
Partea 1
Cum să începem1
Instalați și deschideți programul. Robotul ar fi trebuit să includă un program pentru Mac și Windows, pe care altfel îl puteți descărca de pe site Lego Mindstorm. Când ați introdus discul sau ați deschis versiunea descărcată, va apărea o fereastră de instalare. Urmați instrucțiunile pentru a instala programul, apoi deschideți-l.
2
Aflați cum să utilizați programul. Utilizați bara de instrumente de sus pentru a salva, deschide sau a crea un program. Utilizați instrumentul indicator, în formă de săgeată neagră, pentru a insera, muta și șterge operațiile. Instrumentul Pan, sub forma unei mâini, vă permite să glisați fereastra programului în fereastră pentru a vizualiza toate programele. Instrumentul pentru comentarii, sub forma unei cărți de benzi desenate, vă permite să introduceți text pe părți ale programului, să adăugați comentarii și descrieri care îi vor ajuta pe ceilalți să o înțeleagă.
3
Învățați să accesați diferite operații. Bara de instrumente din stânga conține toate operațiile pe care le poate efectua robotul dvs. Cele trei file din partea de jos a barei de instrumente vă oferă acces la diferite seturi de operații. Explorați această bara de instrumente pentru a descoperi și a experimenta diferite acțiuni pentru robotul dvs.
4
Începeți cu un ghid. Programul include mai multe ghiduri care vă vor învăța cum să faceți primele programe. Mergeți la Centrul Robo din partea dreaptă și faceți clic pe categoria de programe pe care doriți să o creați. Pentru programul tău, încearcă să începi cu Shooterbot in Vehicles. Acest ghid va fi inițial foarte simplu, dar vă va prezenta controalele de bază la dispoziția dumneavoastră, în plus față de practicile generale de programare și testare.
5
Urmând instrucțiunile din ghid, trageți operațiile în programul dvs. Schimbați setările necesare pentru a vă asigura că fiecare operație are exact ceea ce doriți. Conectați mai multe operații împreună prin secvențarea acestora, conectate prin seria de execuție a programului. Trageți operațiile într-o buclă sau comutator pentru a le include în instrucțiunea de control.
6
Când ați terminat programul, descărcați-l pe caramida inteligentă a robotului. Conectați caramida la computer cu ajutorul cablului USB. Butoanele din partea dreaptă jos a programului vă permit să comunicați cu un dispozitiv NXT conectat. Butonul din stânga este utilizat pentru a descărca programul pe dispozitiv. După terminarea descărcării, deconectați caramizia inteligentă, introduceți-o în robot și porniți programul pentru ao vedea.
Partea 2
Verifică-ți robotul1
Mutați robotul cu operația Mișcare. Icoana acestei operațiuni se caracterizează prin două trepte de viteză. Adăugați-o în programul dvs. și apoi configurați setările. Utilizați porturile conectate la anvelope pentru a vă deplasa robotul. Dacă ați conectat roțile la portierele B și C, asigurați-vă că operația de mișcare este pe porturile B și C.
- Deplasați-vă înainte sau înapoi sau opriți robotul, stabilind direcția. Rotiți robotul cu comenzi de direcție.
- Deplasați-vă înainte pentru o serie precisă de rotații, un anumit interval de timp sau un anumit număr de grade. Sau setați durata la "nelimitat" pentru a vă deplasa robotul până la primirea unei alte comenzi.
2
Efectuați alte operații, cum ar fi arderea, utilizând comanda Motor. În ghidul pentru Shooterbot, "pușcă" este conectat la portul A. Pentru ao controla, utilizați funcția Motor (cu pictograma roată) pentru a activa portul A. Configurați setările pentru a controla funcționarea exactă a acestui motor prin setarea direcției (înainte, înapoi sau oprit) ), acțiunea, puterea și durata mișcării.
3
Utilizați senzorii pentru a permite robotului dvs. să interacționeze cu mediul său. Conectați senzorii cu ultrasunete, contact și senzori de culoare la porturile de chip inteligent și folosiți-le pentru a percepe lumini, culori, sunete și atingeți. De asemenea, robotul dvs. poate măsura timpul și rotațiile. Aceste senzori vă permit să creați programe care pot efectua acțiuni numai după o intrare precisă. De exemplu, puteți crea un program de spus "roșu" la robot atunci când detectează culoarea roșie.
4
Utilizați operații de acțiune pentru ca robotul dvs. să efectueze acțiuni. Aceste operațiuni includ activarea sau dezactivarea unei lumini colorate, redarea unui sunet dintr-un fișier, afișarea unei imagini sau a unui text pe ecranul inteligent de cărămidă sau trimiterea unui mesaj prin Bluetooth.
Partea 3
Utilizați buclele și comutatoarele1
Înțelegeți cum funcționează buclele. Buclele vă permit să executați o serie de comenzi în mod repetat, infinit sau pentru un anumit număr de ori, până când o condiție este adevărată sau până când apare o anumită condiție.
- De exemplu, pentru ca robotul dvs. să examineze o serie de bile până când acesta găsește un galben, creați pur și simplu o buclă controlată de senzorul de culoare. Cu acțiunile din interiorul bucla va trebui să aveți o altă minge examinată de către robot - controlul bucla va fi acela că senzorul de culoare nu detectează culoarea galbenă. Prin urmare, atunci când senzorul de culoare, după examinarea unei mingi, detectează galbenul, va opri bucla și nu va controla alte sfere ale robotului, care va continua cu următorul pasaj al programului.
2
Aflați cum să utilizați comutatoarele. O instrucțiune de comutator îi spune robotului să execute o serie de comenzi dacă o anumită condiție este adevărată și un alt set de acțiuni dacă această condiție nu este adevărată. Aceste două seturi de acțiuni se exclud reciproc în cadrul comutatorului - robotul va face unul, dar nu celălalt.
3
Trageți o buclă sau comutați în programul dvs. și selectați comanda. Aceasta va stabili condițiile care vor fi controlate de robot înainte de executarea comenzilor în cadrul comutatorului sau al buclă. De obicei, controlul va fi un senzor. Acest lucru va permite robotului să interacționeze îndeaproape cu mediul său.
4
Trageți alte comenzi în bucla sau comutatorul. Toate operațiile pe care le inserați într-o buclă vor fi executate de fiecare dată când este activată buclă. Operațiile pe care le introduceți în fiecare caz ale unui comutator vor fi efectuate dacă sunt întrunite condițiile unui caz. Poziționați și configurați aceste operații în mod normal.
Partea 4
Utilizați variabilele1
Înțelegerea utilizării variabilelor. Variabilele pot stoca informații pe care le puteți accesa mai târziu în program. Gândiți-vă la ele ca la o casetă pentru a insera anumite informații. Mai târziu, puteți elimina sau edita acele informații fără a schimba caseta - variabila - ea însăși.
- Fiecare variabilă poate stoca un număr, un șir de text sau o valoare logică (adevărată sau falsă). Puteți schimba liber valoarea unei variabile, dar nu puteți schimba tipul acesteia.
- Fiecare variabilă are un nume unic. Utilizați acest nume pentru a accesa și a consulta variabila.
2
Creați o variabilă pe Editare > Definiți variabilele. În fereastra care se deschide, introduceți numele variabilei și selectați tipul de date dorit (logic, numeric sau text). Puteți șterge chiar și variabilele pe care nu mai aveți nevoie.
3
Utilizați variabilele din programul dvs. conectându-le la comenzi folosind cabluri de date. Conectați-le la operațiile matematice pentru a combina variabilele sau a le utiliza ca rezultate. Întoarceți-le și comutați-le pentru a fi folosite ca comenzi și chiar modificați-le în cadrul bucla sau comutator.
4
Utilizați constantele pentru variabilele care nu se modifică niciodată. Dacă doriți o etichetă de text pentru numele robotului, setați-l să se editeze imediat > Definiți constantele. Veți putea să vă referiți la această constantă mai târziu, fără să vă faceți griji că va fi modificată.
Partea 5
Utilizați blocurile personalizate1
Înțelegeți utilitatea blocurilor personalizate. Creați un bloc personalizat pentru o serie de două sau mai multe operații care se repetă de mai multe ori în timpul programului. De exemplu, dacă doriți să mutați robotul înainte pentru 3 secunde și apoi să luminați o lumină roșie, includeți aceste instrucțiuni într-un bloc personalizat pentru a le accesa rapid și ușor ori de câte ori doriți să le includeți în programul dvs.
2
Creați o serie de operații care vor deveni blocul dvs. personalizat. Includeți-i în programul dvs. așa cum ați proceda în mod normal.
3
Selectați instrucțiunile pe care doriți să le utilizați pentru a face blocul personalizat. Țineți Shift și faceți clic pe fiecare operație. După ce le-ați selectat pe toate, faceți clic pe semnul egal din bara superioară de lângă instrumentul de comentariu - se va deschide fereastra "Blocuri de construcție". De asemenea, puteți merge la Editare > Creați un bloc de-al meu pentru a deschide construcția de bloc personalizat.
4
Introduceți un nume și o descriere pentru blocul personalizat. Numele trebuie să fie scurt, dar descriptiv, așa că vă amintiți exact cum funcționează blocul. Descrierea trebuie să fie clară și detaliată și să includă note importante cum ar fi, spre exemplu, în ce direcție ar trebui să se confruntă robotul sau ce ar trebui conectat la portul A pentru ca blocul să funcționeze corect.
5
Faceți clic pe Următorul pentru a deschide Editorul de pictograme. Glisați pictogramele dorite în pictograma bloc de sus. După ce ați terminat crearea pictogramei, faceți clic pe Finalizare. În program, pașii corespunzători blocului vor fi înlocuiți de blocul pe care tocmai l-ați creat.
6
Utilizați blocul personalizat al programului în același mod în care utilizați toate celelalte blocuri. Puteți chiar combina mai multe blocuri personalizate într-unul, pentru a face programarea chiar mai ușoară. Fiți creativi: blocurile personalizate pot fi utile, dacă le exploatați în mod corespunzător.
Sfaturi
- Cel mai bun mod de a învăța cum să programați cu robotul dvs. este să experimentați. Dacă doriți să știți ce face o anumită operațiune, încercați! Luați notă de ceea ce ați învățat și de al folosi în viitor.
- Încercați programele dvs. adesea și asigurați-vă că funcționează după cum doriți.
- Nu vă fie teamă să utilizați manualul de ajutor pentru a găsi informații detaliate și exemple despre cum să utilizați cele mai complexe blocuri.
Distribuiți pe rețelele sociale:
înrudit
- Cum se deschide un fișier `.Dat`
- Cum se deschide un fișier CR2 cu Photoshop
- Cum se deschide un fișier IDX
- Cum se activează T Mobile Voice Mail (SUA)
- Cum se activează robotul telefonic pe Verizon
- Cum se modifică fontul implicit al Notepad-ului Windows
- Cum se configurează telefonul cu Tracfone
- Cum să contorizați fotografii cu Opanda iExif
- Cum să verificați robotul telefonic de la orice telefon
- Cum se copiază jocurile Wii
- Cum de a construi o mașină robot
- Cum se creează un CD de auto-pornire
- Cum sa construiesti o masina LEGO
- Cum de a crea o animație cu LEGO
- Cum se execută jocuri Android pe un PC cu BlueStacks
- Cum sa faci Bricks LEGO cu legume
- Cum se instalează Channelul Homebrew pe Wii U
- Cum se instalează DVD Shrink
- Cum să obțineți Lego gratis
- Cum să obțineți Minecraft fără a plăti
- Cum să reinițializați pictograma telefonului pentru răspuns telefonic pe telefonul dvs. Android