gtemata.com

Cum să devii programator

Deveniți un programator este un proces treptat, în cazul în care va trebui să îmbunătățească ziua abilitățile după zi și an după an pentru a efectua o distracție și de carieră plină de satisfacții (din punct de vedere psihic, spiritual și financiar). Acest articol nu este un ghid magic, pentru a deveni într-un timp scurt și ordinea etapelor nu este fixă, dar lectură va găsi o prezentare generală a modului în care să intre în unul dintre domeniile acestei profesii moderne.

paşi

Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 1
1
Urmați un curs introductiv într-una (sau toate) din următoarele discipline:
  • Logica
  • Analiza matematică
  • limbaje de programare (studierea diferitelor paradigme de programare, începând cu procedură / secvențială la obiect-orientat, după programarea funcțională și logica. Cel mai bine este să începeți cu Ruby / Python / Pascal pentru începători și, atunci când va fi mai competent, du-te la C ++ / C # / Java)
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 2
    2
    Aflați conceptele bazelor de date, cum ar fi tabelele, vizualizările / interogările și procedurile. Pentru a face acest lucru puteți utiliza orice pachet de baze de date simple, cum ar fi:
  • MS Access
  • DB V
  • Fox Pro
  • paradox
  • MySQL este o bază de date bună pentru a învăța deoarece este gratuită, foarte folosită și adesea bazele de date sunt folosite cu interogări în SQL
  • Imagine intitulată Deveniți un programator Pasul 3
    3
    Decideți ce tip de programator doriți să deveniți. În general, acești profesioniști se încadrează în următoarele categorii:
  • Programatori web
  • Programatori de aplicații desktop
  • Programatori orientați la un sistem de operare (OS) (legat de un singur sistem de operare sau de o platformă specifică)
  • Platforme independente de programatori
  • Programatori de aplicații distribuite
  • Biblioteci / platforme / cadru / programatori de bază
  • Sisteme de programatori
  • Programatori de kernel
  • Programarea pilotului
  • Programatori de compilatoare
  • Informatică
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 4
    4
    Aflați tehnologiile și limbile de programare legate de câmpul pe care l-ați ales. În secțiunile următoare veți găsi descrieri detaliate ale activităților care concurează cu diferitele tipuri de programare.
  • Partea 1

    Programare web
    Imagine intitulată Deveniți un programator Pasul 5
    1
    Aflați de ce constă programarea web. Aplicațiile web sunt componente software concepute pentru a lucra la arhitectura internetului. Aceasta înseamnă că acestea sunt utilizate prin browsere, cum ar fi Firefox sau Internet Explorer. Faptul că acestea sunt construite pe arhitectura internetului nu înseamnă neapărat că acestea necesită o conexiune la rețeaua activă, ci că acestea se bazează pe tehnologii web standard precum:
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 6
    2
    vizită multe site-uri diferite și notați modul în care sunt proiectate (faceți clic cu butonul din dreapta al mouse-ului pe pagina care vă interesează, apoi faceți clic pe Vizualizare sursă sau apăsați pe F12). Căutați diferențe în conținutul site-ului și nu vă limitați la vizitarea a zeci de pagini similare. Încercați să studiați cel puțin un site din fiecare dintre următoarele tipuri:
  • Site-urile companiei (companii, organizații non-profit, agenții guvernamentale)
  • Motoare de indexare (motoare de căutare, site-uri de meta-căutare, motoare de căutare specializate, directoare)
  • Site-uri miniere
  • Site-uri personale
  • Paginile de informații sau enciclopedic (wiki, tabele de date, specificații tehnice, manuale liste de directoare, blog-uri și jurnale, agenții de știri site-uri, pagini galbene, etc.)
  • Site-uri sociale (rețele sociale, site-uri de marcaj, site-uri pentru note)
  • Site-uri colaborative (această categorie include paginile menționate anterior, cum ar fi wiki-urile și blogurile)
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 7
    3
    Aflați cel puțin o tehnică de brainstorming și un program folosit pentru implementarea acestei metode de proiectare. De exemplu: diagrame de brainstorming și MS Visio.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 8
    4
    Familiarizați-vă cu structura unui site web. Aceasta înseamnă crearea de diagrame conceptuale, hărți ale siturilor și structuri de navigație.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 9
    5
    Urmează un curs accelerat în design grafic. Încercați să aflați cum să utilizați cel puțin un pachet software de editare (opțional, dar foarte recomandat).
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 10
    6
    Aflați elementele de bază ale infrastructurii de internet. Trebuie să obțineți o idee de bază despre:
  • Protocoale ale serviciilor web de bază (HTTP, FTP, SMTP, POP3 sau IMAP4)
  • Software pentru server web (de preferat cel pe care îl veți folosi pe platforma pe care ați ales-o)
  • Programe pentru a naviga pe internet
  • Server de e-mail și software client
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 11
    7
    Aflați limbi HTML și CSS. Puteți descărca pachetul software "Ceea ce vedeți este ceea ce obțineți (WYSIWYG)" pentru a edita codul HTML.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 12
    8
    Aflați XML și tehnologiile conexe, cum ar fi XSL și XPath (opțional dar recomandat).
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 13
    9
    Creați site-uri simple statice până când le-ați stăpânit HTML.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 14
    10
    Aflați un limbaj de scripting din partea clientului. Aproape toți programatorii învață jаvascript, în timp ce alții preferă VBScript, care, cu toate acestea, nu este compatibil cu majoritatea browserelor.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 15
    11
    Familiarizați-vă cu limba de scripting din partea clientului pe care ați învățat-o. Încercați să vă exprimați întregul potențial folosind doar acea limbă. Mergeți la pasul următor numai după acest pas.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 16
    12
    Aflați cel puțin un limbaj de programare din partea serverului. Dacă decideți să utilizați numai software de server, aflați una dintre limbile acceptate de acea aplicație. În caz contrar, aflați o limbă pentru fiecare software.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 17
    13
    Creați un proiect pilot după ce ați învățat un limbaj de programare din partea serverului.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 18
    14
    Obțineți un nume de domeniu pentru site-ul dvs. Web și începeți să experimentați online cu pagina dvs.
  • Partea 2

    Programarea aplicațiilor desktop
    Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 19
    1
    Aflați ce implică programarea aplicațiilor desktop. Majoritatea profesioniștilor din acest domeniu scriu coduri pentru aplicații comerciale, pentru a obține astfel o idee despre companii, structura lor organizațională și financiară vă poate permite salvați o mulțime de timp.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 20
    2
    Aflați despre diferitele arhitecturi hardware-ul computerului. Un curs introductiv în proiectarea de circuite digitale și alta în arhitectura de calculator sunt semnarea Molodva cu toate acestea, unii oameni le considera subiecte prea avansate ca punct de plecare, atunci poti fi citit pur și simplu două sau trei tutoriale (cum ar fi acest și acest). Puteți reveni la acest pas mai târziu, după ce ați învățat primul dvs. limbaj de programare.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 21
    3
    Aflați unul limba de programare nivel de bază (pentru copii). Nu vă fie rușine să plecați cu un limbaj similar, cum ar fi Scratch, doar pentru că nu mai sunteți copil. Aceste limbi vă pot ajuta mult în a intra în lumea programării. Cu toate acestea, acest pas este opțional. Dacă preferați, o puteți face înainte de pasul anterior.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 22
    4
    Aflați despre paradigmele de programare procedurală, orientate pe obiecte și funcționale.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 23
    5
    Luați un curs introductiv într-unul din limbile de programare procedurală. Indiferent de limba în care veți alege să lucrați în viitor, trebuie să învățați elementele de bază ale programării procedurale. În plus, acest tip de scriere de cod este considerat cel mai simplu de folosit ca punct de plecare în acest domeniu.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 24
    6
    Aflați cel puțin o tehnică avansată de modelare, cum ar fi UML sau ORM.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 25
    7
    Începeți să scrieți câteva aplicații console simple sau similare. Puteți folosi exercițiile în aproape toate cărțile educaționale. Alegeți un instrument care vă permite să creați programe cu limba pe care ați adoptat-o.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 26
    8
    Urmați un curs mai avansat în limba de programare pe care ați ales-o. Asigurați-vă că ați înțeles perfect următoarele concepte și că le puteți aplica cu ușurință înainte de a continua:
  • Obțineți informații de la utilizator și returnați-i pe ceilalți;
  • Fluxul logic și executarea programelor în limbi procedurale;
  • Declarația, atribuirea și compararea variabilelor;
  • Programul de ramificație construiește, de exemplu, dacă ... atunci ... altceva și selectați / comutați ... case;
  • Construcțiile de creare a buclelor, cum ar fi în timp ce ... face, face ... în timp ce / până, pentru ... următorul;
  • Sintaxa limbajului de programare pe care l-ați ales pentru a crea și apela proceduri și funcții;
  • Tipurile de date și modul de manipulare a acestora;
  • Tipurile de date definite de utilizator (înregistrări / structuri / unități) și utilizarea acestora;
  • Dacă limba suportă funcții supraîncărcate, învățați să le utilizați;
  • Metoda de acces la memoria limbii pe care ați ales-o (pointeri, peeking etc.);
  • Dacă limbajul suporta supraîncărcarea operatorului, învățați să îl utilizați;
  • Dacă limba acceptă pointer funcțional / delegat, învățați să le folosiți.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 27
    9
    Aplicați tehnicile avansate pe care le-ați învățat.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 28
    10
    Luați un curs introductiv în cel puțin o secundă limba de programare care adoptă o altă paradigmă. Este recomandabil să cunoașteți cel puțin o limbă pentru fiecare paradigmă, așa cum fac aproape toți cei mai experimentați programatori. Cu toate acestea, trebuie să începeți cu o singură practică, să o exersați și să lucrați ceva timp cu cunoștințele dvs., înainte de a învăța un altul, după ce ați avut deja experiență de lucru în domeniu. Încercați unul dintre următoarele câmpuri:
  • Paradigma de programare orientată obiect;
  • Logica paradigmă de programare;
  • Paradigma programării funcționale.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 29
    11
    Încercați să comparați cele două limbi de programare pe care le-ați învățat. Luați în considerare punctele forte și slăbiciunile ambelor. De obicei, o puteți face în următoarele moduri:
  • Rescrie codul uneia dintre primele joburi cu un limbaj de programare folosind unul nou.
  • Creați un nou proiect și încercați să îl implementați în ambele limbi. În unele cazuri, în funcție de alegerea proiectului și a limbilor, este posibil să nu le puteți folosi pe amândouă!
  • Scrieți un tabel rezumat care compară construcțiile similare ale celor două limbi și caracteristicile unice.
  • Încercați să găsiți metode pentru a imita caracteristicile unice ale unei limbi în cealaltă.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 30
    12
    Aflați conceptele de programare vizual utilizând una dintre limbile pe care le-ați învățat. Aproape toate limbile au versiuni / biblioteci care suportă programarea vizuală și altele care suportă programarea consolei. Urmați acești pași:
  • Aflați elementele de bază ale programării bazate pe evenimente. Programarea vizuală aproape întotdeauna se bazează pe evenimente și pe managementul acestora (folosiți limba pe care ați învățat-o).
  • Încearcă tot software-ul pe care-ți poți lua mâinile și încerci să-ți dai seama cum funcționează. Aproape toate companiile de dezvoltare software oferă versiuni beta ale produselor lor pentru a le permite utilizatorilor să le încerce. Rămâneți actualizat cu privire la evoluția interfețelor grafice.
  • Citiți câteva articole sau ghiduri pe interfețe grafice.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 31
    13
    Începeți să aplicați cunoștințele dvs. proiectelor de mici dimensiuni ale invenției dvs. Încercați să utilizați abilitățile de programare pentru a rezolva problemele cu care vă confruntați în viața de zi cu zi. De exemplu, scrieți un program care poate redenumi mai multe fișiere simultan, comparați vizual fișierele text, copiați numele fișierelor într-un dosar dintr-un document text și altele asemenea. Începeți cu probleme simple.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 32
    14
    Creați un "proiect de absolvire" Virtual. Finalizați-o aplicând tehnicile de programare vizuală pe care le-ați învățat.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 33
    15
    Extindeți-vă cunoștințele în cadrul / bibliotecile / pachetele vizuale pe care le-ați studiat înainte urmând un curs avansat, acordând o atenție deosebită detaliilor și învățării pe internet toate trucurile pentru cadrul pe care l-ați ales.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 34
    16
    Căutați alte pachete / biblioteci de elemente vizuale pentru limba dvs. de programare și aflați cum să le utilizați.
  • Imagine intitulată Deveniți un programator Step 35
    17
    Urmați un curs grafic (nu design grafic). Va fi foarte util dacă doriți să reușiți să creați interfețe atractive.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 36
    18
    Deveniți un programator de jocuri video (opțional). Programarea jocuri este considerată cea mai mare parte programare desktop. Dacă intenționați să continuați în acest câmp, trebuie să vă înscrieți în subiect după ce ați finalizat pașii articolului. Un curs grafic este esențial pentru profesioniștii din acest domeniu, iar cel de-al doilea limbaj de programare cel mai potrivit este logic / funcțional (preferabil Prolog sau Lisp).
  • Partea 3

    Programarea aplicațiilor distribuite
    Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 37
    1
    Adresați-vă programării aplicațiilor distribuite. Acest domeniu este considerat de mulți ca fiind cel mai greu de învățat, deoarece necesită diferite abilități tehnice în sectoarele telecomunicațiilor și IT.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 38
    2
    Luați un curs accelerat pe sistemele de telefonie și hardware-ul acestora. Acest pas este opțional, însă este foarte util pentru înțelegerea topologiei rețelei.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 39
    3
    Familiarizați-vă cu arhitectura hardware și dispozitive de rețea, cum ar fi hub-uri, switch-uri și routere.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 40
    4
    Urmați cursul privind protocoalele și modul în care funcționează rețeaua. Trebuie să înțelegeți modelul Open Systems Interconnection (OSI), tehnologiile Ethernet, IP, TCP, UDP și HTTP înainte de a începe programarea aplicațiilor distribuite.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 41
    5
    Aflați limba XML și familiarizați-vă cu ea.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 42
    6


    Începeți prin a învăța un limbaj de scripting pentru shell. În mediul Windows, aveți nevoie de scripturi care să funcționeze cu gazda Scripting Windows. Pe Linux, scripturile Bash și Perl sunt suficiente. Limba cea mai recomandată pentru ambele platforme este jаvascript, din următoarele motive:
  • Este susținut de aproape toate scripting-urile gazdă pe fiecare sistem de operare (Windows Scripting Host suportă jаvascript în mod implicit și aproape toate distribuțiile Linux au un pachet pentru suportul consolei de scripting jаvascript).
  • Potrivit multor dezvoltatori, este considerat cel mai ușor limbaj de învățat.
  • Sintaxa sa derivă din ALGOL și vă permite să învățați mai ușor un al doilea limbaj de programare (C, C ++, C #, Java și J # toate au sintaxă derivată din ALGOL).
  • Prin învățarea jаvascript, sunteți familiarizat cu scripting-ul de pagini web, luând două păsări cu o singură piatră!
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 43
    7
    În principiu, utilizați limba de programare pe care ați ales-o numai pentru programarea procedurală. Mai târziu, veți putea adopta tehnici și paradigme mai avansate pe baza limbii de scripting pe care ați ales-o și a pachetelor pe care le susține. Toate limbile de scripting au câteva aspecte ale programării procedurale integrate.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 44
    8
    Utilizați limba pe care ați învățat-o pentru a scrie scripturi care pot pune în comun două sisteme. Aflați care sunt cerințele pentru această acțiune. Trebuie doar să creați comunicări simple.
  • Imaginea intitulată Deveniți un pas programator 45
    9
    Treceți la o limbă de programare desktop / scripting. De preferat, aflați unul care poate fi adaptat la mai multe paradigme, cum ar fi piton. Urmați un curs introductiv simplu pentru a doua limbă. Mulți programatori aleg Java, însă C # câștigă popularitate rapidă. Aceste două limbi sunt cele mai frecvente din următoarele motive:
  • Acestea sunt limbi orientate pe obiecte, care permit profesioniștilor care fac parte din echipele mari să evite informațiile de implementare, deoarece ambele componente de suport (unitatea de cod pre-compilat care efectuează o sarcină dată și poate fi utilizată în alte programe).
  • Ele susțin programarea evenimentelor, precum și programele de programare și procedură.
  • Cadrul pe care se construiește limba este distribuit prin natură (în cazul Java).
  • Sunt disponibile multe pachete gata pentru rezolvarea problemelor crearea de rețele, sub forma unui cod open-source și pachete integrate în cadrul - acest lucru permite programatorilor să profite de munca altora ca punct de plecare.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Step 46
    10
    concentra mai multe despre principalele caracteristici ale limbii, în special cele care sprijină crearea de rețele. Puteți considera elementele mai puțin interfață cum ar fi ieșirea și designul ferestrelor.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 47
    11
    Urmați un curs de design și arhitectură a aplicațiilor distribuite. Puteți face acest lucru folosind cărți, ghiduri online sau cursuri academice. Cu toate acestea, este necesar să se înțeleagă arhitectura acestui tip de programe și conceptele din spatele lor.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 48
    12
    Învățați să creați componente și servicii deservite utilizând limba dvs. de programare preferată.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 49
    13
    Învață să cunoști una sau mai multe dintre următoarele tehnologii. Este recomandabil să înveți cel puțin elementele de bază ale tuturor. Aproape toți programatorii de aplicații distribuite nu se limitează la unul sau două limbi de programare, ci învață unul prin sistemul de operare. Acest lucru se întâmplă deoarece trebuie să fie o aplicație "distribuite", trebuie să aibă o versiune de lucru pentru cel puțin toate sistemele de operare importante.
  • Arhitectura Broker Broker Obiect Obiectiv (CORBA)
  • Protocol de acces obiect simplu (SOAP)
  • Asynchronous jаvascript și XML (AJAX)
  • Modelul obiect distribuit (DCOM)
  • .NET Remoting
  • Serviciile Web XML
  • Partea 4

    Programarea bibliotecilor / platformelor / framework / core
    Imaginea intitulată Deveniți un pas programator 50
    1
    Aflați mai multe despre programarea de bază. Profesioniștii din acest domeniu sunt pur și simplu programatori avansați care au plecat de la proiectarea aplicațiilor la scrierea de coduri care pot fi folosite de alți utilizatori.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 51
    2
    Dacă nu ați făcut deja acest lucru, învățați un limbaj de programare care să accepte componente și pachete reutilizabile.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 52
    3
    Urmați un curs avansat în UML și ORM. Aproape toți dezvoltatorii de bibliotecă folosesc una sau ambele tehnologii.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 53
    4
    Urmați un curs software de inginerie (inginerie informatică).
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 54
    5
    Învață cel puțin cele mai simple tehnici și concepte de programare modulară, programare bazată pe componente, programare orientată pe obiecte și programare bazată pe evenimente. Cele mai multe limbi și paradigme pe care le cunoașteți, cu atât veți fi mai bine ca dezvoltator de cărți.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 55
    6
    Învățați să aflați diferitele sisteme de operare și cadrul de programare pe care îl sprijină.
  • Imagine intitulată Deveniți un programator Pasul 56
    7
    Concentrați-vă eforturile pe platforme de învățare, limbi și tehnologii independente de platformă.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 57
    8
    Dacă limbile de programare pe care le-ați învățat până acum au versiuni standard ANSI / ISO / IEEE / W3C, învățați-le să le cunoașteți. Încercați să utilizați codul standard ori de câte ori aveți șansa să faceți acest lucru.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 58
    9
    Încercați să imitați bibliotecile simple și deja folosite, mai ales dacă sunt deschise. Acest lucru va fi foarte util în primele etape ale carierei. Începeți cu pachete simple, cum ar fi unități de conversie și pachete de calcule științifice de complexitate medie. Dacă mergeți în continuare la universitate, încercați să creați biblioteci utilizând formule și ecuații de cursuri care nu se ocupă de programare.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 59
    10
    Căutați și testați pachetele open-source în câmpul de programare. Începeți prin descărcarea executabilului pachetului. Încercați să o utilizați și să identificați punctele tari și punctele slabe. În acel moment, descărcați codul sursă și încercați să înțelegeți cum a fost dezvoltat. Încearcă să recreezi acele biblioteci sau o parte din ele. La început, faceți acest lucru după ce ați studiat codul, apoi încercați din nou fără ajutor. Când sunteți mai experimentat, încercați să îl îmbunătățiți.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Step 60
    11
    Aflați diferitele abordări utilizate pentru a distribui componente programatorilor.
  • În mod obișnuit, programatorii bibliotecilor tind să gândească recursiv și / sau iterativ despre problemele cu care se confruntă. Încercați să luați în considerare fiecare obstacol ca o serie de probleme mai mici (sau sarcini mai simple) sau ca o sarcină repetată de reducere a complexității, înainte de ao aduce împreună într-un singur pachet.
  • Programatorii de biblioteci au tendința de a generaliza. Aceasta înseamnă că atunci când trebuie să se confrunte cu o problemă specifică, ei se gândesc, de obicei, la o formulare mai generală, care odată rezolvată face posibilă găsirea unei soluții pentru toate cazurile individuale.
  • Partea 5

    Sisteme de programare
    Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 61
    1
    Aflați ce implică programarea sistemului. Acest sector se ocupă de "știință" a programării și nu a implementărilor sale specifice. Pentru aceasta nu trebuie să vă limitați la o singură platformă.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 62
    2
    Urmați primii trei pași din secțiunea de programare a aplicațiilor desktop.
  • Imagine intitulată Deveniți un programator Pasul 63
    3
    Urmați un curs introductiv de algebră liniară.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 64
    4
    Urmați un curs analiză matematică.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 65
    5
    Urmează un curs în logică discret și / sau matematică.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 66
    6
    Învață să cunoști diferite sisteme de operare. Puteți face acest lucru în următoarele moduri:
  • Obțineți o idee despre modul în care sunt instalate sistemele de operare.
  • Aflați cum să instalați mai multe sisteme de operare pe un singur PC (opțional, dar recomandat).
  • Instalați mai multe sisteme de operare. Nu adăugați pachete de asistență, ci se limitează la explorarea caracteristicilor de bază.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 67
    7
    Urmați un curs (sau alternativ documentat cu cărți) pe arhitectura hardware a calculatorului.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 68
    8
    Aflați despre diferitele platforme hardware pentru calculatoare.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Step 69
    9
    Familiarizați-vă cu limba de asamblare a sistemului hardware / de operare la alegere. Mai târziu veți învăța asamblarea pentru alte platforme.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 70
    10
    Aflați limbile ANSI C și C ++, împreună cu conceptele de programare procedurală.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 71
    11
    Studiați bibliotecile C / C ++ standard ale platformei pe care ați ales-o și încercați să le folosiți. Acordați o atenție deosebită Liberiei Standard (STL) liberia și, probabil, al Șablonului Activ (ATL).
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 72
    12
    Căutați ghiduri, cărți și cursuri online pentru a afla mai multe despre limba C a platformei dvs. specifice.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 73
    13
    Practicați crearea unui cod avansat în C și C ++.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 74
    14
    Aflați mai multe tehnici avansate de asamblare.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 75
    15
    Urmați un curs de design al sistemului de operare.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 76
    16
    Găsiți și citiți documentația de pe platforma pe care ați ales-o. Acest pas este mai ușor dacă ați adoptat un sistem de operare bazat pe Unix. Trebuie să înțelegeți pe deplin sistemul pe care îl veți folosi ulterior.
  • Imagine cu titlul Deveniți un programator Pasul 77
    17
    Puneți cunoștințele pe care le-ați dobândit în practică. Începeți prin crearea unor utilități de sistem mici. De obicei vă va ajuta:
  • Încercați să recreați instrumentele mici deja prezente în sistem.
  • Încercați să importați utilitarele disponibile în altele în sistemul dvs.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 78
    18
    Învățați limbi pornind în cea mai bună ordine. Această ocazie este singura în care contează alegerea primului limbaj de programare. Începe cu ANSI C, nu cu C ++, nici cu C #, nici cu Java sau D. Apoi merge în C ++.
  • Limitarea primei limbi C este utilă deoarece programarea sistemului necesită ca programatorul să cunoască următoarele concepte:
  • Compilarea reală și completă a codului sursă.
  • Nivel de fișier de ieșire obiect la nivel scăzut.
  • Legarea binarelor.
  • Programare la nivel scăzut în limbajul mașină / asamblare. Potrivit unor persoane, C este un mod deghizat / simplu de a învăța asamblarea. De asemenea, oferă posibilitatea de a introduce codul de asamblare atunci când preferați și admite doar programarea procedurală (ca ansamblu).
  • Partea 6

    computer
    Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 79
    1
    Aflați ce face o persoană IT. Acești profesioniști sunt programatori foarte avansați, care, în loc să lucreze la dezvoltarea aplicațiilor, încearcă să proiecteze tehnologii computationale, cum ar fi metodele criptografice, limbile de programare și algoritmii de extragere a datelor. Acest nivel de pregătire este rareori realizat fără studii academice și dedicații.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 80
    2
    Acumulează noțiunile științifice echivalente cu o diplomă de master în știința informaticii. Puteți face acest lucru în următoarele moduri:
  • Obțineți un grad real (cel mai simplu mod).
  • Obțineți curriculumul pentru un curs de informatică într-o universitate modernă și urmați numai lecțiile. Teoretic, puteți ajunge la nivelul cunoștințelor necesare și în acest fel, dar prima rută este cea recomandată.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 81
    3
    Decideți la un domeniu în care să vă specializați. Cu cât tema pe care o aveți este mai specifică, cu atât mai bine. Alegeți în funcție de preferințele dvs. Cu toate acestea, mai jos veți găsi lista câtorva dintre câmpurile principale din computer:
  • Proiectarea algoritmilor (căutare, sortare, criptografie, decriptare și identificarea erorilor în comunicații sunt câteva exemple)
  • Compilatoare / optimizare programare / limbi de proiectare
  • Inteligențe inteligente (recunoașterea modelului, recunoașterea vocii, prelucrarea limbajului natural, rețelele neuronale)
  • robotică
  • Programare științifică
  • Supercomputing
  • Proiectarea și modelarea asistată de calculator (modelare asistată de calculator / modelare CAD / CAM)
  • Realitatea virtuală
  • Grafica grafică (grafica computerizată este adesea confundată în mod eronat cu designul grafic sau cu designul interfeței cu utilizatorul, ci mai degrabă cu câmpul care studiază modul de reprezentare și manipulare a graficelor în sistemele informatice)
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 82
    4
    Luați în considerare continuarea carierei dvs. academice. De exemplu, puteți obține un doctorat.
  • Imaginea intitulată Deveniți un programator Pasul 83
    5
    Aflați tehnologiile și limbile de programare legate de sectorul pe care l-ați ales.
  • Sfaturi

    • Indiferent de tipul de programare pe care doriți să-l încercați și de nivelul pe care doriți să-l realizați, luați în considerare luarea de cursuri universitare. Nu fi intimidat de termeni precum "Știința informatică" sau "computer". Toate cursurile pe care le puteți frecventa fără premise se concentrează pe predarea principiilor de programare, însă cereți mai întâi profesorului informații, deoarece unele lecții, cum ar fi "Noțiuni de bază privind utilizarea calculatorului" acestea ar putea fi concepute pentru cei care doresc să învețe cum să utilizeze aplicații de birou.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit