gtemata.com

Cum să înțelegeți funcționarea iluminării DMX și a echipamentelor sale

Sunteți interesat de DMX sau v-ați întrebat vreodată cum funcționează aceste lumini atât de la modă la concerte? Acest articol explică protocolul și funcționarea acestor dispozitive.

paşi

1
Mai întâi, informați-vă cât mai mult despre protocol. DMX reprezintă interfața digitală multiplă. Fiecare univers are 512 de canale și este conectat prin conectori de 3 sau 5 pini. Un site de referință excelent este cel al DMX-512 de la Ujial, care explică tot ce trebuie să știți despre DMX.
  • 2
    Aflați cum să canalizați canalele.
  • 3
    Aflați cum să cunoașteți legăturile. S-ar putea să utilizați aceste noțiuni dacă decideți să faceți o cablare de tip do-it-yourself.


  • 4
    Fiți pregătit să depășiți problemele care pot apărea în timpul editării, programării, pregătirii și timpului de prezentare.
  • 5
    Nu în ultimul rând, învățați cum să programați și să utilizați controlerul. Controlorii variază de la dispozitive cu 6 canale până la dispozitive cu 6 dispozitive universale, de la dispozitive DMX cu costuri reduse pentru calculatoare până la sisteme mamut întregi.
  • Sfaturi

    • Asigurați-vă că vă testați echipamentul înainte de orice proces sau spectacol.
    • Există multe tipuri de dispozitive DMX, dar pentru a numi câteva:
    • Dimmers: aceste spoturi de control, spoturi fresnel, Sursa 4, etc. Tensiunea variază pentru a controla intensitatea luminii.
    • Gel Scroller: acestea sunt montate pe partea frontala a spoturilor, Sursa 4, etc. și rotesc gelul (o foaie de culoare simplă) pentru a-și modifica culorile.
    • Scaner: acestea sunt dispozitive cu adevărat inteligente. Scanerele nu se mișcă tremurând frontalul sau brațul, dar au un mecanism de mișcare a oglinzilor. Uneori ele sunt numite lumini în mișcare în oglindă. De obicei, acestea au următoarele capacități: 1. oglindă - 2. oglindă - înclinare - 3. precizie de precizie - 4. precizie înclinare - 5. efect GOBO - efect rotativ GOBO - 7. efect de îngheț - 8. dimmer lumina- 9. focus- 10. iris.
    • Moving light / Moving head / Brațul mișcării: acestea sunt cele mai frecvente, dar și cele mai scumpe și pot ajunge la zeci de mii de euro. Acestea au de obicei următoarele caracteristici: 1. prezentare generală 2. înclinare 3. precizie de precizie 4. înclinare de precizie 5. efect GOBO 6. efect de rotație GOBO 7. efect de îngheț 8. obfuscație incendiu - 10. iris - 11. efect stroboscopic - 12. prism - 13. prisma rotativă - 14. un efect - 15. două efecte - 16. încadrarea. În plus, au multe alte canale.
    • Nu uitați să închideți toate liniile, altfel veți primi semnale neregulate.
    • DMX funcționează printr-un sistem de pachete de date. Pachetele sunt:
    • INACTIV sau NO DMX: În absența unui pachet DMX valid, ieșirea unei linii DMX va fi un semnal HI continuu.
    • BREAK: Activarea unui pachet DMX este anunțată de ieșirea care merge la LO pentru o perioadă MINIMĂ de 88 microsecunde. Aceasta înseamnă că 22 biți LO sunt măsurați unul după altul. Acest efect este cunoscut ca BREAK. BREAK poate fi mai lungă, dar niciodată mai mică de 88 de microsecunde. Experiența arată că pauzele ușor mai mari (peste 88 de microsecunde) transmise de o consolă sunt mai bune, deoarece dispozitivele receptoare folosesc în general algoritmul ="Este BREAK>88 microsecunde sau 22 de impulsuri".
    • MARK AFTER BREAK (MAB): MAB urmează imediat BREAK, determinând ieșirea să meargă HI timp de MINIMUM timp de 8 microsecunde sau 2 impulsuri. Acest MAB este o mică problemă, deoarece diferența dintre standardele DMX512 originale și cele ale actualei DMX512 (1990) se referă tocmai la acest domeniu al pachetului. Originalul a fost setat la 4 microsecunde sau 1 impuls. Acest lucru a creat probleme cu unele receptoare, datorită unui MAB prea scurt care trebuie detectat - o actualizare din 1990 a adus MAB la 8 microsecunde sau 2 impulsuri. Problema reală apare atunci când o consolă veche este folosită cu receptoare mai noi sau invers. Detectarea incorectă duce la respingerea pachetului sau duce la transmiterea unor date greșite către un canal defectuos. Toate acestea conduc la confuzie totală. Unele receptoare au un buton de comutare care vă permite să setați parametrii potriviți pentru ambele timpuri. În plus, durata maximă a MAB poate fi de 1 secundă. Un moment ideal ar fi de 12 microsecunde.
    • COD START (SC): SC reprezintă următorul pas. Este ușor să rețineți că SC reprezintă începutul fluxului real de date, unde datele individuale ale tuturor canalelor au același format. BREAK și MAB au avut un timp diferit, dar SC va avea întotdeauna aceeași structură și o durată de 11 impulsuri sau 44 de microsecunde, în orice circuit. Primul poate fi definit ca intrare pentru canalul nr. 0, care este un canal inexistent și reprezintă SC.
    • Nu utilizați niciodată un cablu de microfon în locul unui conector cu 3 pini. Cu siguranță va crea probleme în cele mai grave momente din timpul spectacolului.
    • Este interzisă utilizarea DMX pentru a controla orice obiect care ar putea pune în pericol viața, cum ar fi jocurile pirotehnice sau un sistem de mișcare a grinzilor etc.

    Avertismente

    • Fiți atenți în timpul pregătirii, multe dispozitive sunt extrem de grele.
    • Uneori, liniile DMX pot provoca șocuri, deci aveți grijă de șocurile ocazionale.
    Distribuiți pe rețelele sociale:

    înrudit